Chłodnica-naprawa
Boci@n - 2008-04-10, 18:25
" />Kilka dni temu padła mi chłodnica, zaczęło gubić bardzo szybko płyn. Jako, że jestem chory i mam czas postanowiłem dziś coś z tym zrobić. Akcja ,,Zryw", ciepłe ubranie i do Hondy. 5 minut i chłodnica w domku. Okazało się, że jest dziurka. Kasy na nową brak więc naprawa. Do naprawy potrzeba:
uszkodzonej chłodnicy

butli z palnikiem

cyny

pasty lutowniczej

kawałek papieru ściernego

Lokalizujemy uszkodzenie, czyścimy jej papierem ściernym i odtłuszczamy.

Następnie rozgrzewamy miejsce naprawy palnikiem.

nakładamy patyczkiem pastę lutowniczą

i znowu podgrzewamy (zaczną lecieć iskry)

Teraz trochę cyny i palnika

patrzymy jak to wygląda

Prawie skończone

Dodatkowo dałem takiego preparatu do klejenia chłodnic, bloków (plastelina)

Skończone

Teraz zostało przeprowadzić próbę szczelności. Użyłem do tego kompresora. Dolny otwór od węża zatkałem a na górny nałożyłem kawałek węża i w niego wąż od kompresora. Nadmuchałem 8 bar i zostawiłem na 1h. Można śmiało iść na piwko czy cuś. Ja poszedłem na witaminkę C i rutinoscorbin Po powrocie ciśnienie utrzymane. Można też ręką zatkać jedną dziurkę a w drugą dmuchnąć i powinno nam dać informacje o szczelności. Czas jaki zajmuje to 10 minut robota +1h stygnięcie +1h próba szczelności
Koszt w moim przypadku 0zl Powodzenia
Randal - 2008-04-10, 23:28
" />Poczekamy na test "na aucie"
Boci@n - 2008-04-11, 00:21
" />
zineq - 2008-04-24, 20:54
" />jak chlodnica jest mosiężna to polecam lut twardy srebrem podobna zasada tylko ze bardziej pewna
Łuka - 2008-04-27, 11:08
" />jeszcze potrzebny sprawdzony sposób na klejenie plastikowej części
Dzidziuś - 2009-04-12, 18:19
" />no wlasnie mam tez taki maly problem z chlodnica...tez troszke gubi plyn i moze to i mala dziurka...ale w sumie chlodnica do hani 4g nie jest droga.uzywana kupi sie za 100 zl a nowa za 200 widzialem na allegro..no ale najlepiej zrobic...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Boci@n - 2008-04-10, 18:25
" />Kilka dni temu padła mi chłodnica, zaczęło gubić bardzo szybko płyn. Jako, że jestem chory i mam czas postanowiłem dziś coś z tym zrobić. Akcja ,,Zryw", ciepłe ubranie i do Hondy. 5 minut i chłodnica w domku. Okazało się, że jest dziurka. Kasy na nową brak więc naprawa. Do naprawy potrzeba:
uszkodzonej chłodnicy

butli z palnikiem

cyny

pasty lutowniczej

kawałek papieru ściernego

Lokalizujemy uszkodzenie, czyścimy jej papierem ściernym i odtłuszczamy.

Następnie rozgrzewamy miejsce naprawy palnikiem.

nakładamy patyczkiem pastę lutowniczą

i znowu podgrzewamy (zaczną lecieć iskry)

Teraz trochę cyny i palnika

patrzymy jak to wygląda

Prawie skończone

Dodatkowo dałem takiego preparatu do klejenia chłodnic, bloków (plastelina)

Skończone

Teraz zostało przeprowadzić próbę szczelności. Użyłem do tego kompresora. Dolny otwór od węża zatkałem a na górny nałożyłem kawałek węża i w niego wąż od kompresora. Nadmuchałem 8 bar i zostawiłem na 1h. Można śmiało iść na piwko czy cuś. Ja poszedłem na witaminkę C i rutinoscorbin Po powrocie ciśnienie utrzymane. Można też ręką zatkać jedną dziurkę a w drugą dmuchnąć i powinno nam dać informacje o szczelności. Czas jaki zajmuje to 10 minut robota +1h stygnięcie +1h próba szczelności
Koszt w moim przypadku 0zl Powodzenia
Randal - 2008-04-10, 23:28
" />Poczekamy na test "na aucie"
Boci@n - 2008-04-11, 00:21
" />
zineq - 2008-04-24, 20:54
" />jak chlodnica jest mosiężna to polecam lut twardy srebrem podobna zasada tylko ze bardziej pewna
Łuka - 2008-04-27, 11:08
" />jeszcze potrzebny sprawdzony sposób na klejenie plastikowej części
Dzidziuś - 2009-04-12, 18:19
" />no wlasnie mam tez taki maly problem z chlodnica...tez troszke gubi plyn i moze to i mala dziurka...ale w sumie chlodnica do hani 4g nie jest droga.uzywana kupi sie za 100 zl a nowa za 200 widzialem na allegro..no ale najlepiej zrobic...