BLOS - czyszczenie
SOHCnonVtec - 2009-12-16, 15:25
" />Wiem ze niewielu z nas ma BLOSA ale moze komus sie przyda.
Odkrecamy 4 srubki znajdujace sie na gorze.

Sciagany gorna obudowe, trzeba uwazac jest tam sprezynka i moze nam odskoczyc.
Wyciagamy delikatnie przespustnice (delikatnie bo jest tam gumowa uszczelka).

Odsuwamy przepustnice, srubki i gorna czesc obudowy na bok. Z dolnej czesci wykrecamy srube do regulacji dawkami paliwa. Wykrecamy ja w lewo, gdy odczuwamy juz ze sie kreci w kołko nalezy troszke mocniej pociagnac i powinna sruba wyskoczy.

Gdy duza sruba od regulacji dawki paliwa wyjdzie, nalezy z tej duzej sroby wykrecic ta mniejsz od regulacji wonych obrotow. Odkrecamy ja tak samo jak duza srube. I jest jeszcze jedna sruba do regulacji uchylenia przepustnicy, wystarczy ja tylko odkrecic i przeczysci gwint.


I teraz mozna sie brac za czyszczenie. Ja uzywam AKAR do mycia silnikow, trzeba uwazac na uszczelki.


Po wyczyszczeniu czas na smarowanie i składnie, smarujemy trzon na ktorym jest wyciecie w kształcie trojkata i gwinty.


Teraz czas na składnie, zaczynamy od montazu sruby do regulacji dawki paliwa, nastepnie montujemy przepustnice, sprezyne, gorna czesc obudowy, sruba regulacji wolnych obrotow i srube regulacji uchylenia przepustnicy.


I tak oto mamy wyczyszczonego BLOSA, mozna smiało montowac.


Po zamontowaniu go do układu dolotowego nalezy go wyregulowac.
misza - 2009-12-16, 22:33
" />wszystko fajnie tylko nie raz czytałem, że blosa rozkręcać się nie powinno..
może dodasz jeszcze w jakim celu go czyścimy? jakie są objawy? i kiedy należy go wyczyścić? bo bardzo mnie to ciekawi..
a dodam od siebie jeszcze, że jeżeli odkręcimy te 4 śruby od góry to żegnamy się z gwarancją
SOHCnonVtec - 2009-12-17, 11:16
" />a dlaczego zegnamy sie z gwarancja ??
Czyscimy dlatego ze zbiera sie brud na trzonie po ktorym pracuje przepustnica, brud ogranicza prace przepustnicy przez co zle dawkuje paliwo. Rownierz sruba regulacji obrtow moze sie zabrudzi w wyniku czego nie mozna ustwic obrotow biegu jałowego.
e)(trem - 2010-02-10, 20:15
" />Z gwarancją pewnie dlatego, że jest na nich pacnięte czerwoną farbą.
Objawy są takie, że wolno spadają wolne obroty - przez zabrudzenie gwizdka i mi np. jeszcze strzela jak jest mocno zawalony
starajmy się pisać poprawną polszczyznązanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
SOHCnonVtec - 2009-12-16, 15:25
" />Wiem ze niewielu z nas ma BLOSA ale moze komus sie przyda.
Odkrecamy 4 srubki znajdujace sie na gorze.

Sciagany gorna obudowe, trzeba uwazac jest tam sprezynka i moze nam odskoczyc.
Wyciagamy delikatnie przespustnice (delikatnie bo jest tam gumowa uszczelka).

Odsuwamy przepustnice, srubki i gorna czesc obudowy na bok. Z dolnej czesci wykrecamy srube do regulacji dawkami paliwa. Wykrecamy ja w lewo, gdy odczuwamy juz ze sie kreci w kołko nalezy troszke mocniej pociagnac i powinna sruba wyskoczy.

Gdy duza sruba od regulacji dawki paliwa wyjdzie, nalezy z tej duzej sroby wykrecic ta mniejsz od regulacji wonych obrotow. Odkrecamy ja tak samo jak duza srube. I jest jeszcze jedna sruba do regulacji uchylenia przepustnicy, wystarczy ja tylko odkrecic i przeczysci gwint.


I teraz mozna sie brac za czyszczenie. Ja uzywam AKAR do mycia silnikow, trzeba uwazac na uszczelki.


Po wyczyszczeniu czas na smarowanie i składnie, smarujemy trzon na ktorym jest wyciecie w kształcie trojkata i gwinty.


Teraz czas na składnie, zaczynamy od montazu sruby do regulacji dawki paliwa, nastepnie montujemy przepustnice, sprezyne, gorna czesc obudowy, sruba regulacji wolnych obrotow i srube regulacji uchylenia przepustnicy.


I tak oto mamy wyczyszczonego BLOSA, mozna smiało montowac.


Po zamontowaniu go do układu dolotowego nalezy go wyregulowac.
misza - 2009-12-16, 22:33
" />wszystko fajnie tylko nie raz czytałem, że blosa rozkręcać się nie powinno..
może dodasz jeszcze w jakim celu go czyścimy? jakie są objawy? i kiedy należy go wyczyścić? bo bardzo mnie to ciekawi..
a dodam od siebie jeszcze, że jeżeli odkręcimy te 4 śruby od góry to żegnamy się z gwarancją
SOHCnonVtec - 2009-12-17, 11:16
" />a dlaczego zegnamy sie z gwarancja ??
Czyscimy dlatego ze zbiera sie brud na trzonie po ktorym pracuje przepustnica, brud ogranicza prace przepustnicy przez co zle dawkuje paliwo. Rownierz sruba regulacji obrtow moze sie zabrudzi w wyniku czego nie mozna ustwic obrotow biegu jałowego.
e)(trem - 2010-02-10, 20:15
" />Z gwarancją pewnie dlatego, że jest na nich pacnięte czerwoną farbą.
Objawy są takie, że wolno spadają wolne obroty - przez zabrudzenie gwizdka i mi np. jeszcze strzela jak jest mocno zawalony
starajmy się pisać poprawną polszczyzną