Chip do obd0
85DanielS - 2009-06-07, 13:26
" />Witam wszystkich!
Czy ktoś z was sie już bawił w przeróbki ecu?
Mam w swoim żelazku kompa pm6 z końca 89' czyli ten łatwiejszy do zachipowania...
Chciałbym mieć możliwość zmiany map zapłonu, wtrysku przesunięcie odcinki i umożliwienie dataloggingu.
Jeśli ktoś mógłby poradzić, powiedzieć coś mądrego lub dak konkretne wskazówki byłbym wdzięczny...
Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji
soldi - 2009-06-07, 13:40
" />http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.pl
85DanielS - 2009-06-07, 14:05
" />Już przeglądałem tą stronke ale nie są w niej zawarte informacje dot. dataloggingu w obd0... Albo nie dopatrzyłem sie.
jezyk_05 - 2009-06-08, 07:15
" />Trzeba podstawke wlutowac i mozna wrzucac kosci z roznymi mapami, odcinkami itp. Do tego potrzebujesz programator i najlepiej sade szerokopasmowa zeby to potem wystroic, chyba ze wgrywasz jakies gotowe mapy. Jak masz te rzeczy to mozna sie bawic do woli
85DanielS - 2009-06-08, 09:08
" />Czym programować? i czy da sie wgrać dwie mapy przełączane manualnie?
Dobra po kolei...
Najpierw podstawka. Na razie można wpiąć orginalną kość....
Jak przygotować to wszystko do dataloggingu? Jaki kabel bede potrzebował?
Niewiele słyszałem o sondzie szerokopasmowej, tylko tyle że do niej jeszcze cośtam bedzie potrzebne. czy sam wskaźnik afr nie wystarczy?
Słyszałem że w jhm'ie wyprowadzają z kompa shift light- jak to sie robi?
soldi - 2009-06-08, 09:56
" />wgrywasz mapy używając programatora.. z tego co się orientuję, to nie ma opcji wgrania dwóch różnych map na jedną kość pamięci (ale ch** w talarki za to nie dam pociąć).. co do sondy to pogoogluj, bo to rzekomo podstawa dobrego wystrojenia silnika
85DanielS - 2009-06-08, 10:06
" />Skoro na jednej kości można mieć tylko jedną mapę to jak hłopaki robią przełącznik map że to działa?
Może mają na płytce zamontowane 2 chipy i tylko przełączają który ma działać...
W sumie jakby to było możliwe to na jednym gnieździe bym zamontował stock a na drógim mój chip.
A może bez kitu sie nie da tak zrobić bed jakiegośtam smt6...
Dużo sie o tym szajsie naczytałem dlatego chce zmienić chip a nie wkladać jakieś byle co. A na hondate mnie nie stać.
Czy takie badziewie podoła w programowaniu?
http://allegro.pl/item651456496_program ... _cena.html
Randal - 2009-06-08, 10:49
" />Wylutowujesz tą drugą od dołu po prawej stronie kość, w jej miejsce dajesz podstawkę zif 28 gdzie możesz wsadzać epromy z innymi mapami. Najbardziej chyba dostępny programator to willem. Prawdopodobnie da sie zlutować 2 kości razem jedna na drugiej a przełącznikiem odłączać zasilanie jednej albo drugiej żeby były inne mapy ale czy to zadziała to pewien nie jestem. Najprościej będzie wozić ze sobą kilka kości i w miarę potrzeb podmieniać je. Pytanie tylko po co?
Żeby zczytać jakieś tam parametry potrzebujesz kabla DKU-5 do nokii, obcinasz końcówke i wlutowujesz przewody w miejsce z prawej strony płytki. Wszystko jest opisane na pgmfi.org w linku który Soldi podesłał.
W tym tygodniu moze uda mi się w końcu sprawdzić czy datalogowanie działa, mam zmontowane to ale potrzebuję laptopa albo chętnego do noszenia kompa garaż-dom
85DanielS - 2009-06-08, 10:56
" />Wszystko ok tylko gdzie taki programator dostać i ile on kosztuje?
Widziałem gdzieś że do dataloggingu montują dodatkową płytke drukowaną z układami i jakąś bateryjką... Ale to chyba nie było obd0...
Randal - 2009-06-08, 11:13
" />Nowy willem kosztuje coś około 250-300zł, używke można kupić za mniej niż 100zł. Patrz na allegro http://allegro.pl/781_elektronika_programatory.html
skowron - 2009-06-09, 09:28
" />Panowie problemy są przynajmniej 2:
Do usuniecia zawartosci pamietci eprom potrzeba: "wystawienie ja na działanie silnego światła ultrafioletowego. Pamięć stosowna w sterownikach hondy to EEPROM.
"Lutowanie 2 kości od spodu" to raczej nie najlepszy pomysł.. Potrzebował byś lustrzane odbicie tej pamieci żeby jej odczepy pokrywały sie z tym układem co jest na naturalnej stronie.
Jeśli szukasz programatora i informacji dotyczacych programowania to sprawdz: [url]elektroda.pl[/url] Koszt samodzielnego wykonania programatora bedzie na bank mniejszy. Jeśli zdobedziesz schemat pisz na pw moge pomóc Ci go wykonać
Co do przełączania układów (rozumiem że chcesz mieć tryb: sport i eco ) jest to chyba możliwe ale to trzeba bedzie jeszcze sprawdzić. W najgorszym wypadku bedzie wiązało się to ze zgaszeniem silnika i ponownym uruchomieniem.
85DanielS - 2009-06-09, 09:31
" />Bawiłem sie wczoraj turboeditem I w opcjach widziałem coś takiego:
Natrually Aspirated Tuned (single map)
Force inducaded tune (Dual map)
Czy to jest wybór pomiedzy jedną a dwiema mapami? - wszystko na to wskazuje, poza tym że nie wiem gdzie te drugie mapy...
Ma ktoś może plugin do turboedita taki żeby mapy można było pokazać w formie wykresu a nie tylko tabelki?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
85DanielS - 2009-06-07, 13:26
" />Witam wszystkich!
Czy ktoś z was sie już bawił w przeróbki ecu?
Mam w swoim żelazku kompa pm6 z końca 89' czyli ten łatwiejszy do zachipowania...
Chciałbym mieć możliwość zmiany map zapłonu, wtrysku przesunięcie odcinki i umożliwienie dataloggingu.
Jeśli ktoś mógłby poradzić, powiedzieć coś mądrego lub dak konkretne wskazówki byłbym wdzięczny...
Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji
soldi - 2009-06-07, 13:40
" />http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.pl
85DanielS - 2009-06-07, 14:05
" />Już przeglądałem tą stronke ale nie są w niej zawarte informacje dot. dataloggingu w obd0... Albo nie dopatrzyłem sie.
jezyk_05 - 2009-06-08, 07:15
" />Trzeba podstawke wlutowac i mozna wrzucac kosci z roznymi mapami, odcinkami itp. Do tego potrzebujesz programator i najlepiej sade szerokopasmowa zeby to potem wystroic, chyba ze wgrywasz jakies gotowe mapy. Jak masz te rzeczy to mozna sie bawic do woli
85DanielS - 2009-06-08, 09:08
" />Czym programować? i czy da sie wgrać dwie mapy przełączane manualnie?
Dobra po kolei...
Najpierw podstawka. Na razie można wpiąć orginalną kość....
Jak przygotować to wszystko do dataloggingu? Jaki kabel bede potrzebował?
Niewiele słyszałem o sondzie szerokopasmowej, tylko tyle że do niej jeszcze cośtam bedzie potrzebne. czy sam wskaźnik afr nie wystarczy?
Słyszałem że w jhm'ie wyprowadzają z kompa shift light- jak to sie robi?
soldi - 2009-06-08, 09:56
" />wgrywasz mapy używając programatora.. z tego co się orientuję, to nie ma opcji wgrania dwóch różnych map na jedną kość pamięci (ale ch** w talarki za to nie dam pociąć).. co do sondy to pogoogluj, bo to rzekomo podstawa dobrego wystrojenia silnika
85DanielS - 2009-06-08, 10:06
" />Skoro na jednej kości można mieć tylko jedną mapę to jak hłopaki robią przełącznik map że to działa?
Może mają na płytce zamontowane 2 chipy i tylko przełączają który ma działać...
W sumie jakby to było możliwe to na jednym gnieździe bym zamontował stock a na drógim mój chip.
A może bez kitu sie nie da tak zrobić bed jakiegośtam smt6...
Dużo sie o tym szajsie naczytałem dlatego chce zmienić chip a nie wkladać jakieś byle co. A na hondate mnie nie stać.
Czy takie badziewie podoła w programowaniu?
http://allegro.pl/item651456496_program ... _cena.html
Randal - 2009-06-08, 10:49
" />Wylutowujesz tą drugą od dołu po prawej stronie kość, w jej miejsce dajesz podstawkę zif 28 gdzie możesz wsadzać epromy z innymi mapami. Najbardziej chyba dostępny programator to willem. Prawdopodobnie da sie zlutować 2 kości razem jedna na drugiej a przełącznikiem odłączać zasilanie jednej albo drugiej żeby były inne mapy ale czy to zadziała to pewien nie jestem. Najprościej będzie wozić ze sobą kilka kości i w miarę potrzeb podmieniać je. Pytanie tylko po co?
Żeby zczytać jakieś tam parametry potrzebujesz kabla DKU-5 do nokii, obcinasz końcówke i wlutowujesz przewody w miejsce z prawej strony płytki. Wszystko jest opisane na pgmfi.org w linku który Soldi podesłał.
W tym tygodniu moze uda mi się w końcu sprawdzić czy datalogowanie działa, mam zmontowane to ale potrzebuję laptopa albo chętnego do noszenia kompa garaż-dom
85DanielS - 2009-06-08, 10:56
" />Wszystko ok tylko gdzie taki programator dostać i ile on kosztuje?
Widziałem gdzieś że do dataloggingu montują dodatkową płytke drukowaną z układami i jakąś bateryjką... Ale to chyba nie było obd0...
Randal - 2009-06-08, 11:13
" />Nowy willem kosztuje coś około 250-300zł, używke można kupić za mniej niż 100zł. Patrz na allegro http://allegro.pl/781_elektronika_programatory.html
skowron - 2009-06-09, 09:28
" />Panowie problemy są przynajmniej 2:
Do usuniecia zawartosci pamietci eprom potrzeba: "wystawienie ja na działanie silnego światła ultrafioletowego. Pamięć stosowna w sterownikach hondy to EEPROM.
"Lutowanie 2 kości od spodu" to raczej nie najlepszy pomysł.. Potrzebował byś lustrzane odbicie tej pamieci żeby jej odczepy pokrywały sie z tym układem co jest na naturalnej stronie.
Jeśli szukasz programatora i informacji dotyczacych programowania to sprawdz: [url]elektroda.pl[/url] Koszt samodzielnego wykonania programatora bedzie na bank mniejszy. Jeśli zdobedziesz schemat pisz na pw moge pomóc Ci go wykonać
Co do przełączania układów (rozumiem że chcesz mieć tryb: sport i eco ) jest to chyba możliwe ale to trzeba bedzie jeszcze sprawdzić. W najgorszym wypadku bedzie wiązało się to ze zgaszeniem silnika i ponownym uruchomieniem.
85DanielS - 2009-06-09, 09:31
" />Bawiłem sie wczoraj turboeditem I w opcjach widziałem coś takiego:
Natrually Aspirated Tuned (single map)
Force inducaded tune (Dual map)
Czy to jest wybór pomiedzy jedną a dwiema mapami? - wszystko na to wskazuje, poza tym że nie wiem gdzie te drugie mapy...
Ma ktoś może plugin do turboedita taki żeby mapy można było pokazać w formie wykresu a nie tylko tabelki?