Co sprawdzic przed zakupem 4G?
DorianGray - 2006-11-16, 18:04
" />Witam.
Przymierzam się do zakupu 4G z silnikiem 1,5 r91.
Znalazłem już chyba fajną w weekend jadę obejrzeć
Na co zwrócić uwagę, jak testować?
Na pewno:
- przegazuje i zobacze czy bardzo dymi
- sprawdze czy przy mocnym skręcie nie stukają przeguby
- wiem, że troche bierze oleju ale tak naprawde to chyba bez rozbierania silnika nie da się zdjagnozować jak to w środku wygląda nawet sprawdzenie kompresji nie da za wiele
- blachy, nadkola oczywiście najbardziej narażone
No właśnie i co jeszcze (oraz jak) ?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Wisnia6 - 2006-11-16, 18:35
" />Ile bierze oleju dowiesz się dopiero "w praniu" po przejechaniu kilkuset kilometrów.
Dobrze, jak gość miał by do dyspozycji kanał, abyś mógł zobaczyć, czy silnik nie ma wycieków, będąc w kanale warto pooglądać
- miskę, czy uszczelka się nie poci, nie ma wycieków
- osłony przegubów od razu widać czy są uszkodzone (zapaćkane smarem)
- wewnętrzne przeguby, czy nie cieknie z uszczelniaczy
- stan układu wydechowego
- tuleje stalowo-gumowe w wahaczach dolnych itd. itp.
-Po otwarciu maski od razu widać, czy pokrywa zaworowa nie poci się, zobacz, czy gniazda świec nie są zawalone olejem silnikowym, (to znak, że uszczelka pokrywy jest do wymiany)
-Oczywistą sprawą jest sprawdzenie stanu ogumienia (stare, popękane, łyse)
-W czasie jazdy próbnej, tak jak mówisz, czy przeguby nie stukają
-Czy zbierzność jest dobrze ustawiona (puszczając kierownicę na prostej drodze, czy nie ściąga)
-Czy coś nie stuka, kierownica nie lata (końcówki drążków, drążki)
-Sprzęgło, czy wysoko bierze
-Biegi jak wchodzą, czy w skrzyni coś stuka zgrzyta
Jest wiele rzeczy których nie wymieniłem, nad którymi musiał bym dłużej pomyśleć, więc niech inni też pomogą
HIO - 2006-11-16, 19:05
" />
Wisnia6 - 2006-11-16, 19:17
" />
FOREST - 2006-11-16, 20:00
" />zobacz jak biegi wchodzą na wyższych obrotach - tak blisko odcięcia
HIO - 2006-11-16, 20:06
" />
Witek - 2006-11-16, 21:27
" />Jak będziesz robił jazde próbną to postaraj się także pojeździć po kiepskiej drodze-kocie łby przejazdy kolejowe, dziurawa droga.
Jadąc niezbyt szybko po takiej drodze wychodzi wiele rzeczy w zawieszeniu, ktorych w trakcie zwykłej jazdy po asfalcie się nie wybada.
Co do amortyzatorów to nie wiem czy oryginalnie nie montowali SHOWA.
Długi - 2006-11-16, 21:49
" />Wog najlepiej podkrecaj wszystkie kola i zobacz co bylo robione np cukieki tuejki sprezyny czy cos nie jest przypadkiem przyspawanie do karoserii obczaj czy wycieraczki dzialaja-silniczek wycieraczek czy wszystkie swiatla swiece: cofania dlugie, obczaj czy zderzaki sa orginalne jak nie to mozliwy dzwon, tu tez obacz chlodnice, jak cos Ci bedzie stukalo pukalo nie wierz sprzedajacemu ze to jakas mala gumka ktora da sie wymienic za 30pln oblukaj ogrzewanie czy wszystko dmucha jak tsha nie masz co wydawac nawet kasy na stacje diagnostyczna nic nie wykaza a tylko zaplacisz no chba ze wezmiesz full wypas za 130pln
Moja rada wejdz wszedzie, patrz na wszystko, nie ufaj sprzedajacemu,on chce sprzedac za wszelka cene
Dzida - 2006-11-16, 22:01
" />
Wisnia6 - 2006-11-16, 22:36
" />
zayonnc - 2006-11-16, 23:09
" />No i popatrz czy był walony, czy wszystkie lampy są tego samego producenta. Obejrzyj też czy gdzieś podejrzanie nie gnije, czy elementy są dobrze spasowane. Popatrz na foty samochodów na dziale nasze 4g i zapamiętaj jak najwięcej szczegółów także z wyglądu środka no i jak już obejżysz to się potarguj
Pozdr
simon_55 - 2006-11-17, 10:45
" />no i chyba najwazniejsze, napisz sobie na kartce kody bledow jak nie zapamietasz i sprawdz jakie bledy wywala komp jesli beda oczywisciezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
DorianGray - 2006-11-16, 18:04
" />Witam.
Przymierzam się do zakupu 4G z silnikiem 1,5 r91.
Znalazłem już chyba fajną w weekend jadę obejrzeć
Na co zwrócić uwagę, jak testować?
Na pewno:
- przegazuje i zobacze czy bardzo dymi
- sprawdze czy przy mocnym skręcie nie stukają przeguby
- wiem, że troche bierze oleju ale tak naprawde to chyba bez rozbierania silnika nie da się zdjagnozować jak to w środku wygląda nawet sprawdzenie kompresji nie da za wiele
- blachy, nadkola oczywiście najbardziej narażone
No właśnie i co jeszcze (oraz jak) ?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Wisnia6 - 2006-11-16, 18:35
" />Ile bierze oleju dowiesz się dopiero "w praniu" po przejechaniu kilkuset kilometrów.
Dobrze, jak gość miał by do dyspozycji kanał, abyś mógł zobaczyć, czy silnik nie ma wycieków, będąc w kanale warto pooglądać
- miskę, czy uszczelka się nie poci, nie ma wycieków
- osłony przegubów od razu widać czy są uszkodzone (zapaćkane smarem)
- wewnętrzne przeguby, czy nie cieknie z uszczelniaczy
- stan układu wydechowego
- tuleje stalowo-gumowe w wahaczach dolnych itd. itp.
-Po otwarciu maski od razu widać, czy pokrywa zaworowa nie poci się, zobacz, czy gniazda świec nie są zawalone olejem silnikowym, (to znak, że uszczelka pokrywy jest do wymiany)
-Oczywistą sprawą jest sprawdzenie stanu ogumienia (stare, popękane, łyse)
-W czasie jazdy próbnej, tak jak mówisz, czy przeguby nie stukają
-Czy zbierzność jest dobrze ustawiona (puszczając kierownicę na prostej drodze, czy nie ściąga)
-Czy coś nie stuka, kierownica nie lata (końcówki drążków, drążki)
-Sprzęgło, czy wysoko bierze
-Biegi jak wchodzą, czy w skrzyni coś stuka zgrzyta
Jest wiele rzeczy których nie wymieniłem, nad którymi musiał bym dłużej pomyśleć, więc niech inni też pomogą
HIO - 2006-11-16, 19:05
" />
Wisnia6 - 2006-11-16, 19:17
" />
FOREST - 2006-11-16, 20:00
" />zobacz jak biegi wchodzą na wyższych obrotach - tak blisko odcięcia
HIO - 2006-11-16, 20:06
" />
Witek - 2006-11-16, 21:27
" />Jak będziesz robił jazde próbną to postaraj się także pojeździć po kiepskiej drodze-kocie łby przejazdy kolejowe, dziurawa droga.
Jadąc niezbyt szybko po takiej drodze wychodzi wiele rzeczy w zawieszeniu, ktorych w trakcie zwykłej jazdy po asfalcie się nie wybada.
Co do amortyzatorów to nie wiem czy oryginalnie nie montowali SHOWA.
Długi - 2006-11-16, 21:49
" />Wog najlepiej podkrecaj wszystkie kola i zobacz co bylo robione np cukieki tuejki sprezyny czy cos nie jest przypadkiem przyspawanie do karoserii obczaj czy wycieraczki dzialaja-silniczek wycieraczek czy wszystkie swiatla swiece: cofania dlugie, obczaj czy zderzaki sa orginalne jak nie to mozliwy dzwon, tu tez obacz chlodnice, jak cos Ci bedzie stukalo pukalo nie wierz sprzedajacemu ze to jakas mala gumka ktora da sie wymienic za 30pln oblukaj ogrzewanie czy wszystko dmucha jak tsha nie masz co wydawac nawet kasy na stacje diagnostyczna nic nie wykaza a tylko zaplacisz no chba ze wezmiesz full wypas za 130pln
Moja rada wejdz wszedzie, patrz na wszystko, nie ufaj sprzedajacemu,on chce sprzedac za wszelka cene
Dzida - 2006-11-16, 22:01
" />
Wisnia6 - 2006-11-16, 22:36
" />
zayonnc - 2006-11-16, 23:09
" />No i popatrz czy był walony, czy wszystkie lampy są tego samego producenta. Obejrzyj też czy gdzieś podejrzanie nie gnije, czy elementy są dobrze spasowane. Popatrz na foty samochodów na dziale nasze 4g i zapamiętaj jak najwięcej szczegółów także z wyglądu środka no i jak już obejżysz to się potarguj
Pozdr
simon_55 - 2006-11-17, 10:45
" />no i chyba najwazniejsze, napisz sobie na kartce kody bledow jak nie zapamietasz i sprawdz jakie bledy wywala komp jesli beda oczywiscie