CoD 4 - Radiant
CR!STO - 2008-03-15, 17:08
Witam!
Jako, że jestem tutaj nowy - a chcę zabawić tutaj tak długo, jak to tylko możliwe
(oczywiście udzielając się) - mówię wam siemka.
Na dobry początek zacznę od przedstawienia mojego problemu z programem do tworzenia map Call of Duty 4 Radiant.
Do czego zmierzam? Już mówię...
Problemem są tekstury, a raczej ich brak.
Po prostu w oknie wyboru tekstur widzę zamiast np. tekstury trawy - szachownicę.
Wrzucam screena by lepiej to zobrazować: [ KLIK ]
Nie wiem od czego to zależy. Nadmienię, że z tego typu programem mam do czynienia po raz pierwszy tak więc póki co nie wszystko łapię. Z tego też powodu nie chciałbym być od razu dyskryminowany...
Ale w końcu wszystko zaczyna się od pierwszego kroku, więc trzeba spróbować.
- - - - - - - - - -
Tak więc - z rzeczy generalnych.
* Wszystko wypakowałem do "D:/Call of Duty 4 - Modern Warfare"
* Utworzyłem skróty do MoDBuilder i CoD4CompileTools.
I nie mam pojęcia co się dzieje. Prosiłbym o w miarę szybką pomoc...
Szukałem rozwiązania problemu w google i na różnych forach - bezskutecznie.
- - - - - - - - - -
Jeśli chodzi o mojego kompa:
AMD Sempron 2600+ 1833Mhz
ATI Radeon 9550 128MB/128Bit
Pamięć RAM 1024MB (4x256MB)
Gra jest oryginalna, jeśli jest to ważne... I działa.
Tak więc chyba nie komputer jest źródłem problemu.
Jeśli coś byłoby niejasne - pytać.
Z góry dziękuję i pozdrawiam...
whtvr - 2008-03-15, 18:05
znasz angielski? jesli tak to poszukaj pomocy na www.modsonline.com ;P
ja mialem problem w radiantem taki ze mi single nie dzialal nawet po patchu do radianta i patchu 1.5 do coda ;/ dlatego przestalem sie z tym bawic (problemy z czcionkami bo w wersji PL sa inne niz w wersji ENG ;/ )
venom - 2008-03-15, 18:10
stary po pierwsze + za to ze cos tam prubujesz skrobać!!!
oby wiecej takich
po 2
nie wiem czy dobrze wgrales pliki bo textury napewno tam sa
poszukaj dobrze
jesli to nie pomoze to musisz walic na zagraniczne strony
niestety w polsce nikt sie na tym nie zna
sam mam problemy z modem bo robie cos fajnego ale mam problem z polska wersja i z plikami ff
ratuja cie tylko
modsonline.com
lub
http://www.infinityward.com/community/forum
CR!STO - 2008-03-15, 18:26
Czy znam angielski? Of course... It's quite simple. Anyway...
Podczas wczytywania tekstury w dolnym oknie pojawia się info:
WARNING: Could not find material 'wc/ad_sign128x256'
^1ERROR: File techniques/lm_b0c0_sm3.tech, line 4: vertex shader creation failed for lm_tc0_sm3.hlsl: Invalid call
^1ERROR: File techniques/lm_b0c0_sm3.tech, line 4: Error loading pass for dx9 technique 'lm_b0c0_sm3'
* Tak więc chyba coś złego dzieje się z DirectX'em i shaderami bo:
[...] Error loading pass for dx9 technique [...] - DirectX 9.0
[...] File techniques/lm_b0c0_sm3.tech [...] - Shader Model 3.0
Przynajmniej tak mi się wydaje. To, że po raz pierwszy mam styczność z programem mapperskim nie znaczy, że nie mam o tych rzeczach pojęcia.
BTW... Czy może mieć to związek z Radkiem 9550, który obsługuje wyłącznie shadery 2.0?
W sumie logicznie myśląc to (jeśli to źródło) można to jakoś obejść.
Bo przecież tak zrobiłem z samą grą - normalnie grafa nie obsługuje tej gry.
Jeśli faktycznie okaże się, że problemy robi karta to:
a) Połamię ją bo to przecież stare padło
b) Odroczę na jakiś czas zabawę z Radiantem i zajmę się głównie skinami*
c) Wykorzystam podpunkt "b" w tym samym czasie czekając na nowego kompa
*Venom'ie mój drogi... Mógłbyś zdradzić w jaki sposób tworzysz skiny?
W sensie - lekkie nakierowanie na robotę. Które archiwum itp.
Nie pytam czym bo to oczywiste.
Jeszcze tam paluszków nie maczałem w skinach jeśli chodzi o Call of Duty 4.
A doświadczenie mam dość duże bo swego czasu stworzyłem na prawdę wiele skinów do gry S.T.A.L.K.E.R. : Cień Czarnobyla.
Prócz tego porządna modyfikacja dźwięków i skryptów tejże gry.
Zapowiada nam się wzorcowy użytkownik, oby tak dalej. Bierzcie z niego przykład - Goods
A jakże by inaczej... - Wojtuś.
venom - 2008-03-15, 19:39
*Venom'ie mój drogi... Mógłbyś zdradzić w jaki sposób tworzysz skiny?
W sensie - lekkie nakierowanie na robotę. Które archiwum itp.
Nie pytam czym bo to oczywiste.
hmm to zalerzy co chcesz zrobic
niestety to co ja robie to musze sam szukac i dochodzic bo nie ma na swiecie strony gdzie to jest podane
conajwyzej na jakis forach z usa pisze jak oczwyscie sie naprodukujesz i zalorzysz temat hahahaha
zalerzy jakie skini
np: bornie to pliki iwi zaczynajace sie na weapon
czyli otwierasz iwd 4 o ile pamietam lub 5 i szuaksz np weapon_ak47.col.iwi <- to tylko przyklad
napisz poprostu o co ci chodzi dokladnie czego chcesz tworzyc skiny:
broni
nacji "marines sas itp"
czy tam nie wiem czego chcesz
postaram ci w miare pomuc
CR!STO - 2008-03-15, 19:48
Wiesz, generalnie na początek chcę zobaczyć jak to będzie wyglądać z teksturami broni.
No i w jaki sposób edytować pliki o rozszerzeniu .iwi - czy są do tego konieczne konwertery czy po prostu można zassać odpowiedni plugin do Photoshop'a.
venom - 2008-03-15, 19:50
a jesli chodzi o robote
nie ma na to zadnego sposobu
poprostu masz siatke danej rzeczy czy to "chipka" czy to broni
i tu jest problem
np zmiana koloru to banał
klikam w photoshop i zmieniam natezenia danych kolorow kontrast itp
a jesli juz chcesz cos dodac nie wiem np napis swój lub np zakrwawic jakias postac lub bron to z tym juz jest trudniej
poprostu robisz krok po kroku
zmiana potem odpalam gre testuje
podem dodaje znowu cos i znowu testuje
niestety siatka to siatka a my nie jestesmy komputerami hahah zeby to wizualnie przetworzyc wiec trzeba co jakis czas sprawdzic jak dodac lub co ujac
tutaj masz siatke przysłowiowego m4 oraz m16 (to jeden pierdon ten sam skin)
[ Dodano: 2008-03-15, 20:53 ]
Wiesz, generalnie na początek chcę zobaczyć jak to będzie wyglądać z teksturami broni.
No i w jaki sposób edytować pliki o rozszerzeniu .iwi - czy są do tego konieczne konwertery czy po prostu można zassać odpowiedni plugin do Photoshop'a.
ta to tego potrzebane ci sa "przetworniki" to taka moja nazwa
iwi2dds
dds2iwi-cod4
i ja uzywam dds converter 2 - nowsza wersja wiem ze jest
poprostu wpisz te nazwy w google po kolei i odrazu ci wyskoczy download
odnosnie tego pytania:
No i w jaki sposób edytować pliki o rozszerzeniu .iwi
proste poprostu wrzucasz
iwd2dds oraz dds2iwi-cod4 na pulpit i przenoscisz kursorem myszki dany plik lub skin o rozszerzeniu iwi do iwi2dds automatycznie zmieni ci sie na rozszerzenie dds
potem ten plik o rozszerzeniu dds pakujesz do dds convereter i zamieniasz go na tga
i otrzymujesz plik kory mozesz edytowac nawet w najstarszym photoshopie
gmyrasz gmyrasz dodajesz kolorujesz itp
potem zapisujesz to co stworzyles jako tga
i znowu odpalasz dds converter i przetwaszasz to tga na dds
potem ten dds przeciagasz do dds2iwi - cod4 i juz masz wlasny skin
wiem ze napisalem hahaha to zawile jak zawsze ale inaczej sie nie da tego wytlumaczyc no musiałbym to robic obrazkowo:)
CR!STO - 2008-03-15, 19:54
No fakt - widać wzory tekstur są uniwersalne. Praktycznie tak samo wyglądają te ze Stalker'a.
Jeśli chodzi o ogólną obróbkę to nie ma zbytniego problemu.
Przerabiałem to już wcześniej... Tyle, że miałem do czynienia z błędną interpolacją tekstury, ale po kilku próbach to rozgryzłem.
Jak będzie tutaj - zobaczę.
venom - 2008-03-15, 20:02
No fakt - widać wzory tekstur są uniwersalne. Praktycznie tak samo wyglądają te ze Stalker'a.
Jeśli chodzi o ogólną obróbkę to nie ma zbytniego problemu.
Przerabiałem to już wcześniej... Tyle, że miałem do czynienia z błędną interpolacją tekstury, ale po kilku próbach to rozgryzłem.
Jak będzie tutaj - zobaczę.
czytaj u gury napisalem ci tylko niestety forum dodalo mi text do ostatniego watka:)
CR!STO - 2008-03-15, 20:33
No więc - mam już zrobiony plik .dds, tak na próbę.
I mam teraz przeciągnąć go na dds2iwi - cod4, tak?
OK, robię to... Na setną sekundy pojawia się konsola cmd by po chwili zniknąć.
Po tym nie widzę przerobionego pliku z .dds na .iwi - czy coś jest nie tak?
- - - - - - - - - -
Edit: Ahh, pytanie już nieważne. Poradziłem sobie. Jak mogłem być aż tak ślepy?
Po prostu zamiast DXT1 (1 Bit) lub DXT5 (Interpolacja) wciąż zaznaczone było DXT3, co było powodem trudności.
Zaraz spakuję i przetestuję.
Edit2: A więc... Spakowałem (do .iwd oczywiście) - nazwa: zz_cristo_mseries_rts, wrzucam do "main".
Tworzę serwer (nasłuchujący - nie dedykowany)... I nic - ani skin M16 ani M4 się nie zmienił.
To zmieniam nazwę na user_cristo_mseries_rts. Wciąż to samo.
Broń wybieram bez kamuflażu jak to na teksturze.
Tekstura to weapon_m4_col.iwi więc chyba jest w porządku.
Podobnie ma się sprawa ze skinami z sieci - też nie działają.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
CR!STO - 2008-03-15, 17:08
Witam!
Jako, że jestem tutaj nowy - a chcę zabawić tutaj tak długo, jak to tylko możliwe
(oczywiście udzielając się) - mówię wam siemka.
Na dobry początek zacznę od przedstawienia mojego problemu z programem do tworzenia map Call of Duty 4 Radiant.
Do czego zmierzam? Już mówię...
Problemem są tekstury, a raczej ich brak.
Po prostu w oknie wyboru tekstur widzę zamiast np. tekstury trawy - szachownicę.
Wrzucam screena by lepiej to zobrazować: [ KLIK ]
Nie wiem od czego to zależy. Nadmienię, że z tego typu programem mam do czynienia po raz pierwszy tak więc póki co nie wszystko łapię. Z tego też powodu nie chciałbym być od razu dyskryminowany...
Ale w końcu wszystko zaczyna się od pierwszego kroku, więc trzeba spróbować.
- - - - - - - - - -
Tak więc - z rzeczy generalnych.
* Wszystko wypakowałem do "D:/Call of Duty 4 - Modern Warfare"
* Utworzyłem skróty do MoDBuilder i CoD4CompileTools.
I nie mam pojęcia co się dzieje. Prosiłbym o w miarę szybką pomoc...
Szukałem rozwiązania problemu w google i na różnych forach - bezskutecznie.
- - - - - - - - - -
Jeśli chodzi o mojego kompa:
AMD Sempron 2600+ 1833Mhz
ATI Radeon 9550 128MB/128Bit
Pamięć RAM 1024MB (4x256MB)
Gra jest oryginalna, jeśli jest to ważne... I działa.
Tak więc chyba nie komputer jest źródłem problemu.
Jeśli coś byłoby niejasne - pytać.
Z góry dziękuję i pozdrawiam...
whtvr - 2008-03-15, 18:05
znasz angielski? jesli tak to poszukaj pomocy na www.modsonline.com ;P
ja mialem problem w radiantem taki ze mi single nie dzialal nawet po patchu do radianta i patchu 1.5 do coda ;/ dlatego przestalem sie z tym bawic (problemy z czcionkami bo w wersji PL sa inne niz w wersji ENG ;/ )
venom - 2008-03-15, 18:10
stary po pierwsze + za to ze cos tam prubujesz skrobać!!!
oby wiecej takich
po 2
nie wiem czy dobrze wgrales pliki bo textury napewno tam sa
poszukaj dobrze
jesli to nie pomoze to musisz walic na zagraniczne strony
niestety w polsce nikt sie na tym nie zna
sam mam problemy z modem bo robie cos fajnego ale mam problem z polska wersja i z plikami ff
ratuja cie tylko
modsonline.com
lub
http://www.infinityward.com/community/forum
CR!STO - 2008-03-15, 18:26
Czy znam angielski? Of course... It's quite simple. Anyway...
Podczas wczytywania tekstury w dolnym oknie pojawia się info:
WARNING: Could not find material 'wc/ad_sign128x256'
^1ERROR: File techniques/lm_b0c0_sm3.tech, line 4: vertex shader creation failed for lm_tc0_sm3.hlsl: Invalid call
^1ERROR: File techniques/lm_b0c0_sm3.tech, line 4: Error loading pass for dx9 technique 'lm_b0c0_sm3'
* Tak więc chyba coś złego dzieje się z DirectX'em i shaderami bo:
[...] Error loading pass for dx9 technique [...] - DirectX 9.0
[...] File techniques/lm_b0c0_sm3.tech [...] - Shader Model 3.0
Przynajmniej tak mi się wydaje. To, że po raz pierwszy mam styczność z programem mapperskim nie znaczy, że nie mam o tych rzeczach pojęcia.
BTW... Czy może mieć to związek z Radkiem 9550, który obsługuje wyłącznie shadery 2.0?
W sumie logicznie myśląc to (jeśli to źródło) można to jakoś obejść.
Bo przecież tak zrobiłem z samą grą - normalnie grafa nie obsługuje tej gry.
Jeśli faktycznie okaże się, że problemy robi karta to:
a) Połamię ją bo to przecież stare padło
b) Odroczę na jakiś czas zabawę z Radiantem i zajmę się głównie skinami*
c) Wykorzystam podpunkt "b" w tym samym czasie czekając na nowego kompa
*Venom'ie mój drogi... Mógłbyś zdradzić w jaki sposób tworzysz skiny?
W sensie - lekkie nakierowanie na robotę. Które archiwum itp.
Nie pytam czym bo to oczywiste.
Jeszcze tam paluszków nie maczałem w skinach jeśli chodzi o Call of Duty 4.
A doświadczenie mam dość duże bo swego czasu stworzyłem na prawdę wiele skinów do gry S.T.A.L.K.E.R. : Cień Czarnobyla.
Prócz tego porządna modyfikacja dźwięków i skryptów tejże gry.
Zapowiada nam się wzorcowy użytkownik, oby tak dalej. Bierzcie z niego przykład - Goods
A jakże by inaczej... - Wojtuś.
venom - 2008-03-15, 19:39
*Venom'ie mój drogi... Mógłbyś zdradzić w jaki sposób tworzysz skiny?
W sensie - lekkie nakierowanie na robotę. Które archiwum itp.
Nie pytam czym bo to oczywiste.
hmm to zalerzy co chcesz zrobic
niestety to co ja robie to musze sam szukac i dochodzic bo nie ma na swiecie strony gdzie to jest podane
conajwyzej na jakis forach z usa pisze jak oczwyscie sie naprodukujesz i zalorzysz temat hahahaha
zalerzy jakie skini
np: bornie to pliki iwi zaczynajace sie na weapon
czyli otwierasz iwd 4 o ile pamietam lub 5 i szuaksz np weapon_ak47.col.iwi <- to tylko przyklad
napisz poprostu o co ci chodzi dokladnie czego chcesz tworzyc skiny:
broni
nacji "marines sas itp"
czy tam nie wiem czego chcesz
postaram ci w miare pomuc
CR!STO - 2008-03-15, 19:48
Wiesz, generalnie na początek chcę zobaczyć jak to będzie wyglądać z teksturami broni.
No i w jaki sposób edytować pliki o rozszerzeniu .iwi - czy są do tego konieczne konwertery czy po prostu można zassać odpowiedni plugin do Photoshop'a.
venom - 2008-03-15, 19:50
a jesli chodzi o robote
nie ma na to zadnego sposobu
poprostu masz siatke danej rzeczy czy to "chipka" czy to broni
i tu jest problem
np zmiana koloru to banał
klikam w photoshop i zmieniam natezenia danych kolorow kontrast itp
a jesli juz chcesz cos dodac nie wiem np napis swój lub np zakrwawic jakias postac lub bron to z tym juz jest trudniej
poprostu robisz krok po kroku
zmiana potem odpalam gre testuje
podem dodaje znowu cos i znowu testuje
niestety siatka to siatka a my nie jestesmy komputerami hahah zeby to wizualnie przetworzyc wiec trzeba co jakis czas sprawdzic jak dodac lub co ujac
tutaj masz siatke przysłowiowego m4 oraz m16 (to jeden pierdon ten sam skin)
[ Dodano: 2008-03-15, 20:53 ]
Wiesz, generalnie na początek chcę zobaczyć jak to będzie wyglądać z teksturami broni.
No i w jaki sposób edytować pliki o rozszerzeniu .iwi - czy są do tego konieczne konwertery czy po prostu można zassać odpowiedni plugin do Photoshop'a.
ta to tego potrzebane ci sa "przetworniki" to taka moja nazwa
iwi2dds
dds2iwi-cod4
i ja uzywam dds converter 2 - nowsza wersja wiem ze jest
poprostu wpisz te nazwy w google po kolei i odrazu ci wyskoczy download
odnosnie tego pytania:
No i w jaki sposób edytować pliki o rozszerzeniu .iwi
proste poprostu wrzucasz
iwd2dds oraz dds2iwi-cod4 na pulpit i przenoscisz kursorem myszki dany plik lub skin o rozszerzeniu iwi do iwi2dds automatycznie zmieni ci sie na rozszerzenie dds
potem ten plik o rozszerzeniu dds pakujesz do dds convereter i zamieniasz go na tga
i otrzymujesz plik kory mozesz edytowac nawet w najstarszym photoshopie
gmyrasz gmyrasz dodajesz kolorujesz itp
potem zapisujesz to co stworzyles jako tga
i znowu odpalasz dds converter i przetwaszasz to tga na dds
potem ten dds przeciagasz do dds2iwi - cod4 i juz masz wlasny skin
wiem ze napisalem hahaha to zawile jak zawsze ale inaczej sie nie da tego wytlumaczyc no musiałbym to robic obrazkowo:)
CR!STO - 2008-03-15, 19:54
No fakt - widać wzory tekstur są uniwersalne. Praktycznie tak samo wyglądają te ze Stalker'a.
Jeśli chodzi o ogólną obróbkę to nie ma zbytniego problemu.
Przerabiałem to już wcześniej... Tyle, że miałem do czynienia z błędną interpolacją tekstury, ale po kilku próbach to rozgryzłem.
Jak będzie tutaj - zobaczę.
venom - 2008-03-15, 20:02
No fakt - widać wzory tekstur są uniwersalne. Praktycznie tak samo wyglądają te ze Stalker'a.
Jeśli chodzi o ogólną obróbkę to nie ma zbytniego problemu.
Przerabiałem to już wcześniej... Tyle, że miałem do czynienia z błędną interpolacją tekstury, ale po kilku próbach to rozgryzłem.
Jak będzie tutaj - zobaczę.
czytaj u gury napisalem ci tylko niestety forum dodalo mi text do ostatniego watka:)
CR!STO - 2008-03-15, 20:33
No więc - mam już zrobiony plik .dds, tak na próbę.
I mam teraz przeciągnąć go na dds2iwi - cod4, tak?
OK, robię to... Na setną sekundy pojawia się konsola cmd by po chwili zniknąć.
Po tym nie widzę przerobionego pliku z .dds na .iwi - czy coś jest nie tak?
- - - - - - - - - -
Edit: Ahh, pytanie już nieważne. Poradziłem sobie. Jak mogłem być aż tak ślepy?
Po prostu zamiast DXT1 (1 Bit) lub DXT5 (Interpolacja) wciąż zaznaczone było DXT3, co było powodem trudności.
Zaraz spakuję i przetestuję.
Edit2: A więc... Spakowałem (do .iwd oczywiście) - nazwa: zz_cristo_mseries_rts, wrzucam do "main".
Tworzę serwer (nasłuchujący - nie dedykowany)... I nic - ani skin M16 ani M4 się nie zmienił.
To zmieniam nazwę na user_cristo_mseries_rts. Wciąż to samo.
Broń wybieram bez kamuflażu jak to na teksturze.
Tekstura to weapon_m4_col.iwi więc chyba jest w porządku.
Podobnie ma się sprawa ze skinami z sieci - też nie działają.