Brak iskry - jaka przyczyna
Pinto - 2008-07-25, 14:01
" />Wczoraj po wyjściu z pracy w ulewnym deszczu wsiadłem do mojej hanii, odpaliłem, podjechałem do bramy, włączyłem światła i nagle... cisza... silnik zgasł sobie ni z tąd ni z owąd na luzie... i niestety do dziś nie odpalił, po dokładnych oględzinach z kumplem stwierdziliśmy że nie ma iskry na świecach, dziś zaczołem od czyszczenia kopułki i palca, niestety nic nie pomogło, iskry dalej brak, najprawdopodobniej cewka w aparacie padła i tu pojawia się moje pytanie - czy te dwa grube przewody wychodzące z tej okrągłej kostki przy aparacie to właśnie przewody od cewki ?? - a jeżeli tak jaka powinna być na niej oporność - u mnie rezystancja na tych dwóch przewodach jest równa zeru, drugie pytanie to czy obok aparatu który jak wyczytałem jest piętą achillesa d15b2 może być jeszcze jakaś inna przyczyna braku iskry, niestety nie mam skąd pożyczyć aparatu, a nie chce kupować bez sensu i pewności że po wkręceniu nowego aparatu autko odpali !?
jurasjo - 2008-07-25, 14:18
" />Sprawdzenie:
1. Przed sprawdzeniem upewnić się, że kluczyk wyłącznika zapłonu jest
ustawiony w położeniu OFF (zapłon wyłączony)
2. Odłączyć przewód wysokiego napięcia od zacisku uzwojenia wtórnego
cewki zapłonowej
3. Wymontować kopułkę rozdzielacza zapłonu, palec rozdzielacza i w
razie konieczności pokrywę uszczelniającą
WERSJE Z WTRYSKIEM PALIWA
4. Odłączyć dwa wkręty mocujące okrągłe złącze przewodu czarno-
żółtego zacisku A(+) i kwadratowe złącze przewodu biało-niebieskiego
zacisku B(-)
WERSJE GAŹNIKOWE
5. Odłączyć złącze przewodu czarno-białego i niebieskiego od zacisków
A i B
WSZYSTKIE WERSJE
6. Przyłożyc końcówki pomiarowe omomierza do zacisków uzwojenia
pierwotnego (A i B) cewki zapłonowej, zmierzyć rezystancję uzwojenia
pierwotnego i porównać odczyt z wartością właściwą dla silników
D15B2: D15B7: D15Z1 oraz D16Z6 wynosi 0,6....0,7oma
D13B2 wynosi 0,5....0,7oma
7. Przyłożyć końcówki pomiarowe omomierza do zacisku uzwojenia
wtórnego cewki zapłonowej i do okrągłego złącza dodatniego zacisku
(A) jej uzwojenia pierwotnego, zmierzć rezystancję uzwojenia
wtórnego i porównać odczyt z wartościąwłaściwą dla silników
b]D15B2[/b]: D15B7: D15Z1: oraz D16Z6 wynosi 3,2...19,8 oma
D13B2 wynosi 4,4...21,6 oma
8. Wartość rezystancji cewki dotyczą rezystancji znamionowej w
temperaturze około 21 stopni C. Dopuszcza się nieznaczne różnice
między tymi wartościami i rezystancją zmierzoną w innej temperaturze.
9. W razie uzyskania niewłaściwej wartości rezystancji uzwojenia
pierwotnego lub wtórnego należy wymienić cewkę zapłonową.
WYMIANA
10. Odłączyć przewód masy od ujemnego bieguna akumulatora
11. Zdiąć kopułkę rozdzielacza i pokrywę uszczelniającą (jeśli występuje).
Odkręcić wkręty i odłączyć przewody od zacisków uzwojenia
pierwotnego cewki zapłonowej.
12. W wersjach z wtryskiem paliwa odkręcić dwie śruby i wyląć cewkę
zapłonową.
W silnikach gaźnikowych zdjąć gumowe zaślepki, a następnie
odkręcić cztery wkręty i wyjąć cewkę zapłonową z rozdzielacza
zapłonu.
13. Zamontować cewkę zapłonową w kolejności odwrotnej do jej
wymontowania.
v-rod - 2008-07-25, 15:32
" />pisałem już o tym w dziale elektryka dokładnie co i jak poszukaj sobiezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Pinto - 2008-07-25, 14:01
" />Wczoraj po wyjściu z pracy w ulewnym deszczu wsiadłem do mojej hanii, odpaliłem, podjechałem do bramy, włączyłem światła i nagle... cisza... silnik zgasł sobie ni z tąd ni z owąd na luzie... i niestety do dziś nie odpalił, po dokładnych oględzinach z kumplem stwierdziliśmy że nie ma iskry na świecach, dziś zaczołem od czyszczenia kopułki i palca, niestety nic nie pomogło, iskry dalej brak, najprawdopodobniej cewka w aparacie padła i tu pojawia się moje pytanie - czy te dwa grube przewody wychodzące z tej okrągłej kostki przy aparacie to właśnie przewody od cewki ?? - a jeżeli tak jaka powinna być na niej oporność - u mnie rezystancja na tych dwóch przewodach jest równa zeru, drugie pytanie to czy obok aparatu który jak wyczytałem jest piętą achillesa d15b2 może być jeszcze jakaś inna przyczyna braku iskry, niestety nie mam skąd pożyczyć aparatu, a nie chce kupować bez sensu i pewności że po wkręceniu nowego aparatu autko odpali !?
jurasjo - 2008-07-25, 14:18
" />Sprawdzenie:
1. Przed sprawdzeniem upewnić się, że kluczyk wyłącznika zapłonu jest
ustawiony w położeniu OFF (zapłon wyłączony)
2. Odłączyć przewód wysokiego napięcia od zacisku uzwojenia wtórnego
cewki zapłonowej
3. Wymontować kopułkę rozdzielacza zapłonu, palec rozdzielacza i w
razie konieczności pokrywę uszczelniającą
WERSJE Z WTRYSKIEM PALIWA
4. Odłączyć dwa wkręty mocujące okrągłe złącze przewodu czarno-
żółtego zacisku A(+) i kwadratowe złącze przewodu biało-niebieskiego
zacisku B(-)
WERSJE GAŹNIKOWE
5. Odłączyć złącze przewodu czarno-białego i niebieskiego od zacisków
A i B
WSZYSTKIE WERSJE
6. Przyłożyc końcówki pomiarowe omomierza do zacisków uzwojenia
pierwotnego (A i B) cewki zapłonowej, zmierzyć rezystancję uzwojenia
pierwotnego i porównać odczyt z wartością właściwą dla silników
D15B2: D15B7: D15Z1 oraz D16Z6 wynosi 0,6....0,7oma
D13B2 wynosi 0,5....0,7oma
7. Przyłożyć końcówki pomiarowe omomierza do zacisku uzwojenia
wtórnego cewki zapłonowej i do okrągłego złącza dodatniego zacisku
(A) jej uzwojenia pierwotnego, zmierzć rezystancję uzwojenia
wtórnego i porównać odczyt z wartościąwłaściwą dla silników
b]D15B2[/b]: D15B7: D15Z1: oraz D16Z6 wynosi 3,2...19,8 oma
D13B2 wynosi 4,4...21,6 oma
8. Wartość rezystancji cewki dotyczą rezystancji znamionowej w
temperaturze około 21 stopni C. Dopuszcza się nieznaczne różnice
między tymi wartościami i rezystancją zmierzoną w innej temperaturze.
9. W razie uzyskania niewłaściwej wartości rezystancji uzwojenia
pierwotnego lub wtórnego należy wymienić cewkę zapłonową.
WYMIANA
10. Odłączyć przewód masy od ujemnego bieguna akumulatora
11. Zdiąć kopułkę rozdzielacza i pokrywę uszczelniającą (jeśli występuje).
Odkręcić wkręty i odłączyć przewody od zacisków uzwojenia
pierwotnego cewki zapłonowej.
12. W wersjach z wtryskiem paliwa odkręcić dwie śruby i wyląć cewkę
zapłonową.
W silnikach gaźnikowych zdjąć gumowe zaślepki, a następnie
odkręcić cztery wkręty i wyjąć cewkę zapłonową z rozdzielacza
zapłonu.
13. Zamontować cewkę zapłonową w kolejności odwrotnej do jej
wymontowania.
v-rod - 2008-07-25, 15:32
" />pisałem już o tym w dziale elektryka dokładnie co i jak poszukaj sobie