Chmura przy duzych obrotach
geras - 2007-08-14, 20:20
" />Witam. Mam pewnien problem. Od 3 dni jestem posiadaczem Hanki 4 gen z 90 roku. Stan licznika 209 tys. Silnik zalany LOTOS Semisyntetyk 10W40. Po poworcie okolo 300 km zauwazylem ze bagnet jest prawie calkowicie suchy. Dolalem 2 l zrobilem narazie jakies 150 km i jest git. Ale gdy zrobie przegazowke do odciecia na biegu jalowym to samochod praktycznie tonie w chmurze. Na codzien jezdze bardzo spokojnie i podczas normalnej jazdy zbytniego dymu nie widac. Co jeszcze. Po wyjeciu swiec zauwazylem ze sa one do połowy zalane olejem. Nie przerywaja, chodza elegancko. Powiem jeszcze ze silnik pracuje bardzo równiutko, ma niezlego kopniaka wiec mocy mu nie brakuje.
Co mam teraz czynic ? Czy ten dym przy wysokich obrotach oznacza konieczny remont calego silnika ? Czy jakies czesci tylko wymienic ? Co zrobic z mokrymi swiecami ?
Dziekuje z góry za odpowiedzi i licze na Wasza pomoc bo jestem tu nowituki i nie mam bladego pojecia o tym. Jest to moj pierwszy własny samochod.
JKL - 2007-08-14, 21:13
" />Jak dymi i zalane świece to coś mi się zdaję, że pierścienie nie trzymają ale niech się ktoś jeszcze wypowie...
Gregori24 - 2007-08-14, 21:14
" />to nie ciekawa sprawa.... Wymieniales ty olej czy poprzedni wlasciciel ?? swiece masz wszystkie mokre ??
geras - 2007-08-14, 21:21
" />Olej wymienial poprzednik. Jutro sprawdze jak dawno temu bo jakas karteczka dynda nad silnikiem. Mokra najbardziej jest 2 i 3 od lewej. 1 troche a 4 calkowicie sucha.
Gregori24 - 2007-08-14, 21:29
" />ciekawi mnie ten olej bo ja mam nie cale 300tys ale jezdze juz od dawna to znaczy od jakis 50tys na Mineralnym tez z lotosa 15w40 i taki mi doradzili w serwisie i niewiem czy ten co ty masz jest dobry...Ale wszelkie informacje jakie ty podajesz to wynika ze masz pierscienie do wymiany lub uszczelniacze na swiecach szlak trafil :-( ale niewiem czy przez uszczelniacze by sie dostawal do komory spalania,mi olej zalewa troche dwie srodkowe swiece ale tylko od gory czyli mam zarane gniazda z fajkami ale nie sprawia mi to klopotu ...
geras - 2007-08-14, 22:00
" />jaki koszt pierscirni i uszczelniaczy oraz ktore i gdzie najlepiej kupic ?
Emos - 2007-08-14, 22:17
" />powiem ci tak że na 100%masz tu do roboty pierścienie i uszczelniacze zaworowe tak jaj moi poprzednicy piszą tylko obawiam sie że to niebedzie koniec wydatków jak chcesz nią długo jeżdzić bo zrobić fuszerke to nieproblem jak głowice ściągniesz zdało by sie dać ją splanować to jest szlif póżniej masz uszczelke pod głowicąno bo ona bedzie juś do wywalenia jak ją ściągną a co do samej głowicy to po tym splanowaniu trza dotrzeć zawory... wiesz to jest tylko moja dobra rada bo wiadome możesz wymenić to co trzeba a póżniej...płakać bo koszta idą znów jak sie coś staniea tak masz zrobione tak jak trzeba zastanów sie dobrze i pogadaj z dobrym mechanikiem a nie z takim co naprawia "malany" czy "kanty"a tak na marginesie to powiem ci ze bedizesz odczuwał na mocy silnika bo czym mniejsza komora spalania to masz mocniejszy wybuch mieszanki paliwowo-powietrznej to sie osiaga po włeśnie szlifie głowicy:D Pozdrawiam i życze przywrócenia civiczki do "zdrowia":)
Emos - 2007-08-14, 22:24
" />aaa zapomniałem ci dodać co do tego jak właśnie wczesniej poprzenicy wspomnieli o oleju 10w40 niejest dobrym olejem do takiego auta jeśli chodzi o przebieg bo taki olej stosuje sie w autach o małym przebiegu a do naszych civiczek lejemy 15w40 najlepiej shella bo mają juz swój przebieg ..
DRAG - 2007-08-15, 01:55
" />15W40 to ja do zajeżdżonego poloneza lałem,ja mam też coś ponad 200tyś ale cały czas jeżdżę na 10W i nie bierze mi oleju a łatwego życia nie ma ze mną.Honda najczęściej zaczyna brać olej po przegrzaniu tak jak moja poprzednia.Jeśli wymienia się wszystko na czas to działa tak jak należy przez długi czas,na forum są autka z większym przebiegiem i też nie jeżdżą na 15W .Także kolego najlepiej dorwać gdzieś zdrowy silnik i przełożyć najtańsza opcja,albo robić porządny remont,bo oszczędny remont i tak się zemści
geras - 2007-08-15, 08:24
" />a jaki bedzie mniej wiecej tego koszt ?
Okus - 2007-08-15, 10:25
" />geras, nie martw sie ja mam dokładnie takie same objawy i taki sam model hanki gdy jezdze tak góra do 4 tys/obr to jest spokojnie nie widac dymu ale jak przyciskam to zostawiam slady po sobie a olej wlewam praktycznie co ok 400km po literku tez lotos ale mineral
geras - 2007-08-15, 18:14
" />i nie bedziesz nic z tym robic ? Jak dlugo juz tak masz ?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
geras - 2007-08-14, 20:20
" />Witam. Mam pewnien problem. Od 3 dni jestem posiadaczem Hanki 4 gen z 90 roku. Stan licznika 209 tys. Silnik zalany LOTOS Semisyntetyk 10W40. Po poworcie okolo 300 km zauwazylem ze bagnet jest prawie calkowicie suchy. Dolalem 2 l zrobilem narazie jakies 150 km i jest git. Ale gdy zrobie przegazowke do odciecia na biegu jalowym to samochod praktycznie tonie w chmurze. Na codzien jezdze bardzo spokojnie i podczas normalnej jazdy zbytniego dymu nie widac. Co jeszcze. Po wyjeciu swiec zauwazylem ze sa one do połowy zalane olejem. Nie przerywaja, chodza elegancko. Powiem jeszcze ze silnik pracuje bardzo równiutko, ma niezlego kopniaka wiec mocy mu nie brakuje.
Co mam teraz czynic ? Czy ten dym przy wysokich obrotach oznacza konieczny remont calego silnika ? Czy jakies czesci tylko wymienic ? Co zrobic z mokrymi swiecami ?
Dziekuje z góry za odpowiedzi i licze na Wasza pomoc bo jestem tu nowituki i nie mam bladego pojecia o tym. Jest to moj pierwszy własny samochod.
JKL - 2007-08-14, 21:13
" />Jak dymi i zalane świece to coś mi się zdaję, że pierścienie nie trzymają ale niech się ktoś jeszcze wypowie...
Gregori24 - 2007-08-14, 21:14
" />to nie ciekawa sprawa.... Wymieniales ty olej czy poprzedni wlasciciel ?? swiece masz wszystkie mokre ??
geras - 2007-08-14, 21:21
" />Olej wymienial poprzednik. Jutro sprawdze jak dawno temu bo jakas karteczka dynda nad silnikiem. Mokra najbardziej jest 2 i 3 od lewej. 1 troche a 4 calkowicie sucha.
Gregori24 - 2007-08-14, 21:29
" />ciekawi mnie ten olej bo ja mam nie cale 300tys ale jezdze juz od dawna to znaczy od jakis 50tys na Mineralnym tez z lotosa 15w40 i taki mi doradzili w serwisie i niewiem czy ten co ty masz jest dobry...Ale wszelkie informacje jakie ty podajesz to wynika ze masz pierscienie do wymiany lub uszczelniacze na swiecach szlak trafil :-( ale niewiem czy przez uszczelniacze by sie dostawal do komory spalania,mi olej zalewa troche dwie srodkowe swiece ale tylko od gory czyli mam zarane gniazda z fajkami ale nie sprawia mi to klopotu ...
geras - 2007-08-14, 22:00
" />jaki koszt pierscirni i uszczelniaczy oraz ktore i gdzie najlepiej kupic ?
Emos - 2007-08-14, 22:17
" />powiem ci tak że na 100%masz tu do roboty pierścienie i uszczelniacze zaworowe tak jaj moi poprzednicy piszą tylko obawiam sie że to niebedzie koniec wydatków jak chcesz nią długo jeżdzić bo zrobić fuszerke to nieproblem jak głowice ściągniesz zdało by sie dać ją splanować to jest szlif póżniej masz uszczelke pod głowicąno bo ona bedzie juś do wywalenia jak ją ściągną a co do samej głowicy to po tym splanowaniu trza dotrzeć zawory... wiesz to jest tylko moja dobra rada bo wiadome możesz wymenić to co trzeba a póżniej...płakać bo koszta idą znów jak sie coś staniea tak masz zrobione tak jak trzeba zastanów sie dobrze i pogadaj z dobrym mechanikiem a nie z takim co naprawia "malany" czy "kanty"a tak na marginesie to powiem ci ze bedizesz odczuwał na mocy silnika bo czym mniejsza komora spalania to masz mocniejszy wybuch mieszanki paliwowo-powietrznej to sie osiaga po włeśnie szlifie głowicy:D Pozdrawiam i życze przywrócenia civiczki do "zdrowia":)
Emos - 2007-08-14, 22:24
" />aaa zapomniałem ci dodać co do tego jak właśnie wczesniej poprzenicy wspomnieli o oleju 10w40 niejest dobrym olejem do takiego auta jeśli chodzi o przebieg bo taki olej stosuje sie w autach o małym przebiegu a do naszych civiczek lejemy 15w40 najlepiej shella bo mają juz swój przebieg ..
DRAG - 2007-08-15, 01:55
" />15W40 to ja do zajeżdżonego poloneza lałem,ja mam też coś ponad 200tyś ale cały czas jeżdżę na 10W i nie bierze mi oleju a łatwego życia nie ma ze mną.Honda najczęściej zaczyna brać olej po przegrzaniu tak jak moja poprzednia.Jeśli wymienia się wszystko na czas to działa tak jak należy przez długi czas,na forum są autka z większym przebiegiem i też nie jeżdżą na 15W .Także kolego najlepiej dorwać gdzieś zdrowy silnik i przełożyć najtańsza opcja,albo robić porządny remont,bo oszczędny remont i tak się zemści
geras - 2007-08-15, 08:24
" />a jaki bedzie mniej wiecej tego koszt ?
Okus - 2007-08-15, 10:25
" />geras, nie martw sie ja mam dokładnie takie same objawy i taki sam model hanki gdy jezdze tak góra do 4 tys/obr to jest spokojnie nie widac dymu ale jak przyciskam to zostawiam slady po sobie a olej wlewam praktycznie co ok 400km po literku tez lotos ale mineral
geras - 2007-08-15, 18:14
" />i nie bedziesz nic z tym robic ? Jak dlugo juz tak masz ?