ďťż

Błąd 17 - prędkościomierz lub jego obwód



ppiotrek - 2009-10-15, 19:26
" />Witam!

Posłuchajcie, wywala mi błąd 17: na benzynie wszystko jest ok, natomiast na lpg... już nie. Pierwsza myśl - coś źle podłączył gazownik, ale niestety nie jestem jedyną osobą, która ma taki problem w Hondzie z instalacją Bingo.
Robiłem z gazownikiem reset, potem odpalaliśmy samochód - benzyna, potem na lpg i po chwili ecu zaczyna mrugać. Dziwi mnie to, że problem pojawia się już na postoju. Po założeniu wielopunkta nie działał mi prędkościomierz, ale błąd się pojawiał dopiero po kilku minutach jazdy (powodem była wypięta linka)
Teraz moje pytanie gdzie jest obwód prędkościomierza?

Pozdro




ppiotrek - 2009-10-16, 17:49
" />Nikt mnie nie poratuje...? Nadola pomocy

Prędkościomierz działa na linkę, ale czy jest jeszcze jakiś obwód elektryczny?



Vasyl182 - 2009-10-16, 17:58
" />sam miałem z tym problem: gdy np jechałem na wysokich obrotach i zaczynałem hamować silnikiem, to mi się check engine zapalało, odkąd wymieniałem żarówki w liczniku ani razu mi się już nie zapaliło.. w sumie to nie wiem co było nie tak.

a jeśli chodzi o gaz, to mój brat zakładał niedawno w eg4, i miał tak samo jak Ty: na benzynie wszystko ok, po przełączeniu na gaz, wywalało kontrolkę "nie wiem który błąd bo nie sprawdzał" w jego przypadku przyczyną był brak emulgatora czy jakoś tak. zainstalowali i wszystko gra.



nadola - 2009-10-16, 19:34
" />ppiotrek wybacz miałem odpowiedzieć ale zupełnie o tym zapomniałem
Czujnik wytwarzający impulsy z prędkościomierza znajduje się w samym prędkościomierzu, jego wyprowadzenie jest zaraz pod gniazdem na linkę. Połączony z obwodem jest on dwoma śrubami
http://www.honda-crx.info/images_2ndgen ... /16-28.pdf strona 16-28 speed pulser.
Jak Ci działa na benzynie to nawet nie masz co go sprawdzać. Przyczyna tkwi pewnie w samym sterowniku gazu. Pewnie sterownik ma małą rezystancję wejściową na ten czujnik i powoduje osłabienie całego sygnału, przez to komp hanki nie rozpoznaje sygnału.
No to teraz jak to sprawdzić.
Bierzesz woltomierz odkręcasz kompa od nadwozia żeby było lepsze dojście.
Wpinasz elektrody woltomierza w piny kompa B16 (speed sensor kabel chyba żółto/czerwony) oraz w masę np pin A18 lub A16. Rozpiska pinów http://www.honda-crx.info/images_2ndgen ... i/6-12.pdf w d16 i d15 Vss jest pod tym samym pinem.
Teraz tak, bierzesz kolege który patrzy na wskazania, a Ty odpalasz samochód, przełączasz na gaz i powoli się toczysz samochodem. Czym wolniej tym lepiej bo będą wyraźne wskazania. Napięcie powinno zmieniać się z 0V na 5V i tak w kółko podczas jazdy.
Jak napięcie jest za niskie na gazie to ewidentnie wina sterownika.
Więc mierz i się okaże czy to to co napisałem czy szukamy gdzieś indziej




bart2001 - 2009-10-19, 17:03
" />



ppiotrek - 2009-10-28, 22:45
" />Nadola, jesteś mistrzem Niestety sprawa dziwna się stała... Zrobiłem reset (u gazownika też to robiliśmy przy okazji kombinując z ustawieniami, a 17 świeciła) i od kilku dni już jeżdżę bez tego błędu. Zostaje jeszcze sprawa z sondą ale na to miejsce będzie w innym temacie
Poza tym coś mi się zdaje, że w manualu inaczej są ponumerowany piny we wtyczkach

Bart2001, Twoja wypowiedź jest do bani. Możesz uzasadnić swoje zdanie? Widzę tutaj analogię z sytuacją gdy ktoś mówi "wywal gaz, jest ch***wy... zostań przy pb".
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu