[ART]Rewolucja w drogówce
Michuu - 2006-09-11, 13:46
" />Wyjście policjantów drogówki z krzaków, zwiększenie liczby fotoradarów i wideorejestratorów oraz usunięcie bezsensownych ograniczeń prędkości - to główne elementy nowej strategii działań polskiej policji. Zaprezentowali ją podczas konferencji prasowej minister spraw wewnętrznych Ludwik Dorn i komendant główny policji Marek Bieńkowski.
Rocznie na polskich drogach ginie około 5,5 tys. osób, a ponad 60 tys. zostaje rannych. Do 30 proc. wszystkich wypadków dochodzi z powodu przekroczenia dozwolonej prędkości. Jest to również przyczyna blisko 40 proc. wypadków śmiertelnych.
- Chcemy zwiększyć bezpieczeństwo ruchu drogowego. W tym właśnie celu przygotowano nową koncepcję działań policji. Jednym z jej założeń jest „wyprowadzenie funkcjonariuszy z krzaków”. Celem policji drogowej nie powinno być wystawianie jak największej ilości mandatów, a działanie prewencyjne. Kierowcy mają widzieć funkcjonariuszy, bo wtedy zdejmą nogę z gazu, a o to nam właśnie chodzi – stwierdził podczas konferencji minister Dorn.
Poza „wyjściem z krzaków” planowane jest również zakupienie większej ilości fotoradarów i weideorejestartorów.
- Obecnie policja ma 60 fotoradarów i 300 słupów, gdzie urządzenia te mogą zostać umieszczone. Do końca roku słupów tych będzie 600, a fotoradarów 120. Do tego należy dodać ponad 200 fotoradarów straży miejskich z różnych miast – mówi komendant główny Marek Bieńkowski.
Najskuteczniejszym narzędziem oddziaływania na kierowców łamiących prawo mają być jednak nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami (110 pojazdów w całym kraju).
- Każdego dnia, wszystkie tego typu radiowozy ruszą do patrolowania łącznie ponad 20 tys. km dróg. Będą rejestrować nie tylko przekroczenia prędkości, ale dokumentować inne wykroczenia np. nieprawidłowe wyprzedzanie, przekroczenie linii ciągłej – wylicza komendant główny Marek Bieńkowski.
Niezależnie od instalowania fotoradarów, intensywnego używania radiowozów z wideorejestratorami (pieniądze na paliwo wyłoży KGP), na drogach w wyraźnie widocznych dla kierowców miejscach staną policjanci z tradycyjnymi, ręcznymi radarami (ok.1400 sztuk). Spis miejsc, które w zależności od stanu zagrożenia mogą ulegać zmianom, zostanie umieszczony na policyjnych stronach internetowych. Zadaniem funkcjonariuszy będzie, poza kontrolą prędkości, sprawdzanie trzeźwości uczestników ruchu oraz stanu technicznego pojazdów.
- Do uregulowania pozostaje również kwestia nieracjonalnego oznakowania polskich dróg, szczególnie. W tej chwili, gdyby ktoś chciał zgodnie z przepisami przejechać w Warszawy do Wrocławia, to rasę tę pokonywałby 13 godzin. Podobnie jest na innych trasach. To efekt m.in. dużej ilości bezsensownych ograniczeń prędkości, pozostałych np. po remontach dróg. chcemy skończyć z absurdalnym nasyceniem znakami, co upłynni ruch. Z drugiej jednak strony zadbamy o surowe egzekwowanie pozostałych ograniczeń – ostrzega minister Dorn.
Khacker - 2006-09-11, 14:30
" />no to będę musiał kupić w końcu CB
ciekaw jestem kto jeździ 50km/h na dwu albo trzypasmowych drogach w mieście ?
tecno - 2006-09-11, 16:56
" />ja jestem za zeby to zrobili i to nawet bardzo, do tego powinni zrobic niezalezne przejscia dla pieszych oraz zakaz poruszania sie po wszelkich drogach krajowych na rowerach i z buta. Do tego wszystkiego oczywiscie oznakowac jakos te piprzone drogi. Za kazdym razem jak jezdze w niocy w trasy a latam non stop to wiekszosc czasu spedzam na odnajdywaniu w ciemnosciach toru jezdni
zayonnc - 2006-09-11, 21:19
" />No w końcu przestaną sie po tych krzakach włóczyć i człowiek będzie mógł spokojnie wypić piwo ze znajomymi
Za to usunięcie bezsensownych ograniczeń prędkości duży plus, ktoś w końcu pomyślał!
Jeszcze niech dziury usuną z ulic i dadzą porządne oświetlenie no i paliwo za 1zł za litr i już w ogóle będzie lux (to zdanie to niestety nierealne marzenia).
Pozdr
ZlewiK - 2006-09-11, 23:00
" />
Michuu - 2006-09-11, 23:33
" />No tak lepiej karac za predkosc niz budowac szybkie autostrady.
POLSKA :znudzony:
zayonnc - 2006-09-11, 23:46
" />Albo budować kręte drogi aby nie jeździli szybko (np. góra Słowackiego) i do tego dawać drzewa na około.
Pozdrawiamy szanownych posłów
Pozdr
Nevada - 2006-09-12, 06:33
" />górny odcinek Słowackiego jest jedną z lepszych dróg w trójmieście- co sie czepiasz?
zayonnc - 2006-09-12, 06:41
" />Ta jest ładna ale po cholorę kręta? Przecież jest w środku lasu i spokojnie mogła być prosta. Właśnie wg mnie po to aby ludzie nie szaleli. Zresztą wszystko jedno.
BTW Nevada wstałeś lewą nogą
Pozdr
Wisnia6 - 2006-10-08, 16:21
" />Najlepiej co 500m próg zwalniający Półgłówki niech drogi zrobią, to będzie mniej wypadków, bo przez koleiny, to nawt na forum mamy ludzi, co by się prawie zabili
NoRo - 2006-10-08, 17:21
" />Trzeba nabyć antyradar CB też by się przydało.
kejkej - 2006-10-09, 14:25
" />No tak, antyradar i CB stanie sie podstawowym wyposazeniem na trase, do tego listek na przednia rejestracje (w koncu mamy jesien).. Ale tak na serio to szczerze mowiac niewiele sie zmienia.. Czesto smigam na trasie Wawa-Katowice i oprocz tego ze ograniczenia sa bezsensowne, to znakow wrecz brakuje (np takich jak uwaga przelomy albo dziury w jezdni).. Policjanci moze i wyszli z krzakow ale staja w na tyle strategicznych miejscach ze widac ich doslownie w ostatniej chwili (za zakretem lub za gorka - bardzo inteligentnie, zwlaszcza jak ktos w porzadnym duzym aucie da w hebel, a ci z tylu niech sie ratuja) do tego te cholerne teryfikatory, niedlugo policjant juz wogole nie bedzie musial myslec, same proceduryzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Michuu - 2006-09-11, 13:46
" />Wyjście policjantów drogówki z krzaków, zwiększenie liczby fotoradarów i wideorejestratorów oraz usunięcie bezsensownych ograniczeń prędkości - to główne elementy nowej strategii działań polskiej policji. Zaprezentowali ją podczas konferencji prasowej minister spraw wewnętrznych Ludwik Dorn i komendant główny policji Marek Bieńkowski.
Rocznie na polskich drogach ginie około 5,5 tys. osób, a ponad 60 tys. zostaje rannych. Do 30 proc. wszystkich wypadków dochodzi z powodu przekroczenia dozwolonej prędkości. Jest to również przyczyna blisko 40 proc. wypadków śmiertelnych.
- Chcemy zwiększyć bezpieczeństwo ruchu drogowego. W tym właśnie celu przygotowano nową koncepcję działań policji. Jednym z jej założeń jest „wyprowadzenie funkcjonariuszy z krzaków”. Celem policji drogowej nie powinno być wystawianie jak największej ilości mandatów, a działanie prewencyjne. Kierowcy mają widzieć funkcjonariuszy, bo wtedy zdejmą nogę z gazu, a o to nam właśnie chodzi – stwierdził podczas konferencji minister Dorn.
Poza „wyjściem z krzaków” planowane jest również zakupienie większej ilości fotoradarów i weideorejestartorów.
- Obecnie policja ma 60 fotoradarów i 300 słupów, gdzie urządzenia te mogą zostać umieszczone. Do końca roku słupów tych będzie 600, a fotoradarów 120. Do tego należy dodać ponad 200 fotoradarów straży miejskich z różnych miast – mówi komendant główny Marek Bieńkowski.
Najskuteczniejszym narzędziem oddziaływania na kierowców łamiących prawo mają być jednak nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami (110 pojazdów w całym kraju).
- Każdego dnia, wszystkie tego typu radiowozy ruszą do patrolowania łącznie ponad 20 tys. km dróg. Będą rejestrować nie tylko przekroczenia prędkości, ale dokumentować inne wykroczenia np. nieprawidłowe wyprzedzanie, przekroczenie linii ciągłej – wylicza komendant główny Marek Bieńkowski.
Niezależnie od instalowania fotoradarów, intensywnego używania radiowozów z wideorejestratorami (pieniądze na paliwo wyłoży KGP), na drogach w wyraźnie widocznych dla kierowców miejscach staną policjanci z tradycyjnymi, ręcznymi radarami (ok.1400 sztuk). Spis miejsc, które w zależności od stanu zagrożenia mogą ulegać zmianom, zostanie umieszczony na policyjnych stronach internetowych. Zadaniem funkcjonariuszy będzie, poza kontrolą prędkości, sprawdzanie trzeźwości uczestników ruchu oraz stanu technicznego pojazdów.
- Do uregulowania pozostaje również kwestia nieracjonalnego oznakowania polskich dróg, szczególnie. W tej chwili, gdyby ktoś chciał zgodnie z przepisami przejechać w Warszawy do Wrocławia, to rasę tę pokonywałby 13 godzin. Podobnie jest na innych trasach. To efekt m.in. dużej ilości bezsensownych ograniczeń prędkości, pozostałych np. po remontach dróg. chcemy skończyć z absurdalnym nasyceniem znakami, co upłynni ruch. Z drugiej jednak strony zadbamy o surowe egzekwowanie pozostałych ograniczeń – ostrzega minister Dorn.
Khacker - 2006-09-11, 14:30
" />no to będę musiał kupić w końcu CB
ciekaw jestem kto jeździ 50km/h na dwu albo trzypasmowych drogach w mieście ?
tecno - 2006-09-11, 16:56
" />ja jestem za zeby to zrobili i to nawet bardzo, do tego powinni zrobic niezalezne przejscia dla pieszych oraz zakaz poruszania sie po wszelkich drogach krajowych na rowerach i z buta. Do tego wszystkiego oczywiscie oznakowac jakos te piprzone drogi. Za kazdym razem jak jezdze w niocy w trasy a latam non stop to wiekszosc czasu spedzam na odnajdywaniu w ciemnosciach toru jezdni
zayonnc - 2006-09-11, 21:19
" />No w końcu przestaną sie po tych krzakach włóczyć i człowiek będzie mógł spokojnie wypić piwo ze znajomymi
Za to usunięcie bezsensownych ograniczeń prędkości duży plus, ktoś w końcu pomyślał!
Jeszcze niech dziury usuną z ulic i dadzą porządne oświetlenie no i paliwo za 1zł za litr i już w ogóle będzie lux (to zdanie to niestety nierealne marzenia).
Pozdr
ZlewiK - 2006-09-11, 23:00
" />
Michuu - 2006-09-11, 23:33
" />No tak lepiej karac za predkosc niz budowac szybkie autostrady.
POLSKA :znudzony:
zayonnc - 2006-09-11, 23:46
" />Albo budować kręte drogi aby nie jeździli szybko (np. góra Słowackiego) i do tego dawać drzewa na około.
Pozdrawiamy szanownych posłów
Pozdr
Nevada - 2006-09-12, 06:33
" />górny odcinek Słowackiego jest jedną z lepszych dróg w trójmieście- co sie czepiasz?
zayonnc - 2006-09-12, 06:41
" />Ta jest ładna ale po cholorę kręta? Przecież jest w środku lasu i spokojnie mogła być prosta. Właśnie wg mnie po to aby ludzie nie szaleli. Zresztą wszystko jedno.
BTW Nevada wstałeś lewą nogą
Pozdr
Wisnia6 - 2006-10-08, 16:21
" />Najlepiej co 500m próg zwalniający Półgłówki niech drogi zrobią, to będzie mniej wypadków, bo przez koleiny, to nawt na forum mamy ludzi, co by się prawie zabili
NoRo - 2006-10-08, 17:21
" />Trzeba nabyć antyradar CB też by się przydało.
kejkej - 2006-10-09, 14:25
" />No tak, antyradar i CB stanie sie podstawowym wyposazeniem na trase, do tego listek na przednia rejestracje (w koncu mamy jesien).. Ale tak na serio to szczerze mowiac niewiele sie zmienia.. Czesto smigam na trasie Wawa-Katowice i oprocz tego ze ograniczenia sa bezsensowne, to znakow wrecz brakuje (np takich jak uwaga przelomy albo dziury w jezdni).. Policjanci moze i wyszli z krzakow ale staja w na tyle strategicznych miejscach ze widac ich doslownie w ostatniej chwili (za zakretem lub za gorka - bardzo inteligentnie, zwlaszcza jak ktos w porzadnym duzym aucie da w hebel, a ci z tylu niech sie ratuja) do tego te cholerne teryfikatory, niedlugo policjant juz wogole nie bedzie musial myslec, same procedury