ďťż

[BRONIE ZMIENEGO W PRZEMIANIE HUMANOIDALNEJ] nie działają



PADYSZACH - 18 Sie 2010 03:02
" />od ostatniego resetu po przeminie w postać humanoidalną zmienokształtnego (drow, kobold, jakszczur) bronie nie mają swoich włąściwości . Pomaga relog, wtedy wszytko wraca do normy.




pZv! - 18 Sie 2010 11:23
" />Przez niedopatrzenie bronie miały swoje cechy, teraz jak być powinno, że bronie przemian otrzymuje cechy broni którą nosi postać i tylko te.

Błędem natomiast jest, że relog pomaga pominąć ograniczenie.



Pho - 18 Sie 2010 11:49
" />W zmianach jest napisane, że bronie nie przenoszą swoich właściwości podczas przemian.

Skorzystam z tego tematu i spytam jeszce, czy klasa zmienny będzie jeszcze jakoś obcinana? np. HIPS na broni kobolda, chcialem sie pobawic taka postka, ale jesli ma to byc obciete to troszke zmienny straci.



PADYSZACH - 18 Sie 2010 12:09
" />"Właściwości broni nie są przenoszone. " - tak to było i jest opisane w wiki , ja to rozumiałem że właściwości z broni którą trzymam nie przenoszą się po przemianie na broń którą posiadam w przemianie.

Jesli zmienokształtny ma nie mieć swoich broni to gra nim traci sens.
Bronie w przemianach to podstawowa zaleta zmienokształtnego, bez tego rasa mechanicznie nie ma racji bytu - lepiej być zwykłym łotrem , wojem , czy magiem.
Na przykład w mieczu kobolda rębajły jest "ukrywanie na widoku" , bez tego cała ta przemiana kobolda - łotra nie ma sensu.
Na 11 lv i 17 lv zmienokształtnego dostaje się lepsze przemiany i bronie w ich. Teraz branie tych lv traci sens.




pZv! - 18 Sie 2010 12:17
" />Zły opis wynikł z zawirowań przy tej klasie, sporo było różnych "decyzji" w sprawie broni w przemianach.

Co do innych zdolności czy otrzymywanych atutów, zostaną one przeniesione na skórę.



tuldor1 - 18 Sie 2010 12:23
" />Padyszachu fakt iż po przemianie broń zmiennego zdobywa właściwości jego broni przed przemianą, nie posiadajac dodatkowych to jak sądzę pomysł dobry i klimatu się trzymający bo.. na logikę - to zmienny się przemienia a nie jego oręż czyż nie?
Zmienny akurat problemów wiele nie ma (mówię o zmiennym a nie druidzie/zmiennym by nie było niedopowiedzeń), przemiany w nieumarłych, golemy i inne istoty z odpornościami, w końcu smoki... same właściwości tych stworzeń to spora zaleta.
Z kolei zmienny będący też i "praktykującym druidem" mimo zakazu zmieniania się w nieumarłych czy konstrukty posiada zaklęcia druidzkie jakie pozwalają mu znacząco podnieść swoją siłę bojową...nawet jeśli broń nie zmienia mu się po przemianie z miecza+1 na uber_rozpierdzielator+3000



Pho - 18 Sie 2010 12:26
" />Czyli jeśli dobrze rozumiem. Ukrywanie sie na widoku i atak z zaskoczenia bedzie przeniesiony na skórkę, ale +6 ulepszenie dmg od kwasu i inne zostaja usuniete?



naniel - 18 Sie 2010 12:36
" />Tak, tuldor. Zmienny druid będzie na 100% przemieniał się w nieumarłych i konstrukty.

Żeby uniknąć dziwnych sytuacji na serverze z powodu pomysłu podsuniętego przez tuldora: druid zmieniający się w nieumarłych i kontruty nie jest mile widziany.

(szkoda że tyle przemian zmiennego odpada - i tak nie ma ich za wiele - ale cóż, głupota twórców gry:))



PADYSZACH - 18 Sie 2010 12:46
" />Szkoda - podstawowa zaleta zmienokształtnego zostaje usunieta. Zamiast 17 lv tej klasy i uzyskania wypasionej broni , dużym kosztem bo dużym bo to aż 17 lv i to wziete najszybciej na 27 lv lv ( bo 10 lv musi byc nieprestiżowych).

17 lv łotra to dodatkowe 9k6 obrażeń od zaskoku i można można wlaczyć dwoma broniami czyli 6 ataków zwykłego łotrzyka x 9k6 przeciw 3 ataki kobolda x 5k6 zaskoku. Jak sie doda że boronie beda takie same to łatwo okreslić co lepsze.

Klasa przestaje być mechanicznie opłacalna. Szkoda że mimo istnienia wiki nie można było tego tam jasno napisać i oszczedzić mi kilka tyg. niepotrzebnego grania.



Salietti - 18 Sie 2010 13:20
" />Pragnę zauważyć, że łotr mający 6 ataków, bez przyśpiechy nie wpakuje raczej więcej zaskoków niż 3 w jednej rundzie. A kobold wpakuje ze 2. poza tym, łotrzyk nie multiklasowany z wojem, ma 3 ataki +2 z drugiej reki, czyli 5 a nie 6



PADYSZACH - 18 Sie 2010 13:48
" />łotr 39 lv 1 lv TC - 5 ataków x 20k6 zaskoku - to daje sumaryczne potencjalne max obrażenia na runde 600

łotr 31 lv 8 lv woj 1 lv TC - 6 ataków x 16k6 zaskoku - to daje sumaryczne potencjalne max obrażenia na runde 576

5 druid 17 zmienoksztaltny 18 łotr - 3 ataki x 14 k6 zaskoku- to daje sumaryczne potencjalne max obrażenia na runde 252

Liczby nie kłamią.

Ile która z tych opcji wpakuje ataków to kwestja kp celu i tego co sie składa na poziom ataku a tu na przykład zręczność będą miały większą dwie opcje bez zmienokształtnego. Nie ma tu jakiejś przewagi zmienego jesli chodzi o poziom ataku. Poza tym atak z zaskoczenia pomija całe kp za zr i unik wiec trafienie jest mocno ułatwione.



Pho - 18 Sie 2010 14:31
" />No cóż, są klasy, które bardziej opłacałoby się osłabić. Osłabienie zmeinnego to najgorszy wybór chyba, bo i tak nigdy nikt nie grał tą klasą, a teraz to już zupełnie totalna kicha :|

Moją propozycją byloby zostawienie wszystkich plusów broni prócz ulepszenia, które powinno być przenoszone z broni jaką zdobywamy. Bo np. oczywiście jest tak, że zmieniając się w jakąs forme nie powinniśmy zdobywać także akcesoriów, ale NWN został zrobiony tak, że inaczej się nie da, dlaczego? Dlatego, że przybierając forme kobolda zyskujemy np uzywanie trucizn czy tez zakladanie polapek, ale fakt jest taki, ze w przemianie nie mozna uzywac przedniotów jakichkolwiek ; o dlatego uwazam, ze jest to dobre wyjaśnienie dlaczego kobold ma na broni zmniejszenie siły po trafieniu jako trucizna.

Pewnie troche to chaotycznie napisałem, jak zawsze - przepraszam. Klasa zmiennego ma wielki potencjał, ale nie oszukujmy się.. samym RP się nie żyje, bo po prostu sie nudzi

Ponadto, jestem za tym, by MG widząc postać zmiennego z 5lvlami druida nie traktowała go jako druid Pozdrawiam.



tuldor1 - 18 Sie 2010 15:18
" />Nanielko, czytamy ze zrozumieniem:

">Zmienny akurat problemów wiele nie ma (mówię o zmiennym a nie druidzie/zmiennym by nie było niedopowiedzeń), przemiany w nieumarłych, golemy i inne istoty z odpornościami
">Z kolei zmienny będący też i "praktykującym druidem" mimo zakazu zmieniania się w nieumarłych czy konstrukty posiada zaklęcia druidzkie jakie pozwalają mu znacząco podnieść swoją siłę bojowąKwestię zmiennego/druida zmieniającego się w zdechlaki/konstrukty/inne cuda już podejmowano gdzieś i nawet na wiki jest o tym wzmianka dla graczy (zabij nie pamiętam gdzie a nie chce mi się szukać). O ile pamiętam decyzja chyba była taka by takowemu blokować możliwosć rzucania zaklęć jako druid, klasę ograniczyć do 5 lvl (tyle by spełnić wymagania) i dalej jako "upadły druid" może sobie brać zmiennego rozwijajac zdolności polimorficzne jak chce. Zatem nigdzie nie wspominałem o druidzie-druidzie zmieniajacym się w zdechlaki... i dzieki temu przemiany takie wcale odpadać nie muszą :*

Padyszachu:

">łotr 39 lv 1 lv TC
">łotr 31 lv 8 lv woj 1 lv TCPosługujesz się przykładami jakie na serwerze nie zaistnieją bo nie spełniają wymagań autoryzacyjnych (minimum 4lvl jakiejś klasy, wyjatek 2 lvl czarodzieja przy graniu mistycznym łucznikiem). oza tym wspomnieć należy iż takie mieszanki w przeciwieństwie do zmiennokształtnego w każdym pojedynku z czymś co jest odporne na atak z zaskoczenia zrobią tyle co wojownik na poziomie 6 Zmienny nie posiada tylko kobolda... posiada nieumarłego odpornego na magię śmierci, golema z redukcją, smoka (skoro podajesz rzykłady postaci na 40 poziomie to też z nim wyjdę) jaki po prostu zje owego łotra w butach, oblize się i powie "kuffa, jeszcze!" Klasyczny Druid/zmienny jaki w te zdechlaki i konstrukty się nie zmienia z kolei przyjmie inną nieco słabsza postać ale... za to wczesniej się "nabuffuje" druidzkimi zakleciami i również sprawi że łotrzyków większosć ucieknie z płaczem do mamusi.



PADYSZACH - 18 Sie 2010 16:45
" />No tak, są bardzo odporne przemiany w nieumarłych i konstrukty - tylko jak sam napisałeś używanie ich może skończyć się przymusowym rebildem i wtedy ta opcja z dopaleniem czarami druidycznymi znika.
Nieumarły władca mimo swojej odporności nie ma dużego trafienia (co go balnsuje) a bez swojej kosy +5 wogóle bedzie ofensywnie bezradny + odpedzenia kapłąnów które go łatwo zabija.
Przemiana w smoka ma taka niedogodność ,że smoczy rozmiar uniemożliwi poruszanie sie po wiekszości lokacji.
Przemiany te (poza nieumarłym) wymagaja też mase madrosci ( 27 konstrukty , 30 smok) a nie każdy zmienokształtny musi czy chce mieć te wszystkie przemiany. Czy każdy zmieny powinien być taki sam? Czy nie fajniej mieć parę opcji?
Można stworzyć zmiennego wyspecjalizowanego w jednej przemianie na przykłąd: kobolda- łotra , nieumarłego władce - wojownika, rakasze -maga, ognistgo krasnoluda-woja.
Zmiany w broniach zmienokształtnego ucinają te opcje które walczą bronia.
Po co ograniczać możliwości zabawy zmienokształtnym?
Pazury smoka maja ulepszenie +5 - czy to też zostanie usuniete?
Czy jesli broń przemiany w drowa/kobolda/jaszczura ma ulepszenie +3 plus trucizna czy 1k6 elktrycznych w przypadku jaszczurato to naprawde tak dużo że trzeba to zmieniać?
Czy jesli na najszybciej 27 lv ( w tym 17 lv zmienego) te bronie sie ulepsza do +6/+5 to nie jest zbalansowana cena za wziecie aż 17 lv zmienego które nic wielkiego nie wnoszą poza własnie tymi broniami?



Pho - 18 Sie 2010 17:31
" />Staje w obronie PADYSZACH'a, chociaz mam wrażenie, że nie da się już nic zrobić bo jak napisał pZv! 'decyzja' juz została podjęta.

Wg mnie nie ma sensu porównywać zmiennego z kimkolwiek innym. Zmienny i tak zawsze będzie słabszy, dlaczego...?
(również jak PADYSZACH jestem zwolennikiem postaci zmiennego ukierunkowanej na coś konkretnego, nie na wszystko - reszta to dodatek do RP)

- Mówicie tu o smoku, który jest baardzo potężny ponoć i w ogóle. Otóż nie aż tak bardzo, ponieważ bez mnicha (zakazane połączenie podane w regulaminie) ma bardzo słabe KP i premie, a do przemiany bodajże przenosi się tylko właściwość zbroi. Ponadto, smok osiągalny jest na poziomie około 34 (strzelam), nawet jeśli będzie wtedy lepszy od wojownika, który ma cienki build to nie warto męczyć się tak długo by osiągnąć tą przemiane, jeśli można pobawić się wojownikiem o większej przeżywalności.

- Po drugie, zmienny jest już z góry osłabiony tym, że do przemian nie przenoszą się wszystkie magiczne właściwości itemków, tak jak np w smoku tylko zbroja się przenosi bodajże.

Zaraz ktoś powie, że są przemiany, którym liczą się w szystkie itemki po przemianie jak np kobold. Otóż tak i nie, liczą się tylko magiczne właściwości, tak więc sama w sobie przemiana traci bazowe kp np zbroi 8 i tarczy 3 co = -11KP.

- Po trzecie jeśli taki wojownik (lotr, cokolwiek) założy np 2 itemki z +2 do zr to otrzyma +4zr = ogólne zadowolenie wojownika Natomiast u zmiennego wygląda to tak, że po założeniu np. zbroi +2 zr, buty +2 zr i bransolety +3 zr. To po przemianie otrzyma jedynie +2zr. Dlaczego? Dlatego, że liczy się najsilniejszy itemek z tą samą cecha i nie kumuluje się z pozostałymi, a bransolety/rekawice nie liczą się w żadnej przemianie.

- Czwarta rzecz wygląda tak, że dane przemiany mają ograniczoną wartość cechy, np taki kobold 24 zręki. Nie da się tego zwiększyć podczas lvlowania, jesteśmy skazani na tą wartość, która z początku jest bardzo duża, jednakże na wyższych lvlach to już nie jest tak wiele jak na zręcznościowca.

- Piąta sprawa to taka, że grając na różnych serverach nie zauważyłem by populacja Zmiennych wykraczała powyżej 1 gracza, czasem nie ma ich w ogóle. To już chyba coś mówi.

Spojrzcie na to prosze tak od boku, przemyślcie i zastanówcie się czy warto wykluczyć tą klase (bo jakby nie patrzeć pod względem RP jest to bardzo piękna i ciekawa postka - która mam zamiar stworzyć jeśli wszystko będzie w miarę normalnie . Rozumiem, że wszyscy Admini i MG dążą do jak najsprawiedliwszego wyrównania potęgi wszystkich klas na servie. Mi osobiście wydaje się, że sam zakaz łączenia kogoś, kto ma mase mądrości, z mnichem jest ciężkim ciosem

Pozdrawiam.



Zagadka - 18 Sie 2010 18:07
" />Proponowałbym przenieść dyskusję "jak jest" vs. "jak być powinno (według niektórych)" do działu propozycji. Błąd został zgłoszony, PzV! przemówił.

post do kasacji



pZv! - 18 Sie 2010 19:28
" />Właściwie zgłaszanie błędów się w tym temacie zakończyło, także racja, że jak dyskusja to gdzie indziej, utwórzcie sobie w dyskusjach czy gdzieś, w propozycjach też raczej nie dyskutujemy za bardzo.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu