2 x ECU
loopack - 2006-04-21, 08:17
" />Witam.
Planując swapa myślę o dwóch trybach pracy silnika.
Chciałbym na zasadzie "pstryczka" przechodzić z trybu ekonomicznego w sportowy.
Nasuneło mi się rozwiązanie, aby zainstalować 2 komputery pokładowe, Jeden zaprogramowany na tryb ekonomiczny, drugi na sportowy. Zależnie od tego z którym włączonym komputerem włącze maszynę z takim trybem bym jechał.
Co myślicie o takim rowiązaniu? Są inne lepsze?
DODi - 2006-04-21, 08:24
" />Nie da sie miec 2 kompoterów, ale można zastosować np. SMT6 dzieki któremu bedziesz mógł dokładnie zrobic to co chcesz. MOzna bowiem do tej świnki podpiąć przełocznik zmieniajacy mapy (napewno da sie wgrac 2). Programowac nie mozna w czasie rzeczywistym, zmieniac mapy mozna tylko na wyłączonym zaplonie. Koszt to około 800 zł. Wiecej info znajdziesz tutaj:
Power Perfect - SMT6 Smart Tuner Piggy Back
A tak to wyglada:
Pozdro.
Bobas - 2006-04-21, 09:30
" />hmm no dobrze ale powiedz mi co chcesz osiagnac tym przelacznikiem. Po pierwsze na co bedziesz robic swap? Po drugie po co ci jakis tam przelacznik na ekonomiczna jazde i sportowa jak chcesz to rozwiazac dajac za uboga mieszanke.... niz jest normalnie zaprogramowana
taki przelacznik sprawdza sie tylko w turbo przy dwuch roznych mapach i cisnieniach doladowania
w N/A to jest bez sensu zupelnie
Michuu - 2006-04-21, 09:47
" />Nie koniecznie. Mozna zastosowac jakies drastyczne mapy w N/A. Ale zeby one tak naprawde sie spisywaly to trzeba troszke w glowicy pogrzebac a i tak nie wiadomo czy nam przy wiekszych obrotach niz normalnie sa korbowód bokiem nie wyjdzie
Czyli tak naprawde i tak wszytko idzie w kierunku zakucia silniki zrobienia walu i kompet glowicy ;/ koszta kosmos
Dzilas - 2006-04-21, 10:43
" />W NA za wiele nie da taki pstrykuś, co zmienia niby charakterystyke pracy silnika. Jak ktoś idzie ze zwiększaniem mocy w stronę NA to bardziej koncentruje się na obróbce głowicy, dolotu, wydechu, bawi się rozrządem za pomocą regulowanych kółek... a przyciskiem tego się nie wyłączy i nie przejdzie do serii. Wg. mnie żaden piggyback, czyli tzw. świnka typu smt6 nie ogarnie tak pięknie skoku między ekonomika a mocą. Za to w silniku uturbionym to już jest jak najbardziej możliwe, że po mieście setup jakis bardziej ekonomiczny, a na zabawe po torze, czy po prostej już pełne wykorzystanie mocy. Ot takie moje skromne zdanie.
loopack - 2006-04-21, 16:50
" />Dzilas dokładnie.
Planowany swap to H22A 200KM, po czym uturbienie i to na poważnej turbince...
Dwa komputery przecież można mieć, nawet więcej, zależy tylko na ktorym wystartujesz na tym będziesz jechał. Myślałem właśnie o tym by mieć 2 ecu różnie skonfigurowane gdyż nie widzę sensu zużywać takiego cuda na jeździe do pracy, lub na zakupy
Jest też opcja jeżdzenia na laptopie, ale nic na ten temat nie wiem (poza tym że laptop przejmuje rolę ECU i mozna z palca ustawiać na żywo wszelkie parametry).
Michuu - 2006-04-21, 17:07
" />NIE na laptopie sie nie da jezdzic
Nikt nie wybiera tak bezsensownego jak 5 czy 3 czy nawet 2 komputery. Tego sie nie stosuje i nikt sie w to bawic nie bedzie. Jest to nie oplacalne.
Dzilas - 2006-04-22, 07:12
" />
DODi - 2006-04-22, 07:21
" />Panowie - niespotkalem sie jeszcze u nikogo z czymś takim, żeby ktos mial 2 kompuery. Zazwyczaj wszyscy uwzywają swinek, których i tak nie mozna programowac w czasie rzeczywistym (przynajmniej tych podstawowych modeli do 1200zł). Zaden komp nie bedzie jeździł z laptopa !!!! Laptopem mozna jedynie programować komputer w aucie, lub (jesli ma sie wysokiej klasy komputer w aucie) programowac go w czasie rzeczywistym (komp taki kosztuje jednak sporo kasy !!).Niestety ale filmy typu F&F robia ludziom błedne wyobrazenie o tuningu....
loopack - 2006-04-22, 08:06
" />Spokojnie
Akurat o sterowaniu laptopem slyszalem zanim pojawil sie F&F. Po drodze winna być przejsciówka konwertująca sygnały, no i tu się moja wiedza kończy, dlatego chciałem się dopytać.
Jeździć na zakupy czymś tak mocnym... jej, kto mnie by sponsorował
A poważnie, po takich modyfikacjach, cały ten sprzęt jest wystawiony na silne działanie zużycia, a ja chcę by mi to służyło wiele wiele dłużej, więc wtedy gdy mi to nie potrzebne, niechcę nadużywać możliwości (bo przecież będzie prowokowało do użycia)
Randal - 2006-04-22, 09:41
" />Jeśli masz kase na tak mocny swap to lepiej kupić drugiego cifa jakiegoś niedrogiego do jazdy na zakupy! A wieczorami jeździć "potworem" i kilować calibry
loopack - 2006-04-22, 12:09
" />Też o tym myślałem, czyli o dwóch wozach. Ale nie miałbym na nie miejsca. Jeden miałbyć na spółkę z bratem, służyłby tylko do KJS-ów, 1/4 mili i innych szaleństw, a drugim bym jeździł (czyli obecnym) chilloutowo. Ale niestety projekt mało realny pod względem logistycznym i magazynowym Jak bym miał z 3 garaże... w tym jeden ala warsztat.... ale bym się cieszyłzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
loopack - 2006-04-21, 08:17
" />Witam.
Planując swapa myślę o dwóch trybach pracy silnika.
Chciałbym na zasadzie "pstryczka" przechodzić z trybu ekonomicznego w sportowy.
Nasuneło mi się rozwiązanie, aby zainstalować 2 komputery pokładowe, Jeden zaprogramowany na tryb ekonomiczny, drugi na sportowy. Zależnie od tego z którym włączonym komputerem włącze maszynę z takim trybem bym jechał.
Co myślicie o takim rowiązaniu? Są inne lepsze?
DODi - 2006-04-21, 08:24
" />Nie da sie miec 2 kompoterów, ale można zastosować np. SMT6 dzieki któremu bedziesz mógł dokładnie zrobic to co chcesz. MOzna bowiem do tej świnki podpiąć przełocznik zmieniajacy mapy (napewno da sie wgrac 2). Programowac nie mozna w czasie rzeczywistym, zmieniac mapy mozna tylko na wyłączonym zaplonie. Koszt to około 800 zł. Wiecej info znajdziesz tutaj:
Power Perfect - SMT6 Smart Tuner Piggy Back
A tak to wyglada:
Pozdro.
Bobas - 2006-04-21, 09:30
" />hmm no dobrze ale powiedz mi co chcesz osiagnac tym przelacznikiem. Po pierwsze na co bedziesz robic swap? Po drugie po co ci jakis tam przelacznik na ekonomiczna jazde i sportowa jak chcesz to rozwiazac dajac za uboga mieszanke.... niz jest normalnie zaprogramowana
taki przelacznik sprawdza sie tylko w turbo przy dwuch roznych mapach i cisnieniach doladowania
w N/A to jest bez sensu zupelnie
Michuu - 2006-04-21, 09:47
" />Nie koniecznie. Mozna zastosowac jakies drastyczne mapy w N/A. Ale zeby one tak naprawde sie spisywaly to trzeba troszke w glowicy pogrzebac a i tak nie wiadomo czy nam przy wiekszych obrotach niz normalnie sa korbowód bokiem nie wyjdzie
Czyli tak naprawde i tak wszytko idzie w kierunku zakucia silniki zrobienia walu i kompet glowicy ;/ koszta kosmos
Dzilas - 2006-04-21, 10:43
" />W NA za wiele nie da taki pstrykuś, co zmienia niby charakterystyke pracy silnika. Jak ktoś idzie ze zwiększaniem mocy w stronę NA to bardziej koncentruje się na obróbce głowicy, dolotu, wydechu, bawi się rozrządem za pomocą regulowanych kółek... a przyciskiem tego się nie wyłączy i nie przejdzie do serii. Wg. mnie żaden piggyback, czyli tzw. świnka typu smt6 nie ogarnie tak pięknie skoku między ekonomika a mocą. Za to w silniku uturbionym to już jest jak najbardziej możliwe, że po mieście setup jakis bardziej ekonomiczny, a na zabawe po torze, czy po prostej już pełne wykorzystanie mocy. Ot takie moje skromne zdanie.
loopack - 2006-04-21, 16:50
" />Dzilas dokładnie.
Planowany swap to H22A 200KM, po czym uturbienie i to na poważnej turbince...
Dwa komputery przecież można mieć, nawet więcej, zależy tylko na ktorym wystartujesz na tym będziesz jechał. Myślałem właśnie o tym by mieć 2 ecu różnie skonfigurowane gdyż nie widzę sensu zużywać takiego cuda na jeździe do pracy, lub na zakupy
Jest też opcja jeżdzenia na laptopie, ale nic na ten temat nie wiem (poza tym że laptop przejmuje rolę ECU i mozna z palca ustawiać na żywo wszelkie parametry).
Michuu - 2006-04-21, 17:07
" />NIE na laptopie sie nie da jezdzic
Nikt nie wybiera tak bezsensownego jak 5 czy 3 czy nawet 2 komputery. Tego sie nie stosuje i nikt sie w to bawic nie bedzie. Jest to nie oplacalne.
Dzilas - 2006-04-22, 07:12
" />
DODi - 2006-04-22, 07:21
" />Panowie - niespotkalem sie jeszcze u nikogo z czymś takim, żeby ktos mial 2 kompuery. Zazwyczaj wszyscy uwzywają swinek, których i tak nie mozna programowac w czasie rzeczywistym (przynajmniej tych podstawowych modeli do 1200zł). Zaden komp nie bedzie jeździł z laptopa !!!! Laptopem mozna jedynie programować komputer w aucie, lub (jesli ma sie wysokiej klasy komputer w aucie) programowac go w czasie rzeczywistym (komp taki kosztuje jednak sporo kasy !!).Niestety ale filmy typu F&F robia ludziom błedne wyobrazenie o tuningu....
loopack - 2006-04-22, 08:06
" />Spokojnie
Akurat o sterowaniu laptopem slyszalem zanim pojawil sie F&F. Po drodze winna być przejsciówka konwertująca sygnały, no i tu się moja wiedza kończy, dlatego chciałem się dopytać.
Jeździć na zakupy czymś tak mocnym... jej, kto mnie by sponsorował
A poważnie, po takich modyfikacjach, cały ten sprzęt jest wystawiony na silne działanie zużycia, a ja chcę by mi to służyło wiele wiele dłużej, więc wtedy gdy mi to nie potrzebne, niechcę nadużywać możliwości (bo przecież będzie prowokowało do użycia)
Randal - 2006-04-22, 09:41
" />Jeśli masz kase na tak mocny swap to lepiej kupić drugiego cifa jakiegoś niedrogiego do jazdy na zakupy! A wieczorami jeździć "potworem" i kilować calibry
loopack - 2006-04-22, 12:09
" />Też o tym myślałem, czyli o dwóch wozach. Ale nie miałbym na nie miejsca. Jeden miałbyć na spółkę z bratem, służyłby tylko do KJS-ów, 1/4 mili i innych szaleństw, a drugim bym jeździł (czyli obecnym) chilloutowo. Ale niestety projekt mało realny pod względem logistycznym i magazynowym Jak bym miał z 3 garaże... w tym jeden ala warsztat.... ale bym się cieszył