ďťż

Allegiance



tsuki - 2009-07-10, 14:58
" />Jestem ciekaw, czy słyszeliście o tej grze. Jezeli nie, to zrobię małe intro:

Fabuła: http://www.freeallegiance.org/FAW/index ... _storyline

Kilka słów o rozgrywce:

Allegiance to MMORTS osadzony w kosmosie. Gracze stają przeciw sobie jako piloci jednej z 8 frakcji, które różnią się w znaczącym stopniu. Walka toczy się na dużych serwerach, a mapy to kilka pasów asteroid połączonych alephami (tunelami czasoprzestrzennymi).

Gra zbyt wiele z RTSa by nie miała, gdyby nie obecność dowódcy, który zarządza surowcami, wybiera technologie do badań, buduje bazy i określa strategię. Gracze z kolei kontrolują poszczególne jednostki w widoku FPP/TPP. I teraz coś, co powinno CFOG'owców zainteresować: bez daleko posuniętego teamplay'u nie da się zwyciężyć. Kazdy musi wiedzieć co ma w danej chwili robić, a każda pomyłka jest bolesna dla całej drużyny (czyli srednio około 10-20 osób).

I teraz najlepsze: gra jest darmowa, waży 50 mega, wymagania są śmieszne a grafika nie odstrasza. Jedyny minus został ładnie zilustrowany przez ten oto wykres:



Jednakże nie ma takiej sytuacji jak w left4dead, że gdy jesteśmy nowi zdążymy wylecieć z serwera zanim zdążymy powiedzieć "co mam robić?". Community wspiera swoich przyszłych graczy oferując m.in. newbie protection, czy obszerne kursy i pomoc przez forum.

Zapraszam do wypróbowania: www.freeallegiance.org




pietia87 - 2009-07-10, 15:55
" />Znam i grywam. I sobie chwalę



SiD - 2009-07-10, 20:53
" />Byłem nawet w szkółce, rozgrywka świetna, ale jakoś wypadło w złym okresie i się skończyło.



Splawik_pl - 2009-07-19, 16:57
" />gra jest świetna i nastawiona na teamplay jak zadna inna (nawet bardziej niż OFP czy Arma1 i 2).
Mam orginał boxowy z dawnych czasow kiedy gra była jeszcze do kupienia ale mało grana bo ... w ogóle nie ma SP tylko MP na dedykowanych serwerach

">I teraz najlepsze: gra jest darmowa, waży 50 mega,darmowa jest ale instalator wazy jakieś 800MB nie 50. 50 to chyba core i downloader reszty, co nie zmienia faktu że naprawdę warto
">grafika nie odstrasza. oczywiscie znajda sie tacy którzy bedą twierdzić co innego ale jest to gra z czasów pierwszego Vodo (jakoś koło 2001).
Pamietam że wtedy gdy gra była jeszcze tylko do kupienia spotykalismy sie z kumplami na lanparty i gralismy w 6vs6 dwa dni bez przerwy do upadłego po lanie bo po sieci globalnej sie nie dawało (to były początki SDI a o DSLu nikt w kraju nad wisłą jeszcze nie słyszał)




Cwieku - 2009-07-19, 17:02
" />Jeśli Voodoo 1 to to był 97/98 r. , w 2001 to był np. GeForce 2 i 3



Splawik_pl - 2009-07-19, 17:08
" />moja pomyłka
w 2001 miałem z jakiegos odzysku voodoo1 i świetnie mi sie sprawował z Allegiance
masz racje VD1 był jakos w 97/98



shelton - 2009-07-19, 18:10
" />No to konkretnie - ilu byłoby CFOGowców chętnych na wspólne szkolenie się i naukę teamplaya w kosmosie? I ilu potrzeba graczy, by dobrze się bawić we własnym nieskrępowanym gronie?


">01. tsuki
02. pietia
03. SiD
04. Spławik
05. Shelton
06. ...




tsuki - 2009-07-19, 18:55
" />Do założenia teamu potrzeba minimum 15 osób, więc nie wiem, czy tylu by się znalazło.

Ja w każdym bądź razie bardzo chętnie, choć orłem to nie jestem.



pietia87 - 2009-07-19, 19:13
" />Może coś for fun



Jones - 2009-07-19, 19:59
" />A jak tak z ciekawości (sorry, że ja jestem zawsze ten o "odmiennych poglądach") spytam, po co i ile by to trwało? Kolejne 2 tygodnie, po czym gra w zapomnienie?

Czy graliśmy ostatnio w SWAT 4, Hidden & Dangerous? ...Albo np taką... heh... arme?



Donio - 2009-07-19, 20:22
" />ehm, no, ten tego...w arme w piatek gralismy



shelton - 2009-07-19, 21:02
" />Poglądy zdecydowanie mamy odmienne. Już wyjaśniam swoje podejście, by to ukazać.


">po co i ile by to trwało?

Po to, żeby "przeżyć" kilka fajnych chwil w dobrym towarzystwie. Zdarzało mi się już kupować grę w sklepie dlatego, że "koledzy polecili" i potem w nią z nimi grać. Czasem wielokrotnie, czasem tylko raz. A wśród tych "tylko raz" były wieczory udane i takie nie bardzo. W przypadku tych udanych nie żałuję.

Dorabianie jakiegoś wyszukanego "po co" jest IMHO mocno na wyrost, bo tu chodzi o... gry komputerowe. Rozrywkę, fajną i ulotną... chwilę. Bez względu na to, czy trwa ona trzy lata, czy jeden wieczór.

Trust me - nie ma w tym żadnego głębszego "po coś"



ufoman - 2009-07-19, 21:26
" />Shelton, pamietasz jak sie w bilarda(carom3d) zagrywalismy w 1.RC?



shelton - 2009-07-20, 06:52
" />
">Shelton, pamietasz jak sie w bilarda(carom3d) zagrywalismy w 1.RC?

O jaaaa...



Splawik_pl - 2009-07-20, 10:52
" />
">I ilu potrzeba graczy, by dobrze się bawić we własnym nieskrępowanym gronie?absolutne minimum to 12 sztuk do 6vs6 (przynajmniej tyle mieliśmy na LANparty) przy mniejszej liczbie jest smutno i nudno
Gra ma naprawdę niewielkie wymagania więc wszyscy w CFOGu mają sprzet by w to pograć
Nie wiem jak jest z serwerami (kiedyś można było postawić swój) i czy mozna poprostu wejść na serwer i stworzyć swoją grę czy potrzebny jest jakiś GameMaster.
Jeśli można postawić własny serwer to ja nie widzę problemu - mogę to zrobić.

Jak by co to możecie mnie liczyć jako 100% chętnego do grania w SpaceOperowego Cooperatywnego RTS-FPP'Sa



Splawik_pl - 2009-07-20, 10:58
" />A! i przy okazji
w innym wątku napisałem jakieś 3 miesiące temu:Allegiance

"> najlepsza gra multi ever do tej pory według mnie BEST EVER MP to był Allegiance by Microsoft. Zresztą można go teraz zdaje się ściagnąć za free bo MS uwolnił kod.
Tylko że ciężko pograc bo poza samouczkiem (nudnym jak cholera, ale potrzebnym) nie było nic do pogrania w singla.
Niesamowita, o wspaniałym klimacie gra taktyczna w stylu SpaceOpery z hard SF z podziałem na role (Commander, piloci mysliwców osłony, bombowców, lotniskowców, pancerników), wymagająca bezwzględnej kooperacji i ... dedykowanych serwerów (co w latach 1999-2001 było jeszcze ogromną rzadkością).
Zasadniczo od bombowca w górę do statku wsiadały co najmniej dwie osoby (inaczej nie miało to sensu bo statek bez conajmniej połowy obsady to był poprostu łatwy kąsek dla wroga a każdy jeden statek kosztował ciężkie kredyty) a największy pancernik zdaje się obsługiwało około 8 osób +pilot
Wszystkie statki były niemal dowolnie konfigurowalne. Commander zarzadzał flotą wydobywczą i kierował środki na badania technologii i broni, oraz dysponował środkami na zakup większych statków dla pilotów.
Kilka typów baz (badawcze, wydobywcze, naprawcze, stocznie), drzewka technologii broni laserowych, gausa, rakiet kierowanych, niekierowanych, bomb, nuke'ów, silników, czujników, sond badawczych, szpiegowskich itp, itd.
Statki typu scout, interceptor, mysliwiec dalekiego zasięgu były za free ale już za wołowaty (powolny i niezwrotny) trzymiejscowy bombowiec (pilot + dwu operatorów bocznych działek bojowych), który mógł zagrozić małym stacjom przeba było zapłacić. Bombowiec bez operatorów był po prostu łatwym łupem dla myśliwców ale mógł przenosic rakiety które były w stanie zniszczyć bazę czego nie mogły żadną miarą zrobić myśliwce w dowolnych ilościach
Bombowiec typu stealth miał obsadę pilot + operator ale małą baze mógł nieostrzeżenie podejść i obrzucając bombami zniszczyć.
Bazy obrony automatycznej nie miały wiec jak taki bomber podszedł po cichu na odległośc z której mógł zrzucic bomby albo odpalić powolnego nuke'a to jeśli w środku nie było kilku pilotów którzy mogli baze obronic to bomberek robił z niej kupę złomu i obłok jonów..
W ogromnej większości statków bronie były podwieszane w zasobnikach które można było (a nawet należało) chować w kadłubie celem zmniejszenia echa na radarach, dopiero przed samym celem/zasięgiem albo wtedy gdy juz się było wykrytym i ukrywanie echa nie miało sensu, montowało się je w pozycjach bojowych.
Zaskoczenie miało bardzo duże znaczenie. Dlatego gdzie tyko się dało należało umieścic swoje donary i sondy szpiegowskie likwidując równoczesnie sprzet wywiadowczy przeciwnika.
Gra która pojawiła sie przed TS a wcale go nie potrzebowała bo wszystko co trzeba było powiedzieć było zbindowane pod kilunastoma klawiszami których kombinacji było kilkaset i naprawde było tam wszystko - wezwania o pomoc, żądania o kase na stuff do commandera, komunkaty meldunków (zreszta większość byla automatyczna).
Nie zapomnę spokojnego głosu kobiecego automatu:
"Station at risk!"
"Reloading ammo"
"Pilot waiting for co-pilot on dec in shipyard"
"Autopilot engage"

Świetna gra która wyprzedziła swoje czasy o jakieś 4-5 lat i dlatego przeszła niemal niezauważona i bez echa

kilka filmików z Allegiance
http://www.youtube.com/watch?v=FrlNPK8C ... playnext=1
większość badziewna i z muzyką jak z odpustu - niestety nie oddają one klimatu kooperacji i wrażenia uczestnictwa w czymś naprawdę wielkim.

Do dziś pamiętam dzwięki komputera pokładowego podającego stan tarcz czy fakt wykrycia przez wroga echa radarowego



Algrab - 2009-07-20, 12:10
" />Kiedyś w robocie zagrywaliśmy sie po LANie FreeSpace'em 1 i potem 2. Niezbyt to było skomplikowane, ale frajda ze wspolnych misji była niezła.



tsuki - 2009-07-20, 14:16
" />
">Bombowiec bez operatorów był po prostu łatwym łupem dla myśliwców ale mógł przenosic rakiety które były w stanie zniszczyć bazę czego nie mogły żadną miarą zrobić myśliwce w dowolnych ilościach

Wrong. Advanced fighter bodajże mógł używać galva, który zadawał obrażenia stacjom (małe, ale jednak).



Splawik_pl - 2009-07-20, 15:23
" />
">01. tsuki
02. pietia
03. SiD
04. Spławik
05. Shelton
06. Dego (Degler, znajomy Spławika który chętnie się dołączy do Allegiance jak ruszymy z projektem )
07.
08.
09.




Splawik_pl - 2009-07-20, 15:25
" />
">Advanced fighter bodajże mógł używać galva, który zadawał obrażenia stacjom (małe, ale jednak).mógł jej poskrobać tarcze energetyczne co najwyżej a te sie regenerowały.



tsuki - 2009-07-20, 15:54
" />Spławik, w kupie siła. 15 fighterów i żadna stacja się nie oprze. Wiem, bo nasz commander niedawno wpadł na taki pomysł i zadziałało.



Marker - 2009-07-20, 17:08
" />
">01. tsuki
02. pietia
03. SiD
04. Spławik
05. Shelton
06. Dego (Degler, znajomy Spławika który chętnie się dołączy do Allegiance jak ruszymy z projektem )
07. Marker
08.
09.


Zawsze bardzo chętnie grałem we Freespace'a, a ostatnio zakochałem się w X2 i X3 więc bardzo chętnie z wami polatam



Splawik_pl - 2009-07-20, 22:59
" />No więc tak:
Jesli chodzi o serwery to sa dwa dedykowane (jeden w USA drugi zdaje sie w Holandii) na których mozna sobie zakładać gry i giercować. Gre można zahasłować i nikt kto nie zna hasła nie wlezie ale czy warto any way nie ma problemu z serwerem dedykowanym nie trzeba stawiać.
Więc Panowie i Panie (jak jakaś przypadkiem tu zaglada ) ściagać kilenta, zakładać konto na ASGS (na maila z aktywacją czeka się około 45 minut) i do środy proszę przejść treningi w Allegiance
A we środę o 21:30 proponuje partyjkę we wlasnym gronie albo wskoczymy na jakąś istniejąca gre i zobaczymy czy wszystkim przypadnie do gustu klimacik SF



gremdek - 2009-07-21, 11:05
" />a potrzebny jest do tego joystick?



pietia87 - 2009-07-21, 11:48
" />
">a potrzebny jest do tego joystick?

Nie, można grać na myszy - Toggle Mouse Control Num 0.



Splawik_pl - 2009-07-21, 15:19
" />to ilu jest chętnych ?

środa (22.07.2009) 21:30
1. Spławik 100%
2. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
3. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
4. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
5.
6.
7. ...



pietia87 - 2009-07-21, 16:02
" />środa (22.07.2009) 21:30
1. Spławik 100%
2. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
3. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
4. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
5. [1stCav]pietia87 80%
6.
7. ...



Marker - 2009-07-21, 18:09
" />Jutro wieczorem mam niestety wyścig ligowy także odpadam. Ale następnym razem postaram się stawić.



shelton - 2009-07-21, 18:29
" />środa (22.07.2009) 21:30
1. Spławik 100%
2. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
3. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
4. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
5. [1stCav]pietia87 80%
6. Shelton (obecność 100%, przydatność x% - zależy od tego, czy zdążę przejść tutorial)
7.

Czy oprócz wersji instalacyjnej należy/warto ściągnąć coś jeszcze?



tsuki - 2009-07-21, 20:11
" />1. Spławik 100%
2. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
3. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
4. Splawik's Friend z dawnych lat 60%
5. [1stCav]pietia87 80%
6. Shelton (obecność 100%, przydatność x% - zależy od tego, czy zdążę przejść tutorial)
7. tsuki
8.


">(obecność 100%, przydatność x% - zależy od tego, czy zdążę przejść tutorial)
Niestety po przejściu tutoriali nie będziesz wiedział nawet 25% z tego co oferuje gra .

Kto będzie dowodził? Ja się nie piszę.



shelton - 2009-07-21, 20:20
" />
">Niestety po przejściu tutoriali nie będziesz wiedział nawet 25% z tego co oferuje gra

Wiem, tsuki, czytałem wcześniejsze posty.

Myślę, że kwestia dowodzenia jest oczywista - Spławik Pasjonat



tsuki - 2009-07-21, 21:15
" />No to jest jasne, ale kto będzie 2 dowódcą? ;]



Splawik_pl - 2009-07-21, 22:41
" />jak wpadnie 2 z moich kumpli to na pewno jeden z nich się na dowódce zapisze
a jak nie to odpale alle na drugim kompie i drugim loginie i będę grał na dwa fronty



Splawik_pl - 2009-07-21, 22:42
" />
">Czy oprócz wersji instalacyjnej należy/warto ściągnąć coś jeszcze?pierwsze połączenie z "free game" automatycznie dogra ci jakieś 150-160 plików aktualizacji (około 4-6 minut downloadu)



gremdek - 2009-07-22, 18:11
" />ja będę, siedzę na ts i odpalam tutoriale



tmouse - 2009-07-22, 18:33
" />Witam tych co znam i tych co poznam

Dostalem info kanalem Splawika ze tu sie bedzie gralo w Allegiance, wiec chetnie sie dołączam.
Pytanie czy dzis cos sie dzieje, jak tak to gdzie, o ktorej i jakie haslo. Wczoraj byla gra Splawika i sie nie dostalem za to dostalem sie do drugiej gdzie dowodzilem i wygralismy

Wiec jak będę obecny to oferuje sie dowodzic, juz sobie przypomnialem większosc po 7 latach niegrania...



Splawik_pl - 2009-07-23, 08:02
" />Cześć TM!

Nie wiem czemu nie mogłeś wejść do naszej gry
ale potem załozyłem drugą i juz było ok.

Comanderowałem wczoraj i musze powiedzieć, że z AI jest łatwiej. Nie drze się "What now!!" i "Need objective".
Znajomość drzewka technologii ma ogromne znaczenie, a jak ktoś nie wie które budynki są do czego i jak uzyskać lepsze myśliwce (supremacy czy tactical? cholera oba po 20tys... a kasy cały czas brak :( ) to potem dostaje od teamu ... "need beter fighter's ... NOW!!!"

generalnie uważam wczorajszy wieczór za udany pomimo przegranej na swoją obronę chciałbym jeszcze powiedzieć że gra była nieuczciwa bo WAS było aż 3-ch a NAS tylko 6-ciu



gremdek - 2009-07-23, 10:30
" />no było tak, że niektórzy grali w to 1 raz i zdarzyło się zestrzelić lifepody.

ale i tak było fajnie. przyjemne połączenie strategii z lataniem stateczkami



Splawik_pl - 2009-07-23, 11:22
" />lifepody zestrzeliwuje się czasem
jest coś takiego jak współczynnik doświadczenia
na starcie masz 10 (to ta cyfra w oczku na dole celownika) jak grasz i masz sukcesy to ten wspólczynnik rośnie i jesteś skuteczniejszy (zwrotność, celność, ilość obrażeń zadawanych).
Jak kogoś zabijesz to automatycznie wraca on do bazy - inaczej musi się wlec długimi minutami albo podejmie go inny pilot.
Czasem watro zabić gościa (zniszczyć lifepoda) bo to zmniejsza gościowi współczynnik doświadczenia.



tmouse - 2009-07-23, 14:43
" />Rowniez dzieki za gre, mam nadzieje ze nie ostatnią.
Znajomość drzewka jest kluczowa, trzeba poswiecic chwile bo te techologie sie przeplataja.
Ale:

Supremacy = Fighters/Bombers = Ofensywa
Tactical = Stealth = Tajna Ofensywa
Expansion = Interceptory = Obrona

I na razie najlepiej trzymac sie podstawowych frakcji: Iron / BIOS / Giga
Mniej niespodzianek jak np. brak osłon we statkach Beltersow

Jesli chodzi o lifepody i killbonus to wraz z jego wzrostem rosnie TYLKO i AZ zadawany damage
nie rosnie zadne agility (no moze oprocz subektywnego odczucia 'jestem bogiem, zabijam wszystko')
Generalna zasada jest: powyzej 30 zabijamy, chyba ze sytuacja jest szczegolna (rajd bomberem).

http://www.freeallegiance.org/FAW/index.php/Kill_Bonus

0 kills = 0 KB = 100% damage
1 kills = 10 KB = 110% damage 10.0% gain
2 kills = 17 KB = 117% damage 6.3% gain
3 kills = 21 KB = 121% damage 3.4% gain
4 kills = 25 KB = 125% damage 3.3% gain
5 kills = 28 KB = 128% damage 2.4% gain
6 kills = 30 KB = 130% damage 1.6% gain
7 kills = 32 KB = 132% damage 1.5% gain
8 kills = 33 KB = 133% damage 0.8% gain
9 kills = 35 KB = 135% damage ...
10 kills = 36 KB = 136% damage
11 kills = 37 KB = 137% damage
12 kills = 38 KB = 138% damage



Splawik_pl - 2009-07-24, 11:47
" />wczoraj pograli my troche we 3-4 osoby.
Deg.0
Madrafi
Gremdek
Spławik
dwie gry były bardzo przyjemne i był teamplay.
Potem w trzeciej Commander był jakiś nie halo :( i gra się wyraźnie nie układała.
Na szczęście (albo nie) piorun walnął gdzieś w mojej okolicy i odcięło prąd na sąsiedniej ulicy gdzie jest obsługujący mnie router więc z netu i grania były nici
Generalnie muszę powiedzieć że jakoś mam wrażenie iż comanderowie mają problem z ustawianiem priorytetów rozwoju. Inwestują masę kasy w rozwój ... wszystkiego a w efekcie nie ma nic. Prawie całą grę lata się jakimiś złomami a technologie są jak się je przywiezie do domu
Z drugiej strony współczuje commanderom bo stres jest (przynajmniej dla mnie) jest duży jak ludziska sie dopytują co dalej albo nie robią tego o co commander prosi :(
Wydaje mi się że wskazana jest duża specjalizacja i mimo wszystko elastyczność w sytuacjach kryzysowych, latanie w kluczach po minimum 3-ch i dowodzenie na średnim szczeblu. Czyli jak w ArmA czy OFP
Dzięki za wczorajszą wspólną grę



tmouse - 2009-07-24, 12:36
" />Jesli mowimy o serwerach testowych to tak, tam z reguly jest wolna amerykanka jesli chodzi o inwestowanie ale tez ustawienia ilosci kasy pozwalaja na rozrzutnosc - wczoraj wydevelopowalem WSZYSTKIE technologie w grze

W normalnych grach, koncetruje sie na jednym typie (tech centrum) i ew. uzupelniam drugim gdzie potrzeba. Na wiecej nie ma kasy.

Szkoda ze sie jakos rozminelismy, bo ja tez gralem ale na innej grze zapewne.

Jesli chodzi o dowodzenie, to w większych grach po prostu pewna grupa zawodnikow moze mieć stałe zadania i lepiej je koordynowac - czyli:

A) harassment/defence team - siedzi w bazie i czeka albo na wykrytego minera albo na atak przeciwnika i kontruje.

B) scout team - wiadomo, lata i szuka, ew probuje niszczyc minery (tak, da sie scoutem), lub [prawdopodobnie chcialem powiedziec ze sie zdenerwowalem ...] konstruktory zderzajac sie z nimi i wytrącając z procesu dokowania do czasu przyjazdu teamu A

C) assault team - do niszczenia, bomb/HTT rajdów, pojedynczych strike'ow, itp

wtedy kazdy team zajmuje sie tym co potrafi i najwyzej dostaje wskazowki od commandera - zrobcie probing tu i tu, albo prowokacje tu i tu. Odpada mikromanagement tej czesci.

Reszta teamu oczywiscie moze sobie latac i robic np samotne rajdy stealth bomberami, itd.
Btw - wczoraj przetestowalem Rix Stealth Bombera z działkiem energetycznym anti-base. Dziala bardzo fajnie



Splawik_pl - 2009-07-24, 12:57
" />
">Szkoda ze sie jakos rozminelismy, bo ja tez gralem ale na innej grze zapewne. jak grałeś na BECIE (wszystkim pozostałym z nas ona nie działa) to pewnie nawet nie widziałeś naszej gry tak jak my nie widzimy gier załozonych na BETA Serverach.
Jak by co to wchodź na TS:KGW i zawsze możesz tam nas znaleźć. W sekcji Strategie i RTSy



tmouse - 2009-07-24, 13:58
" />nie, ja tez zrobilem rollback do normalnej wersji
Siedzialem w jakies malej gierce na 6-8 osob



Splawik_pl - 2009-07-24, 14:06
" />no to sie rozminelim
my graliśmy w tej na 50-60 osób



Splawik_pl - 2009-07-25, 21:03
" />no i dostałem dziś bana na 60 minut !
07/25/2009 16:23:36 58 minutes. Splawik BlackViper SR#06: Veteran on Newbie Server (ASGS Autoban)
bo przestałem być Newbie a dostałem Novice (5)

ale przynajmniej pograłem w rytmie który mnie nie przytłaczał



tmouse - 2009-07-26, 16:28
" />wow, respect, teraz juz mamy mowic Panie Novice?

ja spadlem w klasyfikacji gdzies daleko, pewnie dlatego ze nic nie robie tylko latam i proby stawiam w przegrywajacych druzynach



Splawik_pl - 2009-07-26, 17:13
" />Ja w zasadzie też niewiele więcej robię.
Do pojedynków myśliwskich nie mam serca... zawsze przegrywam :(
z raz czy dwa nanitowałem swoich, kilka razy podjąłem pody albo technologie...
Osiągnieć jakiś ogromnych nie mam



Splawik_pl - 2009-07-26, 22:06
" />pograłem dziś chwilę na własnej grze z noobami takimi jak ja i awansowałem (?) z novice(5) na novice(4). Cos mają dziwną tą drabinkę awansów ...
Pocommanderowałem troche i powiem że bez kompletnej znajomości drzewka nie ma co sie brać za commanderowanie. Straszny stres, nie wiadomo w co kase włozyc bo ciągle jej mało (a grałem na 10 minerów wiec teoretycznie kasy powinno byc multum).
Minery są leniwe :( ciągle siedziały w bazie i musiałem je siłą wyrzucać po helium. Leniwe bydlęta... Super by było jak by minery były kierowane przez ludzi (latały, i wydobywały kierowane przez ludzi) ... to by dopiero wymagało współpracy!!! Nie tylko walka ale i ekonomia wymagała by współpracy!!
Rixianie maja niesamowite statki(capital) przeciw mysliwcom... W około 6 minut z odległości 5-6k utłukłem taka ilość przeciwników że miałem KB 38 (jak ostatni raz sprawdzałem, bo potem zestrzeliłem jeszcze kilku, osłaniając team z ogromnej odległości podczas gdy reszta teamu siedziała w bomberach bez obsady turretów i tłukła do bazy głównej i gra się zakończyła).
Ufff... ale było zajebiście
Zwycięstwo uskrzydla



gremdek - 2009-07-27, 19:08
" />no mi niestety po tej godzinie gry, czy iluś tam mam zastój obrazu, bo dźwięk i input do gry działa. i trzeba reset robić.



Splawik_pl - 2009-07-28, 05:51
" />Gremdziu a przetestuj w 16bpp albo moze włóz jakąś starą VGA i ustaw zeby Alleg uzywała tej starej karty.
No nie mam innego pomysłu.



tsuki - 2009-07-28, 10:13
" />A ja mam, wersja alpha exeka do pobrania z forum allegiance. Ew. starsze sterowniki.



gremdek - 2009-07-28, 10:27
" />możesz mi dać linka do niej bo zarejestrowałem się na forum ale mail aktywacyjny poszedł na poczte która mi padła akurat :(



tsuki - 2009-07-28, 12:40
" />http://fazdev.alleg.net/FAZ/Allegiance_DX9_alpha.zip
Link do Alphy.

Jeżeli będzie płakał o dx9 ściągnij też to: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 15d1d7199d



gremdek - 2009-07-28, 13:38
" />dzięki.
o to co płakał to płakał też przy becie więc nie było problemu.

działać, działa, do serwera mnie podpieło, zobaczymy potem w grze jak to się rozwinie.



SiD - 2009-07-28, 18:10
" />Nie dziołcha na Win7



pietia87 - 2009-07-28, 20:20
" />
">Nie dziołcha na Win7
Windows 7 - Encoding key problem
http://www.freeallegiance.org/forums/in ... opic=47503
Allegiance HELPLINE
http://www.freeallegiance.org/forums/in ... howforum=5



SiD - 2009-07-28, 20:27
" />Jakbyś przeczytał całość, to byś zauważył że nie działa. Przynajmniej nie na wersji 64bit, bądź nie zawsze.



Splawik_pl - 2009-07-29, 11:13
" />nie chce mi się szukać ...
ale czy jest Alle na komputery z pod znaku jabłuszka



Algrab - 2009-07-29, 12:39
" />żeby na to odpowiedzieć musiałbym poszukać...
ale mi się nie chce



Splawik_pl - 2009-07-29, 15:51
" />



Splawik_pl - 2009-07-30, 11:23
" />Wczoraj z Gremdziem pogralim trochę… drochę długo…
Ostatnia gra była mocno przeciągnięta w czasie w pewnym momencie pomimo znacznej przewagi drużyny w której byliśmy obaj, było bardzo potencjalnie bardzo blisko do katastrofy bo przeciwnik miał dobrą taktykę opartą o Gunshipy ale z drugiej strony miał problem z kasą i nie mógł łatwo uzupełniac zasobów.
Przeciwnik zabarykadował się w jednym sektorze i bardzo zaciekle bronił. Udało mu się wydewelopować technologie do tego stopnia że po ich sektorze którym były ShipYard i Garnizon latały 2 a przez chwilę nawet 4! gunshipy które wymiatały wszystko co wleciało. Nasz Commander jakoś nie potrafił zmobilizować wojska do jednego frontalnego ataku którym byśmy wymietli przeciwnika. Mieliśmy masę kasy i … brak inicjatywy
Żadna ze stron nie mogła uzyskać przewagi i w końcu napisałem Comanderowi by wybudował ShipYard, kilka capitali i ich zniszczymy masą.
Niestety … okazało się że pomimo tego że mamy mase kasy to i tak dewelopowanie capitali to jeszcze kilkanaście minut :( a graliśmy już ze 2,5h i wszyscy mieli już chyba dość. Na szczęście (albo nie) commander buldnął ten SH w ich sektorze więc jak się rzucili do niszczenia wszystkiego co z niego wylatywało oraz samego SH, kilka zacloakowanych i zbunkrowanych bomberów przypuściło atak na ostatnią bazę … z 3 bomberów wszystkie wystrzeliły po 3 rakiety, wszystkie zginęły, ale ostatnia rakieta dobiła Garnizon i gra się zakończyła.
Było interesująco, szala zwycięstwa chwiała się bardzo długo, przeciwnik miał ogromną wolę walki i naprawdę dobrze rozgrywał pojedynki i rajdy ale w końcu zwyciężyła druzyna która miała więcej szczęścia !



gremdek - 2009-07-30, 16:24
" />no było długo. skończyliśmy koło 2 w nocy.

a ten nasz shipyard to wybudował jakiegoś capitala, widzialem na mapie jak te ich gunshipy znikały po kolei.

na tym alpha exe gra się super.

macie jakieś dobre packi z teksturami nowymi?



Splawik_pl - 2009-07-31, 08:48
" />większość modeli zretexrurowana, działa po ustawieniu textur na 2048



shelton - 2009-07-31, 08:56
" />Moja pierwsza (i jak dotąd jedyna) rozgrywka nie obfitowała w szczytowe emocje, ale pozwoliła dostrzec potencjał funu, który drzemie w takich wspólnych, skoordynowanych akcjach w kosmosie.

Jak będziecie znów planowali jakąś dłuższą nocną nasiadówkę, dajcie znać - zacząłem wczoraj czytać "Nieulękłego" i jestem, że tak powiem, na fali...



gremdek - 2009-07-31, 09:54
" />jak się zobaczy bitwę w której lata ~50 osób to jest "fun"

a ta noca nasiadówka nam wyszła przypadkiem, nic nie zapowiadało tak długiej rozgrywki. ale w przyszłym tygodniu mi pasuje, gdzieś po 21 siadam i jak ktoś jest na ts to gramy.



Splawik_pl - 2009-07-31, 10:34
" />zwykle gry trwają po 30-40 minut.
do wyjątków należą tak długie gry jak ta co gralismy 2:48 h
generalnie jak jedna ze stron przypuszcza atak i jest on dobrze skoordynowany co doprowadza do straty jednego lub dwu sektorów to potem juz leci kaskadowo i gra się kończy dość szybko.
Wielkie bitwy po kilkanaście statków na stronę w sektorze są niesamowite.
Jak ogląda się to na widoku sektora to jak sceny z Gwiezdnych Wojen
A jak sie walczy w takim młynie to jest jeden wielki chaos wycie komputera pokładowego informujące ze jesteśmy namierzeni, popiskiwanie tegoż komputera namierzającego cel, miny, smugi po rakietach, przelatujące pociski kinetyczne...
Widok 2-3 interceptorów lub mysliwców atakujących scouta przeciwnika oraz krzyżujące się na przeciwniku linie lecących pocisków a natępnie eksplozja i rozpadający sie pojazd przeciwnika - bezcenne



gremdek - 2009-08-02, 13:57
" />to może dzisiaj coś przysiądziemy?



Splawik_pl - 2009-08-03, 15:19
" />cały weekend byłem bez net :(
dziś jestem tez tak bedzie...
może spotkajmy sie online we wtorek
Ktoś w to wchodzi?



Algrab - 2009-08-04, 15:34
" />ja bym wszedł ale nie wiem po co



Splawik_pl - 2009-08-04, 16:51
" />Ciebie Al nie pytałem Ty jesteś botem z forum



gremdek - 2009-08-05, 08:32
" />bardzo fajna gra była, nie ciągnęły się rozgrywki.

splawik sam siebie zbanował na jakiś czas, chewie się wciągnął rozwalając przeciwnika swoim destroyerem. na szczęście jakiś rozsądek mamy i koło 12 przestaliśmy grać.

nadal nie wiem jak to z tymi rangami jest, nie mogę z tego newbie się wybić



chewie - 2009-08-05, 11:44
" />no wiesz moze musisz zaliczyc jakis kurs, ja czacząłem się wczytywać w Wiki i tam trochę tego jest w poziomie Cadet 1 chociaż nie sądzę żeby to miało jakieś znaczenie, bo np sławik nie przechodził żadnego szkolenia.
generalnie nie do końca rozumiem jak to jest że to jest gra Massive Multiplayer RPG skoro w sumie tam nie było tak wiele ludzi. no i rozumiem tez ze nasze dzialania nie mają wpływu na jakąś większą ogólną sytuację strategiczną w kosmosie, to są po prostu zwykłe potyczki?

ps. czy podczas szykowania sie do ripocordu można strzlać?



Splawik_pl - 2009-08-05, 11:45
" />fajnie było
założyłem grę i zrobiłem ograniczenie "no advanced" no i ... zablokowało mi konto na 240 minut po zakończonej grze bo novice okazuje się jest już advanced
Ponieważ było nas mało i mieliśmy tak samo niedoświadczonego przeciwnika jak my to grało się bardzo przyjemnie
wydelepowałem capitale i naprawdę super się rozerwaliśmy rozpirzając przeciwnika masą
Czubi zaliczył multikilla rozwalając przeciwnika z odległości na jakich ten nie był w stanie go nawet namierzyć
Rixianie mają niestety dziwny tor rozwoju technologicznego no i bombery to tak naprawdę mysliwce szturmowe (coś jak A10) a nie bombery. Nie mają rakiet tylko ciężkie działka o dużym rozrzucie i niewielkim zasięgu.

przydał by się mod zmieniający realia na Star Warsowe było by bardzo klimatycznie.


">generalnie nie do końca rozumiem jak to jest że to jest gra Massive Multiplayer RPG wg. mnie to jest raczej MMO RTS. Gdzie jest jeden gracz który dowodzi rozwojem bazy, ekonomią i badaniami technologicznymi (RTS) oraz jednostki którym wydaje rozakazy (RTS) a które są kierowane przez żywych ludzi (MMO)
Nie wydaje mi się by to był RPG w jakimkolwiek miejscu.
Jedyne co się zmienia w życiu pilota to KB (KillBonus) z kolejnym zestrzelonym statkiem.


">ps. czy podczas szykowania sie do ripocordu można strzlać?podczas ripcordu strzelać nie można. No chyba że masz na działku/wierzyczce strzelca to on może. Pilot nie.
Wogóle Ripcord jest specyficzną sytuacją kiedy tracisz na chwilę panowanie nad pojazdem.
NIe można zwolnić, przyśpieszyć wyjść z pod ostrzału manewrując. Dowolny manewr wybija statek z działania autopilota a Ripcord to właściwie tylko autopilot.
Najlepszy sposób na bezpieczny ripcord pod ostrzałem:
- dać w długą a najlepiej to jeszcze na boosterze i wtedy wcisnąć "R". Statek uzyskuje dużą prędkość ale wytracając ją nie wypada z toru i daje szansę na ucieczkę.



Splawik_pl - 2009-08-06, 09:47
" />dziś od 21:00 do 23:30 planuję sesję Allegiance
kto chętny - zapraszam
TS obowiązkowy.



chewie - 2009-08-06, 15:59
" />ja mam kino na 21 ale potem bede, grajmy jednak tak zeby STATSY sie liczyly bo wczoraj gralem dwie godziny (po sztabówce!) i sie okazalo ze moje super kill sie nie liczyly zeby mnie wybic z NOOBA



gremdek - 2009-08-08, 18:40
" />jutro?



chewie - 2009-08-09, 14:53
" />bede o 2330 w domu chetnie polatam



gremdek - 2009-08-09, 22:38
" />no to odbyła się nocna przysiadka, było trochę śmiechu z naszych noobowych 0, których jakoś nie możemy się pozbyć no i dostaliśmy określenie polish chewbacca and han solo. ale dwa zwycięstwa nasze.
trzeba w większym gronie bo nie ma to jak zgranie się na ts w dużej kupie.



chewie - 2009-08-10, 13:32
" />Dokładnie. no i trzeba zacząć poruszać się formacjami. Pojedyńczy scout jest spisany na natychmiastową śmierć w spotkaniu z fighterem.
Już dwa scouty w poszukiwaniu alephów mogą się ubezpieczać chociażby stawiając miny albo coś.
Tak czy inaczej nowe textury naprawdę robią wrażenie.



gremdek - 2009-08-10, 15:46
" />pojedynczy scout jest dużym zagrożeniem dla fighter'a. ostatnio wpadłem w sektor nie ten co chciałem, no i leci na mnie jeden zawodnik to ja tak trochę kolizyjnie na niego, lekko osłony nadwątlił mi, ale przelatując wypuściłem miny i tylko mogłem słuchać jego kur* mętlonych pod nosem
a jak scout ma booster'a to można wykosić na nim gdzieś w bok robiąc pogoń, na f3 podejrzeć czy gonią no i miny.
przy okazji nanitowania zauważyłem też praktykę popychania bombera scoutami

to co gramy dzisiaj albo jutro, tak żeby Splawik najlepiej jeszcze był?

ps. zalogowałem się dzisiaj z ciekawości i (fanfary) nie jestem już zerem tylko pałą



SiD - 2009-08-10, 15:52
" />Jest program Cadet, gdzie uczyli takich rzeczy, jak popychanie bomberów itp. Całkiem zacne. Nie skończyłem, bo akurat musiałem się wtedy oderwać od gry.



Struś - 2009-08-11, 09:08
" />Poczytałem, ściągnąłem, pograłem trochę. Nawet ciekawe, jak skończę tutorial i popykam trochę na newbie serverach to może nawet mnie wciągnie



gremdek - 2009-08-11, 10:24
" />wchodź na ts bo w kupie raźniej.

w ogólę to myślę, że powinniśmy wszyscy przeczytać ten kurs cadet 1, bo przechodzić go chyba nam się nie chce
i nie grajmy więcej tą rasą co ostatnio gdzie jeden hvy scout przeciwnika załatwia trzy interceptory...



chewie - 2009-08-11, 13:09
" />
">Jest program Cadet, gdzie uczyli takich rzeczy, daj linka bo ja na wiki cos zaczałem czytac ale zastawnawiam sie czy to ze skończy się ten kurs ma odbicie w statystykach gracza w samej grze?

Panowie nadal uważam że latanie w skrzydle i opanowanie podstawowych taktyk walki "wingiem" to podstawa w potyczkach.



Struś - 2009-08-11, 13:19
" />
">daj linka bo ja na wiki cos zaczałem czytac ale zastawnawiam sie czy to ze skończy się ten kurs ma odbicie w statystykach gracza w samej grze?
W grze chyba nic nie daje. Z tego co się doczytałem na wiki, to żeby ukończyć ten bardziej zaawansowany kurs Cadet II trzeba najpierw skończyć Cadet I. I to chyba tyle, co ten kurs daje oprócz wiedzy.



SiD - 2009-08-11, 13:24
" />Są dwa poziomy - Cadet I i II (ten drugi jeszcze nie dokończony)
http://www.freeallegiance.org/FAW/index.php/Cadet_I
http://www.allegacademy.org/cadet/cadet.shtml
Podczas trwania programu dostajesz przydzielonego instruktora, który Ciebie szkoli przez jakieś 4 tygodnie. Tzn są lekcje, poprzedzone briefingiem na forum, do którego dostajesz dostęp po zapisaniu się. Przynajmniej tak było kiedyś.
Zdaje się, że aby być członkiem zorganizowanej grupy to musisz ukończyć Cadet I



chewie - 2009-08-11, 16:20
" />dobra zapisalem sie na Cadet I



gremdek - 2009-08-12, 09:52
" />zapraszamy więcej osób do gry!

musimy opracować jakąś lepszą taktykę gry. dać sobie spokój z atakowaniem jakichś pojedynczych scoutów(chyba że to SR), bo i tak na razie bierzemy złe uzbrojenie na nasze statki. na początek myślę, że zrzucanie probe i wyszukiwanie wrogich minerów(plus ewentualny atak) wystarczą, a potem przechodzimy do minder defense bo tak polegliśmy w ostatniej grze. czyli jeden nanuje(i bierze miny jak siądą na ogon to idealna broń), drugi ma fightera i lecimy za minerem. dopiero jak będą jakieś składne ataki bomberem to siadamy na turrety albo scouty z nanitami i lecimy. jeden scout jeśli ma booster może też w tym czasie podlecieć pod wylot wrogiej bazy i zaminować, to znacznie uszczupli posiłki



chewie - 2009-08-12, 09:59
" />wczoraj graliśmy na TS z jakimiś angolami na początku Wrong cos tłumaczył ale niestety potem podczas przegranej zresztą potyczki zaczął już rzucać takimi żargonami że nie było wiadomo o co chodzi...
Ale powiedział fajną rzecz o scoutach sr Rixianów i ich możliwości sciągania myśliwców minji teleportem ...



gremdek - 2009-08-12, 12:19
" />może dzisiaj spróbujemy taktyki: ciśniemy we 3 lub więcej w ich sektory szukając minerów, szybki atak i spadamy do defensywy naszych? koniec z dogfightami które w większości przegrywamy



chewie - 2009-08-12, 12:29
" />Jestem za. Dogfajty ewidentnie przegrywamy. a te minery to trzeba nieźle natłuc bo to duże jest cholerstwo.



gremdek - 2009-08-12, 12:41
" />tak mi się przypomniało co do obrony minerów, raz wsiadłem na wieżyczkę do gunshipa jednego z adminów allegianca i lataliśmy za jednym minerem przez dłuższą chwilę, pomimo wyprowadzania ataku przy alephie.

3 scouty z jednym minerem powinny sobie poradzić dość szybko. a jak mu się miny puści przed nos to po nim, nie zatrzyma się.



Black Shadow - 2009-08-12, 12:49
" />Sorry za taki offtopowy wtręt:

http://www.freeallegiance.org/FAW/index ... ack_Shadow



Splawik_pl - 2009-08-13, 09:30
" />I znowu wczoraj pogralim co nieco w 3 osobowym skrzydle Czubaka, Cichyzbych i moja skromna osoba.
Było fantastycznie
Z czterech walk wygraliśmy trzy!!
Była ostra jazda, współpraca, tlen wyciekający w przestrzeń kosmiczną, pot, krew i łzy.
jak ktoś chce się dołączyć to zapraszamy prawie codziennie od 20:30 do 23:30 na TS i serwery Allegiance



chewie - 2009-08-13, 12:46
" />Polish Noob Force



gremdek - 2009-08-13, 13:08
" />znani też jako elite newb forces.



Struś - 2009-08-13, 13:45
" />Gracie dziś? Bo pograłem trochę w końcu w normalne gry a nie tutorial i jest całkiem całkiem, tylko jeszcze się gubię troszkę i pomyślałem, że jak was podpatrzę to się wdrążę

Tylko hmm, ja mogę grać tylko na newbie serwerach teraz tylko, tak? To nie jest problem, bo wy chyba jesteście już wyżej niż newbie?



gremdek - 2009-08-13, 13:52
" />a dlaczego jesteśmy polish newbies? hehe, tylko splawik wyszedl poza nooba

możesz grać na wszystkich serwerach.

najlepiej to wejść na ts i pytać. my też zaczynamy, ktoś coś nie wie to pyta bo ktoś inny pewnie wie



chewie - 2009-08-13, 14:18
" />My nie jesteśmy już noob 2



Struś - 2009-08-13, 18:37
" />Hmm, albo mnie nie słychać, albo się wczuliście i nie macie czasu odpowiedzieć Tak czy siak moje próby komunikacji z wami spełzły na niczym ;]



gremdek - 2009-08-13, 18:46
" />ja wszedłem i gadają. dawaj jeszczeraz



chewie - 2009-08-14, 08:51
" />\Strus nie bylo cie slychac na pewno gra wciaga ale nie az tak!
No Gremdziu ladnie wczoraj pocisnales na 50 graczy w rozgrywce trwajacej ok godziny zajales 3 miejsce... jako jedyny novice w pierwszej 15...



Struś - 2009-08-14, 09:14
" />Moja karta jest jakaś dziwna -.- Ma ktoś zintegrowanego Realteka na płycie głównej i ma jakieś dobre sterowniki pod to? Bo wejścia raz działają, raz nie działają, raz są jakieś piski, a jak już działa to strasznie cicho i wręcz muszę połykać mikrofon

Wczoraj myślałem, że mniej więcej działa (bo na teście w ustawieniach było w miarę) ale jak widać mi nie wyszło



chewie - 2009-08-14, 09:24
" />ja mam realteka ale ... nie wiem jak to wszystko w koncu mi sie podlaczylo pomogl mi ErTo bo mialem zagwozdke, fakt



Splawik_pl - 2009-08-14, 09:30
" />
">\Strus nie bylo cie slychac na pewno gra wciaga ale nie az tak!
No Gremdziu ladnie wczoraj pocisnales na 50 graczy w rozgrywce trwajacej ok godziny zajales 3 miejsce... jako jedyny novice w pierwszej 15...
w pierwszej 5ce ! Gremdzio był 4-ty
pietnastke to ja smetnie zamykałem
any way - znowu wczoraj było miodnie, miło i wogole super



chewie - 2009-08-14, 10:02
" />ale mi spadlo doswiadczenie do Novice 1 :(



gremdek - 2009-08-14, 10:58
" />no ta gra ostatnia dla mnie była niezła, cisneliśmy ich mocno, w plecy byli z technologią do nas okrutnie, ginęli raz dwa.
żeby te wyższe poziomy uzyskać to nieźle trzeba dużo grać chyba.

w ogóle zauważyłem, że w tej grze trzeba dużo szczęścia też mieć, żeby na początku szybko alephy znaleść i jak się uda minera to już sukces(nam w jednej się udało zaraz na początku i przeciwnik mocno odczuł straty). tak samo przy defensywie, coby ludzie się rozdzielili po równo bo zazwyczaj ataki są w paru punktach.



chewie - 2009-08-14, 16:19
" />musze sobie zapamientac skrot na komunikat : "znalzlem minera dawac tu chlopaki na mordowanie!"



gremdek - 2009-08-24, 10:41
" />może dzisiaj polatamy?



chewie - 2009-08-24, 17:13
" />hmm jak sie spakuję...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu