[1975] FSR Tarpan 233 Pickup
Dragster - Pn lut 11, 2008 9:34 pm
" />Samochód był w rodzinie od dawna, został zamieniony za malucha od jakiegoś mechanika. Od tego czasu sporo czasu przestał w znajomym warsztacie, niestety pod chmurką . Krótko po zamianie, zrobiono mu remont blach, ale z do dziś niewiadomych mi przyczyn, poskąpiono na zabezpieczeniu antykorozyjnym. Czas i pogoda zrobiły swoje i obecnie jeden słupek przerdzewiał na wylot i wszystkie blachy są do robienia. Z podwoziem nieco lepiej.
Silnik z tego co wiem, po kapitalce i od tego czasu przejechał mało kilometrów. Z przeróbek w nim dokonanych, to poprzedni właściciel zmienił skrzynie z drewnianej (z której nie zostało nic, kompletnie zgniła ) na stalową, podnosząc ładowność i poprawiając trakcję przez dociążenie osi. Jego dokładny przebieg jest nieznany, ale uważam, że licznik przekręcił się co najmniej 3 razy.
Silnik S-21
Pojemność: 2120cm
Moc: 70KM
Spalanie: od 14 do 20+
Skrzynia 3 biegowa.
Ojciec rozmawiał z jakimś byłym pracownikiem FSRu, który powiedział, że Tarpany do bodajże 76roku miały blachy ręcznie klepane.
Klamki jak widać skalpele.
Z priorytetów: naprawić/wymienić(?) prądnicę i regulator napięcia. ( nie ładuje akumulatora, bądź ładuje w nikłym stopniu); wymienić termostat i obejrzeć dokładnie układ chłodzenia(zacina sie i prawie wcale nie chłodzi); zrobić blachy.
Nieco zdjęć jak mówiłem.
pib84 - Pn lut 11, 2008 10:19 pm
" />ciekawe naprawdę ciekawe co z tego wyjdzie:) duzo wytrwałości i powodzenia mam nadzieję ze na bieżąco bedziesz uaktualniał:)
e_gregor - Wt lut 12, 2008 7:30 am
" />Tarpan rules. Trzymam kciuki - może być z tego fajny wózek
jackdeville - Wt lut 12, 2008 9:10 am
" />No to ja go znam! Za każdym razme go widziałem jak jeździłem do Słubic jeszcze PKSem Z tego co pamiętam to jest to niedaleko firmy Romana Uchańskeiego tak? Zresztą z Eddiem za każdym razem go oglądamy jak jedziemy w tamtą stronę
Pyza20 - Wt lut 12, 2008 9:34 am
" />może być ciekawy i unikatowy klasyk już dawno nie widziałem takiego na drodze czy przednie lampy nie są przypadkiem takie jak w syrenie i wawie?? życzę powodzenia przy remącie i mogę zapytać znajomego czy przypadkiem nie ma nowego silnika (S-21) do takiego cuda
I zamiast prądnicy proponuje alternator ja się już od dawna nosze z zamiarem zamontowania do syreny... to Tyle odemnie. Do zobaczenia na Drodze;)
Dragster - Wt lut 12, 2008 9:12 pm
" />
">No to ja go znam! Za każdym razme go widziałem jak jeździłem do Słubic jeszcze PKSem Z tego co pamiętam to jest to niedaleko firmy Romana Uchańskeiego tak? Zresztą z Eddiem za każdym razem go oglądamy jak jedziemy w tamtą stronę
ano niedaleko. a co do alternatora, to moż emi ktoś powiedzieć jaki może być koszt takiej operacji?
Pyza20 - Wt lut 12, 2008 11:16 pm
" />koszt takiej operacji to koszt zakupu lub zdobycia jakiegoś alternatora dorobienia odpowiedniego mocowania i znalezienia elektryka który go podepnie. Alternator możesz wyrwać pewnie za grosze od Uchańskiego z kasacji z jakiegoś poloneza albo fiacika lub innego auta.
Jest Tylko jedna uwaga żeby średnica kółka wirnika alternatora na którym kręci się pasek była jak najbardziej zbliżona do średnicy wirnika prądnicy bo jak rozmiar będzie zły to może być tak że przy wolnych obrotach alternator będzie kręcił się za wolno i prądu może nie być. To moja teoria poparta przeczytaniem kilkunastu postów na temat takiej operacji w syrenie
Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi
pib84 - Śr lut 13, 2008 7:57 am
" />teoria wydaje sie byc sensowna docencie pyza:)
jurek_j - Śr lut 13, 2008 12:34 pm
" />U Uchańskiego nie wyrwie - obecnie zero FSO poza tym "to już rarytasowe auta" to drogo można wołać, szkoda, że jeśli chętnego nie będzie to wszystko pójdzie na przetop, patrioci psia mać. Już prędzej Myśliborska albo Energetycy.
Tarpan stary, ale fajniutki. Do kompletu jeszcze można by się pokusić o fabryczną przyczepkę z zadka Tarpana.
Póki co życzę powodzenia w kompletowaniu części i szybkiego rozpoczęcia remontu.
Dario69 - Śr lut 13, 2008 5:04 pm
" />Zacny wózek. Kiedys sąsiad miał takiego z silnikiem Poldka.
Przy okazji alternatora, myślę, że na Energetyków spory wybór będzie - trochę Żuków tam stoi.
A z innej beczki - mam gdzieś jeszcze dwa używane pióra wycieraczek w stali nierdzewnej.
Możemy jakoś przez Jurka_J dostawę złatwić, gdybyś reflektował.
jurek_j - Śr lut 13, 2008 7:06 pm
" />Na pośrednika się piszę.
Dragster - Śr lut 13, 2008 8:28 pm
" />wycieraczki do negocjacji gdzie dokładnie na Energetyków, w którym miejscu to jest?
pib84 - Śr lut 13, 2008 9:34 pm
" />Energetyków jest tylko jedna jest to ulica dojazdowa do elektrociepłowni od walczaka tam wjeżdżasz i jest nie przegapisz. Ale tamte żuki juz zaklepane na projekta:):):):):):P
Dragster - Śr lut 13, 2008 9:40 pm
" />ale może znajdzie się coś poza tym. pójdę popatrzę co mi szkodzi.
Dragster - So lut 16, 2008 8:46 pm
" />Byłem dzisiaj i zrobiłem biznesplan roboty b. dużo, do tego odkryłem, że z podłogą jest raczej źle ;/
Dziury na wylot, mimo, że jeszcze niedawno ich nie było.
pib84 - So lut 16, 2008 9:18 pm
" />jest o tyle dobrze że te auta w budowie są proste jak cep albo i bardziej więc kupujesz arkusz blachy i wstawiasz cały:)
Dragster - So lut 16, 2008 10:29 pm
" />to mnie ratuje, ale tak nie myslałem że jest aż tak źle. zna ktoś jakiegoś dobrego i niedrogiego tapicera?
jurek_j - N lut 17, 2008 8:30 am
" />Prezes wie co mówi. Nast. razem jak będziesz nawiedzał Motylewo, daj znać.
Dragster - N lut 24, 2008 11:36 am
" />
">
Tarpan stary, ale fajniutki. Do kompletu jeszcze można by się pokusić o fabryczną przyczepkę z zadka Tarpana.
na allegro przez jakiś czas była oryginalna przyczepa do niego, ale facet nie dawał znaku życia, mimo moich usilnych prób kontaktu.
jurek_j - N lut 24, 2008 11:41 am
" />Może po prostu kupić jakiegoś trupa i odciąć tył? Dużo papierkologii, ale cel szczytny .Albo tą z Niewiadowa (nie dało jej się ukryć) postawić na większych kołach. Możliwości mimo wszystko masz wiele.
Dragster - N lut 24, 2008 8:00 pm
" />Póki co to trzeba wóz zrobić, a później będę się zajmował akcesoriami
Co do tej przyczepki to też zabytek bo równoletnia co auto, chociaż projektowana do Malucha. W zeszłym roku przeszła gruntowny remont.
Dragster - Pn mar 03, 2008 9:36 pm
" />Dzisiaj w końcu robota nieco ruszyła Razem z kolegą Krzyśkiem Kućko byliśmy odwiedzić kol. Tarpana.
Bilans:
- 'profesjonalnie' przymocowana kolumna kierownicza (ciekawostka: poprzedni właściciel powtykał śruby na wcisk w deskę, niczym ich nie przykręcając)
- wyczyszczone zamki, które poprzednio nieustannie się zacinały.
Powoli do przodu!
Dragster - Pn mar 31, 2008 7:08 pm
" />czas mija szybko, a pogoda regularnie niszczyła moje wielkie plany. nie ma co płakać tylko trza się do roboty brać, toteż mój plan na najbliższy czas wygląda następująco:
- skołować akumulator, bo stary powiedział 'żegnajcie',
- sprawdzić chłodzenie, czy szykuje się większa praca czy tylko termostat wymienić,
- dokończyć zamkową krucjatę : )
Pyza20 - Pn mar 31, 2008 8:30 pm
" />Widzę że system pracy kolegi polega na robieniu od szczegółu do ogółu ja generalnie w swojej syrenie 105 zanim pojawiła się 104 miałem plan wstawić tylne klamki od fiata (skalpele) bez wkładki na kluczyk i zrobić na pilota
Dragster - N kwi 06, 2008 12:53 pm
" />I można powiedzieć- częściowy sukces (choć mały). Zamek się blokuje, teraz tylko podpiąć i powinno być ok.
Niestety, nie udało się go obudzić, bo konektor w stacyjce wykruszył się z ebonitu. kolejna próba za tydzień..
Czy ma ktoś może lampę do wnętrza do Warszawy? Taka sama była u mnie na pace, do wczoraj gdy zdjąłem to próchno, które kiedyś zwano lampą..
jurek_j - N kwi 06, 2008 3:12 pm
" />A wykruszył się dzięki mojej działalności, zakichani Poznaniany nie mieli jak obmyślić wewn. budowy obudowy kierownicy.
Zamek to wpierw trzeba wymienić, ale magik Dragster o stalowych nerwach podołał przedsięwzięciu.
Powoli, do przodu!
EDIT: Mam nadzieję, że właściciel się nie obrazi - lampa, która niedługo wyląduje w Tarpanie będzie na dniach. Zamek Tarpanowy po moim niezbyt mocnym uderzeniu młota powiedział, że ma dość, po godzinie został dziad pospawany. Dragster uruchomił maszynkę, nie ma jak to prostackie odpalanie z kabli, nie stacyjki, ale to chodzi! Wszystko by było idealnie, gdyby nie woda, która chlapała na mnie przez niedomknięte drzwi pasażera podczas jazdy. Miejmy nadzieję, że stacyjka do autka znajdzie się w moim garażu... Oby... Pozdrawiamy właściciela .
Dragster - So kwi 19, 2008 7:48 pm
" />haha nawet nie widziałem, że woda chlapała, za bardzo byłem skupiony (czyt. podjarany:D) tym, że odpalił Stacyjka się znalazła, ale wywołaliśmy małe ognisko.
Niemniej ukończyliśmy Zamkową Krucjatę z czego jestem dumny. Zamek działa chyba lepiej niż w czasach nowości
Czy ktoś się orientuje ile płynu wchodzi w nim do układu chłodzenia? Ot taka zagadka
Pooglądaliśmy układ chłodzenia, stąd moje pytanie. Wszystko jest doszczętnie zakamienione, ew. zardzewiałe. Mniej więcej tego się spodziewałem, chociaż może nie na taką skalę. Szykuje się termostat do robienia, ale to na później odkładam.
Priorytet to płonąca instalacja! i zapowiada się ciekawa walka. Nadchodzi Elektryczna Krucjata!
Właściciel również pozdrawia i jest dozgonnie wdzięczny za pomoc
Pyza20 - So kwi 19, 2008 9:18 pm
" />jak masz zakamieniony układ to wlej wode z Octem tym sposobem sprawdzisz ile wchodzi płynu i oszyścisz blok oczywiście woda musi troche postać żeby wgryzła się w kamień
Eddie - So kwi 19, 2008 9:29 pm
" />tylko po takim wgryzaniu się .. może się okazać że z chłodnicy zrobi się niezłe sito..
jurek_j - N kwi 20, 2008 7:45 am
" />Mi po głowie chodzi specjalny płyn do odkamienienia chłodnicy. Tylko gdyby jaki znawca się tutaj wypowiedział - raz wyczytałem, że trzeba troszkę pojeździć, co by ta chłodnica wypluła kamień.
Dragster - N kwi 20, 2008 12:28 pm
" />może się zrobić sito, o ile cokolwiek się z niej jeszcze wykrzesać. Przy okazji przypomniało i się, że trzeba większość przewodów wymienić, bo lata swojej świetności już mają za sobą. Wczoraj ruszyłem przekręciłem opaskę na jdenym i kap, kap płyn zaczął uciekać..
Dragster - So kwi 26, 2008 10:54 pm
" />dzisiaj sobota- dzień pracy w Tarpanie. spuściliśmy trochę płynu chłodniczego (tempo niesamowite, jak krew z nosa;/). powoli docieramy do termostatu, ale jeszcze trochę musi spłynąć. ogólnie dzien pracowity, ale udany. powoli do celu ot co!
fotki:
rury w większości do wymiany, sparciałe.
jurek_j - Cz maja 01, 2008 5:59 pm
" />
Rurka do zbiorniczka wyrównawczego wygięta domowym sposobem (słynny piasek zbytnio nie pomógł - tutaj się sprawdziło imadło + gumowy młotek + samozaparcie). Uszczelka na króciec przy głowicy, z gambitu rzecz jasna. Powoli, do przodu!
Dragster - Pt maja 16, 2008 7:49 pm
" />Dzisiaj zakupiłem termostat i rurę dolną od chłodnicy. Jak dam radę jutro zamontuję.
pib84 - Pt maja 16, 2008 9:24 pm
" />a ten silnik jest na chodzie czy nie
Dragster - So maja 17, 2008 6:26 am
" />Jak się założy chłodnicę i wszystkie węże, i będzie się odpalać na kable, a nie stacyjkę to odpali. Bo ze stacyjką coś nie tak- gdzieś zwiera
jurek_j - So maja 17, 2008 6:27 am
" />Jak się poprawi elektrykę, założy ukł. chłodzenia toto będzie na chodzie. Chyba, że właściciel coś innego planuje.
Dragster - So maja 17, 2008 6:30 am
" />Znasz zamiary właściciela:) Ważne, że mamy całe chłodzenie praktycznie nowe.
Dragster - Pn cze 02, 2008 1:16 pm
" />Coś dawno nie wspominałem o poznańskim wyrobie.
Więc..
Zakupiono zawór do nagrzewnicy, bo stary pożegnał się ze światem (czegoś równie zakamienionego jeszcze nie widziałem). Na dzień dobry pan Mikołaj go trochę zepsuł (wada fabryczna śruby ), ale przełączać się przełącza a o to chodzi. Trwam w oczekiwaniu na odkamieniacz.
Rury gumowe gotowe do zamontowania, ale przy nastawieniu tego pojazdu do moich i Jurka poczynań to trochę poczekają.
Dario69 - Wt cze 03, 2008 7:06 pm
" />Cześć majsterklepki ! Patrzę na zdjęcia silnika i przypomniało mi się, że mam nowa obudowę filtra powietrza. Jest od Żuka wprawdzie, ale powinien pasować. Co Wy na to Czarodzieje??
Dragster - Wt cze 03, 2008 8:27 pm
" /> jakbyś miał jeszcze używaną chłodnicę to już w ogóle, postawimy Ci pomnik!
jurek_j - Śr cze 04, 2008 1:25 pm
" />Za pośrednika zawsze i wszędzie. Za to ja jakiś tam zamek tylnej klapy do Malucha bym Tobie oddał, jeśli kupno malca dojdzie do skutku.
Dragster - Śr cze 04, 2008 2:21 pm
" />a ja dorzucę wycieraczki i co jeszcze znajdę u dziadka w piwnicy, zresztą w ZG więc nie będzie problemu z dostawą
Dario69 - Cz cze 05, 2008 3:34 pm
" />
">:D jakbyś miał jeszcze używaną chłodnicę to już w ogóle, postawimy Ci pomnik!
Chłodnicę mam, ale załozoną do gazika. A ta z gazika nie jest na sprzedaż.
Dzisiaj nawet zauważyłem w Żaganiu kabinę z takiego Tarpana, ale była już ogołocona ze wszystkiego. To demontują najszybciej - mosiądz.
pib84 - Cz cze 05, 2008 3:48 pm
" />przeca pisałem że chłodnice od zukiety ja mam w garażu wystarczy po nią wpaść... no chyba że poszła na złom
dario masz gazika a czemu nie ma go na stronce
Dario69 - So cze 07, 2008 5:22 pm
" />
">dario masz gazika a czemu nie ma go na stronce
Nie miałem okazji zrobić mu zdjęć cyfrowym. Ale niedługo postaram się zmienić ten stan.
Dragster - So cze 07, 2008 8:39 pm
" />
">przeca pisałem że chłodnice od zukiety ja mam w garażu
jak w lepszym stanie niż nasze próchno to będę Twoim dozgonnym dłużnikiem. kiedy mogę po nią wpaść?
jurek_j - So cze 14, 2008 6:55 pm
" />Majsterklepki jak to Darek zwykł mawiać zakończyli na dzień dzisiejszy robotę przy tym poznańskim rumaku...
Uszczelka pod zawór już założona, jeden wąż nagrzewnicy założony.
Po dokonaniu napisanych czynności popełniliśmy pełną rozpustę - wypiliśmy miętową herbatę, lenistwo pełną parą. Po leniuchowaniu zabraliśmy się za chłodnicę i jej węże z kolankiem... Trzema słowami - guma i metal rdzewieją . Dobrze, że chłodnica się ostała, kolanko jakoś się dorobi lub zakupi nowe, zależnie od woli właściciela, węże nóweczki i jakoś auto stanie na nogach, ba, będzie miało sprawny układ chłodzenia, bo Panie Mikołaju, Pan też nie masz czym teraz chłodzić silnika . (tak mi teraz naszło na język...) Jeśli robota będzie miała takie tempo jak dzisiaj - będzie dobrze!
Dragster - So cze 14, 2008 9:06 pm
" />Pewnie że będzie W końcu któregoś dnia też będę odpalał od strzała. I będę w ZG prawdopodobnie w środę, więc i kranik będzie.
Dario69 - N cze 15, 2008 3:33 pm
" />
">Pewnie że będzie W końcu któregoś dnia też będę odpalał od strzała. I będę w ZG prawdopodobnie w środę, więc i kranik będzie.
A z kim jesteś w ZG umówiony? Może zabierzesz obudowę filtra?
Dragster - Wt cze 17, 2008 12:58 pm
" />Mogę zabrać Jadę do babci i przy okazji poszukam czegoś fajnego w piwnicy.
Dragster - Pn cze 23, 2008 8:54 pm
" />Dzisiejszy dzień pracy był wyjątkowo owocny. Założona chłodnica, prawie docięte rury chłodzenia. Tylko opasek zabrakło. Idąc tym tempem pracy to za 2 tygodnie maszyna powinna być na chodzie, ale po drodze walka z elektryką.
Przy okazji, poszukuję amortyzatorów na przód do Poloneza Trucka.
pib84 - Pn cze 23, 2008 9:17 pm
" />jest u mnie wujas z gór który kiedyś był zawodowym kierowca i jeździł na żukach, tarpliksach i nysach Na słwo o tarpanie wzdrygnął się i powiedział o tarpanie to ja wogóle nie chce słyszeć:):)):):):):):):):)
cięzka miłość
jurek_j - Wt cze 24, 2008 6:54 pm
" />Wszystko Panie i Panowie skręcone! Aż sam nie wierzę, że dokonaliśmy takiego czynu. Momentami było lekko, ale też i ciężko. Czasami kultura na poziomie, czasami nie wiedziałem, czy jesteśmy szewcami, cze mechaniorami. Resztę relacyji pozostawiam dla właściciela, mówił, że relację napisze na... Mi się widzi, że jakąś stronę A4. No trzymam za słowo .
Motto z grzebania brzmi - NA GORZÓW!
Dragster - Wt cze 24, 2008 7:42 pm
" />
">jest u mnie wujas z gór który kiedyś był zawodowym kierowca i jeździł na żukach, tarpliksach i nysach Na słwo o tarpanie wzdrygnął się i powiedział o tarpanie to ja wogóle nie chce słyszeć:):)):):):):):):):)
cięzka miłość
gadałem ostatnio z facetem co ma sklep z częściami do Tarplixa i wyszło na to, że nikt nigdy nie kochał Tarpanów.
Dragster - Wt cze 24, 2008 7:50 pm
" />Jurek, więcej wiary w siebie
Tak! Dzisiaj ekipa nowińsko-gorzowska dokonała wielkiego czynu jakim jest niewątpliwie zmontowanie układu chłodzenia. Jak to będzie działać, to przekonamy się jak akumulator przybędzie.. czyli najprawdopodobniej jutro!
Prawdą jest, że kosztowało nas to masę nerwów (zwłaszcza montaż przewodów od nagrzewnicy), ale liczy się efekt końcowy!
Mam coraz wyraźniejszy obraz mojego Tarpana, razem z innymi klasykami na bulwarze. Mówię Wam, Szanowni Zgormadzeni, to kwestia czasu!
Szkoda tylko, że zdjęć nie ma, ale nikt z nas nie przypuszczał, że aż tyle zrobimy.
jurek_j - Cz cze 26, 2008 7:28 pm
" />Ktoś tutaj zapomniał o bansowaniu Tarpanem. Po prostu padam na kolana.
Dzisiaj auto pozbyło się chłodnicy, która ma pojechać do jakiegoś specjalisty w tej dziedzinie.
Mam foto na aparacie, może zgram, może nie, zobaczy się.
Dragster - Cz cze 26, 2008 8:19 pm
" />A racja! Co by lepiej płyn, a raczej woda się lepiej rozeszła po bloku zanim dostaliśmy akumulator, to samochód 'baunsował' niczym Escalade'y na teledyskach 50 Centa, zresztą do muzyki tegoż. Kiwany przez nas rzecz jasna.
Dzisiaj odpalił od drugiego strzała, po 3 miesiącach stania. W chłodnicy pływały osy na wpół rozłożone, glony i inne stworzenia. Jednym słowem- ciekawie
jurek_j - Pt cze 27, 2008 12:00 pm
" />Obiecane fotki:
.
Chciałem jeszcze dodać jedną może i ważną rzecz - po małym dymieniu maszyna nie chciała zakręcić, pisane było, że coś z elektryką. Po załadowaniu akulca do maszyny, sam się naprawił - kręci, odpala, prawie, że śmiga.
e_gregor - Pt cze 27, 2008 1:08 pm
" />Fajne tarpaniszcze. Widać że bedzie wymagał sporo pracy ale warto. Sprzet konkret i na ulicach nispotykany.
Dragster - Pt lip 11, 2008 9:42 pm
" />Po teście, który zrobiliśmy jakiś czas temu, okazało się że Tarplix dalej się za bardzo grzeje. Wymontowaliśmy chłodnicę, odkamieniliśmy i dzisiaj na nowo zamontowaliśmy. Zobaczymy efekty naszych prac w najbliższym czasie.
elgora - So lip 12, 2008 6:11 am
" />No autko jest naprawde "milusie". juz dawno takiego na drogach nie widzialem. Ale remont... zycze sukcesow , ciezka praca, mase cierpliwosci i bedzie bryka jak trza, zrobic sie da, to pewne, jeszcze nie tak dawno walczylem z grega poldofordem i dziury tez byly, nie tak wielkie pewnie jak u ciebie ale byly a dzis auto jest rewelka. A prowadzenie tarpana - kiedys jezdzilem zukiem, do dzis sie budze z krzykiem na ustach Sama przyjemnosc znaczy
jurek_j - So lip 12, 2008 12:47 pm
" />Eddie mówił - jak sie nagrzeje do 100 st. C, to wtedy można się martwić, a nie, że po 5 min do 40 st. C... Okamienienie chłodnicy pewnie pomogło, zobaczy się w trakcie katowania na polu, hehe.
karczmo - Wt lip 15, 2008 5:19 pm
" />Jak jest ciepło to ma prawo sie nagrzać w 5 minut do 40 stopni, jak pojezdzisz to zobaczysz czy się grzeje, bo tak w garażu to zaraz dojdziecie do wniosku że trza chłodnice w środku polerować....
Dragster - N lip 27, 2008 9:31 pm
" />Test chłodzenia zrobiony i jest ok. Mieliście rację, to ja jestem przewrażliwiony i tyle
Doszedłem do wniosku, że najpierw zabiorę się za hamulce, a następnie za prąd. Prąd, któremu się pogorszyło, bo niedawno miałem tylne światła, a dzisiaj ciemno.. Ale reflektory świecą
Dragster - So sie 02, 2008 10:19 am
" />Zdjęliśmy koło w dniu wczorajszym,a le osłony od bębna już nie. Doładowani więdza na temat powyższego dzisiaj zabieram się do roboty.
Przy okazji, felgi tak zdrowe że aż się zdziwiłem, w przyczepce mmłodszej o 10 lat są w gorszym stanie.
elgora - Wt lis 11, 2008 10:21 pm
" />mam do twojego auta jedno zastrzezenie, widzialem go wreszcie na zywca ( w tym tygodniu) wyglada ladnie, egzemplarz wyjatkowy, bo niespotykany na drogach od bardzo dawna, widac ze autko z minionej epoki, ale, no i tu jest problem, czemu taki sprzet stoi 'pod chmurka"? moze chociaz jakas plandeka albo cos, normalnie jak te pobiedy u ruskich na polach, a poza tym, gratulacje, tarpan w takiej wersji jak ty masz to normalnie ufo.
Dragster - Wt lis 11, 2008 10:42 pm
" />Problem braku garażu to coś na co choruję od bardzo dawna.
Co do wozu, jeden bęben zjęty. Czekam na środki na nowe cylinderki i jedno koło będzie gotowe.. Ojj powoli idzie niestety.. ;/
elgora - Wt lis 11, 2008 10:53 pm
" />a starych nie da sie zreanimowac? bo gumeczki to tanie sa, kupowalem do syreny od zuczyska i drogie nie byly, doslownie kilka zeta, jesli by gumki same styknely to tanim kosztem idzie cylinderki ponaprawiac
jurek_j - Śr lis 12, 2008 3:52 pm
" />Da się, tylko nie każdy chce reanimować... Topornie, bo topornie, ale tłoczek wyjmie się. Załatw mocny pręt o średnicy 4mm, spróbujemy.
Plandekę podsuwałem w wakacje, bo sam miałem taką na Kancie, ale cóż... Nie każdy musi się stosować do tego, hehe.
Dragster - Śr lis 12, 2008 9:14 pm
" />No spoko, da się da. Jak Jurek taki cwany jesteś, to rozłóż ten tłoczek. A poźniej kolejny.
Dla mnie tłoczki których nie da się nijak wybić/wycisnąć/rozłożyć etc., są off, ale racja mogę się mylić.
elgora - Śr lis 12, 2008 9:22 pm
" />no raczej naprawianie tak zaspawanych rdza elelmentow hamulcow jest do bani, mozen awymieniac gumki ale jak sa wycieki lub insze duperele a nie jak takiego tloczka ruszyc nie idzie bo napewno i tak przy takiej rdzy to pozniej bedzie cieklo, nawet jesli jakos sie w koncu da ruszyc, a na ruda to trza uwazac, bo z auta takie cos zrobic potrafi : http://img138.imageshack.us/my.php?imag ... 113qo8.jpg
Dragster - Pt mar 27, 2009 7:41 pm
" />jest wiosna, ciepło na dworze- można wziąć się do pracy.
Wymontowaliśmy pompę hamulcową, zdjęliśmy zbiorniczki. Powoli do przodu, byle do przodu, ot co..
Dragster - So kwi 04, 2009 8:54 pm
" />Tylne lewe koło zostało dzisiaj odkręcone. Bęben zdjęty, cylinderek z mojej własnej sklerozy nie.
Przewody prawdopodobnie z tego co widzieliśmy do wymiany, ale oczywiście przedtem trza je sprawdzić. Byle tak dalej..
Dragster - Pn kwi 13, 2009 8:47 pm
" />Wszystkie bębny zdjęte. Z przewodami niektórymi jest nieciekawie, cylinderki- no zobaczy się. Praca ciągle idzie do przodu..
Dragster - So cze 13, 2009 7:51 pm
" />Miesiące mijają, a ruda zżera słupki.. Pompa hamulcowa wyczyszczona, złożona, zalana płynem- gotowa do montażu. Linki ręcznego zakupione, tyle co zamontować. Wielkie podziękowania dla Jurka i Pana Krzysia od zielonej W-Wy. Niestety, najprawdopodobniej zalałem złe paliwo, chyba mieszankę do kosiarki przygotowaną, bo maszyna po tankowaniu współpracowała połowicznie tj. na dwóch garach. Prawdę mówiąc i tak miałem w planach czyszczenie baku itp. więc mam motywację. Sweet focie będą jak kabel od kamery znajdę. Tyle.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Dragster - Pn lut 11, 2008 9:34 pm
" />Samochód był w rodzinie od dawna, został zamieniony za malucha od jakiegoś mechanika. Od tego czasu sporo czasu przestał w znajomym warsztacie, niestety pod chmurką . Krótko po zamianie, zrobiono mu remont blach, ale z do dziś niewiadomych mi przyczyn, poskąpiono na zabezpieczeniu antykorozyjnym. Czas i pogoda zrobiły swoje i obecnie jeden słupek przerdzewiał na wylot i wszystkie blachy są do robienia. Z podwoziem nieco lepiej.
Silnik z tego co wiem, po kapitalce i od tego czasu przejechał mało kilometrów. Z przeróbek w nim dokonanych, to poprzedni właściciel zmienił skrzynie z drewnianej (z której nie zostało nic, kompletnie zgniła ) na stalową, podnosząc ładowność i poprawiając trakcję przez dociążenie osi. Jego dokładny przebieg jest nieznany, ale uważam, że licznik przekręcił się co najmniej 3 razy.
Silnik S-21
Pojemność: 2120cm
Moc: 70KM
Spalanie: od 14 do 20+
Skrzynia 3 biegowa.
Ojciec rozmawiał z jakimś byłym pracownikiem FSRu, który powiedział, że Tarpany do bodajże 76roku miały blachy ręcznie klepane.
Klamki jak widać skalpele.
Z priorytetów: naprawić/wymienić(?) prądnicę i regulator napięcia. ( nie ładuje akumulatora, bądź ładuje w nikłym stopniu); wymienić termostat i obejrzeć dokładnie układ chłodzenia(zacina sie i prawie wcale nie chłodzi); zrobić blachy.
Nieco zdjęć jak mówiłem.
pib84 - Pn lut 11, 2008 10:19 pm
" />ciekawe naprawdę ciekawe co z tego wyjdzie:) duzo wytrwałości i powodzenia mam nadzieję ze na bieżąco bedziesz uaktualniał:)
e_gregor - Wt lut 12, 2008 7:30 am
" />Tarpan rules. Trzymam kciuki - może być z tego fajny wózek
jackdeville - Wt lut 12, 2008 9:10 am
" />No to ja go znam! Za każdym razme go widziałem jak jeździłem do Słubic jeszcze PKSem Z tego co pamiętam to jest to niedaleko firmy Romana Uchańskeiego tak? Zresztą z Eddiem za każdym razem go oglądamy jak jedziemy w tamtą stronę
Pyza20 - Wt lut 12, 2008 9:34 am
" />może być ciekawy i unikatowy klasyk już dawno nie widziałem takiego na drodze czy przednie lampy nie są przypadkiem takie jak w syrenie i wawie?? życzę powodzenia przy remącie i mogę zapytać znajomego czy przypadkiem nie ma nowego silnika (S-21) do takiego cuda
I zamiast prądnicy proponuje alternator ja się już od dawna nosze z zamiarem zamontowania do syreny... to Tyle odemnie. Do zobaczenia na Drodze;)
Dragster - Wt lut 12, 2008 9:12 pm
" />
">No to ja go znam! Za każdym razme go widziałem jak jeździłem do Słubic jeszcze PKSem Z tego co pamiętam to jest to niedaleko firmy Romana Uchańskeiego tak? Zresztą z Eddiem za każdym razem go oglądamy jak jedziemy w tamtą stronę
ano niedaleko. a co do alternatora, to moż emi ktoś powiedzieć jaki może być koszt takiej operacji?
Pyza20 - Wt lut 12, 2008 11:16 pm
" />koszt takiej operacji to koszt zakupu lub zdobycia jakiegoś alternatora dorobienia odpowiedniego mocowania i znalezienia elektryka który go podepnie. Alternator możesz wyrwać pewnie za grosze od Uchańskiego z kasacji z jakiegoś poloneza albo fiacika lub innego auta.
Jest Tylko jedna uwaga żeby średnica kółka wirnika alternatora na którym kręci się pasek była jak najbardziej zbliżona do średnicy wirnika prądnicy bo jak rozmiar będzie zły to może być tak że przy wolnych obrotach alternator będzie kręcił się za wolno i prądu może nie być. To moja teoria poparta przeczytaniem kilkunastu postów na temat takiej operacji w syrenie
Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi
pib84 - Śr lut 13, 2008 7:57 am
" />teoria wydaje sie byc sensowna docencie pyza:)
jurek_j - Śr lut 13, 2008 12:34 pm
" />U Uchańskiego nie wyrwie - obecnie zero FSO poza tym "to już rarytasowe auta" to drogo można wołać, szkoda, że jeśli chętnego nie będzie to wszystko pójdzie na przetop, patrioci psia mać. Już prędzej Myśliborska albo Energetycy.
Tarpan stary, ale fajniutki. Do kompletu jeszcze można by się pokusić o fabryczną przyczepkę z zadka Tarpana.
Póki co życzę powodzenia w kompletowaniu części i szybkiego rozpoczęcia remontu.
Dario69 - Śr lut 13, 2008 5:04 pm
" />Zacny wózek. Kiedys sąsiad miał takiego z silnikiem Poldka.
Przy okazji alternatora, myślę, że na Energetyków spory wybór będzie - trochę Żuków tam stoi.
A z innej beczki - mam gdzieś jeszcze dwa używane pióra wycieraczek w stali nierdzewnej.
Możemy jakoś przez Jurka_J dostawę złatwić, gdybyś reflektował.
jurek_j - Śr lut 13, 2008 7:06 pm
" />Na pośrednika się piszę.
Dragster - Śr lut 13, 2008 8:28 pm
" />wycieraczki do negocjacji gdzie dokładnie na Energetyków, w którym miejscu to jest?
pib84 - Śr lut 13, 2008 9:34 pm
" />Energetyków jest tylko jedna jest to ulica dojazdowa do elektrociepłowni od walczaka tam wjeżdżasz i jest nie przegapisz. Ale tamte żuki juz zaklepane na projekta:):):):):):P
Dragster - Śr lut 13, 2008 9:40 pm
" />ale może znajdzie się coś poza tym. pójdę popatrzę co mi szkodzi.
Dragster - So lut 16, 2008 8:46 pm
" />Byłem dzisiaj i zrobiłem biznesplan roboty b. dużo, do tego odkryłem, że z podłogą jest raczej źle ;/
Dziury na wylot, mimo, że jeszcze niedawno ich nie było.
pib84 - So lut 16, 2008 9:18 pm
" />jest o tyle dobrze że te auta w budowie są proste jak cep albo i bardziej więc kupujesz arkusz blachy i wstawiasz cały:)
Dragster - So lut 16, 2008 10:29 pm
" />to mnie ratuje, ale tak nie myslałem że jest aż tak źle. zna ktoś jakiegoś dobrego i niedrogiego tapicera?
jurek_j - N lut 17, 2008 8:30 am
" />Prezes wie co mówi. Nast. razem jak będziesz nawiedzał Motylewo, daj znać.
Dragster - N lut 24, 2008 11:36 am
" />
">
Tarpan stary, ale fajniutki. Do kompletu jeszcze można by się pokusić o fabryczną przyczepkę z zadka Tarpana.
na allegro przez jakiś czas była oryginalna przyczepa do niego, ale facet nie dawał znaku życia, mimo moich usilnych prób kontaktu.
jurek_j - N lut 24, 2008 11:41 am
" />Może po prostu kupić jakiegoś trupa i odciąć tył? Dużo papierkologii, ale cel szczytny .Albo tą z Niewiadowa (nie dało jej się ukryć) postawić na większych kołach. Możliwości mimo wszystko masz wiele.
Dragster - N lut 24, 2008 8:00 pm
" />Póki co to trzeba wóz zrobić, a później będę się zajmował akcesoriami
Co do tej przyczepki to też zabytek bo równoletnia co auto, chociaż projektowana do Malucha. W zeszłym roku przeszła gruntowny remont.
Dragster - Pn mar 03, 2008 9:36 pm
" />Dzisiaj w końcu robota nieco ruszyła Razem z kolegą Krzyśkiem Kućko byliśmy odwiedzić kol. Tarpana.
Bilans:
- 'profesjonalnie' przymocowana kolumna kierownicza (ciekawostka: poprzedni właściciel powtykał śruby na wcisk w deskę, niczym ich nie przykręcając)
- wyczyszczone zamki, które poprzednio nieustannie się zacinały.
Powoli do przodu!
Dragster - Pn mar 31, 2008 7:08 pm
" />czas mija szybko, a pogoda regularnie niszczyła moje wielkie plany. nie ma co płakać tylko trza się do roboty brać, toteż mój plan na najbliższy czas wygląda następująco:
- skołować akumulator, bo stary powiedział 'żegnajcie',
- sprawdzić chłodzenie, czy szykuje się większa praca czy tylko termostat wymienić,
- dokończyć zamkową krucjatę : )
Pyza20 - Pn mar 31, 2008 8:30 pm
" />Widzę że system pracy kolegi polega na robieniu od szczegółu do ogółu ja generalnie w swojej syrenie 105 zanim pojawiła się 104 miałem plan wstawić tylne klamki od fiata (skalpele) bez wkładki na kluczyk i zrobić na pilota
Dragster - N kwi 06, 2008 12:53 pm
" />I można powiedzieć- częściowy sukces (choć mały). Zamek się blokuje, teraz tylko podpiąć i powinno być ok.
Niestety, nie udało się go obudzić, bo konektor w stacyjce wykruszył się z ebonitu. kolejna próba za tydzień..
Czy ma ktoś może lampę do wnętrza do Warszawy? Taka sama była u mnie na pace, do wczoraj gdy zdjąłem to próchno, które kiedyś zwano lampą..
jurek_j - N kwi 06, 2008 3:12 pm
" />A wykruszył się dzięki mojej działalności, zakichani Poznaniany nie mieli jak obmyślić wewn. budowy obudowy kierownicy.
Zamek to wpierw trzeba wymienić, ale magik Dragster o stalowych nerwach podołał przedsięwzięciu.
Powoli, do przodu!
EDIT: Mam nadzieję, że właściciel się nie obrazi - lampa, która niedługo wyląduje w Tarpanie będzie na dniach. Zamek Tarpanowy po moim niezbyt mocnym uderzeniu młota powiedział, że ma dość, po godzinie został dziad pospawany. Dragster uruchomił maszynkę, nie ma jak to prostackie odpalanie z kabli, nie stacyjki, ale to chodzi! Wszystko by było idealnie, gdyby nie woda, która chlapała na mnie przez niedomknięte drzwi pasażera podczas jazdy. Miejmy nadzieję, że stacyjka do autka znajdzie się w moim garażu... Oby... Pozdrawiamy właściciela .
Dragster - So kwi 19, 2008 7:48 pm
" />haha nawet nie widziałem, że woda chlapała, za bardzo byłem skupiony (czyt. podjarany:D) tym, że odpalił Stacyjka się znalazła, ale wywołaliśmy małe ognisko.
Niemniej ukończyliśmy Zamkową Krucjatę z czego jestem dumny. Zamek działa chyba lepiej niż w czasach nowości
Czy ktoś się orientuje ile płynu wchodzi w nim do układu chłodzenia? Ot taka zagadka
Pooglądaliśmy układ chłodzenia, stąd moje pytanie. Wszystko jest doszczętnie zakamienione, ew. zardzewiałe. Mniej więcej tego się spodziewałem, chociaż może nie na taką skalę. Szykuje się termostat do robienia, ale to na później odkładam.
Priorytet to płonąca instalacja! i zapowiada się ciekawa walka. Nadchodzi Elektryczna Krucjata!
Właściciel również pozdrawia i jest dozgonnie wdzięczny za pomoc
Pyza20 - So kwi 19, 2008 9:18 pm
" />jak masz zakamieniony układ to wlej wode z Octem tym sposobem sprawdzisz ile wchodzi płynu i oszyścisz blok oczywiście woda musi troche postać żeby wgryzła się w kamień
Eddie - So kwi 19, 2008 9:29 pm
" />tylko po takim wgryzaniu się .. może się okazać że z chłodnicy zrobi się niezłe sito..
jurek_j - N kwi 20, 2008 7:45 am
" />Mi po głowie chodzi specjalny płyn do odkamienienia chłodnicy. Tylko gdyby jaki znawca się tutaj wypowiedział - raz wyczytałem, że trzeba troszkę pojeździć, co by ta chłodnica wypluła kamień.
Dragster - N kwi 20, 2008 12:28 pm
" />może się zrobić sito, o ile cokolwiek się z niej jeszcze wykrzesać. Przy okazji przypomniało i się, że trzeba większość przewodów wymienić, bo lata swojej świetności już mają za sobą. Wczoraj ruszyłem przekręciłem opaskę na jdenym i kap, kap płyn zaczął uciekać..
Dragster - So kwi 26, 2008 10:54 pm
" />dzisiaj sobota- dzień pracy w Tarpanie. spuściliśmy trochę płynu chłodniczego (tempo niesamowite, jak krew z nosa;/). powoli docieramy do termostatu, ale jeszcze trochę musi spłynąć. ogólnie dzien pracowity, ale udany. powoli do celu ot co!
fotki:
rury w większości do wymiany, sparciałe.
jurek_j - Cz maja 01, 2008 5:59 pm
" />
Rurka do zbiorniczka wyrównawczego wygięta domowym sposobem (słynny piasek zbytnio nie pomógł - tutaj się sprawdziło imadło + gumowy młotek + samozaparcie). Uszczelka na króciec przy głowicy, z gambitu rzecz jasna. Powoli, do przodu!
Dragster - Pt maja 16, 2008 7:49 pm
" />Dzisiaj zakupiłem termostat i rurę dolną od chłodnicy. Jak dam radę jutro zamontuję.
pib84 - Pt maja 16, 2008 9:24 pm
" />a ten silnik jest na chodzie czy nie
Dragster - So maja 17, 2008 6:26 am
" />Jak się założy chłodnicę i wszystkie węże, i będzie się odpalać na kable, a nie stacyjkę to odpali. Bo ze stacyjką coś nie tak- gdzieś zwiera
jurek_j - So maja 17, 2008 6:27 am
" />Jak się poprawi elektrykę, założy ukł. chłodzenia toto będzie na chodzie. Chyba, że właściciel coś innego planuje.
Dragster - So maja 17, 2008 6:30 am
" />Znasz zamiary właściciela:) Ważne, że mamy całe chłodzenie praktycznie nowe.
Dragster - Pn cze 02, 2008 1:16 pm
" />Coś dawno nie wspominałem o poznańskim wyrobie.
Więc..
Zakupiono zawór do nagrzewnicy, bo stary pożegnał się ze światem (czegoś równie zakamienionego jeszcze nie widziałem). Na dzień dobry pan Mikołaj go trochę zepsuł (wada fabryczna śruby ), ale przełączać się przełącza a o to chodzi. Trwam w oczekiwaniu na odkamieniacz.
Rury gumowe gotowe do zamontowania, ale przy nastawieniu tego pojazdu do moich i Jurka poczynań to trochę poczekają.
Dario69 - Wt cze 03, 2008 7:06 pm
" />Cześć majsterklepki ! Patrzę na zdjęcia silnika i przypomniało mi się, że mam nowa obudowę filtra powietrza. Jest od Żuka wprawdzie, ale powinien pasować. Co Wy na to Czarodzieje??
Dragster - Wt cze 03, 2008 8:27 pm
" /> jakbyś miał jeszcze używaną chłodnicę to już w ogóle, postawimy Ci pomnik!
jurek_j - Śr cze 04, 2008 1:25 pm
" />Za pośrednika zawsze i wszędzie. Za to ja jakiś tam zamek tylnej klapy do Malucha bym Tobie oddał, jeśli kupno malca dojdzie do skutku.
Dragster - Śr cze 04, 2008 2:21 pm
" />a ja dorzucę wycieraczki i co jeszcze znajdę u dziadka w piwnicy, zresztą w ZG więc nie będzie problemu z dostawą
Dario69 - Cz cze 05, 2008 3:34 pm
" />
">:D jakbyś miał jeszcze używaną chłodnicę to już w ogóle, postawimy Ci pomnik!
Chłodnicę mam, ale załozoną do gazika. A ta z gazika nie jest na sprzedaż.
Dzisiaj nawet zauważyłem w Żaganiu kabinę z takiego Tarpana, ale była już ogołocona ze wszystkiego. To demontują najszybciej - mosiądz.
pib84 - Cz cze 05, 2008 3:48 pm
" />przeca pisałem że chłodnice od zukiety ja mam w garażu wystarczy po nią wpaść... no chyba że poszła na złom
dario masz gazika a czemu nie ma go na stronce
Dario69 - So cze 07, 2008 5:22 pm
" />
">dario masz gazika a czemu nie ma go na stronce
Nie miałem okazji zrobić mu zdjęć cyfrowym. Ale niedługo postaram się zmienić ten stan.
Dragster - So cze 07, 2008 8:39 pm
" />
">przeca pisałem że chłodnice od zukiety ja mam w garażu
jak w lepszym stanie niż nasze próchno to będę Twoim dozgonnym dłużnikiem. kiedy mogę po nią wpaść?
jurek_j - So cze 14, 2008 6:55 pm
" />Majsterklepki jak to Darek zwykł mawiać zakończyli na dzień dzisiejszy robotę przy tym poznańskim rumaku...
Uszczelka pod zawór już założona, jeden wąż nagrzewnicy założony.
Po dokonaniu napisanych czynności popełniliśmy pełną rozpustę - wypiliśmy miętową herbatę, lenistwo pełną parą. Po leniuchowaniu zabraliśmy się za chłodnicę i jej węże z kolankiem... Trzema słowami - guma i metal rdzewieją . Dobrze, że chłodnica się ostała, kolanko jakoś się dorobi lub zakupi nowe, zależnie od woli właściciela, węże nóweczki i jakoś auto stanie na nogach, ba, będzie miało sprawny układ chłodzenia, bo Panie Mikołaju, Pan też nie masz czym teraz chłodzić silnika . (tak mi teraz naszło na język...) Jeśli robota będzie miała takie tempo jak dzisiaj - będzie dobrze!
Dragster - So cze 14, 2008 9:06 pm
" />Pewnie że będzie W końcu któregoś dnia też będę odpalał od strzała. I będę w ZG prawdopodobnie w środę, więc i kranik będzie.
Dario69 - N cze 15, 2008 3:33 pm
" />
">Pewnie że będzie W końcu któregoś dnia też będę odpalał od strzała. I będę w ZG prawdopodobnie w środę, więc i kranik będzie.
A z kim jesteś w ZG umówiony? Może zabierzesz obudowę filtra?
Dragster - Wt cze 17, 2008 12:58 pm
" />Mogę zabrać Jadę do babci i przy okazji poszukam czegoś fajnego w piwnicy.
Dragster - Pn cze 23, 2008 8:54 pm
" />Dzisiejszy dzień pracy był wyjątkowo owocny. Założona chłodnica, prawie docięte rury chłodzenia. Tylko opasek zabrakło. Idąc tym tempem pracy to za 2 tygodnie maszyna powinna być na chodzie, ale po drodze walka z elektryką.
Przy okazji, poszukuję amortyzatorów na przód do Poloneza Trucka.
pib84 - Pn cze 23, 2008 9:17 pm
" />jest u mnie wujas z gór który kiedyś był zawodowym kierowca i jeździł na żukach, tarpliksach i nysach Na słwo o tarpanie wzdrygnął się i powiedział o tarpanie to ja wogóle nie chce słyszeć:):)):):):):):):):)
cięzka miłość
jurek_j - Wt cze 24, 2008 6:54 pm
" />Wszystko Panie i Panowie skręcone! Aż sam nie wierzę, że dokonaliśmy takiego czynu. Momentami było lekko, ale też i ciężko. Czasami kultura na poziomie, czasami nie wiedziałem, czy jesteśmy szewcami, cze mechaniorami. Resztę relacyji pozostawiam dla właściciela, mówił, że relację napisze na... Mi się widzi, że jakąś stronę A4. No trzymam za słowo .
Motto z grzebania brzmi - NA GORZÓW!
Dragster - Wt cze 24, 2008 7:42 pm
" />
">jest u mnie wujas z gór który kiedyś był zawodowym kierowca i jeździł na żukach, tarpliksach i nysach Na słwo o tarpanie wzdrygnął się i powiedział o tarpanie to ja wogóle nie chce słyszeć:):)):):):):):):):)
cięzka miłość
gadałem ostatnio z facetem co ma sklep z częściami do Tarplixa i wyszło na to, że nikt nigdy nie kochał Tarpanów.
Dragster - Wt cze 24, 2008 7:50 pm
" />Jurek, więcej wiary w siebie
Tak! Dzisiaj ekipa nowińsko-gorzowska dokonała wielkiego czynu jakim jest niewątpliwie zmontowanie układu chłodzenia. Jak to będzie działać, to przekonamy się jak akumulator przybędzie.. czyli najprawdopodobniej jutro!
Prawdą jest, że kosztowało nas to masę nerwów (zwłaszcza montaż przewodów od nagrzewnicy), ale liczy się efekt końcowy!
Mam coraz wyraźniejszy obraz mojego Tarpana, razem z innymi klasykami na bulwarze. Mówię Wam, Szanowni Zgormadzeni, to kwestia czasu!
Szkoda tylko, że zdjęć nie ma, ale nikt z nas nie przypuszczał, że aż tyle zrobimy.
jurek_j - Cz cze 26, 2008 7:28 pm
" />Ktoś tutaj zapomniał o bansowaniu Tarpanem. Po prostu padam na kolana.
Dzisiaj auto pozbyło się chłodnicy, która ma pojechać do jakiegoś specjalisty w tej dziedzinie.
Mam foto na aparacie, może zgram, może nie, zobaczy się.
Dragster - Cz cze 26, 2008 8:19 pm
" />A racja! Co by lepiej płyn, a raczej woda się lepiej rozeszła po bloku zanim dostaliśmy akumulator, to samochód 'baunsował' niczym Escalade'y na teledyskach 50 Centa, zresztą do muzyki tegoż. Kiwany przez nas rzecz jasna.
Dzisiaj odpalił od drugiego strzała, po 3 miesiącach stania. W chłodnicy pływały osy na wpół rozłożone, glony i inne stworzenia. Jednym słowem- ciekawie
jurek_j - Pt cze 27, 2008 12:00 pm
" />Obiecane fotki:
.
Chciałem jeszcze dodać jedną może i ważną rzecz - po małym dymieniu maszyna nie chciała zakręcić, pisane było, że coś z elektryką. Po załadowaniu akulca do maszyny, sam się naprawił - kręci, odpala, prawie, że śmiga.
e_gregor - Pt cze 27, 2008 1:08 pm
" />Fajne tarpaniszcze. Widać że bedzie wymagał sporo pracy ale warto. Sprzet konkret i na ulicach nispotykany.
Dragster - Pt lip 11, 2008 9:42 pm
" />Po teście, który zrobiliśmy jakiś czas temu, okazało się że Tarplix dalej się za bardzo grzeje. Wymontowaliśmy chłodnicę, odkamieniliśmy i dzisiaj na nowo zamontowaliśmy. Zobaczymy efekty naszych prac w najbliższym czasie.
elgora - So lip 12, 2008 6:11 am
" />No autko jest naprawde "milusie". juz dawno takiego na drogach nie widzialem. Ale remont... zycze sukcesow , ciezka praca, mase cierpliwosci i bedzie bryka jak trza, zrobic sie da, to pewne, jeszcze nie tak dawno walczylem z grega poldofordem i dziury tez byly, nie tak wielkie pewnie jak u ciebie ale byly a dzis auto jest rewelka. A prowadzenie tarpana - kiedys jezdzilem zukiem, do dzis sie budze z krzykiem na ustach Sama przyjemnosc znaczy
jurek_j - So lip 12, 2008 12:47 pm
" />Eddie mówił - jak sie nagrzeje do 100 st. C, to wtedy można się martwić, a nie, że po 5 min do 40 st. C... Okamienienie chłodnicy pewnie pomogło, zobaczy się w trakcie katowania na polu, hehe.
karczmo - Wt lip 15, 2008 5:19 pm
" />Jak jest ciepło to ma prawo sie nagrzać w 5 minut do 40 stopni, jak pojezdzisz to zobaczysz czy się grzeje, bo tak w garażu to zaraz dojdziecie do wniosku że trza chłodnice w środku polerować....
Dragster - N lip 27, 2008 9:31 pm
" />Test chłodzenia zrobiony i jest ok. Mieliście rację, to ja jestem przewrażliwiony i tyle
Doszedłem do wniosku, że najpierw zabiorę się za hamulce, a następnie za prąd. Prąd, któremu się pogorszyło, bo niedawno miałem tylne światła, a dzisiaj ciemno.. Ale reflektory świecą
Dragster - So sie 02, 2008 10:19 am
" />Zdjęliśmy koło w dniu wczorajszym,a le osłony od bębna już nie. Doładowani więdza na temat powyższego dzisiaj zabieram się do roboty.
Przy okazji, felgi tak zdrowe że aż się zdziwiłem, w przyczepce mmłodszej o 10 lat są w gorszym stanie.
elgora - Wt lis 11, 2008 10:21 pm
" />mam do twojego auta jedno zastrzezenie, widzialem go wreszcie na zywca ( w tym tygodniu) wyglada ladnie, egzemplarz wyjatkowy, bo niespotykany na drogach od bardzo dawna, widac ze autko z minionej epoki, ale, no i tu jest problem, czemu taki sprzet stoi 'pod chmurka"? moze chociaz jakas plandeka albo cos, normalnie jak te pobiedy u ruskich na polach, a poza tym, gratulacje, tarpan w takiej wersji jak ty masz to normalnie ufo.
Dragster - Wt lis 11, 2008 10:42 pm
" />Problem braku garażu to coś na co choruję od bardzo dawna.
Co do wozu, jeden bęben zjęty. Czekam na środki na nowe cylinderki i jedno koło będzie gotowe.. Ojj powoli idzie niestety.. ;/
elgora - Wt lis 11, 2008 10:53 pm
" />a starych nie da sie zreanimowac? bo gumeczki to tanie sa, kupowalem do syreny od zuczyska i drogie nie byly, doslownie kilka zeta, jesli by gumki same styknely to tanim kosztem idzie cylinderki ponaprawiac
jurek_j - Śr lis 12, 2008 3:52 pm
" />Da się, tylko nie każdy chce reanimować... Topornie, bo topornie, ale tłoczek wyjmie się. Załatw mocny pręt o średnicy 4mm, spróbujemy.
Plandekę podsuwałem w wakacje, bo sam miałem taką na Kancie, ale cóż... Nie każdy musi się stosować do tego, hehe.
Dragster - Śr lis 12, 2008 9:14 pm
" />No spoko, da się da. Jak Jurek taki cwany jesteś, to rozłóż ten tłoczek. A poźniej kolejny.
Dla mnie tłoczki których nie da się nijak wybić/wycisnąć/rozłożyć etc., są off, ale racja mogę się mylić.
elgora - Śr lis 12, 2008 9:22 pm
" />no raczej naprawianie tak zaspawanych rdza elelmentow hamulcow jest do bani, mozen awymieniac gumki ale jak sa wycieki lub insze duperele a nie jak takiego tloczka ruszyc nie idzie bo napewno i tak przy takiej rdzy to pozniej bedzie cieklo, nawet jesli jakos sie w koncu da ruszyc, a na ruda to trza uwazac, bo z auta takie cos zrobic potrafi : http://img138.imageshack.us/my.php?imag ... 113qo8.jpg
Dragster - Pt mar 27, 2009 7:41 pm
" />jest wiosna, ciepło na dworze- można wziąć się do pracy.
Wymontowaliśmy pompę hamulcową, zdjęliśmy zbiorniczki. Powoli do przodu, byle do przodu, ot co..
Dragster - So kwi 04, 2009 8:54 pm
" />Tylne lewe koło zostało dzisiaj odkręcone. Bęben zdjęty, cylinderek z mojej własnej sklerozy nie.
Przewody prawdopodobnie z tego co widzieliśmy do wymiany, ale oczywiście przedtem trza je sprawdzić. Byle tak dalej..
Dragster - Pn kwi 13, 2009 8:47 pm
" />Wszystkie bębny zdjęte. Z przewodami niektórymi jest nieciekawie, cylinderki- no zobaczy się. Praca ciągle idzie do przodu..
Dragster - So cze 13, 2009 7:51 pm
" />Miesiące mijają, a ruda zżera słupki.. Pompa hamulcowa wyczyszczona, złożona, zalana płynem- gotowa do montażu. Linki ręcznego zakupione, tyle co zamontować. Wielkie podziękowania dla Jurka i Pana Krzysia od zielonej W-Wy. Niestety, najprawdopodobniej zalałem złe paliwo, chyba mieszankę do kosiarki przygotowaną, bo maszyna po tankowaniu współpracowała połowicznie tj. na dwóch garach. Prawdę mówiąc i tak miałem w planach czyszczenie baku itp. więc mam motywację. Sweet focie będą jak kabel od kamery znajdę. Tyle.