ďťż

[1983] Ford Sierra mkI xr4i 2.8 V6



jackdeville - So sie 09, 2008 9:07 pm
" />W środę 6 sierpnia 2008 roku stałem się dumnym posiadaczem, jak dla mnie, najładniejszej wersji forda sierry jaka powstała. Nie jest może idealna, w pełni orginalna i sprawna, ale już teraz cieszy moje oko. Jednak po kolei.

Od kiedy moi koledzy z ekipy zaczęli do swoich taunusów czy capri montować silniki V6 ja też zapragnąłem taki mieć pod maską swojego auta. Nie chciałem też, żeby to było jakieś zwykłe auto, nie chciałem montować takiego silnika do escorta i wtedy pojawiła się ona. Było to jakieś 2 lata temu i na allegro zobaczyłem piękną białą xr4i z pomorskiego, ale byłem krótko po kupnie mojego escorta mkII i nie mogłem sobie na nią pozwolić. Kosztowała bodaj 2,5tys.zł. Teraz to śmiech. Później borykałem się z problemami finansowymi. Jednak od ponad roku zacząłem normalnie zarabiać, dostałem auto służbowe i marzenia powróciły. W tym roku miałem już 7 aut, ale te 8 będzie wyjątkowe. Wszystko za sprawą mojej pięknej, srebrnej Sierrce xr4i 2.8 V6



Jak pojawiła się na allegro to bez chwili namysłu zadzwoniłem do właściciela. Po krótkich negocjacjach ustaliliśmy, że weźmie on w zamian moją bmw e30 kombi, którą niedawno kupiłem z niemiec. W ciągu godziny załatwiłem lawetę, pasy i ropkę Właściciel nie wierzył, że chcę oddać bmw, bo twierdził, że sierra jest w opłakanym stanie. Na miejscu uznałem, że nie jest tak źle i bez zastanowienia załadowałem ją na lawetę



Wróciłem dopiero w nocy, więc oglądałem ją dokładnie na drugi dzień. Okazało się, że nie ma progów, tylnych nadkoli i wspomagania Poza tym auto miało jakąś przygodę w tył. Wnętrze jest do uratowania bez problemu, a silnik nawet odpala. Jednak k-jest był tak rozregulowany, że nie wiedzieliśmy z Eddiem za co się zbrać.

Plany:
Zakupiłem już drugi silniczek od mojego kolegi, który przywiózł go w granadzie. Też 2.8i z idealnym stopniem sprężania (ponad 11,5 na każdym cylindrze), ale przerobiony na gaźnik. Wiem, wiem, wiem. Znajdą się puryści co powiedzą, że nie orginał, ale ja mam pewne plany co do tego auta, a poza tym to nie jakaś igła co by było szkoda jej nie zostawić w orginale. Poza tym nie znam się na k-jetach, a planuje gaz, więc gaźnik jest dla mnie idealny. W przyszłości planuje zapodać pod maskę 2.9 cosworth'a.



Silniczek już wyjęty (tu wielkie dzięki dla Kamila i Dawida za pomoc przy tej operacji) i od jutra zaczynam montaż nowego serduszka. W przyszły weekend planuję wyjechać już o własnych siłach z OC i przeglądem Chcę tym autem trochę się nacieszyć, poznać je bliżej i zdiagnozować potrzeby. Poza tym mój escorcik już bardzo prosi się o remont, więc muszę czymś jeździć. Jak poznam co boli sierrkę to wtedy zacznę prace przy niej. Tymczasem już nie mogę doczekać się pierwszych jazd za sterami mojego, prawdziwego V6




Caprifan - So sie 09, 2008 9:17 pm
" />Troche pracy Cie czeka... Nie mniej jednak z takim sercem w aucie przyjemność z jazdy będzie wspaniała



pib84 - So sie 09, 2008 9:42 pm
" />życze ci żeby ta siera jechała naprawde szybko z dwóch powodów

po pierwsze żebyś ty osdczuwał radośc z v a my z widowiskowych boków

a po drugie jak bedzie taka szybka że bedzie przemykac to jej widać nie bedzie i nie trzeba bedzie na nia patrzeć

a tak juz na sam koniec to gratuluje spełnienia marzenia miała byc xr4i no i masz xr4i



rafalb - So sie 09, 2008 11:26 pm
" />na fotkach wygląda całkiem całkiem , sam się na nią czaiłem ale na czajeniu się skończyło

gratuluje udanego zakupu

dobre wozidło na kjs-y by było




Bykownik - N sie 10, 2008 12:10 am
" />W zeszłym sezonie widziałem dwie sierrki na zawodach Toyo drift cup myslałeś może o tym żeby zrobić z niej driftwóz?



jackdeville - N sie 10, 2008 6:20 am
" />Jak większość forumowiczów wie, uwielbiam latać bokami. Na driftowóz jednak ne będę przerabiać, bo to dużo kosztownych przeróbek, a i auta mi szkoda. Chcę, aby służyło mi dojazdy na czas remontu escorta i na zabawę od czasu do czasu. Ty pewnie widziałeś sierry z silnikiem 2.0 cosworth, albo 2.9 cosworth, więc ich moce są sporo większe niż w mojej. Rafale co do kjs'ów, to myślę, że jest ciut do nich za ciężka i nie taka zwrotna jak escort czy kadett. Zresztą to nie mja pierwsa sierra (ale pierwsza mkI) i wiem, jak one się zachowują. Trzeba mocno z nimi walczyć w zakrętach.



Bykownik - N sie 10, 2008 8:06 am
" />To fakt auto do driftu ni jak się nie nadaje do jazdy na codzień no i koszt samej przeróbki nie jest wcale mały ale znając życie pewnie i tak będzie można Cię zobaczyć latającego tu i ówdzie powodzenia przy pracach



rafalb - N sie 10, 2008 8:58 am
" />myśle ,że te 150 koni by wystarczyło do kjs-ów , a masa po wywaleniu wszystkiego też była by dużo niższa , a jak się prowadzi to nie wiem , widziałem jak chłopaki latali zwykłą ścierką 2.0 dohc 2 door na magnolii

każdy zakręt bokiem nawet na suchym asfalcie



jackdeville - Wt sie 12, 2008 4:17 pm
" />Silnik poskładany i odpalony! Zostało tylko podpiąć chłodzenie, linkę gazu i można śmigać! Jutro porobię też kilka innych rzeczy i pod wieczór planuje wybrać się na jakieś pierwsze testy nowej furki





Bykownik - Wt sie 12, 2008 10:32 pm
" />Mam nadzieję, że nakręcisz jak to códo śmiga Pozdro



jackdeville - Śr sie 13, 2008 6:23 am
" />Jak tylko będzie możliwośćto nakręcimy jakiś filmik i damy na youtub'a



George - Śr sie 13, 2008 12:27 pm
" />Sierra ma potencjał... Niezłego ma kopa Uwaga na srebrną Sierre na światłach hahaha



pib84 - Cz sie 14, 2008 7:35 am
" />no i gdzie ta obiecana popisówa



Pyza20 - Cz sie 14, 2008 7:57 am
" />no właśnie może jutro na komin Poza Tomkiem nikt nie pracuje jutro



jackdeville - Cz sie 14, 2008 8:27 am
" />No pojeździłem wczoraj trochę po mieście Wieczorem byłem tak zmęczony, że tylko zjadłem i poszedłem spać. Pierwsze wrażenia są takie, że coś zepsuliśmy z Eddiem jak montowaliśmy sprężynę odciągającą linkę gazu i przepustnice nie chcą się do końca otwierać, bo auto powoli wchodzi na obroty. Podczas pierwszej jazdy, na rozregulowanym gaźniku i zacinającej się lince nie mogłem jej utzrymać Dzisiaj wieczorem to naprawię. Z zawieszeniem nie jest najgorzej. Wystarczy wymienić tuleje na wahaczach (30zł i niecała godzinka pracy) i bęzie gitara, bo luzów jako takich nie czuć. Trzeba też zajrzeć do hamulców, zamontować gaz i mozna śmigać! Z czasem wymienie fotele (będą jakieś recaro, bo je uwielbiam), progi i kierownicę, a wtedy auto będzie naprawdę super! Co do komina to nie wiem, ale raczej w przyszłym tygodniu. Narazie muszę z nią dojść do ładu. Jedno jest pewne! Super prezentuje się na mieście przy lekkim zmierzchu



jackdeville - Pn sie 18, 2008 8:31 pm
" />Dzięki wielkiej fachowości, pracy i zaangażowaniu Eddie'go oraz mojej motywacji sierra zyskała dzisiaj swój prawdziwy gang! Mianowicie kumpel Edmund ustawił mi zaworki jak się należy, zlikwidował wycieki oleju, wymienił uszczelki pod pokrywami zaworów oraz przy okazji tuleje na wahaczasz Dzięki tym operacjom sierra nie wydaje już z siebie odgłosu stukających zaworów i nie zostawia plam Poza tym znaleźliśmy banalną przyczynę wszystkich problemów z elektryką! Teraz sierrka już naprawdę nieźle śmiga i brzmi do tego! Zostało już naprawdę niewiele, żebym mógł nią poruszać się na codzień. W tym tygodniu przyjedzie do mnie bardzo fajna instalacja lpg, muszę dokupić wentylowane tarcze hamulcowe, pospawać kilka pierdół i w drogę! Z czasem zmienię fotele na Recaro z escorta RS2000, kierownicę na jakiegoś RS'a i ogólnie będę eliminował przeróżne, mniejsze niedomagania mojej bestii Jak już założymy z Edmundem lpg to chętnie pojadę gdzieś polatać



pib84 - Pn sie 18, 2008 9:34 pm
" />to chyba powinienes jechać polatac zanim lpg założysz

przestań wkońcu biednego edzia angażować niech fiata skończy albo nsu albo bluebirda mało ma swoiej rdzy :)



jackdeville - Wt sie 19, 2008 7:15 am
" />Ale jakoś musi zarobić na te parchy



jackdeville - Wt sie 19, 2008 5:06 pm
" />Dzisiaj, bez większych problemów sierrka zaliczła przegląd techniczny. Diagnosta miał tylko obiekcje co do błotnika i tylnego lewego ręcznego Od dzisiaj moge więc w pełni legalnie śmigać moim autkiem! Na dniach wymienię tarcze hamulcowe, zamontuę gnojówkę i będę fruwał moim wymarzonym V6!



jackdeville - So sie 23, 2008 1:03 pm
" />Dzisiaj miałem okazję pierwszy raz strzelić fotke moich parchów stojących obok siebie



Przy okazji napiszę, że dojechała dzisiaj 2-letnia instalacja gazowa z butlą w miejsce koła zapasowego Oznacza to, że już w przyszłym tygodniu auta powinny zamienić się rolami. Czyli sierra stanie się moim autem do jazdy codziennej, a escorcika wstawię do garażu, aby trochę go podreperować lub jak znajdę dawcę zacząć operację 2.0 dohc efi



rafalb - So sie 23, 2008 1:07 pm
" />escort mimo wszystko dużo ładniejszy

ale sierra klimat też ma



Melins - N sie 24, 2008 3:52 pm
" />No stajnia prezetuje sie łądnie!



jackdeville - Wt sie 26, 2008 1:09 pm
" />Przyszły już nówki sztuki tarcze hamulcowe Polecam zakupy w sklepie Agromy, bo zapłaciłem za nie 60% ceny detalicznej podanej na stronie producenta. Tarcze są firmy Mikoda.



Zgromadziłem już wszystkie potrzebne taile i najpóźniej w weekend planuje już na dobre wyjechać ścierką z garażu i wstawić tam na dłuższy czas escorcika



jackdeville - Cz sie 28, 2008 7:43 pm
" />Tarcze założone, LPG zamontowane! Z Eddie'm odwaliliśmy dzisiaj w garażu kawał dobrej roboty! Byliśmy w szoku, że sierra tak odrazu bezproblemowo odpaliła i pojechała na gazie bez żadnych regulacji! Te silniki naprawdę fajnie chodzą na gazie. Hamowanie już też jest dużo lepsze dzięki tym tarczom, a najważniejsze że nie szarpie już kierownicą. Jutro zostało tylko założyć nowy filterek gazu, zamontować pożądnie wlewkę gazu i można jeździć już na codzień! wtedy po kolei będę likwidował wszystkie pierdoły. Trochę ich zostało, ale escort musi już isć do garażu trochę odpocząć. Od jutra śmigam sierrą!



elgora - Cz sie 28, 2008 7:49 pm
" />strach sie bac



jackdeville - Cz sie 28, 2008 8:08 pm
" />No chyba tego, żeby rdza się z niej nie przerzucała na inne wozy A tak poważnie to muszę odłozyć kasę na wymianę progów, błotników i reparatur



elgora - Cz sie 28, 2008 8:10 pm
" />to chyba taniej bedzie ta rdze oswoic , oswojona swego nie ruszy, bedzie sie zywic na innych



jackdeville - So sie 30, 2008 2:26 pm
" />Dzisiaj, po kilku dniach walki, w końcu wykonałem jazdę sierrą, której już nic nie dolega jeżeli chodzi o układ napędowy! Co prawda na pożyczonym rozrusznku, ale już bez kłopotów (dzięki Boro!). Naprawiłem też linkę gazu i trochę ogarnąłem to pod maską. Efekt jest piorunjący! Silnik się wkręca jak poj...ny! Zupełnie inna jazda, dużo bardziej precyzyjna i dynamiczna. Po weekendzie mała regulacja LPG i w końcu będzie można jeździć na całego! Potem zabiorę się za takie pierdoły, jak zamki, lusterka, żaróweczki podświetlenia itp. itd.



jackdeville - Wt wrz 02, 2008 5:12 pm
" />Pierwsza trasa zaliczona! Bylem dzisiaj sierrą na seminarium w Poznaniu! Te blisko 300km obnażyło kilka minusów, które trzeba zlikwidować, ale pozytywy tez są. Elastyczność silnika, prędkość, przyspieszenie i ten dźwięk widlastej szóstki jak wchodzi delikatnie na obroty (pomiędzy 1,5 a 3tys. obr/min), normalnie jakbym ameryką jakąś jechał! Aha, no i spalanie. Byłem pozytywnie zaskoczony, bo dystrybutor pokazał, że XR'ka spaliła 11,2 litra gazu na 100km! Jak dla mnie to rewelacyjny wynik biorąc pod uwage pojemność silnika i masę auta



jackdeville - Śr wrz 17, 2008 9:58 am
" />Prace przy sierrce ciągle idą do przodu Kupiłem i zamontowałem już rozrusznik od 2.9, bo stary nie dawał już rady. Poza tym przyszedł już nowy prawy błotnik, więc mam uzbierane praktycznie wszystkie blachy do remontu karoserii, no może przydałby się jeszcze pas tylny Niedawno kupiłem ATS'y 15', które po lekkim liftingu założę na wiosne i będę na nich kulał dopóki nie kupię felg z escorta coswortha


Nie mogłem znaleźć recaro z escorta RS2000, które byłyby za rozsądne pieniądze, więc tymczasowo zdecydowałem się na fotele z Probe II. Są w eleganckim stanie, elektryka oparca i grzenie tyłka działa idealnie, więc jeszcze może dzisiaj trafią do kabiny


Tak w ogóle to rozglądam się już za dawcą serduszka do mojej XR'ki. Pod maskę musi trafić 2.9 efi żebym spokojnie mógł jeździć bez większych problemów. W przyszłym tygodniu jadę do Słubic na uczelnię, więc przy okazji może coś znajde u ruskich albo handlarzy W przyszłości marzy mi się w niej cosiarka, ale najpierw będę chciał zrobić blachę, zawieszenie i wnętrze



Caprifan - N lis 30, 2008 2:14 pm
" />Nikt nie napisał a auta już nie ma w Gorzowie Za to moze prace nad Fordzikiem ruszą pełną parą



jackdeville - N lis 30, 2008 4:45 pm
" />Dokładnie sierrka już sprzedana. W jej miejsce pojawił się za to prawdziwy ekonomiczny jak na moje warunki dupowóz w postaci Mondeo 1.8 TD Dzięki temu będę tanio poruszał się po mieście, a moje wysiłki skupią się w najbliższym czasie tylko na jednym klasyku Początek remontu zbliża się coraz to większymi krokami



pib84 - N lis 30, 2008 5:03 pm
" />ty skoro tego paszczura juz wsrod nas nie ma to czy moge usunac wątek :)



Caprifan - N lis 30, 2008 5:18 pm
" />zostaw....!!! przydalo by sie tylko przy naglowkach dopisać [SPRZEDAN] albo cos w tym stylu



jackdeville - N lis 30, 2008 8:04 pm
" />Zostaw, zostaw. Niech będzie świadectwo, że takie auto było w ekipie, bo wbrew pozorom ta wersja sierry jest coraz bardziej poszukiwana i wartościowa. Nawiasem mówiąc mogę mieć namiar na taką samą, ale w wersji Merkury Sierra XR4Ti 2.3 lima turbo o mocy ok 200ps... Z zawieszeniem od coswortha, ale jak dla mnie za spore pieniądze...



jurek_j - Pn gru 01, 2008 3:32 pm
" />To zablokuj chociaż ten wątek i innych aut, które zostały sprzedane do nieznanych/na Kostrzyńską...



Kornelio - So sty 03, 2009 10:22 pm
" />eee no autko rarytasik. kiedys na kwadracie stała taka czarna



jackdeville - N sty 04, 2009 6:06 am
" />Na kwadracie stał Merkur XR4Ti. Jeszcze ciekawsze wersja bo z silnkiem 2.3 turbo. Pamiętam ją pamietam, bo codziennie przechodziłem obok niej w drodze do szkoły.



Kornelio - N sty 04, 2009 8:22 am
" />A wiesz moze jak skonczyla? Na zyletki poszla?

P.S
Nie poznałem Ciebie i Eddiego na poczatku w mezzo...



Caprifan - Wt gru 22, 2009 6:43 am
" />Wczoraj sierra miała spotkanie z drzewem. Co prawda właścicielem jest już kto inny nie mniej jednak szkoda...



Eddie - Wt gru 22, 2009 4:00 pm
" />no dokładnie szkoda.. narazie niewiadomo czy bedzie robiona czy nie..
http://www.capri.pl/image/forum/428028/136624
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu