cieknie olej po wymianie uszczelki
sailence - 2006-08-20, 14:21
" />witam
wymieniono mi uszczelkę pod głowicą (+ uszczelka miski oljowej, uszczelniacze, pokrywa zaworów), i jest mały problem
cały silnik mam ujeb*** olejem, cieknie z nad miejsca gdzie na silniku jest tabliczka z napisem typu silnika (D15B2), czyli dokładnie tam grze jest uszczelka
we wtorek jadę do kolesia aby to poprawił, h** mnie obchodzi jak on to zrobi ale ma mi to naprawić (kasę za wymianę wziął słuszną, wiec ma być wszystko sprawne), tylko problem jest taki, że do tego mechanika mam ok. 12km i nie wiem czy mogę pojechac czy na hol (poziom oleju jest jeszcze ok, we wtorek przed wyjazdem bym sprawdził, jakby było w granicach kropek na bagnecie to moge jechać?)
i jeszcze jedno pytanie: w miejscu gdzie jest kolektro ssący (chyba tak to się nazywa) są 4 metalowe rurki (do cylindrów), i jest jeszcze jedna od strony rozdzielacza (znajduje się ona od strony kabiny auta) tylko że do niej nic nie jest przykręcone (tzn. wygląda to jakby kolektor miał mieć 5 a nie 4 rurki do podłaczenia do głowicy i jednej zabrakło), ten wylot jest jakby trochę z boku i wyżej niż rurki od dolotu (bliżej rozdzielacza) i ni cholery nie wiem co to jest, z obserwacji organoleptycznych wywnioskowałem, że stamtąd chlapie chyba olejem!
proszę o pomoc
PS. tu zaznaczyłem gdzie to j est dokładnie (to nie jest zdjęcie mojego silniczka, ale jest identyczny)
MeMf - s
" />to jest odpowietrzenie pokrywy zaworow powienien isc wezyk do filtru powietrza(tzw odma ) tylko ze odpowietrzenie jest troszke wyzej wiec niejestem pewny
Randal - 2006-08-20, 16:05
" />Ta rurka to odma, sposób połączenia widać na obrazku.
Co do uszczelki, hmm dobry majster. Mam nadzieję że kupiłeś dobrą uszczelkę żeby nie mieć w bliskiej przyszłości problemów.
sailence - 2006-08-21, 11:17
" />nie, to nie chodzi o odmę, ona jest poprawnie podłączona, wylot oo którym pisałem jest większy (średnica i wygląd prawie taki sam jak wygląd otworu dolotu powietrza do cylindra
uszczelka była Takoma (polecana przez niektórych forumowiczów)
a może to za rzadki olej? jest 10W40
Brama - 2006-08-21, 12:00
" />10 w40 to chyba mineral więc rzadki to on nie jest. Po za tym po wymianie wszystkich uszczelniaczy mógłbys wlac syntetyka i powinno być ok
zayonnc - 2006-08-21, 14:16
" />10W40 to półsyntetyk, minerał to 15W40. Ale po remoncie to nie powinno mieć znaczenia. Sprawa jest jasna, mechanik schrzanił sprawę to niech teraz naprawia
Pozdr
Szybik - 2006-08-21, 15:30
" />Podstawowe pytanie: czy splanował głowicę przed montażem?
Randal - 2006-08-21, 19:17
" />No to pewnie o to Ci chodzi (załącznik). Jak widać nic tam nie ma i nie było u mnie.
_WALDI_ - 2006-08-21, 20:45
" />Jesli chodzi o to co jest na zdjeciu wyzej to jest to miejsce montazowe pompy paliwa w silnikach D13 a głowica jest ta sama tylko w fabryce rozwiercali ten odlew żeby można było ją zamontować. Pozdro
sailence - 2006-08-21, 21:39
" />głowicy nie planował, gdy o to spytałem, czy przypadkiem nie jest konieczne, to usłyszałem, że powierzchnia mojej głowicy była w dobrym stanie i zmniejszanie jej średnicy przez planowanie jest bezsensu, więc planowania nie było
jutro rano jadę, żeby to poprawił
więc już tym otworem się nie martwię, dzięki chłopaki
zalany jest oczywiście półsyntetyk
nurexx - 2009-01-21, 18:56
" />
adam12 - 2009-01-21, 19:55
" />sprzęt pomiarowy jakim dysponuje przeciętny mechanik to suwmiarka o ile ją ma.tylko szlifiernia jest w stanie ocenic na konkretnym pomiarze stan płaszczyzny głowicy. prawdopodobieństwo wycieku lub nieszczelności gdy nie planujesz głowicy przy zmianie uszczelki jest znaczne więc odpowiedz jest prosta tylko papudrak nie planuje. jak sie nie jest pewnym to sie planuje. nie robi sie tego codziennie i nie ma co sie martwic że głowicy nie starczy na planowanie. a teraz masz uszczelke w d.... i robocizne. niech kupi uszczelke na swój koszt (przypilnuj żeby nie była to taka za 30zł) i niech zmienia. tylko niech głowice splanuje. Znałem już takie przypadki co koleś kawał blachy z podwórka przyłożył : "prosta jak strzała". szlag niech trafi takiego fachmana. jak zawory reguluje to pewnie wsuwa kartke z newsweeka. okładka wydechowe ; spis treści dolotowe.
Nie dajcie sie kantować złodziejomzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
sailence - 2006-08-20, 14:21
" />witam
wymieniono mi uszczelkę pod głowicą (+ uszczelka miski oljowej, uszczelniacze, pokrywa zaworów), i jest mały problem
cały silnik mam ujeb*** olejem, cieknie z nad miejsca gdzie na silniku jest tabliczka z napisem typu silnika (D15B2), czyli dokładnie tam grze jest uszczelka
we wtorek jadę do kolesia aby to poprawił, h** mnie obchodzi jak on to zrobi ale ma mi to naprawić (kasę za wymianę wziął słuszną, wiec ma być wszystko sprawne), tylko problem jest taki, że do tego mechanika mam ok. 12km i nie wiem czy mogę pojechac czy na hol (poziom oleju jest jeszcze ok, we wtorek przed wyjazdem bym sprawdził, jakby było w granicach kropek na bagnecie to moge jechać?)
i jeszcze jedno pytanie: w miejscu gdzie jest kolektro ssący (chyba tak to się nazywa) są 4 metalowe rurki (do cylindrów), i jest jeszcze jedna od strony rozdzielacza (znajduje się ona od strony kabiny auta) tylko że do niej nic nie jest przykręcone (tzn. wygląda to jakby kolektor miał mieć 5 a nie 4 rurki do podłaczenia do głowicy i jednej zabrakło), ten wylot jest jakby trochę z boku i wyżej niż rurki od dolotu (bliżej rozdzielacza) i ni cholery nie wiem co to jest, z obserwacji organoleptycznych wywnioskowałem, że stamtąd chlapie chyba olejem!
proszę o pomoc
PS. tu zaznaczyłem gdzie to j est dokładnie (to nie jest zdjęcie mojego silniczka, ale jest identyczny)
MeMf - s
" />to jest odpowietrzenie pokrywy zaworow powienien isc wezyk do filtru powietrza(tzw odma ) tylko ze odpowietrzenie jest troszke wyzej wiec niejestem pewny
Randal - 2006-08-20, 16:05
" />Ta rurka to odma, sposób połączenia widać na obrazku.
Co do uszczelki, hmm dobry majster. Mam nadzieję że kupiłeś dobrą uszczelkę żeby nie mieć w bliskiej przyszłości problemów.
sailence - 2006-08-21, 11:17
" />nie, to nie chodzi o odmę, ona jest poprawnie podłączona, wylot oo którym pisałem jest większy (średnica i wygląd prawie taki sam jak wygląd otworu dolotu powietrza do cylindra
uszczelka była Takoma (polecana przez niektórych forumowiczów)
a może to za rzadki olej? jest 10W40
Brama - 2006-08-21, 12:00
" />10 w40 to chyba mineral więc rzadki to on nie jest. Po za tym po wymianie wszystkich uszczelniaczy mógłbys wlac syntetyka i powinno być ok
zayonnc - 2006-08-21, 14:16
" />10W40 to półsyntetyk, minerał to 15W40. Ale po remoncie to nie powinno mieć znaczenia. Sprawa jest jasna, mechanik schrzanił sprawę to niech teraz naprawia
Pozdr
Szybik - 2006-08-21, 15:30
" />Podstawowe pytanie: czy splanował głowicę przed montażem?
Randal - 2006-08-21, 19:17
" />No to pewnie o to Ci chodzi (załącznik). Jak widać nic tam nie ma i nie było u mnie.
_WALDI_ - 2006-08-21, 20:45
" />Jesli chodzi o to co jest na zdjeciu wyzej to jest to miejsce montazowe pompy paliwa w silnikach D13 a głowica jest ta sama tylko w fabryce rozwiercali ten odlew żeby można było ją zamontować. Pozdro
sailence - 2006-08-21, 21:39
" />głowicy nie planował, gdy o to spytałem, czy przypadkiem nie jest konieczne, to usłyszałem, że powierzchnia mojej głowicy była w dobrym stanie i zmniejszanie jej średnicy przez planowanie jest bezsensu, więc planowania nie było
jutro rano jadę, żeby to poprawił
więc już tym otworem się nie martwię, dzięki chłopaki
zalany jest oczywiście półsyntetyk
nurexx - 2009-01-21, 18:56
" />
adam12 - 2009-01-21, 19:55
" />sprzęt pomiarowy jakim dysponuje przeciętny mechanik to suwmiarka o ile ją ma.tylko szlifiernia jest w stanie ocenic na konkretnym pomiarze stan płaszczyzny głowicy. prawdopodobieństwo wycieku lub nieszczelności gdy nie planujesz głowicy przy zmianie uszczelki jest znaczne więc odpowiedz jest prosta tylko papudrak nie planuje. jak sie nie jest pewnym to sie planuje. nie robi sie tego codziennie i nie ma co sie martwic że głowicy nie starczy na planowanie. a teraz masz uszczelke w d.... i robocizne. niech kupi uszczelke na swój koszt (przypilnuj żeby nie była to taka za 30zł) i niech zmienia. tylko niech głowice splanuje. Znałem już takie przypadki co koleś kawał blachy z podwórka przyłożył : "prosta jak strzała". szlag niech trafi takiego fachmana. jak zawory reguluje to pewnie wsuwa kartke z newsweeka. okładka wydechowe ; spis treści dolotowe.
Nie dajcie sie kantować złodziejom