alarm
finster - 2009-02-07, 21:41
" />Witam,
montuje alarm w mojej hani i przyznam ze sie zalamalem.
Alarm to Freeway, schemat -> http://lukaszczapla.vot.pl/test/alarm.JPG
przecialem kabel od stacyjki do rozrusznika i podlaczylem wg schematu i dupa czy alarm wlaczony czy nie samochod odpala moze zle interpretuje ten schemat, prosze o pomoc
Papiok - 2009-02-08, 09:16
" />a pod co podłączyłeś przekaźnik blokady?
musisz podłączyć go do plusa instalacji samochodu i (czerwony przewód alarmu) i do pomarańczowego przewodu
finster - 2009-02-09, 07:43
" />dzieki za odpowiedz juz jakos to ogarnalem, generalnie ten alarm to bubel (albo ja jestem niekumaty )nie zapisuje mi zmienionych ustawien
da sie jakos podpiac alarm pod istniejacy czujnik z drzwi ? z tego co widze to z tego czujnika wychodzi jeden kabel i tu wpinam 1 kabel, a drugi spinam pod mase samochodu. Problem jest taki ze przy otwartych drzwiach one sie zwieraja a powinno byc odwrotnie chyba ma ktos jakis patent na to ?
thx
soldi - 2009-02-09, 08:50
" />nie nie nie, nie tak... DRZWI + i DRZWI - to są wejścia sterowania... czasem masz drzwi sterowane plusem a czasem minusem... w H są sterowanie -, więc podpinasz zielony kabel pod lewe i prawe czujki/przełączniki drzwi (te co są w słupkach B pod uchwytem zamka) a DRZWI + w ogóle nie podłączasz
Łukanyo - 2009-02-09, 08:54
" />centralny zamek jest sterowany dwoma minusami, na schemacie tez to masz zaznaczone (na samym dole rysunku) czyli na siłownik MASTER (najczesciej w drzwiach kierowcy ) musisz znaleźc jeden przewód + i dwa - . Alarmen wepnij sie tylko w siłownik MASTER, z niego wychodza przewody do sterowania resztą siłowników. Nie musisz ciągnąc przewodów z alarmu na każde drzwi. Jak bedziesz miał na wierzchu przewody z MASTERA to metoda prób i błedów znajdziesz który - zamkya a który otwiera i wtedy odpowiednio sie wpinasz.
Mike - 2009-02-09, 09:28
" />Łukanyo, ale o czym ty mówisz, jemu chodzi o podłączenie czujnika otwarcia drzwi a nie o centralny zamek
Łukanyo - 2009-02-09, 09:32
" />Aaaaaa, zmyliło mnie to co <soldi> napisał cos o sterowaniu minusem W kazdym razie opis podłączenia centralnego może nie zaszkodzi nikomu
finster - 2009-02-09, 17:32
" />smiga na samym zielonym Bardzo dziekuje za pomoc
bombel85 - 2009-02-09, 17:36
" />Podlacze sie poki temat ma wziecie.
Ktory kabel przy pompie paliwa podlaczyc do przekaznika w alarmie, tzn chce odciac zasilanie pompy. Chodzi o ten gruby niebieski?? Z gory dziekuje.
Papiok - 2009-02-09, 18:56
" />według schematów dostępnych na forum to z przekaźnika na pompę idzie kabel Żółto-czarny... tyle teoria w praktyce nie sprawdzę bo mam gaźnik
stealth - 2009-02-09, 20:17
" />No właśnie, a jak jest gaźnik, to co najlepiej odłączać? Zapłon? Rozrusznik?
bombel85 - 2009-02-09, 20:49
" />Ja znow sie dowiedzialem ze do niebieskiego trzeba sie podlaczyczanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
finster - 2009-02-07, 21:41
" />Witam,
montuje alarm w mojej hani i przyznam ze sie zalamalem.
Alarm to Freeway, schemat -> http://lukaszczapla.vot.pl/test/alarm.JPG
przecialem kabel od stacyjki do rozrusznika i podlaczylem wg schematu i dupa czy alarm wlaczony czy nie samochod odpala moze zle interpretuje ten schemat, prosze o pomoc
Papiok - 2009-02-08, 09:16
" />a pod co podłączyłeś przekaźnik blokady?
musisz podłączyć go do plusa instalacji samochodu i (czerwony przewód alarmu) i do pomarańczowego przewodu
finster - 2009-02-09, 07:43
" />dzieki za odpowiedz juz jakos to ogarnalem, generalnie ten alarm to bubel (albo ja jestem niekumaty )nie zapisuje mi zmienionych ustawien
da sie jakos podpiac alarm pod istniejacy czujnik z drzwi ? z tego co widze to z tego czujnika wychodzi jeden kabel i tu wpinam 1 kabel, a drugi spinam pod mase samochodu. Problem jest taki ze przy otwartych drzwiach one sie zwieraja a powinno byc odwrotnie chyba ma ktos jakis patent na to ?
thx
soldi - 2009-02-09, 08:50
" />nie nie nie, nie tak... DRZWI + i DRZWI - to są wejścia sterowania... czasem masz drzwi sterowane plusem a czasem minusem... w H są sterowanie -, więc podpinasz zielony kabel pod lewe i prawe czujki/przełączniki drzwi (te co są w słupkach B pod uchwytem zamka) a DRZWI + w ogóle nie podłączasz
Łukanyo - 2009-02-09, 08:54
" />centralny zamek jest sterowany dwoma minusami, na schemacie tez to masz zaznaczone (na samym dole rysunku) czyli na siłownik MASTER (najczesciej w drzwiach kierowcy ) musisz znaleźc jeden przewód + i dwa - . Alarmen wepnij sie tylko w siłownik MASTER, z niego wychodza przewody do sterowania resztą siłowników. Nie musisz ciągnąc przewodów z alarmu na każde drzwi. Jak bedziesz miał na wierzchu przewody z MASTERA to metoda prób i błedów znajdziesz który - zamkya a który otwiera i wtedy odpowiednio sie wpinasz.
Mike - 2009-02-09, 09:28
" />Łukanyo, ale o czym ty mówisz, jemu chodzi o podłączenie czujnika otwarcia drzwi a nie o centralny zamek
Łukanyo - 2009-02-09, 09:32
" />Aaaaaa, zmyliło mnie to co <soldi> napisał cos o sterowaniu minusem W kazdym razie opis podłączenia centralnego może nie zaszkodzi nikomu
finster - 2009-02-09, 17:32
" />smiga na samym zielonym Bardzo dziekuje za pomoc
bombel85 - 2009-02-09, 17:36
" />Podlacze sie poki temat ma wziecie.
Ktory kabel przy pompie paliwa podlaczyc do przekaznika w alarmie, tzn chce odciac zasilanie pompy. Chodzi o ten gruby niebieski?? Z gory dziekuje.
Papiok - 2009-02-09, 18:56
" />według schematów dostępnych na forum to z przekaźnika na pompę idzie kabel Żółto-czarny... tyle teoria w praktyce nie sprawdzę bo mam gaźnik
stealth - 2009-02-09, 20:17
" />No właśnie, a jak jest gaźnik, to co najlepiej odłączać? Zapłon? Rozrusznik?
bombel85 - 2009-02-09, 20:49
" />Ja znow sie dowiedzialem ze do niebieskiego trzeba sie podlaczyc