Blad 16, 14, - nie odpala (d15b2)
macgdynia - 2009-10-21, 06:39
" />Witam.
Problem pojawil sie kiedy to jechalem dosc szybko na wysokich obrotach. Nagle auto zgaslo i nie chce zapalic. Dodatkowo na kompie pokazaly sie bledy 14 i 16. Po zreseowaniu kompa aktualnie pozostal tylko 16 blad. Ale wydaje mi sie ze 14 tez by sie zapalila lecz po uruchomieniu silnika. Po malej konsultacji z kolega doszlismy jeszcze do wniosku ze mogl sie przestawic rozrzad. Tak czy siak byl do wymiany wiec ustawilem go dobrze na znakach i dalej nie chce zapalic. Teoretycznie z tego co slyszalem silnik jest bezkolizyjny( ale tylko to slyszalem nie wiem jak jest naprawde). Probowalem takze przeczyscic wtryskiwacze i krokowca. Dodatkowo dodam ze iskra na wszystkich swiecach jest. Jesli ktos ma pomysl to chetnie ogarne. Ps czekam jeszcze na kolege zeby wyciagnac od niego wtryski i krokowca i wlozyc na chwile domnie.
scanikwwo - 2009-10-24, 19:47
" />Ściągnij manuala i zerknij na stronę 6-209 - masz flowchart co posprawdzać, żeby zdiagnozować poszczególne usterki. Ludzie, manual to przecież jak biblia jak coś samemu przy Hannie grzebiesz
macgdynia - 2009-10-24, 23:06
" />Widzisz kolego akurat w manuala patrzalem. Sprawdzilem wszystko co moglo te bledy spowodowac i jest wielka lipa. Zamienilem od kolegi wtryski i tez nie chodzilo. Jeszcze raz ustawilem rozrzad od poczatku. Swiece sa praktycznie nowe i tak samo kable zaplonowe. Iskra na wszystkich jest. Silnik nie chce ruszyc kompletnie. Na cilindrach jest kompresja. Na komputerze teraz juz przestal sie pokazywac blad nr 16. Zostal juz tylko jeden stary na ktorym jezdzilem i bylo wszystko ok mianowicie blad nr 10. Silnik powninien chociaz probowac pierdnac. Jest iskra, jest kompresia, jest paliwo, rozrzad dobrze ustawiony takze nie mam zielonego pojecia co jest nie tak. Dodam ze bezpieczniki zostalu sprawdzone i sa ok(bynajmniej te ktore mialy plusa). Masa wszedzie jest podpieta.
scanikwwo - 2009-10-24, 23:31
" />A komputer sprawdzałeś również? I przekaźnik PGM również dla świętego spokoju. Pompa paliwa jak rozumiem załącza się normalnie, tak?
QmaX - 2009-10-25, 07:56
" />blad nr 16 jest od przekaznika pompy paliwa viewtopic.php?f=9&t=811&hilit=przeka%C5%BAnik+pompy+paliwa tu pisze jak go naprawic pozniej bedizemy sie martwic bledem 14 jak wyskoczy
macgdynia - 2009-10-25, 09:09
" />Kompa nie sprawdzalem. Ale nie mam pojecia co moze byc z nim nie tak skoro pokazuje bledy i puszcza teoretycznie wszytko do pracy. No a przekaznik i pompa wydaje mi sie ze powinny byc ok skoro podaja paliwo tak ? Chyba ze sie myle to powiedzcie mi. A co do bledu 14 to wyaje mi sie ze jesli juz sie ujawni to dopiero po tym jak auto zapali. Zaczyna mi brakowac juz pomyslow. Mysle jeszcze czy moze nie sprobowac na innym kompie i aparacie zaplonowym.
QmaX - 2009-10-25, 09:26
" />przelutuj ten przekaznik, moze akurat gdzies nei alczy, pozniej bedziesz szukal dalej. Takie moje zdanie
macgdynia - 2009-10-25, 13:54
" />Przekaznik wyglada idealnie i dziala idealnie. Dzis jeszcze raz sprawdzialem czy jest cisnienie na wezu od paliwa i jest wszystko ok. Wiec wrocilem do punktu zaczepienia jakim jest aparat zaplonowy. Mozliwe ze iskra jest za slaba i na zewnatrz widac ja wyrazna a w komorze spalania gdzie jest cisnienie moze byc za slaba. Moze to uzwojenie na aparacie padlo. Musze jeszcze sprawdzic ten aparat zaplonowy i wtedy juz bedzie wiecej wiadomo.
85DanielS - 2009-10-25, 16:11
" />Sprawdż obwód wtryskiwacza. Czy jest zasilanie, czy jest sygnał(najlepiej oscyloskopem, od biedy może być dioda led).
najprawdopodobniej nie ma + na wtrysku. sprawdz bezpieczniki, kostki pod maską. obejżyj wiązki, etc.
to na bank jakaś pierdoła...
Szkoda że kompa nie sprawdziłeś bo w nim jest rezystor do wtrysku i on mógł sie przyjarać lub zimny lut wyskoczyć...
scanikwwo - 2009-10-25, 19:11
" />No to stary słabo coś w tego manuala patrzaleś, bo jest właśnie wzmianka o podmianie kompa, żeby wykluczyć jego wadliwe działanie. A prawdopodobnie może wypluwać błąd ze względu na to, że obwód odpowiedzialny za wtryski (ów rezystor i kilka tranzystorów) mogły powiedzieć papa. Jak kolega ma też d15b2, to bierz kompa i sprawdzaj, być może oszczędzisz sobie czasu, nerwów i pieniędzy
macgdynia - 2009-10-25, 21:13
" />Kompa jutro sprawdze. Nie sprawdzalem czy jest plus na wtrysku, ale mysle ze nie ma innej mozliwosci bo inaczej nie bylo by paliwa w komorze spalania. Mam jeszcze dwie koncepcje. Jedna to wymiana aparatu( jesli jest mozliwosc to warto sprobowac) oraz wymiana calego dualpointa no poza oczywiscie kolektorami, od podstawki w gore. Pozatym tez przy okazji wyeliminowanie bledu 10 tj czujnika temperatury powietrza. Po tym wszystkim jesli dalej nie bedzie dzialalo kupie musztarde i zjem caly silnik.
scanikwwo - 2009-10-25, 22:40
" />Obstawiałbym jednak ECU - skoro wcześniej nic się nie działo, a nagle obwód wtryskiwaczy i EACV ch*j strzelił? Mało prawdopodobne...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
macgdynia - 2009-10-21, 06:39
" />Witam.
Problem pojawil sie kiedy to jechalem dosc szybko na wysokich obrotach. Nagle auto zgaslo i nie chce zapalic. Dodatkowo na kompie pokazaly sie bledy 14 i 16. Po zreseowaniu kompa aktualnie pozostal tylko 16 blad. Ale wydaje mi sie ze 14 tez by sie zapalila lecz po uruchomieniu silnika. Po malej konsultacji z kolega doszlismy jeszcze do wniosku ze mogl sie przestawic rozrzad. Tak czy siak byl do wymiany wiec ustawilem go dobrze na znakach i dalej nie chce zapalic. Teoretycznie z tego co slyszalem silnik jest bezkolizyjny( ale tylko to slyszalem nie wiem jak jest naprawde). Probowalem takze przeczyscic wtryskiwacze i krokowca. Dodatkowo dodam ze iskra na wszystkich swiecach jest. Jesli ktos ma pomysl to chetnie ogarne. Ps czekam jeszcze na kolege zeby wyciagnac od niego wtryski i krokowca i wlozyc na chwile domnie.
scanikwwo - 2009-10-24, 19:47
" />Ściągnij manuala i zerknij na stronę 6-209 - masz flowchart co posprawdzać, żeby zdiagnozować poszczególne usterki. Ludzie, manual to przecież jak biblia jak coś samemu przy Hannie grzebiesz
macgdynia - 2009-10-24, 23:06
" />Widzisz kolego akurat w manuala patrzalem. Sprawdzilem wszystko co moglo te bledy spowodowac i jest wielka lipa. Zamienilem od kolegi wtryski i tez nie chodzilo. Jeszcze raz ustawilem rozrzad od poczatku. Swiece sa praktycznie nowe i tak samo kable zaplonowe. Iskra na wszystkich jest. Silnik nie chce ruszyc kompletnie. Na cilindrach jest kompresja. Na komputerze teraz juz przestal sie pokazywac blad nr 16. Zostal juz tylko jeden stary na ktorym jezdzilem i bylo wszystko ok mianowicie blad nr 10. Silnik powninien chociaz probowac pierdnac. Jest iskra, jest kompresia, jest paliwo, rozrzad dobrze ustawiony takze nie mam zielonego pojecia co jest nie tak. Dodam ze bezpieczniki zostalu sprawdzone i sa ok(bynajmniej te ktore mialy plusa). Masa wszedzie jest podpieta.
scanikwwo - 2009-10-24, 23:31
" />A komputer sprawdzałeś również? I przekaźnik PGM również dla świętego spokoju. Pompa paliwa jak rozumiem załącza się normalnie, tak?
QmaX - 2009-10-25, 07:56
" />blad nr 16 jest od przekaznika pompy paliwa viewtopic.php?f=9&t=811&hilit=przeka%C5%BAnik+pompy+paliwa tu pisze jak go naprawic pozniej bedizemy sie martwic bledem 14 jak wyskoczy
macgdynia - 2009-10-25, 09:09
" />Kompa nie sprawdzalem. Ale nie mam pojecia co moze byc z nim nie tak skoro pokazuje bledy i puszcza teoretycznie wszytko do pracy. No a przekaznik i pompa wydaje mi sie ze powinny byc ok skoro podaja paliwo tak ? Chyba ze sie myle to powiedzcie mi. A co do bledu 14 to wyaje mi sie ze jesli juz sie ujawni to dopiero po tym jak auto zapali. Zaczyna mi brakowac juz pomyslow. Mysle jeszcze czy moze nie sprobowac na innym kompie i aparacie zaplonowym.
QmaX - 2009-10-25, 09:26
" />przelutuj ten przekaznik, moze akurat gdzies nei alczy, pozniej bedziesz szukal dalej. Takie moje zdanie
macgdynia - 2009-10-25, 13:54
" />Przekaznik wyglada idealnie i dziala idealnie. Dzis jeszcze raz sprawdzialem czy jest cisnienie na wezu od paliwa i jest wszystko ok. Wiec wrocilem do punktu zaczepienia jakim jest aparat zaplonowy. Mozliwe ze iskra jest za slaba i na zewnatrz widac ja wyrazna a w komorze spalania gdzie jest cisnienie moze byc za slaba. Moze to uzwojenie na aparacie padlo. Musze jeszcze sprawdzic ten aparat zaplonowy i wtedy juz bedzie wiecej wiadomo.
85DanielS - 2009-10-25, 16:11
" />Sprawdż obwód wtryskiwacza. Czy jest zasilanie, czy jest sygnał(najlepiej oscyloskopem, od biedy może być dioda led).
najprawdopodobniej nie ma + na wtrysku. sprawdz bezpieczniki, kostki pod maską. obejżyj wiązki, etc.
to na bank jakaś pierdoła...
Szkoda że kompa nie sprawdziłeś bo w nim jest rezystor do wtrysku i on mógł sie przyjarać lub zimny lut wyskoczyć...
scanikwwo - 2009-10-25, 19:11
" />No to stary słabo coś w tego manuala patrzaleś, bo jest właśnie wzmianka o podmianie kompa, żeby wykluczyć jego wadliwe działanie. A prawdopodobnie może wypluwać błąd ze względu na to, że obwód odpowiedzialny za wtryski (ów rezystor i kilka tranzystorów) mogły powiedzieć papa. Jak kolega ma też d15b2, to bierz kompa i sprawdzaj, być może oszczędzisz sobie czasu, nerwów i pieniędzy
macgdynia - 2009-10-25, 21:13
" />Kompa jutro sprawdze. Nie sprawdzalem czy jest plus na wtrysku, ale mysle ze nie ma innej mozliwosci bo inaczej nie bylo by paliwa w komorze spalania. Mam jeszcze dwie koncepcje. Jedna to wymiana aparatu( jesli jest mozliwosc to warto sprobowac) oraz wymiana calego dualpointa no poza oczywiscie kolektorami, od podstawki w gore. Pozatym tez przy okazji wyeliminowanie bledu 10 tj czujnika temperatury powietrza. Po tym wszystkim jesli dalej nie bedzie dzialalo kupie musztarde i zjem caly silnik.
scanikwwo - 2009-10-25, 22:40
" />Obstawiałbym jednak ECU - skoro wcześniej nic się nie działo, a nagle obwód wtryskiwaczy i EACV ch*j strzelił? Mało prawdopodobne...