BLOS in LPG
e)(trem - 2006-08-01, 06:00
" />Zamontowałem w mojej ED6 instalację LPG z BLOS`em.
Nie zauważyłem na tym forum czegoś na temat tego tworu, więc postanowiłe coś napisać.
Koszty jakie poniosłem to:
Blos - 350 zł
Instalacja LPG (używana) - 100 zł
Montaż instalacji - 50 zł
Montaż:
Opisu montażu instalacji nie będę robił, bo po co.
Blos`a zamontowałem na wężu doprowadzającym powitrze.
Regulacja:
O godzinie 02.00 gdy gościu skończył montować LPG i pojechałem zatankować gaz, to po przełączeniu na gaz nic nie jechała. Zero przyspieszenia i gasła na wolnych obrotach.
Na drugi dzień trochę zaczołem regulować i ustawiłem tak jak w instrukcji. Duża śruba 2,5 obr wykręcona a mała 1,5. I było o wiele lepiej.
FOTO PÓŹNIEJ
loopack - 2006-08-01, 11:45
" />Rozumiem ze gaz masz podawany z powietrzem poprzez Blos-a?
e)(trem - 2006-08-01, 14:41
" />dokładnie
loopack - 2006-08-01, 15:58
" />I o ile spadła Ci dynamika wchodzenia na obroty?
Bo słyszałem że jedynie przy sekwencji (inst.) nie dosc ze sie zachowa moc to moze byc bardziej wydajna od benzynki!
beddom - 2006-08-04, 12:59
" />e)(trem, i jak tam wrazenia z uzytkowania blos-a?, bo sam sie zastanawiam czy nie zamontowac u siebie...(interesuje mnie dynamika i spalanie)
e)(trem - 2006-08-30, 17:11
" />Na razie wrzucę foto potem dam opis.
Witek - 2006-08-31, 09:08
" />Wychodzi na to że Blos jest bardzo dobrym rozwiązaniem (posiłkuje się oczywiście informacjami z netu bo własnego nie posiadam). O wrażeniach z użytkowania koniecznie nas informuj!
loopack - 2006-08-31, 18:54
" />No no.... - dlaczego BLOS jest nielegalny ? ? ? ? ? ?
Witek - 2006-08-31, 19:45
" />Dlaczego Blos jest nielegalny?
Ano w największym uproszczeniu dla tego że jest to element stricte mechanicznie regulujący iloscią podawanego gazu a tym samym składem mieszanki ( mowimy oczywiscie o blosie mechanicznym a nie badziewnym "elektronicznym")
Instalacja z mech. blosem nie spełnia obecnych europejskie wymagań. Z tej oto prostej przyczyny montażyści nie chcą go oficjalnie montować. Pomijamy oczywiście fakt że 90% majstrów od gazu słysząc o blosie patrzy na nas jak na co najmniej jak na idiotów.
Jak coś jest nie tak to mnie poprawcie
e)(trem - 2006-09-11, 07:25
" />Dynamika:
W zależności od tego jaka dawka jest ustawiona na BLOs`ie tak idzie.
Jak jest rozkręcony mocno to praktycznie nie ma różnicy między gazem a benzyną. Jak dawka jest przykręcona to np. przy 4 tyś obr. zaczyna się dławić.
Przy przełączaniu gaz - bena, podczas jazdy nie odczuwa się nic, tzn. żadnej dziury. A na wolnych obr to zależy czy rozgrzany silnik.
Spalanie:
Pali mi 8,5 przy jeździe do 3 tyś 1-4 bieg 5 - 120 km/h
wieshaq - 2006-09-15, 08:37
" />
e)(trem - 2006-10-13, 06:15
" />Jeżeli chodzi o gaśnięcie na wolnych obrotach to nie ma czegoś takiego, ani jak w niektórych przypadkach gaśnięcie silnika gdy puszczamy auto na luz podczas jazdy.
Obroty też nie falują, ani nic z tych rzeczy.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
e)(trem - 2006-08-01, 06:00
" />Zamontowałem w mojej ED6 instalację LPG z BLOS`em.
Nie zauważyłem na tym forum czegoś na temat tego tworu, więc postanowiłe coś napisać.
Koszty jakie poniosłem to:
Blos - 350 zł
Instalacja LPG (używana) - 100 zł
Montaż instalacji - 50 zł
Montaż:
Opisu montażu instalacji nie będę robił, bo po co.
Blos`a zamontowałem na wężu doprowadzającym powitrze.
Regulacja:
O godzinie 02.00 gdy gościu skończył montować LPG i pojechałem zatankować gaz, to po przełączeniu na gaz nic nie jechała. Zero przyspieszenia i gasła na wolnych obrotach.
Na drugi dzień trochę zaczołem regulować i ustawiłem tak jak w instrukcji. Duża śruba 2,5 obr wykręcona a mała 1,5. I było o wiele lepiej.
FOTO PÓŹNIEJ
loopack - 2006-08-01, 11:45
" />Rozumiem ze gaz masz podawany z powietrzem poprzez Blos-a?
e)(trem - 2006-08-01, 14:41
" />dokładnie
loopack - 2006-08-01, 15:58
" />I o ile spadła Ci dynamika wchodzenia na obroty?
Bo słyszałem że jedynie przy sekwencji (inst.) nie dosc ze sie zachowa moc to moze byc bardziej wydajna od benzynki!
beddom - 2006-08-04, 12:59
" />e)(trem, i jak tam wrazenia z uzytkowania blos-a?, bo sam sie zastanawiam czy nie zamontowac u siebie...(interesuje mnie dynamika i spalanie)
e)(trem - 2006-08-30, 17:11
" />Na razie wrzucę foto potem dam opis.
Witek - 2006-08-31, 09:08
" />Wychodzi na to że Blos jest bardzo dobrym rozwiązaniem (posiłkuje się oczywiście informacjami z netu bo własnego nie posiadam). O wrażeniach z użytkowania koniecznie nas informuj!
loopack - 2006-08-31, 18:54
" />No no.... - dlaczego BLOS jest nielegalny ? ? ? ? ? ?
Witek - 2006-08-31, 19:45
" />Dlaczego Blos jest nielegalny?
Ano w największym uproszczeniu dla tego że jest to element stricte mechanicznie regulujący iloscią podawanego gazu a tym samym składem mieszanki ( mowimy oczywiscie o blosie mechanicznym a nie badziewnym "elektronicznym")
Instalacja z mech. blosem nie spełnia obecnych europejskie wymagań. Z tej oto prostej przyczyny montażyści nie chcą go oficjalnie montować. Pomijamy oczywiście fakt że 90% majstrów od gazu słysząc o blosie patrzy na nas jak na co najmniej jak na idiotów.
Jak coś jest nie tak to mnie poprawcie
e)(trem - 2006-09-11, 07:25
" />Dynamika:
W zależności od tego jaka dawka jest ustawiona na BLOs`ie tak idzie.
Jak jest rozkręcony mocno to praktycznie nie ma różnicy między gazem a benzyną. Jak dawka jest przykręcona to np. przy 4 tyś obr. zaczyna się dławić.
Przy przełączaniu gaz - bena, podczas jazdy nie odczuwa się nic, tzn. żadnej dziury. A na wolnych obr to zależy czy rozgrzany silnik.
Spalanie:
Pali mi 8,5 przy jeździe do 3 tyś 1-4 bieg 5 - 120 km/h
wieshaq - 2006-09-15, 08:37
" />
e)(trem - 2006-10-13, 06:15
" />Jeżeli chodzi o gaśnięcie na wolnych obrotach to nie ma czegoś takiego, ani jak w niektórych przypadkach gaśnięcie silnika gdy puszczamy auto na luz podczas jazdy.
Obroty też nie falują, ani nic z tych rzeczy.