automat w d14a1
wbr98wa - 2008-09-01, 17:08
" />hej mam pytanko.
mam kupca na silnik d14a1
tyle że on ma automatyczną skrzynię a ja miałem manuala.
i czy silnik podejdzie bez problemu???
czy trzeba będzie coś przerabiać
pozdrawiam
P
soldi - 2008-09-01, 18:43
" />nic nie przerabiasz - pasuje jak ulał sam właśnie taką operację przeprowadzałem
Ryba - 2008-09-02, 05:40
" />Jeżeli miałeś manual, a on ma automat to w Twoim silniku w listwie gaźnikowej może nie być wyjścia na linkę od kickdowna, bez której nie da się normalnie jeździć automatem
wbr98wa - 2008-09-02, 05:48
" />dzięki wielkie.zyli jednym słowem mówiąc silnik będzie pasował tak??
Bo on się ma pewność ze nie bedzie pasował.
i
Ryba - 2008-09-02, 05:53
" />Sam silnik bez problemów, ale bez kickdowna ciężko będzie jeździć. Jeśli ma swój silnik, to w wypadku braku zaczepu i koła do linki najlepiej niech podmieni swoje gaźniki. Koło do linki jest na osi przepustnicy.
soldi - 2008-09-02, 06:58
" />a jeżeli nie ma swojego, to ja całkiem przypadkiem mam taki gaźnik i mogę pomyśleć o sprzedaży
wbr98wa - 2008-09-05, 06:51
" />dzięki chlopacy ;-)
Może dziadzia kupi silnik...
do zamknięcia chyba że ktos ma podobny problem ;-0)
soldi - 2008-09-05, 07:56
" />może póki jesteśmy przy temacie, to napomknę, że gdyby ktoś chciał zamiast manualnej skrzyni wstawić sobie automat to powiem że jest od cholery rzeczy na które trzeba uważać
np:
oprócz samej skrzyni musimy mieć
- pedały,
- linkę gazu do automatu (jest inna niż w manualnej, bo od gaźnika idzie jeszcze do skrzyni biegów - to takie połączone dwie linki),
- drążek zmiany biegów do którego potrzeba doprowadzić trochę kabelków,
- zegary, na których jest podświetlenie biegów (chyba że ktoś ten element oleje bo też można bez tego żyć, ale w oryginale między wskaźnikiem temp. i paliwa jest podświetlany aktualnie zapięty bieg)
- przednią i tylną łapę silnika (a właściwie skrzyni biegów) - SĄ INNE NIŻ W MANUALU!!!
- śrubki, którymi przykręca się sprzęgło (te na klucz 17) są inne - krótsze! radzę zwrócić na to uwagę podczas kupna, bo te od manuala są za długie i możemy rozpier*** sobie coś
- INNA CHŁODNICA! Chłodnica od automatu ma dodatkową komorę, w której chłodzona jest jakaś ciecz ze skrzyni biegów (nie wiem co to, ale wiem że jest chłodzone )
nie wiem jak z gaźnikiem - to o czym Ryba pisał - jeszcze się mu nie przyglądałem
Jedynym pocieszeniem jest to, że półosie są takie same, rozrusznik też - chociaż jedna śruba od mocowania rozrusznika jest inna! normalnie rozrusznik przykręca się długą i krótką śruba, w automacie obie są krótkie
Tak z ogółu to wygląda na wszystko, chyba że jeszcze coś mi się przypomni
PS: wychodziły automaty jeszcze w innych silnikach?? Do tej pory tylko z D14 się spotkałem....
Dzida - 2008-09-05, 12:42
" />Ja mam automata w D15, hubson też, no i 100% były automaty w D13.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
wbr98wa - 2008-09-01, 17:08
" />hej mam pytanko.
mam kupca na silnik d14a1
tyle że on ma automatyczną skrzynię a ja miałem manuala.
i czy silnik podejdzie bez problemu???
czy trzeba będzie coś przerabiać
pozdrawiam
P
soldi - 2008-09-01, 18:43
" />nic nie przerabiasz - pasuje jak ulał sam właśnie taką operację przeprowadzałem
Ryba - 2008-09-02, 05:40
" />Jeżeli miałeś manual, a on ma automat to w Twoim silniku w listwie gaźnikowej może nie być wyjścia na linkę od kickdowna, bez której nie da się normalnie jeździć automatem
wbr98wa - 2008-09-02, 05:48
" />dzięki wielkie.zyli jednym słowem mówiąc silnik będzie pasował tak??
Bo on się ma pewność ze nie bedzie pasował.
i
Ryba - 2008-09-02, 05:53
" />Sam silnik bez problemów, ale bez kickdowna ciężko będzie jeździć. Jeśli ma swój silnik, to w wypadku braku zaczepu i koła do linki najlepiej niech podmieni swoje gaźniki. Koło do linki jest na osi przepustnicy.
soldi - 2008-09-02, 06:58
" />a jeżeli nie ma swojego, to ja całkiem przypadkiem mam taki gaźnik i mogę pomyśleć o sprzedaży
wbr98wa - 2008-09-05, 06:51
" />dzięki chlopacy ;-)
Może dziadzia kupi silnik...
do zamknięcia chyba że ktos ma podobny problem ;-0)
soldi - 2008-09-05, 07:56
" />może póki jesteśmy przy temacie, to napomknę, że gdyby ktoś chciał zamiast manualnej skrzyni wstawić sobie automat to powiem że jest od cholery rzeczy na które trzeba uważać
np:
oprócz samej skrzyni musimy mieć
- pedały,
- linkę gazu do automatu (jest inna niż w manualnej, bo od gaźnika idzie jeszcze do skrzyni biegów - to takie połączone dwie linki),
- drążek zmiany biegów do którego potrzeba doprowadzić trochę kabelków,
- zegary, na których jest podświetlenie biegów (chyba że ktoś ten element oleje bo też można bez tego żyć, ale w oryginale między wskaźnikiem temp. i paliwa jest podświetlany aktualnie zapięty bieg)
- przednią i tylną łapę silnika (a właściwie skrzyni biegów) - SĄ INNE NIŻ W MANUALU!!!
- śrubki, którymi przykręca się sprzęgło (te na klucz 17) są inne - krótsze! radzę zwrócić na to uwagę podczas kupna, bo te od manuala są za długie i możemy rozpier*** sobie coś
- INNA CHŁODNICA! Chłodnica od automatu ma dodatkową komorę, w której chłodzona jest jakaś ciecz ze skrzyni biegów (nie wiem co to, ale wiem że jest chłodzone )
nie wiem jak z gaźnikiem - to o czym Ryba pisał - jeszcze się mu nie przyglądałem
Jedynym pocieszeniem jest to, że półosie są takie same, rozrusznik też - chociaż jedna śruba od mocowania rozrusznika jest inna! normalnie rozrusznik przykręca się długą i krótką śruba, w automacie obie są krótkie
Tak z ogółu to wygląda na wszystko, chyba że jeszcze coś mi się przypomni
PS: wychodziły automaty jeszcze w innych silnikach?? Do tej pory tylko z D14 się spotkałem....
Dzida - 2008-09-05, 12:42
" />Ja mam automata w D15, hubson też, no i 100% były automaty w D13.