Brak wskazań obrotów!
WooojaS - 2009-04-18, 08:58
" />Witam.
Od jakiegoś czasu próbuje sie uporać z bardzo ważnym problemem. Mianowice któregoś upalnego dnia... po odpaleniu silnika zauważyłem brak wskazań na zegarach ilości obrotów... po kilku minutach jazdy.. gdy chciałem przełączyć sie na podtlenek gazu... gaz sie nie załączał. Po krótkiej myśli wniosek... Czujka która podaje info o obrotach, padła. Poczytałem na forum i dowiedziałem sie ze sygnał idzie z aparatu zapłonowego... 2 przewodami.... a dokładnie niebieskim.
Wpierw sprawdziłem cały przewód.. dobry jest, gaz jest podłączony tuz przy aparacie. Wymieniłem aparat... na ten co pracował u Jeżyka (sprawny na 100%). I... niestety nadal nie mam wskazań.
Co to jeszcze może być?
Nie wspomnę iz zauważyłem spalanie ok. 12 litrów:/ benzyny.
WooojaS - 2009-04-18, 18:25
" />nikt nie wie?
adamac - 2009-04-18, 20:22
" />Najlepiej by było, gdybyś miał miernik z częstotliwosciomierzem i sprawdził, czy dochodzi sygnał do obrotka. Na Twoim miejscu przełozyłbym zegary od kogos i sprawdzil czy cyka, nobo jeżeli aparat i przewód wykluczyłeś (sprawdzileś) tochyba tylko tam zostaje ukryta przyczyna
nadola - 2009-04-19, 16:18
" />Może nie wina obrotomierza ani modułu zapł. tylko sterownika od gazu? Może zwiera sygnał i dlatego takie kwiatki wychodzą ?
Najpierw zrób tak jak adamac pisał. Podłącz jakieś sprawne zegary i wtedy będziesz miał odpowiedź czy wina sterownika gazu czy zegarów.
WooojaS - 2009-04-19, 16:23
" />zegary sprawne... nie mam takiego miernika... a moze jakies napiecie na tym powinienem miec?
nadola - 2009-04-19, 16:55
" />co do sygnału obrotomierza to na każde 100rpm silnika masz z modułu 200 impulsów na minute. Amplituda pewnie tego sygnału to 12V więc możesz zmierzyć przy ustawieniu multimetru na pomiar nap. przemienego.
Czy do kabla którym podawany jest sygnał do obrotomierza jest podpięty sterownik gazu? Czy kontrolki normalnie działają oraz wskaźnik tem. i paliwa?
85DanielS - 2009-04-19, 21:40
" />Zdjmij kopułke rozdzielacza i sprawdż czy nie zmieliło konektora przy module zapłonowym, albo zkorodował.
Jeśli nic ni bedzie wskazywać na konektor albo kabel to przyczyną może być sam moduł...
WooojaS - 2009-04-19, 21:42
" />Co do zegarow: wszystkie działają jak nalezy, wszedzie masa jest ok.
Tuz za aparatem, za 1 złaczka jest wpiety (przylutowany) przewod do gazu.
Aparat jest na 100% dobry - jezdzil u jezyka bez problemow.
Jutro sprawdze przy zegarach czy mi multimetr cos pokaze...
85DanielS - 2009-04-19, 21:43
" />Acha! I woato sprawdzić przewód w miejscu gdzie gazownik podpiął się w ten przewód. Oni to potrafią sztukaterki jakieś uczynić...
WooojaS - 2009-04-19, 21:44
" />odizolowalem i sprawdzilem, jest ok. Przejscia wszystko ok.
85DanielS - 2009-04-19, 21:46
" />Najprościej sprawdzić diodą led. Jak masz jakąś z rezystorkiem na 12v to wepnij sie jednym biegunem w miejsce gdzie gazownik sie podłączył a drugi koniec do masy.
Zwróć uwage na polaryzacje. I nie bedzie ci potrzebny zaden cudacki miernik
adamac - 2009-04-19, 21:55
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
WooojaS - 2009-04-18, 08:58
" />Witam.
Od jakiegoś czasu próbuje sie uporać z bardzo ważnym problemem. Mianowice któregoś upalnego dnia... po odpaleniu silnika zauważyłem brak wskazań na zegarach ilości obrotów... po kilku minutach jazdy.. gdy chciałem przełączyć sie na podtlenek gazu... gaz sie nie załączał. Po krótkiej myśli wniosek... Czujka która podaje info o obrotach, padła. Poczytałem na forum i dowiedziałem sie ze sygnał idzie z aparatu zapłonowego... 2 przewodami.... a dokładnie niebieskim.
Wpierw sprawdziłem cały przewód.. dobry jest, gaz jest podłączony tuz przy aparacie. Wymieniłem aparat... na ten co pracował u Jeżyka (sprawny na 100%). I... niestety nadal nie mam wskazań.
Co to jeszcze może być?
Nie wspomnę iz zauważyłem spalanie ok. 12 litrów:/ benzyny.
WooojaS - 2009-04-18, 18:25
" />nikt nie wie?
adamac - 2009-04-18, 20:22
" />Najlepiej by było, gdybyś miał miernik z częstotliwosciomierzem i sprawdził, czy dochodzi sygnał do obrotka. Na Twoim miejscu przełozyłbym zegary od kogos i sprawdzil czy cyka, nobo jeżeli aparat i przewód wykluczyłeś (sprawdzileś) tochyba tylko tam zostaje ukryta przyczyna
nadola - 2009-04-19, 16:18
" />Może nie wina obrotomierza ani modułu zapł. tylko sterownika od gazu? Może zwiera sygnał i dlatego takie kwiatki wychodzą ?
Najpierw zrób tak jak adamac pisał. Podłącz jakieś sprawne zegary i wtedy będziesz miał odpowiedź czy wina sterownika gazu czy zegarów.
WooojaS - 2009-04-19, 16:23
" />zegary sprawne... nie mam takiego miernika... a moze jakies napiecie na tym powinienem miec?
nadola - 2009-04-19, 16:55
" />co do sygnału obrotomierza to na każde 100rpm silnika masz z modułu 200 impulsów na minute. Amplituda pewnie tego sygnału to 12V więc możesz zmierzyć przy ustawieniu multimetru na pomiar nap. przemienego.
Czy do kabla którym podawany jest sygnał do obrotomierza jest podpięty sterownik gazu? Czy kontrolki normalnie działają oraz wskaźnik tem. i paliwa?
85DanielS - 2009-04-19, 21:40
" />Zdjmij kopułke rozdzielacza i sprawdż czy nie zmieliło konektora przy module zapłonowym, albo zkorodował.
Jeśli nic ni bedzie wskazywać na konektor albo kabel to przyczyną może być sam moduł...
WooojaS - 2009-04-19, 21:42
" />Co do zegarow: wszystkie działają jak nalezy, wszedzie masa jest ok.
Tuz za aparatem, za 1 złaczka jest wpiety (przylutowany) przewod do gazu.
Aparat jest na 100% dobry - jezdzil u jezyka bez problemow.
Jutro sprawdze przy zegarach czy mi multimetr cos pokaze...
85DanielS - 2009-04-19, 21:43
" />Acha! I woato sprawdzić przewód w miejscu gdzie gazownik podpiął się w ten przewód. Oni to potrafią sztukaterki jakieś uczynić...
WooojaS - 2009-04-19, 21:44
" />odizolowalem i sprawdzilem, jest ok. Przejscia wszystko ok.
85DanielS - 2009-04-19, 21:46
" />Najprościej sprawdzić diodą led. Jak masz jakąś z rezystorkiem na 12v to wepnij sie jednym biegunem w miejsce gdzie gazownik sie podłączył a drugi koniec do masy.
Zwróć uwage na polaryzacje. I nie bedzie ci potrzebny zaden cudacki miernik
adamac - 2009-04-19, 21:55
" />