ďťż

Co to jest?



wnqnjvq - 2008-12-09, 17:37
" />Na zdjęciach zaznaczone strzałką, znajduje się przy prawym gaźniku.
Samochód jeździ ale zawsze zastanawiało mnie czy tam nie powinna być przymocowana jakaś linka?
Silnik D14A1, 2 gaźniki.

Free Image Hosting by ImageBam.com




Ryba - 2008-12-10, 14:00
" />U mnie to wygląda tak samo, też nic tam nie ma, i własciwie nie wiem po co to jest



wbr98wa - 2008-12-10, 14:23
" />Według mnie jest to takie cuś co jest w hondach ze skrzyniami automatycznymi i tam jest podlączone taka linka co idzie od gaźnika do sprzęgła.



wnqnjvq - 2008-12-10, 15:51
" />Dzięki za odpowiedź.
To teraz już mogę jeździć spokojnie




Ryba - 2008-12-11, 14:40
" />



Loorq - 2009-01-09, 12:00
" />Odpowiadam:
To jest dźwigienka, do której jest podłączony siłowniczek membranowy gdy auto jest wyposażone w klimatyzację. Przy zimnym silniku, gdy włączymy klimatyzację na maxa to elektrozawór umieszczony na ścianie grodziowej (po lewej stronie) otworzy się i podciśnienie podniesie dźwigienkę - wzrosną obroty jałowe. W wypadku gdy nie mamy klimatyzacji celem tego rozwiązania jest podniesienie obrotów jałowych przy dużym obciążeniu elektrycznym. Otwarciem elektrozaworu steruje czujnik TW sensor (umieszczony po lewej stronie silnika pod kopułką aparatu zapłonowego) podłączony do Device Control Unit (coś jak małe ECU tylko dla D14A1).



stealth - 2009-01-09, 13:03
" />No właśnie, coś takiego jest też w d13. Ale kurczę, u mnie chyba nie działa. Nie widzę żadnego efektu działania tego urządzenia

TW sensor to po prostu czujnik temp. wody chyba.



Loorq - 2009-01-09, 14:55
" />TW sensor - czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Ale to nie on powoduje wychylenie wskazówki od temperatury silnika. Żeby sprawdzić czy działa trzeba by włączyć wszystkie odbiorniki elektryczne na zimnym silniku. Ale nawet jak się to nie włączy to nie ma się co przejmować. Jak miałem D14A1 to nigdy mi się to nie załączyło. Można też zrobić taki manewr żeby odłączyć zasilanie od tego elektrozaworu i wziąć bezpośrednio z akumulatora. Po podaniu napięcia powinien się otworzyć i będzie słychać wyraźne kliknięcie. To taka metoda na sprawdzenie tego elektrozaworu.



stealth - 2009-01-09, 15:13
" />Tak, wiem że to inny czujnik niż ten od wskazówki na zegarach i na dodatek jeszcze inny niż ten od włączania wiatraka - w sumie są trzy różne czujniki temp wody

Próbowałem już silnik mocno obciążać elektryką, ale to ustrojstwo mi się nie włącza. Obroty spadadają znacznie, a to ni chu chu nie działa. Mówisz, że kliknięcie powinno być słyszalne? Spróbuję w ten sposób w takim razie sprawdzić. Obawiam się jednak, że albo mam ten zaworek uszkodzony albo (gorzej) ten niby-komputer czyli DCU.

Z ciekawości: rozbierał ktoś DCU? Czy tam jest jakiś procesor?



85DanielS - 2009-01-10, 00:18
" />Sprawdź!
Też jesteśmy ciekawi
Foto zapodaj...



Loorq - 2009-01-12, 08:15
" />Dla zainteresowanych, DCU znajduje się na prawo od pedału gazu - to takie niewielkie pudełeczko. W środku jest płytka. Nie jest to skomplikowane urządzenie o czym świadczy schemat.



stealth - 2009-01-12, 08:57
" />Pytanie: co siedzi w środku? Kurde, faktycznie jak się dorwę do auta (chwilowo nie mam pod nosem) to wezmę i rozkręcę. A może któryś z kolegów w Wawie miałby do użyczenia do testów? Muszę w końcu obadać jak działają te podciśnienia.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu