COD 4 => Realny?
zelatur - 2007-11-12, 18:07
Witam wszystkich fanow seri CoD :P Bardzo mnie ciekawi wasza opinia o realistyce ;] Moje zdanie jest takie :
A wiec przeszedlem SP i powiem ze elegancko jest zrobiony ;P Ale jak by tak wziac realistyke gry, ogolnie to biarac wszystko, to gra jest calkiem realna np:
-latwosc zabicia, a bardziej realistyka zabijania, dobrze wycelowana kula z pistoletu potrafi zabic za 1 razem super :)
-animacje, no mozna powiedziec ze ruszaja sie jak w realiach
-strzal z kazdej innej broni robi inne wrazenie
-efekty, daja rade
No dobra tyle co jest realne ;P (jak cos jeszcze wychwyce, lub sobie przypomnie to dopisze), a teraz cos co mi wogole nie przypomina realistyki:
-ragdolle, podoba mi sie rozwiazanie ze zanim przeciwnik zamieni sie w "lale" to przechodzi pierw animacje umierania... tylko czy jak koles dostalby w glowe mialby cos jeszcze do gadania? NIE.
-opcja "last stand" z trypu multiplayer. Dobra ok dostaniemy tam po nogach czy cos padniemy na ziemie wyciagamy pistolet i mozemy strzelic, jest ok. Ale czy np. jak bysmy dostali po rekach bylibysmy zdolni do tego? NIE. Czy chociaszby w bebechy, dalibysmy rade elegancko wyjac pistolet i strzelac bez najmniejszego problemu?
Ale wezmy za przyklad dostania w noge. Dobra wyciagamy pistolet. (ja tak sam tego jeszcze nie testowalem ale widzialem sporo filmow) I czy bylo by to takie latwe? wezmy przyklad: Idzie "Kebab" widzi "Amerykana" strzela do niego dostaje w noge, widac jak by amerykan padal na Ziemie i umieral (tak wnioskuje z filmow), czyli kebab ma wrazenie ze "A.." juz nie zyje. A tu psikus stoi nam pod nogami i juz do nas strzela. Daze do tego ze powinna byc zrobiona animacja ze dostajemy "gdzies tam" lapiemy sie za to miejsce i padajac w na ziemie desperacko wyciagamy bron dopiero wtedy mozemy strzelac. I jest to po jakis tam 5s. (na filmie widzialem ze koles ginie i doslownie po ulamku sekundy juz lezy i ma pistolet... lucky luk) I jeszcze dobre jest to ze ta bron mu sie wogole nie trzesie. Calkiem spokojny ten nasz umierajacy :) Animacja pokazuje nam ze trzyma bron 1 reka, a przed ekranami widzimy ze trzyma ja 2( ale to mi nie przeszkadza).
-zmeczenie, a raczej jego brak.. No dobra mozemy biegac sprintem tam przez jakis czas, ale czy to zmienia nasza celnosc broni? NIE;D Bron jakby wogole sie nie trzesie, trafienie kogos w glowe jest proste jak drut ;P (moze po necie bedzie to trudniejsze, poprzez LAG i ruchliwosc innych graczy, nie wiem nie gralem.) wezmy za przyklad "M249" jest to calkiem spora armatka, nie wiem ile tam wazy ale mysle ze swoje ma. I mysle ze swojego Kopa takze posiada. No ale oczywiscie w CoD4 mozemy z tego strzelac na stojaco i nie jest tak zle :D Chodzi tu o za maly odrzut, mysle ze taka bron ma duzo wiekszy odrzut, i ze dluzej niz krotka seria nie dalibysmy rady z tego strzelac na stojaco. (nie wiem moze jestem w bledzie, dobry wyszkolony rzolnierz duzo potrafi:P, ale czy utrzymac M249 na stojaco ciaglym strzalem i miec srednia celnosc? nie wiem ;P)
Po dluzszym bieganiu powinna nam sie bardziej trzesc bron ze wzgledu na zmeczenie ;)
No dobra starczy juz tego czepiania sie ;P I tak kocham te gre, juz zamowilem orginal (przyznam sie singla przeszedlem na PIRACIE) bo nie moglem dluzej czekac ;D dopiero pozniej kaska sie trafila i zamowilem juz :) niedlugo sprawdze rozgrywke po Multi :) to moze cos wiecej napisze ;)
Bardzo ciekawi mnie wasze zdanie! Wiec zapraszam do rozmowy :) Pozdrawiam.
Przemo - 2007-11-12, 18:14
Patrząc na Twoje słowa producenci musieliby usunąć z 40% "udogodnień" w tej grze, więc jak kto woli, albo ktoś będzie narzekał podobnie jak Ty, albo to przemilczy ;p (co prawda Last Stand też mnie wkurza). A ogólnie co do realistyki to CoD 4 jest mało realistyczną grą :) w szczególności w multi, ale do tego nie ma co mieć pretensji, bo i tak przoduje w tym aspekcie.
zelatur - 2007-11-12, 18:23
Wiem jestem bardzo wymagajacy ;P Strasznie kreci mnie REALISTYKA, bo moim zdaniem jest to najwazniejszy czynnik w grze ;] Powiem ze gralem (tylko) w COD1 po "Multi" i ze super mi sie gralo :) plynnosc itd. (czasami dobija mnie ta plynnosc ;P zauwazylem za na singlu mozemy skoczyc z 2 pietra i nic szczegolnego nam sie nie stanie, i tak plynnie udeza o ziemie) a ty grales juz po necie? jak wyglada rozgrywka? .. jak by tak porownac do Quake(czyli szybka plynna rozgrywka) i do CS/s(czyli taktyka, odpowiednia szybkosc gry)?
Do czego bys to bardziej porownal? Bo pamietam ze Call of Duty 1 jak gralem po necie to wystepowaly tam glupie zachowania typu "STRAFE" i jakies Tanie podskoki, czy tez szybkie padanie na ziemie( ledwo padl na ziemie juz strzelal), czyli chodzi mi o to triki mozna powiedziec, i ciezko bylo kogos zabic. 0% realistyki. No ale wrocmy do COD4. Wypowiadajcie sie ludzie :)
Masterceo - 2007-11-12, 18:24
last stand was wkurza, bo dajecie sie zabic xD
mnie tylko raz wkurzyl->gdy sieknalem gostka z noza, czyli last stand'a juz nie powinno byc a on mi tu wyciaga pistola i mnie zabija (no ammo, malo zycia :/)
co do realistyki:coz, gra jest do bolu arcade'owa (no, oprocz zycia) czyli chodzi o to, kto szybiej wymierzy...jak chcesz realistyki to zapraszam do Red Orchestra lub ArmA ;]
p.s.-w multi bronie zostaly poprawione, ja dluga seria z M249 kucajac nie moge nikogo trafic (zreszta krotka tez, to nei jest bron dla mnie) chyba po prostu zostane z moim koachaniutkim M16 :]
zelatur - 2007-11-12, 18:32
Masterceo: a czy wystepuje tam jakies tricki? (strafe, jakies glupie podskoki, szybkie padanie na ziemie?) A jak z Lagiem? Bo ogolem w seri COD lag wystepowal w formie opuzniania strzalu czy tym razem jest tak samo?
Przemo - 2007-11-12, 20:03
Ogólnie do Quake'a tego nie porównasz, jak masz na myśli takie gry to prędzej TDM z CoD 4 do TDM UT 3, powiem nawet, że prawie takie same, czyt. celować na tyły przeciwnika to podstawa. Ale nie jest to tryb przodujący w CoD więc się nie martw. Ogolnie gameplay mało ma wspólnego z CoD 2 (jeżeli grałeś ;p). A triki, ja jeszcze nie doświadczyłem żadnego szczególnego, ale z pewnością takie powstaną, tym bardziej na S&D gdzie nie liczy się aż tak bardzo skill ogólny gracza. A mówiąc ogólnie pierw próbuj wykuć mapy na pamięć - najważniejsza rzecz w CoD, jak i zresztą w innych podobnych grach :) Reasumując wbrew temu, co napisałem, czyli prawie same minusy, gra wymiata i jeszcze żadna mnie tak nie wciągnęła. To chyba urok CoD'ów, wkurzasz się na nie, ale i tak grasz :) Pewnie przejdziesz to samo.
EDIT: jeżeli chodzi o lag to jak na razie nie doświadczam aż takiej różnicy między graczami w CoD 4 jak to było w CoD 2, ale nie ukrywam, że, tak jak wspomniałeś, pociski wolniej wylatują, czasami na KillCamie nie widać, że strzelamy, a tak naprawdę pół magazynka wywaliliśmy ;d
Masterceo - 2007-11-12, 20:06
coz, musze powiedziec, ze podskokow nie ma, za to jest szybkie padanie na ziemie (jak w BF2 :P) aby miec prawie doskonala celnosc. swoja droga, niezla metoda, ale raczej rzadko uzywana. Co do lagow, coz, gralem na 1 serwie przy pingu 100ms i oto moj wynik
zaznaczam, ze to byla moja 2 runda ;)
zelatur - 2007-11-12, 20:34
no wlasnie master... wspomniales o szybkim padaniu i 100% celnosci.. to jest masakra bo celujesz w typa i po chwili aptrzysz ze go nie ma ;D a on na ziemi lezy( i jeszcze na dodatek odbywa sie to w ciagu sekundeczki ) i wali do ciebie to jest masakra mysle ze to poprawia w patchach jakie beda;] a jakie masz lacze ze ping 100?
Masterceo - 2007-11-12, 20:55
zauwaz, ze serwer w Rosji :D
a lacze dobre, bo 10Mb/s :]
co do metody padania to mozna to zrownowazyc perkiem "steady aim" wystarczy, ze strzelisz w glowe takiemu typowi i to bedzie jego ostatni raz, gdy sie polozy :D
dL31n - 2007-11-12, 22:41
Te szybkie padanie na ziemię myli, fakt. Nawet mi się to podoba, bo ktoś jak sie kładzie to jest większe prawdopodobieństwo, że strzelisz mu szybciej heda. Za to jak to się kładziesz, to też jest fajnie, bo przeciwnicy wtedy głupieją Przynajmniej tak jest w moim przypadku
Hang - 2007-11-13, 02:52
Plz nie piszcie - realistyka, a realizm :)
CoD'4 jak i poprzednie czesci to typowy arcade shooter. Ma to swoje + i -. Jezeli szukasz realizmu to powinienes zagrac w gre Americas Army ( darmowa - americasarmy.com/pl ).
Pozdrawiam
ubn - 2007-11-13, 15:18
Jezeli sie szuka wiekszego realizmu to mozna jeszcze pomordowac w Red Orchestre i Insurgency.
bip3r - 2007-11-13, 18:30
Szukając wzbliżonej realistyki do prawdziwej, to wydaje mi się że znajdziemy ją w grze "ARMA Armed Assault" ale mogę się mylić.
Ale CoD4 i tak bardziej mnie się podoba:)
zelatur - 2007-11-13, 22:00
Powiem tak ;D Gralem po necie. I szukalem jakis szczegolow nie realnych ;D Znalazlem takie jak np:
-szybkosc... predkosc w lewo, prawo, tyl i przod jest taka sama :) dzieki temu mamy mozliwosc "strejfowania" ... szybkosc padania na ziemie tez jest szybka ale ujdzie.. niestety ze nasz zolnierz trzyma nadal bron w rekach padajac jak i wstajac to juz odbiega realistyce ;] dzieki temu >> padajac na ziemie mozemy strzelac.. a nasz przeciwnik musi sie duzo bardziej spiac ;D
-bronie ... bronie ogolem sa ok, fajnie sie strzela itd... ale jak kazdy z was zauwazyl ze bronie maja taki sam odrzut, celnosc w kazdej pozycji??? nawet m249, stojac, lezac, kucajac mamy identyczny odrzut bez sens ;D tak zauwazylem ze podczas skoku mamy calkiem dobra celnosc( o dziwo ze w skoku mozemy wogole strzelac ;D), i takze mysle ze zolnierz z karabinami na plecach, granatami, kamizelka kuloodporna, poprostu duza iloscia ciezarow mysle ze nie mial by czasu na podskoki.
Podsumowujac.. jest to stary COD, w nowej skorze :) Mi ta gra tez przypomina Quake ;D ta swoja dynamika, szybkoscia ;]
primitive - 2007-11-13, 22:43
Plz nie piszcie - realistyka, a realizm :)
CoD'4 jak i poprzednie czesci to typowy arcade shooter. Ma to swoje + i -. Jezeli szukasz realizmu to powinienes zagrac w gre Americas Army ( darmowa - americasarmy.com/pl ).
Pozdrawiam
x2
ps. hang to deb0l
.w!$n!a^ - 2007-11-14, 06:21
Plz nie piszcie - realistyka, a realizm :)
CoD'4 jak i poprzednie czesci to typowy arcade shooter. Ma to swoje + i -. Jezeli szukasz realizmu to powinienes zagrac w gre Americas Army ( darmowa - americasarmy.com/pl ).
Pozdrawiam
x2
ps. hang to deb0l Obrazek
zelatur - 2007-11-14, 17:54
Gralem w tego AA ;P fajna gierka... ale mi jakos ona nie lezy.
W Red Orchestra tez.. moim zdaniem jest smutny XD
Mam orginalnego COD4 i bede w niego nap. , i wbijam w to czy jest realny czy nie, fajnie sie w niego gra i tyle.
Do zobaczenia na polu bitwy, hie ;P
[ Dodano: 2007-11-17, 01:08 ]
Ostatnio na serwerze (po raz pierwszy) spotkalem sie z opcja "hardcore". I swierdzam ze nie ma lepszej opcji, gra staje sie duzo bardziej realniejsza, brak celownika, mapy, mozna zabic swojego i duzo latwiej zabic kogos :) Ogolem odrazu mi sie spodobalo :) ale jest malo serwerow, nie wiem czemu wola grac z ulatwieniami ;P brakiem realizmu, walisz do typa a ten stoi :D hardcore - tego tam nie ma jest wszystko realniejsze, to jest to :) chcialbym zeby zrobili wiecej serwerow na hardkorze, jak narazie jest jeden :)
m1chau - 2007-11-18, 18:08
tak, hardcore jest bardzo fajny, ale nie wtedy,gdy kolesie biegaja z p90 i wala na oslep caly magazynek:/ ale porocz tego bardzo mi lezy tryb hardcore. szczegolnie na mapie shipment free 4 all:D
dL31n - 2007-11-18, 18:41
Ja jak po raz pierwszy włączyłem cod'a4 na mp, to właśnie grałem na serwie "hardcore". Ogólnie to grało się dobrze, żadnych większych zmian nie odczułem, a brak celownika to dobry pomysł
zelatur - 2007-11-20, 22:15
zaczynam sie denerwowac na te gre... powiem krotko. "Zrobili z tej gry typowy, tani, smutny, przeokrotnie zalosny DEATHMATCH!!" Kazdy CoD byl szybka gra, bardzo dynamiczna... ale cholera jakie mamy czasy? Oni ciagle stoja w miejscu z ta realnoscia. Pomysleli skoro nowy CSS jest taki jak stary CS1.6 to my tez tak zrobimy i bedzie GICIO. No nie wiem, dla mnie nie. Nudne to juz sie robi... bieganie, skakanie na lewo prawo i strzelanie na oslep (oczywiscie nie w kazdych momentach, ale wiekszosci), to nie Q3 ;/ Zalosne... powoli zaczynam zalowac zakupu. No ale dobra nie histeryzujmy. Nie oczekuje z tej gry jakies mega realnosci, ale krotko "Niech nie robia z tego Q3 albo UT" ;/
Przemo - 2007-11-21, 16:30
zaczynam sie denerwowac na te gre... powiem krotko. "Zrobili z tej gry typowy, tani, smutny, przeokrotnie zalosny DEATHMATCH!!" Kazdy CoD byl szybka gra, bardzo dynamiczna... ale cholera jakie mamy czasy? Oni ciagle stoja w miejscu z ta realnoscia. Pomysleli skoro nowy CSS jest taki jak stary CS1.6 to my tez tak zrobimy i bedzie GICIO. No nie wiem, dla mnie nie. Nudne to juz sie robi... bieganie, skakanie na lewo prawo i strzelanie na oslep (oczywiscie nie w kazdych momentach, ale wiekszosci), to nie Q3 ;/ Zalosne... powoli zaczynam zalowac zakupu. No ale dobra nie histeryzujmy. Nie oczekuje z tej gry jakies mega realnosci, ale krotko "Niech nie robia z tego Q3 albo UT" ;/
No, trzeba rzec, że doszedłeś do bardzo ciekawego wniosku.
BTW. ta gra nie ma nic wspólnego z CoD 2, ani 1 oO
primitive - 2007-11-21, 16:47
ale pojęczeć warto :D
Masterceo - 2007-11-21, 17:29
lol, zelatur, przestan grac na 52 osobowym TDM i pograj chociaz raz na S&D...
bledy - 2007-11-21, 17:36
No Zelatur ja się z tobą nie zgadzam ;p strzelasz na oślep?? Jezu jak ty grasz? biaganie w kółko zmień mapę?No i jak grasz na publikach 50 osób i co 0.03 sekundy ktoś ginie to weź przestań... Graj na umiarkowanych serverach w gry inne niż TDM ;p i miej jakąś taktyke :]
zelatur - 2007-11-21, 18:08
nie chodzi o to jak ja gram... chodzi o to jak graja inni. Staram sie grac wolno, taktycznie... ale co z tego? jak zara ktos mnei z tylu zadupi bo sie respawnuje za mna, albo wyleci i zacznie skakac i nawalac na slepo i jak zwykle trafi mnie bez problemu ;/ i nie mowie tu o serwerach po 50 typa ;/ gram na max 30 czesto na 20 ;/ i jak narazie widze to ciagle.. koles biegnie zobaczy typa momentalnie padnie na ziemie/ skoczy w gore i zacznie strzelac po czym gine ;/ TO JEST TAK TANIE ZE AZ PLAKAC SIE CHCE!
Moze macie racje ze trzeba poszukac jakiegos spokojnego serwera gdzie gra np 18> , i w trybie S&D ... jednak powiem ze brakuje mi tego czegos z CSS.
Jak ktos ma taki fajny serwer gdzie jest spokoj i ladny ping to moze do mnie napisac ;)
Mile widziany tryb hardkore ;P GG: 2768373 Pozdr0
Przemo - 2007-11-21, 20:08
nie chodzi o to jak ja gram... chodzi o to jak graja inni. Staram sie grac wolno, taktycznie... ale co z tego? jak zara ktos mnei z tylu zadupi bo sie respawnuje za mna, albo wyleci i zacznie skakac i nawalac na slepo i jak zwykle trafi mnie bez problemu ;/ i nie mowie tu o serwerach po 50 typa ;/ gram na max 30 czesto na 20 ;/ i jak narazie widze to ciagle.. koles biegnie zobaczy typa momentalnie padnie na ziemie/ skoczy w gore i zacznie strzelac po czym gine ;/ TO JEST TAK TANIE ZE AZ PLAKAC SIE CHCE!
Moze macie racje ze trzeba poszukac jakiegos spokojnego serwera gdzie gra np 18> , i w trybie S&D ... jednak powiem ze brakuje mi tego czegos z CSS.
Jak ktos ma taki fajny serwer gdzie jest spokoj i ladny ping to moze do mnie napisac ;)
Mile widziany tryb hardkore ;P GG: 2768373 Pozdr0
Skoro Ci nie odpowiada tryb TDM to po co na nim grasz? Masz jeszcze parę innych oO
ZeeToxPL - 2007-11-21, 20:30
Wbijaj popołudniami i wieczorkami na serwer .pl PL4FC, S&D tam jest praktycznie codziennie tam gram z kolegami z plaY^, a jak sie chłopakom z PL4FC zawidzi grać w tym samym czasie to bardzo ładna gra jest A na kolesi z p90 w trybie Hardcore jest prosty sposób - Barett .50cal :P Sam rzadko trafiam na servery Hardcore, ale podoba mi sie, bo biore sobie G36 + tłumik, jeden head i koleś leży, a nie to co na normalnym, że trzeba 1/3 magazynka wystrzelić...
zelatur - 2007-11-22, 17:12
wiekszosc serwerow gra na normalnym trybie ;/ smutne... a jak juz jest jakis hardcore to albo jest pelny, albo jest za duzo typa na nim, albo jest duzy ping... poprostu masakra
[ Dodano: 2007-11-24, 21:39 ]
Tak sobie ostatnio przypomnialem jak gralem jeszcze w COD1 ... po jakims czasie zrobili pierwszego patcha... gdzie o dziwo wprowadzali realistyke :) np. z luneta od snipery > nie bylo juz tak ze nacisniemy i w ciagu sekundy mamy widok z lunety jest tak jakby takie ze z czarnego ekranu powoli widac lunete :) i luneta nie byla na caly ekran tylko gdzie na 1/4 ekranu to bylo realne :) tak samo cos tam ze skakaniem zrobili ze sie meczylismy po 1,2 skokach i prawie nie skakalismy :)... tak sobie patrze na to i wnioskuje ze jednak oni mysla o realistycznosci :) Jak myslicie gdy wyjdzie jakis konkretny patch pojda w tym kierunku? Ja bym bardzo chcial ;P
kanka92pl - 2007-11-28, 19:21
Zgadzam się, że rzeczy które opisałeś są nierealne rzyczywiście takie są ale......
Gdyby ta gra była full real to by się w nią nie dało grać, innymi słowy była by mało grywalna. A jeśli by tak było, CoD 4 zostałby uznany za kiche, a tak uważam ją za bardzo udaną.
zelatur - 2007-11-29, 16:58
Moze i masz racje :) ... Ale gdyby np w nowym patchu powiekszyli recoila (na realniejszy) to gra zyskala by na realnosci :) I mysle ze nie stracila by przez to oceny:) Tylko odrzut tych broni i by bylo cacy moim zdaniem :) nie bylo by typowych full auto scen, mniej by przypominalo zwyklego arcade;P pozdr0
kanka92pl - 2007-11-29, 17:23
Jak dla mnie rzeczą nie realną jest "sniper", i to nie tylko w tej części. Przykład : Celując w pozycji stojącej celownik troche nam się kiwa (bez wstrzymanego oddechu), kucamy......... kiwa się tak samo.....kładziemy sie...i znów tak samo.....W rzeczywistości, gdy snajper leży celownik nawet nie drgnie . Tak więc chwianie się celownika powinno zostać poddane drobym korektom, żeby po zmianie z pozycji stojącej, chwianie celownika stopniowo się redukowało .
LoGiTech - 2007-11-29, 17:51
"W rzeczywistości, gdy snajper leży celownik nawet nie drgnie" kanka92pl weź kup sobie lunetę z rynku jakaś za 10 zł i załóż na jakąś broń jak nie masz to na wciśnij sobie na patyk połóż sie i zobacz czy sie krzyż nie kołysze w pozycji lezącej i wtedy napisz tego posta od nowa bo chyba za dużo filmów się naoglądałeś.
zelatur - 2007-11-29, 20:08
chodzilem na strzelnice i strzelalismy pozycji lezacej > a wiec moge powiedziec ze "drgnie" :]
Chodz wiecie, snajperzy sa tak szkoleni ze kto to wie czy im tam sie nie rusza celownik podczas pozycji lezacej.
A co do snajperki w cod4. Masz racje ze w kazdej pozycji kiwa sie tak samo :) jestem pewien ze to poprawia ;) tak mialo miejsce w cod1 przyjamniej..
Squall - 2007-11-29, 20:11
Strzal w leb a koles dalej biega , jak tu mozna poruszac temat o realnosci cod'a
kanka92pl - 2007-11-30, 14:53
"W rzeczywistości, gdy snajper leży celownik nawet nie drgnie" kanka92pl weź kup sobie lunetę z rynku jakaś za 10 zł i załóż na jakąś broń jak nie masz to na wciśnij sobie na patyk połóż sie i zobacz czy sie krzyż nie kołysze w pozycji lezącej i wtedy napisz tego posta od nowa bo chyba za dużo filmów się naoglądałeś.
Jak jesteś w pozycji leżącej i broń jest podparta to trzeba mieć padake żeby się ruszyła.
Inaczej jakim cudem można oddać skuteczny strzał na odległość od 1500 do 2000 m ?? Broń musi być nieruchoma. Znaczy no małe drgnięcie zawsze jakieś jest, ale nie lata jak w CoD 4.
[ Dodano: 2007-11-30, 15:56 ]
A co do sprzętu jaki mi "poleciłeś" jestem pewien, że zawodowi snajperzy nie mają broni i lunet za 10 zł
Squall - 2007-11-30, 15:07
A o co ma podeprzec bron sniper w cod4 skoro zadna z nich nie ma dwójnogu ... ?
Jest zmuszony trzymac ja lekko uniesiona .
Problem solved .
kanka92pl - 2007-11-30, 15:10
Na łokciu se może podepszeć, na jakiejś kłodzie, na nierówności, te odrobine realizmu mogli by wprowadzić. Żeby po zmianie pozycji mniej się celownik ruszał.
brainiak - 2007-11-30, 15:11
@kanka
słyszałes kiedyś o ciśnieniu krwi? o tętnie? ale mniejsza z tym - zrób eksperyment:
weź coś co wydziela w miarę skupionąm wiązkę światłą - czy to jakis laser czy latarkę
zamontuj ją sobie do cięższego przedmiotu (imitacjia ciężkiego karabinu snajperskiego), ale tak by móc nią obracać i oczywiście cały czas mją trzymać (palec na spuście)
poświeć na ściane oddaloną o x metrów przy której stoi druga osoba, niech sprawdza czy wiązka jest bardzo stabilna
z doswiadczenia wyciągnij wnioski
btw w hollywoodzkich filmach czasami nawet lornektka nie drży
also ktoś zna przypadku skutecznych strzałów z 1500-2000m? to wogóle mozliwe?
kanka92pl - 2007-11-30, 15:14
Ze snajperki o największym zasięgu można oddać skuteczny strzał na ok 2000m, ale nazwy nie pamiętam.
Nie no to wiadomo, że do okoła jak w grach nie bede mógł celować szybko, ale mówie o celowaniu podpartą bronią w jedenym kierunku. Gdyby w grze tak było to by była kicha.
Squall - 2007-11-30, 15:16
Na łokciu se może podepszeć
Celownik by drgal nie mniej niz na stojaco .
kanka92pl - 2007-11-30, 15:17
No fakt, zawsze można się do czegoś przyczepić. W CoD 4 mamy "snajpera" a nie jakiegoś wypitego rolnika
PS wiadomo, że jak ja będe próbował celować to mi będzie się ruszał celownik, ale ktoś kto zostaje snajperem nie strzela jak pierwszy lepszy cywil.
brainiak - 2007-11-30, 15:37
PS wiadomo, że jak ja będe próbował celować to mi będzie się ruszał celownik, ale ktoś kto zostaje snajperem nie strzela jak pierwszy lepszy cywil.
zawodowi snajperzy nie mają krwioobiegu?
anyway ja nie chce znać zasięgu broni, ja chce poznac fakt w którym ktoś na taki dystans oddał skuteczny strzał. w warunkach domowych.
Masterceo - 2007-11-30, 15:37
czlowieku, snajperki sa skuteczne w zasiegu do 1000m, pozniej to juz horror strzelac z takiej...
takie Sako TRG ma zasieg skuteczny 700m bodajrze i jest dosyc lekka snajpa, zamiast ogladac BHD pojdz pojdz zapytaj sie strzelca wyborowego jak sie strzela ze snajpy...
BTW:najlepszy oddany strzal ze snajpy to 2xxx m, nie pamietam dokladnie, ale na 90% mniej niz 2500...oddany byl chyba z barreta
Squall - 2007-11-30, 15:40
Wasilij Zajcew
kanka92pl - 2007-11-30, 16:11
"Największy dystans, z którego trafiono w człowieka strzałem snajperskim w walce, wynosi 2430 metrów, oddany został z karabinu powtarzalnego McMillan TAC-50 kalibru .50 BMG"(czyli 12,7 mm)
Nie mówie, że z każdego się tak da np. SVD ma skuteczny zasięg ok 500 m
Squall - 2007-11-30, 16:32
Co nie zmienia fakty ze mniej niz 2500
Masterceo - 2007-11-30, 18:10
prawda
a taka 0.50 w CoDdzie to tylko barret xP
Squall - 2007-11-30, 18:25
Ta , i z barreta nie zawsze zabijasz na strzala .
zelatur - 2007-12-01, 23:30
wogole te snajperki w grze malo sie roznia od siebie ;p a o barrecie nie ma co gadac... zalosny jest w tej grze. Taki kaliber ze hoho trafisz typa w noge a ten dalej potrafi biec, spoooko ;D
[ Dodano: 2007-12-04, 20:46 ]
wchodze sobie na youtube wpisuje "physx" cos tam in game moze nie wiem.. szukam fizyki w grach. No i sa tam jakies filmiki, z wykorzystaniem karty fizycznej "Ageia PhysX". Nie wiem kiedy ta karta fizyczna wyszla i wogole, ale mysle ze jest to nowy wynalazek, bo zaledwie pare gier tego wykorzystuje, no ale jak tak by patrzec np.
http://www.youtube.com/watch?v=anoH3JQJ ... re=related
(cos takiego zamiast tekstur krwi? :P)
http://www.youtube.com/watch?v=f6A2qiiu ... re=related
(ladny efekt zginania sie metalu ;])
http://www.youtube.com/watch?v=dviWZcphcIQ
(cos takiego jako ubrania? :) po strzalach, wybuchach mogly by sie drzec, super:)
http://www.youtube.com/watch?v=CsoxCEVHEuQ
(efekt deformowania sie.. np. w samochodach, czy innych tego typu rzeczy ;])
http://www.youtube.com/watch?v=Wvsk8vUwYXU
(ten efekt podoba mi sie bardzo.. mogli by to wykorzystac w budynkach.. bylo by naprawde super.. cala mapa by poprostu byla w szczatkach :D kazdy by polubial RPG)
A wiec moim zdaniem gdyby wykorzystali te karte :) moglyby wyjsc calkiem realistyczne gry. W takowym call of duty 4 ... wybuch granatu w budynku moglby zrobic niezle zamieszanie. Strzal w sciane z barreta moze wkoncu by ja jakos na wylot przecial?:P Rakiete np w czolg.. wgiela by sie blacha, gonsienica by sie rozlazla? To by bylo pole bitwy ;) Pozdr0
Wujek_Marian - 2007-12-05, 16:49
No byłoby ekstra, może jeszcze dożyje
m1chau - 2007-12-06, 20:49
[quote="kanka92pl"]"Największy dystans, z którego trafiono w człowieka strzałem snajperskim w walce, wynosi 2430 metrów, oddany został z karabinu powtarzalnego McMillan TAC-50 kalibru .50 BMG"(czyli 12,7 mm)
lol,mowi wam cos nazwa mcMillan? czy nie jakos tak sie nazywal kolo z misji "wszyscy schowani"? :P a zreszta czego wy chcecie od tej gry? zagrajcie w the regiment, albo w pac mana :P tam to jest realistyka zachowana.
Wujek_Marian - 2007-12-06, 21:26
czy nie jakos tak sie nazywal kolo z misji "wszyscy schowani"?
black0ut - 2007-12-07, 11:19
lol,mowi wam cos nazwa mcMillan?
Generalnie McMillan 50 cal to armata. Jestem sklonny uwazac ze ten kaliber jest w stanie roz#$%^&@# czlowiekowi leb :D
http://youtube.com/watch?v=idc4QBMG6kc
Jesli chodzi o snajpe w cod4 to mam pewien problem, moze wiecie o co chodzi -
Celuje do kolesia, jestem pewien na 100% ze jego tors/glowa (whatever) jest dokladnie na srodku celownika (moze sie nawet nie ruszac) - strzelam.... i nic. Wydaje mi sie ze to jakies bugi hitboxow ale podobno jest patch na server dzieki ktoremu duzo latwiej trafic.
JaRo* - 2007-12-07, 11:23
McMillan 50 cal Daje rade, laska też
black0ut - 2007-12-07, 11:49
"Największy dystans, z którego trafiono w człowieka strzałem snajperskim w walce, wynosi 2430 metrów, oddany został z karabinu powtarzalnego McMillan TAC-50 kalibru .50 BMG"
Jesli kogos to interesuje znalazlem dokladniejsze info.
Tak jak kolega napisal 2430 metrow, Strzelal Cpl. Furlong z kanadyjskiej jednostki 3PPCLI, do Taliba, w Afganistanie, w marcu 2002 roku - czyli calkiem niedawno, a technika idzie do przodu ;)
Wujek_Marian - 2007-12-10, 18:39
Strzelal Cpl. Furlong z kanadyjskiej jednostki 3PPCLI,
kanka92pl - 2007-12-11, 17:00
Strzelal Cpl. Furlong z kanadyjskiej jednostki 3PPCLI,
Chcę go dotknąć
Arkhir - 2007-12-12, 21:27
Jakieś stare te wasze dane ;)
M107 ma maksymalny zasięg 6800 (!) metrów (efektywny zasięg "trochę" mniejszy, ale zawsze). Co prawda, strzał na taką odległość jest prawie niemożliwy, głównie z powodu siły Coriolisa oraz zmiennej siły wiatru na takim dystansie.
XM109, prototypowa udoskonalona wersja 107 ma służyć do niszczenia umocnień i lekko opancerzonych pojazdów z odległości 2000m, więc efektywny zasięg tej broni wykorzystanej przeciwko człowiekowi byłby dużo większy.
"Singlowa" misja CoD 4 doskonale pokazuje, z czym musi się zmagać strzelec wyborowy, choć tam odległość jest dużo mniejsza.
Pozdrawiam,
Arkhir
PS. Nie chciałbym zobaczyć, co trzynastomilimetrowa kula jest w stanie zrobić z głową człowieka.
PPS. Ten artykuł oprócz suchego opisu technicznego pokazuje, co potrafią obecne "cacka". Otóż ta osiemnastokilowa broń wystrzeliwując pociski kalibru 15.2mm z prędkością początkową 1450 m/s (Barret M82 to "tylko" 854 m/s) przebija DWIE ściany dowolnego transportera opancerzonego z odległości 1000m dodatkowo wywołując efekt fragmentacji, czyli coś podobnego do granatów ręcznych. Strach się bać, czyż nie?
SHUya - 2007-12-17, 10:32
Co do realności - spaprany podział broni:
1. G36C nie jest karabinem szturmowym - jest karabinkiem albo nawet subkarabinkiem. Wersja szturmowa ma oznaczenie G36, a G36K (kurz) jest karabinkiem. To samo z M4A1.
2. AK 74 U nie jest pistoletem maszynowym - jest jak wyżej subkarabinkiem. PM - jak sama nazwa wskazuje strzela amunicją pistoletową - jak MP5 (9 mm Para). Chcieli dodać inny PM powinni dodać UMP labo MP7.
3. Pistolety - Powiedzcie mi jaka armia używa Desert Eagla? Odp. ŻADNA. Jest tyle innych fajnych pukawek Sig 226, Five- Seven, wszelkie CZK.
4. Chcieli dodać jakiś fajny karabin na koniec - trzeba było zamiast MG44 dać FN FAL, albo Galila.
Kolejną rzeczą jest dostępność wszystkich broni dla obu stron konfliktu - sprawa dobrze zrobiona jest w Cs'ie gdzie frakcje mają dostęp do broni tylko im przypisanych, jak jestem w stanie zrozumieć że specnaz ma MP5, tak nie jestem dostępności np. Barreta.
Twórcy poszli po najmniejszej linii oporu jeśli o to chodzi.
unknown - 2007-12-18, 07:18
To, że ktoś nie trafia będąc pewnym że trafić powinien bądź trafi gdy nie powinien trafić bierze się z 4 powodów... Najczęściej :)
1. Różnica w pingu graczy (oczywista zmora shooterów sieciowych...)
2. Różnica w fps (kolejna oczywista oczywistość...)
- pkt. 1i2 najlepiej widać jak np. biegniesz, wylatujesz zza zakrętu i zanim kogokolwiek zauważysz to giniesz... różnicę widać też czasami na KillCam lub po prostu celujesz kolesiowi prosto w główkę z zooma, strzelasz... i okazuje się, że kolesia dawno już tam nie ma a wredne hitboxy poszły wraz z nim. Oczywiście przy małej różnicy w ping/fps nawet nie idzie tego zaobserwować jednak przy dużej już staje się to widoczne. Dlatego na serwerach tak pilnowany jest ping. To, że łącząc się z serwerem mamy np 50ms nie oznacza, że chwilowe (!!!) opóźnienia nie mogą sięgnąć nawet 2000-3000ms! :D
3. Różnica w detalach na mapie (to, że ktoś zyskując fps ich nie widzi nie oznacza, że nic po drodze nie ma! Zdarzają się kwiatki programistów, że coś jest detalem który można wyłączyć ale fizycznie nadal przez program uważane jest za przeszkodę dla kul.)
4. Bugi. Robale i inne cuda mające na celu wykończenie psychiczne wszystkich Fraglesów którzy dla zdobycia 1 fraga są w stanie kląć przez 15minut bez wdychania powietrza...
Zostaje się z tym pogodzić. To zawsze działa w 2 strony i jeśli kogoś wkurza to, że nie zapodał headshoota jakiemuś kolesiowi, niech uświadomi sobie, że ktoś celując w ich głowę może mieć ten sam problem.
Co do zoomiarzy chcący mieć nieruchomy celownik etc. bo przecież snajperowi celownik nawet nie drgnie... Lamentujących, że muszą do kogoś 2 razy strzelić by go zabić etc..
Strzelaliście kiedyś? Jak łatwo jest spudłować celując komuś w głowę można obliczyć sobie choćby wzorkiem na długości boków w trójkącie. Przy jednej przyprostokątnej (odległość = choćby 400 metrów) i odchyleniu o 0.01 stopnia to z tego co pamiętam daje ok 5cm różnicy! Przy odchyleniu o ok 0.1 stopnia to już dziesiątki cm :) Dodać wiatr, tor balistyczny pocisku etc... Powodzenia. Poza tym - odległość. Reguluje się ją nastawami celownika (obojętnie jakiego typu, nie ma celowników których nie trzeba ustawiać). Aby precyzyjnie trafić w cel odległość trzeba określić co do metra... Utrzymanie 'nieruchomo' celownika przez czas dłuższy niż 2-3 sekundy jest niemożliwe. Strzał oddaje się z reguły na tzw. bezdechu (choć są różne praktyki) w pozycji leżącej. Najmniejsze drgnięcie broni podczas strzału nawet spowodowane złym jej ułożeniem przekłada się na dziesiątki centymetrów różnicy od celu. Skuteczne strzelanie z innych pozycji jest nieporównywalnie bardziej trudne a z pozycji stojącej możliwe już tylko na filmach...
Poza tym na współczesnym polu walki odległość od strzelca do celu bardzo rzadko przekracza kilkaset metrów a strzelanie 'seriami' jest praktyką której nie uczą na żadnym szkoleniu i z reguły oznacza duże ryzyko śmierć strzelca. Misje snajperskie w stylu filmu 'Snajper' są niezmierną rzadkością. Dzisiejszy snajper prowadzi rozpoznanie, wspiera działania piechoty, w trakcie wymiany ognia likwiduje oficerów/dowódców przeciwnika i snuje się jak cień za swoimi kumplami z oddziału.
Snajper musi mieć 'snajpera' we krwi. Tego nauczyć się nie da. Można być dobrym strzelcem, jednak bez odpowiedniego 'czucia' broni, pewnego rodzaju dodatkowego zmysłu nie zostanie się snajperem. Za dużo to kosztuje.
Byłem, widziałem, strzelałem. Z M82A1M (ten cały Barret 0.50 w wersji dla armi USA) tylko kilka razy, jednak zdążyłem nabrać respektu do ludzi którzy dzwigają toto ze sobą. Bieganie? Chyba tylko jak ktoś do nas strzela. Strzelanie z tego w pozycji klęczącej to nie lada wyczyn. Nie ze względu na odrzut - już sam ciężar jest nie lada przeszkodą bo toto bez amunicji waży ok 13kg. W rękach wydaje się jeszcze cięższe (odrobina fizyki - kilogram trzymany w kieszeni nie jest cięzki natomiast utrzymać kartkę papieru w wyciągniętej ręce przez minutę można nazwać swego rodzaju osiągnięciem).
Więc proszę skończcie już porównywanie gry do real world bo po pierwsze primo to wam nie wychodzi z braku argumentów po drugie primo koleś z M4 też może powiedzieć, że przeciwnik trafiony w głowę na 100% będzie martwy. Nie trzeba do tego 12.7 x 99mm pocisków z mini-działa jakim jest Barrett 0.50. Kurde, człowiek dobrze trafiony z procy w głowę potrafi odjechać!!! Po trzecie primo-ultimo... Ktokolwiek wziął pod uwagę ile kawy wypił taki snajper przed strzałem? Jak ręce mu latają od wysiłku? Dajcie już spokuj. To gra.
Bicozit - 2008-10-16, 18:21
Mowisz, ze przy sprincie prawie nie zmiejsza sie celnosc. Moze i tak nie wiem. biegnac sprintem wcale nie da sie ani celowac, ani strzelac...
ERROR40491 - 2008-10-16, 18:24
Po co odkopywać stare tematy ?
H1gh - 2008-10-16, 18:52
ja tam nie wiem po co taka dyskusja, kazdy wie ze cod4 ma malo wspolnego z realizmem ;) dla takich wyjadaczy pozostaje czekac na OFP2 czy AA3.0 albo troche pograc w GRAW2 ;)
Kamcioslav - 2008-10-16, 19:41
podpowiem że obok OPF2 wychodzi też ArmA2
verdis - 2008-10-16, 23:12
Nie chce mi się czytać wszystkiego ale powiem jedno:
Realistyka gry kłóci się w większości przypadków z grywalnością, która jest ważniejsza i to dlatego żadna gra nie może być w pełni realistyczna.
[CKSS]Hetman - 2008-10-17, 07:21
ta gra jest zdecydowanie nierealna
przykład: umierający wraca do pełni sił w 10 sek :) - gdzie tu realizm, mało tego umierający biega normalnie i skutecznie prowadzi ostrzał...
przykład2: nie spotkałem się z zacinaniem broni
przykład3: nie można użyć celownika optycznego bo jest założony tłumik :P
przykład4: po co w snajperce bipod skoro go nie można użyć
Gry komercyjne nastawione są na zabawę a nie na realizm pola walki bo po prostu nie sprzedadzą się.
Realistyka gry kłóci się w większości przypadków z grywalnością, która jest ważniejsza i to dlatego żadna gra nie może być w pełni realistyczna.nie znasz kolego Americas Army która jest za darmo i nie jest nastawiona na grywalność. Nie ma takich "realizmów" jakie podałem w przykładach powyżej.
W wersji 3.0 ma graficznie prześcignąć CoD4, póki co jest na silniku sprzed kilku lat.
H1gh - 2008-10-17, 07:49
Moim zdaniem realizm - TAK, ale przesadny realizm - NIE. Zeby nie siedziec po tych krzakach pol godziny wpatrujac sie w 1 punkt :P grywalnosc musi byc jakas.
verdis - 2008-10-17, 14:46
ta gra jest zdecydowanie nierealna
przykład: umierający wraca do pełni sił w 10 sek
To jak inaczej miało by niby być? jak cie ktoś zabije to game over? ;D hahah
[CKSS]Hetman - 2008-10-17, 14:54
ta gra jest zdecydowanie nierealna
przykład: umierający wraca do pełni sił w 10 sek
To jak inaczej miało by niby być? jak cie ktoś zabije to game over? ;D hahah
verdis - 2008-10-17, 15:20
grałem w AA i wiem mniej więcej jak to jest ale co do grywalności to ta gra nie wciąga tak bardzo. Przeczytałem wszystko i ciągle nie wiem o co masz pretensje do gry? w cod4 też masz S&D i też odradzasz się na początku rundy bo niby jak inaczej to sobie wyobrażasz? Po co przesadny realizm?
[CKSS]Hetman - 2008-10-17, 22:34
nie mam pretensji
ale daleko jej do realności
Bicozit - 2008-10-19, 20:28
grałem w AA i wiem mniej więcej jak to jest ale co do grywalności to ta gra nie wciąga tak bardzo. Przeczytałem wszystko i ciągle nie wiem o co masz pretensje do gry? w cod4 też masz S&D i też odradzasz się na początku rundy bo niby jak inaczej to sobie wyobrażasz? Po co przesadny realizm?
CZLOWIEKU! Pezeczytaj jeszcze raz co napisal Hetman i sie dopiero zacznij czepiac, Nie rozumiesz nadal?! To ci podpowiem!!
Chodzi Mu o to ze umierasz(niedokonany) Czyli caly ekran"czernowy" itd. A po 10 sekundach jest juz wszystko ok a na dodatek gdy jestes prawie matrwy mozesz ze biegac strzelac skakac itd.
Po co odkopywać stare tematy ?
Po co pisac beznadziejne posty?
No to po co je piszesz ?
Spam plz ?
ERROR40491 - 2008-10-20, 14:57
ERROR40491 napisał/a:
Po co odkopywać stare tematy ?
Po co pisac beznadziejne posty?
No to po co je piszesz ?
Izu - 2008-10-21, 17:49
No to po co je zaczynacie? ;D
Wracają do tematu, więcej realizmu->mniejsza grywalność no niestety, dla niektórych wkurzający jest brak realizmu, ale jak gra byłaby naprawde realna, nie miałąby tylu graczy (wiem wime powtórzyłem wcześniejsze posty)
[CKSS]Hetman - 2008-10-22, 10:37
Wracają do tematu, więcej realizmu->mniejsza grywalność no niestety, dla niektórych wkurzający jest brak realizmu, ale jak gra byłaby naprawde realna, nie miałąby tylu graczy (wiem wime powtórzyłem wcześniejsze posty)kwestia grupy docelowej
ERROR40491 - 2008-10-22, 11:10
Jeśli chodzi o realność to w singlu tak ale w mutlti nie chciał bym zeby przy pięknej akcji broń mi sie zwiesniła xD
verdis - 2008-10-22, 12:34
CZLOWIEKU! Pezeczytaj jeszcze raz co napisal Hetman i sie dopiero zacznij czepiac, Nie rozumiesz nadal?! To ci podpowiem!!
Chodzi Mu o to ze umierasz(niedokonany) Czyli caly ekran"czernowy" itd. A po 10 sekundach jest juz wszystko ok a na dodatek gdy jestes prawie matrwy mozesz ze biegac strzelac skakac itd.
ehh czy twój mózg jest na tyle rozwinięty żeby pojąć że to jest gra i nie może być jak w życiu? ale że siedzisz pewnie całe życie przed kompem to skąd możesz to wiedzieć
Krauser95 - 2008-11-22, 00:06
Dobra nie kłućcie sie już .......... dajcie se spokój To tylko gra Nawet jeśli według was w COD 4 brakuje realizmu to pograjcie 24 godziny bez przerwy w CS'a 1.6 . Zrzygać sie można
DeV - 2008-11-22, 11:53
Podobny topic już był nie wiem czemu nikt tego nie zauważył.
Chcesz realności wyjdź na ulice ale jak się boisz to pograj w OPF lub Arma.
Tyle w temacie, Cod4 niema nic wspólnego z realizmem, dlaczego ? spróbuj rzucić granat tak jak to jest możliwe w cod'zie GL.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
zelatur - 2007-11-12, 18:07
Witam wszystkich fanow seri CoD :P Bardzo mnie ciekawi wasza opinia o realistyce ;] Moje zdanie jest takie :
A wiec przeszedlem SP i powiem ze elegancko jest zrobiony ;P Ale jak by tak wziac realistyke gry, ogolnie to biarac wszystko, to gra jest calkiem realna np:
-latwosc zabicia, a bardziej realistyka zabijania, dobrze wycelowana kula z pistoletu potrafi zabic za 1 razem super :)
-animacje, no mozna powiedziec ze ruszaja sie jak w realiach
-strzal z kazdej innej broni robi inne wrazenie
-efekty, daja rade
No dobra tyle co jest realne ;P (jak cos jeszcze wychwyce, lub sobie przypomnie to dopisze), a teraz cos co mi wogole nie przypomina realistyki:
-ragdolle, podoba mi sie rozwiazanie ze zanim przeciwnik zamieni sie w "lale" to przechodzi pierw animacje umierania... tylko czy jak koles dostalby w glowe mialby cos jeszcze do gadania? NIE.
-opcja "last stand" z trypu multiplayer. Dobra ok dostaniemy tam po nogach czy cos padniemy na ziemie wyciagamy pistolet i mozemy strzelic, jest ok. Ale czy np. jak bysmy dostali po rekach bylibysmy zdolni do tego? NIE. Czy chociaszby w bebechy, dalibysmy rade elegancko wyjac pistolet i strzelac bez najmniejszego problemu?
Ale wezmy za przyklad dostania w noge. Dobra wyciagamy pistolet. (ja tak sam tego jeszcze nie testowalem ale widzialem sporo filmow) I czy bylo by to takie latwe? wezmy przyklad: Idzie "Kebab" widzi "Amerykana" strzela do niego dostaje w noge, widac jak by amerykan padal na Ziemie i umieral (tak wnioskuje z filmow), czyli kebab ma wrazenie ze "A.." juz nie zyje. A tu psikus stoi nam pod nogami i juz do nas strzela. Daze do tego ze powinna byc zrobiona animacja ze dostajemy "gdzies tam" lapiemy sie za to miejsce i padajac w na ziemie desperacko wyciagamy bron dopiero wtedy mozemy strzelac. I jest to po jakis tam 5s. (na filmie widzialem ze koles ginie i doslownie po ulamku sekundy juz lezy i ma pistolet... lucky luk) I jeszcze dobre jest to ze ta bron mu sie wogole nie trzesie. Calkiem spokojny ten nasz umierajacy :) Animacja pokazuje nam ze trzyma bron 1 reka, a przed ekranami widzimy ze trzyma ja 2( ale to mi nie przeszkadza).
-zmeczenie, a raczej jego brak.. No dobra mozemy biegac sprintem tam przez jakis czas, ale czy to zmienia nasza celnosc broni? NIE;D Bron jakby wogole sie nie trzesie, trafienie kogos w glowe jest proste jak drut ;P (moze po necie bedzie to trudniejsze, poprzez LAG i ruchliwosc innych graczy, nie wiem nie gralem.) wezmy za przyklad "M249" jest to calkiem spora armatka, nie wiem ile tam wazy ale mysle ze swoje ma. I mysle ze swojego Kopa takze posiada. No ale oczywiscie w CoD4 mozemy z tego strzelac na stojaco i nie jest tak zle :D Chodzi tu o za maly odrzut, mysle ze taka bron ma duzo wiekszy odrzut, i ze dluzej niz krotka seria nie dalibysmy rady z tego strzelac na stojaco. (nie wiem moze jestem w bledzie, dobry wyszkolony rzolnierz duzo potrafi:P, ale czy utrzymac M249 na stojaco ciaglym strzalem i miec srednia celnosc? nie wiem ;P)
Po dluzszym bieganiu powinna nam sie bardziej trzesc bron ze wzgledu na zmeczenie ;)
No dobra starczy juz tego czepiania sie ;P I tak kocham te gre, juz zamowilem orginal (przyznam sie singla przeszedlem na PIRACIE) bo nie moglem dluzej czekac ;D dopiero pozniej kaska sie trafila i zamowilem juz :) niedlugo sprawdze rozgrywke po Multi :) to moze cos wiecej napisze ;)
Bardzo ciekawi mnie wasze zdanie! Wiec zapraszam do rozmowy :) Pozdrawiam.
Przemo - 2007-11-12, 18:14
Patrząc na Twoje słowa producenci musieliby usunąć z 40% "udogodnień" w tej grze, więc jak kto woli, albo ktoś będzie narzekał podobnie jak Ty, albo to przemilczy ;p (co prawda Last Stand też mnie wkurza). A ogólnie co do realistyki to CoD 4 jest mało realistyczną grą :) w szczególności w multi, ale do tego nie ma co mieć pretensji, bo i tak przoduje w tym aspekcie.
zelatur - 2007-11-12, 18:23
Wiem jestem bardzo wymagajacy ;P Strasznie kreci mnie REALISTYKA, bo moim zdaniem jest to najwazniejszy czynnik w grze ;] Powiem ze gralem (tylko) w COD1 po "Multi" i ze super mi sie gralo :) plynnosc itd. (czasami dobija mnie ta plynnosc ;P zauwazylem za na singlu mozemy skoczyc z 2 pietra i nic szczegolnego nam sie nie stanie, i tak plynnie udeza o ziemie) a ty grales juz po necie? jak wyglada rozgrywka? .. jak by tak porownac do Quake(czyli szybka plynna rozgrywka) i do CS/s(czyli taktyka, odpowiednia szybkosc gry)?
Do czego bys to bardziej porownal? Bo pamietam ze Call of Duty 1 jak gralem po necie to wystepowaly tam glupie zachowania typu "STRAFE" i jakies Tanie podskoki, czy tez szybkie padanie na ziemie( ledwo padl na ziemie juz strzelal), czyli chodzi mi o to triki mozna powiedziec, i ciezko bylo kogos zabic. 0% realistyki. No ale wrocmy do COD4. Wypowiadajcie sie ludzie :)
Masterceo - 2007-11-12, 18:24
last stand was wkurza, bo dajecie sie zabic xD
mnie tylko raz wkurzyl->gdy sieknalem gostka z noza, czyli last stand'a juz nie powinno byc a on mi tu wyciaga pistola i mnie zabija (no ammo, malo zycia :/)
co do realistyki:coz, gra jest do bolu arcade'owa (no, oprocz zycia) czyli chodzi o to, kto szybiej wymierzy...jak chcesz realistyki to zapraszam do Red Orchestra lub ArmA ;]
p.s.-w multi bronie zostaly poprawione, ja dluga seria z M249 kucajac nie moge nikogo trafic (zreszta krotka tez, to nei jest bron dla mnie) chyba po prostu zostane z moim koachaniutkim M16 :]
zelatur - 2007-11-12, 18:32
Masterceo: a czy wystepuje tam jakies tricki? (strafe, jakies glupie podskoki, szybkie padanie na ziemie?) A jak z Lagiem? Bo ogolem w seri COD lag wystepowal w formie opuzniania strzalu czy tym razem jest tak samo?
Przemo - 2007-11-12, 20:03
Ogólnie do Quake'a tego nie porównasz, jak masz na myśli takie gry to prędzej TDM z CoD 4 do TDM UT 3, powiem nawet, że prawie takie same, czyt. celować na tyły przeciwnika to podstawa. Ale nie jest to tryb przodujący w CoD więc się nie martw. Ogolnie gameplay mało ma wspólnego z CoD 2 (jeżeli grałeś ;p). A triki, ja jeszcze nie doświadczyłem żadnego szczególnego, ale z pewnością takie powstaną, tym bardziej na S&D gdzie nie liczy się aż tak bardzo skill ogólny gracza. A mówiąc ogólnie pierw próbuj wykuć mapy na pamięć - najważniejsza rzecz w CoD, jak i zresztą w innych podobnych grach :) Reasumując wbrew temu, co napisałem, czyli prawie same minusy, gra wymiata i jeszcze żadna mnie tak nie wciągnęła. To chyba urok CoD'ów, wkurzasz się na nie, ale i tak grasz :) Pewnie przejdziesz to samo.
EDIT: jeżeli chodzi o lag to jak na razie nie doświadczam aż takiej różnicy między graczami w CoD 4 jak to było w CoD 2, ale nie ukrywam, że, tak jak wspomniałeś, pociski wolniej wylatują, czasami na KillCamie nie widać, że strzelamy, a tak naprawdę pół magazynka wywaliliśmy ;d
Masterceo - 2007-11-12, 20:06
coz, musze powiedziec, ze podskokow nie ma, za to jest szybkie padanie na ziemie (jak w BF2 :P) aby miec prawie doskonala celnosc. swoja droga, niezla metoda, ale raczej rzadko uzywana. Co do lagow, coz, gralem na 1 serwie przy pingu 100ms i oto moj wynik
zaznaczam, ze to byla moja 2 runda ;)
zelatur - 2007-11-12, 20:34
no wlasnie master... wspomniales o szybkim padaniu i 100% celnosci.. to jest masakra bo celujesz w typa i po chwili aptrzysz ze go nie ma ;D a on na ziemi lezy( i jeszcze na dodatek odbywa sie to w ciagu sekundeczki ) i wali do ciebie to jest masakra mysle ze to poprawia w patchach jakie beda;] a jakie masz lacze ze ping 100?
Masterceo - 2007-11-12, 20:55
zauwaz, ze serwer w Rosji :D
a lacze dobre, bo 10Mb/s :]
co do metody padania to mozna to zrownowazyc perkiem "steady aim" wystarczy, ze strzelisz w glowe takiemu typowi i to bedzie jego ostatni raz, gdy sie polozy :D
dL31n - 2007-11-12, 22:41
Te szybkie padanie na ziemię myli, fakt. Nawet mi się to podoba, bo ktoś jak sie kładzie to jest większe prawdopodobieństwo, że strzelisz mu szybciej heda. Za to jak to się kładziesz, to też jest fajnie, bo przeciwnicy wtedy głupieją Przynajmniej tak jest w moim przypadku
Hang - 2007-11-13, 02:52
Plz nie piszcie - realistyka, a realizm :)
CoD'4 jak i poprzednie czesci to typowy arcade shooter. Ma to swoje + i -. Jezeli szukasz realizmu to powinienes zagrac w gre Americas Army ( darmowa - americasarmy.com/pl ).
Pozdrawiam
ubn - 2007-11-13, 15:18
Jezeli sie szuka wiekszego realizmu to mozna jeszcze pomordowac w Red Orchestre i Insurgency.
bip3r - 2007-11-13, 18:30
Szukając wzbliżonej realistyki do prawdziwej, to wydaje mi się że znajdziemy ją w grze "ARMA Armed Assault" ale mogę się mylić.
Ale CoD4 i tak bardziej mnie się podoba:)
zelatur - 2007-11-13, 22:00
Powiem tak ;D Gralem po necie. I szukalem jakis szczegolow nie realnych ;D Znalazlem takie jak np:
-szybkosc... predkosc w lewo, prawo, tyl i przod jest taka sama :) dzieki temu mamy mozliwosc "strejfowania" ... szybkosc padania na ziemie tez jest szybka ale ujdzie.. niestety ze nasz zolnierz trzyma nadal bron w rekach padajac jak i wstajac to juz odbiega realistyce ;] dzieki temu >> padajac na ziemie mozemy strzelac.. a nasz przeciwnik musi sie duzo bardziej spiac ;D
-bronie ... bronie ogolem sa ok, fajnie sie strzela itd... ale jak kazdy z was zauwazyl ze bronie maja taki sam odrzut, celnosc w kazdej pozycji??? nawet m249, stojac, lezac, kucajac mamy identyczny odrzut bez sens ;D tak zauwazylem ze podczas skoku mamy calkiem dobra celnosc( o dziwo ze w skoku mozemy wogole strzelac ;D), i takze mysle ze zolnierz z karabinami na plecach, granatami, kamizelka kuloodporna, poprostu duza iloscia ciezarow mysle ze nie mial by czasu na podskoki.
Podsumowujac.. jest to stary COD, w nowej skorze :) Mi ta gra tez przypomina Quake ;D ta swoja dynamika, szybkoscia ;]
primitive - 2007-11-13, 22:43
Plz nie piszcie - realistyka, a realizm :)
CoD'4 jak i poprzednie czesci to typowy arcade shooter. Ma to swoje + i -. Jezeli szukasz realizmu to powinienes zagrac w gre Americas Army ( darmowa - americasarmy.com/pl ).
Pozdrawiam
x2
ps. hang to deb0l
.w!$n!a^ - 2007-11-14, 06:21
Plz nie piszcie - realistyka, a realizm :)
CoD'4 jak i poprzednie czesci to typowy arcade shooter. Ma to swoje + i -. Jezeli szukasz realizmu to powinienes zagrac w gre Americas Army ( darmowa - americasarmy.com/pl ).
Pozdrawiam
x2
ps. hang to deb0l Obrazek
zelatur - 2007-11-14, 17:54
Gralem w tego AA ;P fajna gierka... ale mi jakos ona nie lezy.
W Red Orchestra tez.. moim zdaniem jest smutny XD
Mam orginalnego COD4 i bede w niego nap. , i wbijam w to czy jest realny czy nie, fajnie sie w niego gra i tyle.
Do zobaczenia na polu bitwy, hie ;P
[ Dodano: 2007-11-17, 01:08 ]
Ostatnio na serwerze (po raz pierwszy) spotkalem sie z opcja "hardcore". I swierdzam ze nie ma lepszej opcji, gra staje sie duzo bardziej realniejsza, brak celownika, mapy, mozna zabic swojego i duzo latwiej zabic kogos :) Ogolem odrazu mi sie spodobalo :) ale jest malo serwerow, nie wiem czemu wola grac z ulatwieniami ;P brakiem realizmu, walisz do typa a ten stoi :D hardcore - tego tam nie ma jest wszystko realniejsze, to jest to :) chcialbym zeby zrobili wiecej serwerow na hardkorze, jak narazie jest jeden :)
m1chau - 2007-11-18, 18:08
tak, hardcore jest bardzo fajny, ale nie wtedy,gdy kolesie biegaja z p90 i wala na oslep caly magazynek:/ ale porocz tego bardzo mi lezy tryb hardcore. szczegolnie na mapie shipment free 4 all:D
dL31n - 2007-11-18, 18:41
Ja jak po raz pierwszy włączyłem cod'a4 na mp, to właśnie grałem na serwie "hardcore". Ogólnie to grało się dobrze, żadnych większych zmian nie odczułem, a brak celownika to dobry pomysł
zelatur - 2007-11-20, 22:15
zaczynam sie denerwowac na te gre... powiem krotko. "Zrobili z tej gry typowy, tani, smutny, przeokrotnie zalosny DEATHMATCH!!" Kazdy CoD byl szybka gra, bardzo dynamiczna... ale cholera jakie mamy czasy? Oni ciagle stoja w miejscu z ta realnoscia. Pomysleli skoro nowy CSS jest taki jak stary CS1.6 to my tez tak zrobimy i bedzie GICIO. No nie wiem, dla mnie nie. Nudne to juz sie robi... bieganie, skakanie na lewo prawo i strzelanie na oslep (oczywiscie nie w kazdych momentach, ale wiekszosci), to nie Q3 ;/ Zalosne... powoli zaczynam zalowac zakupu. No ale dobra nie histeryzujmy. Nie oczekuje z tej gry jakies mega realnosci, ale krotko "Niech nie robia z tego Q3 albo UT" ;/
Przemo - 2007-11-21, 16:30
zaczynam sie denerwowac na te gre... powiem krotko. "Zrobili z tej gry typowy, tani, smutny, przeokrotnie zalosny DEATHMATCH!!" Kazdy CoD byl szybka gra, bardzo dynamiczna... ale cholera jakie mamy czasy? Oni ciagle stoja w miejscu z ta realnoscia. Pomysleli skoro nowy CSS jest taki jak stary CS1.6 to my tez tak zrobimy i bedzie GICIO. No nie wiem, dla mnie nie. Nudne to juz sie robi... bieganie, skakanie na lewo prawo i strzelanie na oslep (oczywiscie nie w kazdych momentach, ale wiekszosci), to nie Q3 ;/ Zalosne... powoli zaczynam zalowac zakupu. No ale dobra nie histeryzujmy. Nie oczekuje z tej gry jakies mega realnosci, ale krotko "Niech nie robia z tego Q3 albo UT" ;/
No, trzeba rzec, że doszedłeś do bardzo ciekawego wniosku.
BTW. ta gra nie ma nic wspólnego z CoD 2, ani 1 oO
primitive - 2007-11-21, 16:47
ale pojęczeć warto :D
Masterceo - 2007-11-21, 17:29
lol, zelatur, przestan grac na 52 osobowym TDM i pograj chociaz raz na S&D...
bledy - 2007-11-21, 17:36
No Zelatur ja się z tobą nie zgadzam ;p strzelasz na oślep?? Jezu jak ty grasz? biaganie w kółko zmień mapę?No i jak grasz na publikach 50 osób i co 0.03 sekundy ktoś ginie to weź przestań... Graj na umiarkowanych serverach w gry inne niż TDM ;p i miej jakąś taktyke :]
zelatur - 2007-11-21, 18:08
nie chodzi o to jak ja gram... chodzi o to jak graja inni. Staram sie grac wolno, taktycznie... ale co z tego? jak zara ktos mnei z tylu zadupi bo sie respawnuje za mna, albo wyleci i zacznie skakac i nawalac na slepo i jak zwykle trafi mnie bez problemu ;/ i nie mowie tu o serwerach po 50 typa ;/ gram na max 30 czesto na 20 ;/ i jak narazie widze to ciagle.. koles biegnie zobaczy typa momentalnie padnie na ziemie/ skoczy w gore i zacznie strzelac po czym gine ;/ TO JEST TAK TANIE ZE AZ PLAKAC SIE CHCE!
Moze macie racje ze trzeba poszukac jakiegos spokojnego serwera gdzie gra np 18> , i w trybie S&D ... jednak powiem ze brakuje mi tego czegos z CSS.
Jak ktos ma taki fajny serwer gdzie jest spokoj i ladny ping to moze do mnie napisac ;)
Mile widziany tryb hardkore ;P GG: 2768373 Pozdr0
Przemo - 2007-11-21, 20:08
nie chodzi o to jak ja gram... chodzi o to jak graja inni. Staram sie grac wolno, taktycznie... ale co z tego? jak zara ktos mnei z tylu zadupi bo sie respawnuje za mna, albo wyleci i zacznie skakac i nawalac na slepo i jak zwykle trafi mnie bez problemu ;/ i nie mowie tu o serwerach po 50 typa ;/ gram na max 30 czesto na 20 ;/ i jak narazie widze to ciagle.. koles biegnie zobaczy typa momentalnie padnie na ziemie/ skoczy w gore i zacznie strzelac po czym gine ;/ TO JEST TAK TANIE ZE AZ PLAKAC SIE CHCE!
Moze macie racje ze trzeba poszukac jakiegos spokojnego serwera gdzie gra np 18> , i w trybie S&D ... jednak powiem ze brakuje mi tego czegos z CSS.
Jak ktos ma taki fajny serwer gdzie jest spokoj i ladny ping to moze do mnie napisac ;)
Mile widziany tryb hardkore ;P GG: 2768373 Pozdr0
Skoro Ci nie odpowiada tryb TDM to po co na nim grasz? Masz jeszcze parę innych oO
ZeeToxPL - 2007-11-21, 20:30
Wbijaj popołudniami i wieczorkami na serwer .pl PL4FC, S&D tam jest praktycznie codziennie tam gram z kolegami z plaY^, a jak sie chłopakom z PL4FC zawidzi grać w tym samym czasie to bardzo ładna gra jest A na kolesi z p90 w trybie Hardcore jest prosty sposób - Barett .50cal :P Sam rzadko trafiam na servery Hardcore, ale podoba mi sie, bo biore sobie G36 + tłumik, jeden head i koleś leży, a nie to co na normalnym, że trzeba 1/3 magazynka wystrzelić...
zelatur - 2007-11-22, 17:12
wiekszosc serwerow gra na normalnym trybie ;/ smutne... a jak juz jest jakis hardcore to albo jest pelny, albo jest za duzo typa na nim, albo jest duzy ping... poprostu masakra
[ Dodano: 2007-11-24, 21:39 ]
Tak sobie ostatnio przypomnialem jak gralem jeszcze w COD1 ... po jakims czasie zrobili pierwszego patcha... gdzie o dziwo wprowadzali realistyke :) np. z luneta od snipery > nie bylo juz tak ze nacisniemy i w ciagu sekundy mamy widok z lunety jest tak jakby takie ze z czarnego ekranu powoli widac lunete :) i luneta nie byla na caly ekran tylko gdzie na 1/4 ekranu to bylo realne :) tak samo cos tam ze skakaniem zrobili ze sie meczylismy po 1,2 skokach i prawie nie skakalismy :)... tak sobie patrze na to i wnioskuje ze jednak oni mysla o realistycznosci :) Jak myslicie gdy wyjdzie jakis konkretny patch pojda w tym kierunku? Ja bym bardzo chcial ;P
kanka92pl - 2007-11-28, 19:21
Zgadzam się, że rzeczy które opisałeś są nierealne rzyczywiście takie są ale......
Gdyby ta gra była full real to by się w nią nie dało grać, innymi słowy była by mało grywalna. A jeśli by tak było, CoD 4 zostałby uznany za kiche, a tak uważam ją za bardzo udaną.
zelatur - 2007-11-29, 16:58
Moze i masz racje :) ... Ale gdyby np w nowym patchu powiekszyli recoila (na realniejszy) to gra zyskala by na realnosci :) I mysle ze nie stracila by przez to oceny:) Tylko odrzut tych broni i by bylo cacy moim zdaniem :) nie bylo by typowych full auto scen, mniej by przypominalo zwyklego arcade;P pozdr0
kanka92pl - 2007-11-29, 17:23
Jak dla mnie rzeczą nie realną jest "sniper", i to nie tylko w tej części. Przykład : Celując w pozycji stojącej celownik troche nam się kiwa (bez wstrzymanego oddechu), kucamy......... kiwa się tak samo.....kładziemy sie...i znów tak samo.....W rzeczywistości, gdy snajper leży celownik nawet nie drgnie . Tak więc chwianie się celownika powinno zostać poddane drobym korektom, żeby po zmianie z pozycji stojącej, chwianie celownika stopniowo się redukowało .
LoGiTech - 2007-11-29, 17:51
"W rzeczywistości, gdy snajper leży celownik nawet nie drgnie" kanka92pl weź kup sobie lunetę z rynku jakaś za 10 zł i załóż na jakąś broń jak nie masz to na wciśnij sobie na patyk połóż sie i zobacz czy sie krzyż nie kołysze w pozycji lezącej i wtedy napisz tego posta od nowa bo chyba za dużo filmów się naoglądałeś.
zelatur - 2007-11-29, 20:08
chodzilem na strzelnice i strzelalismy pozycji lezacej > a wiec moge powiedziec ze "drgnie" :]
Chodz wiecie, snajperzy sa tak szkoleni ze kto to wie czy im tam sie nie rusza celownik podczas pozycji lezacej.
A co do snajperki w cod4. Masz racje ze w kazdej pozycji kiwa sie tak samo :) jestem pewien ze to poprawia ;) tak mialo miejsce w cod1 przyjamniej..
Squall - 2007-11-29, 20:11
Strzal w leb a koles dalej biega , jak tu mozna poruszac temat o realnosci cod'a
kanka92pl - 2007-11-30, 14:53
"W rzeczywistości, gdy snajper leży celownik nawet nie drgnie" kanka92pl weź kup sobie lunetę z rynku jakaś za 10 zł i załóż na jakąś broń jak nie masz to na wciśnij sobie na patyk połóż sie i zobacz czy sie krzyż nie kołysze w pozycji lezącej i wtedy napisz tego posta od nowa bo chyba za dużo filmów się naoglądałeś.
Jak jesteś w pozycji leżącej i broń jest podparta to trzeba mieć padake żeby się ruszyła.
Inaczej jakim cudem można oddać skuteczny strzał na odległość od 1500 do 2000 m ?? Broń musi być nieruchoma. Znaczy no małe drgnięcie zawsze jakieś jest, ale nie lata jak w CoD 4.
[ Dodano: 2007-11-30, 15:56 ]
A co do sprzętu jaki mi "poleciłeś" jestem pewien, że zawodowi snajperzy nie mają broni i lunet za 10 zł
Squall - 2007-11-30, 15:07
A o co ma podeprzec bron sniper w cod4 skoro zadna z nich nie ma dwójnogu ... ?
Jest zmuszony trzymac ja lekko uniesiona .
Problem solved .
kanka92pl - 2007-11-30, 15:10
Na łokciu se może podepszeć, na jakiejś kłodzie, na nierówności, te odrobine realizmu mogli by wprowadzić. Żeby po zmianie pozycji mniej się celownik ruszał.
brainiak - 2007-11-30, 15:11
@kanka
słyszałes kiedyś o ciśnieniu krwi? o tętnie? ale mniejsza z tym - zrób eksperyment:
weź coś co wydziela w miarę skupionąm wiązkę światłą - czy to jakis laser czy latarkę
zamontuj ją sobie do cięższego przedmiotu (imitacjia ciężkiego karabinu snajperskiego), ale tak by móc nią obracać i oczywiście cały czas mją trzymać (palec na spuście)
poświeć na ściane oddaloną o x metrów przy której stoi druga osoba, niech sprawdza czy wiązka jest bardzo stabilna
z doswiadczenia wyciągnij wnioski
btw w hollywoodzkich filmach czasami nawet lornektka nie drży
also ktoś zna przypadku skutecznych strzałów z 1500-2000m? to wogóle mozliwe?
kanka92pl - 2007-11-30, 15:14
Ze snajperki o największym zasięgu można oddać skuteczny strzał na ok 2000m, ale nazwy nie pamiętam.
Nie no to wiadomo, że do okoła jak w grach nie bede mógł celować szybko, ale mówie o celowaniu podpartą bronią w jedenym kierunku. Gdyby w grze tak było to by była kicha.
Squall - 2007-11-30, 15:16
Na łokciu se może podepszeć
Celownik by drgal nie mniej niz na stojaco .
kanka92pl - 2007-11-30, 15:17
No fakt, zawsze można się do czegoś przyczepić. W CoD 4 mamy "snajpera" a nie jakiegoś wypitego rolnika
PS wiadomo, że jak ja będe próbował celować to mi będzie się ruszał celownik, ale ktoś kto zostaje snajperem nie strzela jak pierwszy lepszy cywil.
brainiak - 2007-11-30, 15:37
PS wiadomo, że jak ja będe próbował celować to mi będzie się ruszał celownik, ale ktoś kto zostaje snajperem nie strzela jak pierwszy lepszy cywil.
zawodowi snajperzy nie mają krwioobiegu?
anyway ja nie chce znać zasięgu broni, ja chce poznac fakt w którym ktoś na taki dystans oddał skuteczny strzał. w warunkach domowych.
Masterceo - 2007-11-30, 15:37
czlowieku, snajperki sa skuteczne w zasiegu do 1000m, pozniej to juz horror strzelac z takiej...
takie Sako TRG ma zasieg skuteczny 700m bodajrze i jest dosyc lekka snajpa, zamiast ogladac BHD pojdz pojdz zapytaj sie strzelca wyborowego jak sie strzela ze snajpy...
BTW:najlepszy oddany strzal ze snajpy to 2xxx m, nie pamietam dokladnie, ale na 90% mniej niz 2500...oddany byl chyba z barreta
Squall - 2007-11-30, 15:40
Wasilij Zajcew
kanka92pl - 2007-11-30, 16:11
"Największy dystans, z którego trafiono w człowieka strzałem snajperskim w walce, wynosi 2430 metrów, oddany został z karabinu powtarzalnego McMillan TAC-50 kalibru .50 BMG"(czyli 12,7 mm)
Nie mówie, że z każdego się tak da np. SVD ma skuteczny zasięg ok 500 m
Squall - 2007-11-30, 16:32
Co nie zmienia fakty ze mniej niz 2500
Masterceo - 2007-11-30, 18:10
prawda
a taka 0.50 w CoDdzie to tylko barret xP
Squall - 2007-11-30, 18:25
Ta , i z barreta nie zawsze zabijasz na strzala .
zelatur - 2007-12-01, 23:30
wogole te snajperki w grze malo sie roznia od siebie ;p a o barrecie nie ma co gadac... zalosny jest w tej grze. Taki kaliber ze hoho trafisz typa w noge a ten dalej potrafi biec, spoooko ;D
[ Dodano: 2007-12-04, 20:46 ]
wchodze sobie na youtube wpisuje "physx" cos tam in game moze nie wiem.. szukam fizyki w grach. No i sa tam jakies filmiki, z wykorzystaniem karty fizycznej "Ageia PhysX". Nie wiem kiedy ta karta fizyczna wyszla i wogole, ale mysle ze jest to nowy wynalazek, bo zaledwie pare gier tego wykorzystuje, no ale jak tak by patrzec np.
http://www.youtube.com/watch?v=anoH3JQJ ... re=related
(cos takiego zamiast tekstur krwi? :P)
http://www.youtube.com/watch?v=f6A2qiiu ... re=related
(ladny efekt zginania sie metalu ;])
http://www.youtube.com/watch?v=dviWZcphcIQ
(cos takiego jako ubrania? :) po strzalach, wybuchach mogly by sie drzec, super:)
http://www.youtube.com/watch?v=CsoxCEVHEuQ
(efekt deformowania sie.. np. w samochodach, czy innych tego typu rzeczy ;])
http://www.youtube.com/watch?v=Wvsk8vUwYXU
(ten efekt podoba mi sie bardzo.. mogli by to wykorzystac w budynkach.. bylo by naprawde super.. cala mapa by poprostu byla w szczatkach :D kazdy by polubial RPG)
A wiec moim zdaniem gdyby wykorzystali te karte :) moglyby wyjsc calkiem realistyczne gry. W takowym call of duty 4 ... wybuch granatu w budynku moglby zrobic niezle zamieszanie. Strzal w sciane z barreta moze wkoncu by ja jakos na wylot przecial?:P Rakiete np w czolg.. wgiela by sie blacha, gonsienica by sie rozlazla? To by bylo pole bitwy ;) Pozdr0
Wujek_Marian - 2007-12-05, 16:49
No byłoby ekstra, może jeszcze dożyje
m1chau - 2007-12-06, 20:49
[quote="kanka92pl"]"Największy dystans, z którego trafiono w człowieka strzałem snajperskim w walce, wynosi 2430 metrów, oddany został z karabinu powtarzalnego McMillan TAC-50 kalibru .50 BMG"(czyli 12,7 mm)
lol,mowi wam cos nazwa mcMillan? czy nie jakos tak sie nazywal kolo z misji "wszyscy schowani"? :P a zreszta czego wy chcecie od tej gry? zagrajcie w the regiment, albo w pac mana :P tam to jest realistyka zachowana.
Wujek_Marian - 2007-12-06, 21:26
czy nie jakos tak sie nazywal kolo z misji "wszyscy schowani"?
black0ut - 2007-12-07, 11:19
lol,mowi wam cos nazwa mcMillan?
Generalnie McMillan 50 cal to armata. Jestem sklonny uwazac ze ten kaliber jest w stanie roz#$%^&@# czlowiekowi leb :D
http://youtube.com/watch?v=idc4QBMG6kc
Jesli chodzi o snajpe w cod4 to mam pewien problem, moze wiecie o co chodzi -
Celuje do kolesia, jestem pewien na 100% ze jego tors/glowa (whatever) jest dokladnie na srodku celownika (moze sie nawet nie ruszac) - strzelam.... i nic. Wydaje mi sie ze to jakies bugi hitboxow ale podobno jest patch na server dzieki ktoremu duzo latwiej trafic.
JaRo* - 2007-12-07, 11:23
McMillan 50 cal Daje rade, laska też
black0ut - 2007-12-07, 11:49
"Największy dystans, z którego trafiono w człowieka strzałem snajperskim w walce, wynosi 2430 metrów, oddany został z karabinu powtarzalnego McMillan TAC-50 kalibru .50 BMG"
Jesli kogos to interesuje znalazlem dokladniejsze info.
Tak jak kolega napisal 2430 metrow, Strzelal Cpl. Furlong z kanadyjskiej jednostki 3PPCLI, do Taliba, w Afganistanie, w marcu 2002 roku - czyli calkiem niedawno, a technika idzie do przodu ;)
Wujek_Marian - 2007-12-10, 18:39
Strzelal Cpl. Furlong z kanadyjskiej jednostki 3PPCLI,
kanka92pl - 2007-12-11, 17:00
Strzelal Cpl. Furlong z kanadyjskiej jednostki 3PPCLI,
Chcę go dotknąć
Arkhir - 2007-12-12, 21:27
Jakieś stare te wasze dane ;)
M107 ma maksymalny zasięg 6800 (!) metrów (efektywny zasięg "trochę" mniejszy, ale zawsze). Co prawda, strzał na taką odległość jest prawie niemożliwy, głównie z powodu siły Coriolisa oraz zmiennej siły wiatru na takim dystansie.
XM109, prototypowa udoskonalona wersja 107 ma służyć do niszczenia umocnień i lekko opancerzonych pojazdów z odległości 2000m, więc efektywny zasięg tej broni wykorzystanej przeciwko człowiekowi byłby dużo większy.
"Singlowa" misja CoD 4 doskonale pokazuje, z czym musi się zmagać strzelec wyborowy, choć tam odległość jest dużo mniejsza.
Pozdrawiam,
Arkhir
PS. Nie chciałbym zobaczyć, co trzynastomilimetrowa kula jest w stanie zrobić z głową człowieka.
PPS. Ten artykuł oprócz suchego opisu technicznego pokazuje, co potrafią obecne "cacka". Otóż ta osiemnastokilowa broń wystrzeliwując pociski kalibru 15.2mm z prędkością początkową 1450 m/s (Barret M82 to "tylko" 854 m/s) przebija DWIE ściany dowolnego transportera opancerzonego z odległości 1000m dodatkowo wywołując efekt fragmentacji, czyli coś podobnego do granatów ręcznych. Strach się bać, czyż nie?
SHUya - 2007-12-17, 10:32
Co do realności - spaprany podział broni:
1. G36C nie jest karabinem szturmowym - jest karabinkiem albo nawet subkarabinkiem. Wersja szturmowa ma oznaczenie G36, a G36K (kurz) jest karabinkiem. To samo z M4A1.
2. AK 74 U nie jest pistoletem maszynowym - jest jak wyżej subkarabinkiem. PM - jak sama nazwa wskazuje strzela amunicją pistoletową - jak MP5 (9 mm Para). Chcieli dodać inny PM powinni dodać UMP labo MP7.
3. Pistolety - Powiedzcie mi jaka armia używa Desert Eagla? Odp. ŻADNA. Jest tyle innych fajnych pukawek Sig 226, Five- Seven, wszelkie CZK.
4. Chcieli dodać jakiś fajny karabin na koniec - trzeba było zamiast MG44 dać FN FAL, albo Galila.
Kolejną rzeczą jest dostępność wszystkich broni dla obu stron konfliktu - sprawa dobrze zrobiona jest w Cs'ie gdzie frakcje mają dostęp do broni tylko im przypisanych, jak jestem w stanie zrozumieć że specnaz ma MP5, tak nie jestem dostępności np. Barreta.
Twórcy poszli po najmniejszej linii oporu jeśli o to chodzi.
unknown - 2007-12-18, 07:18
To, że ktoś nie trafia będąc pewnym że trafić powinien bądź trafi gdy nie powinien trafić bierze się z 4 powodów... Najczęściej :)
1. Różnica w pingu graczy (oczywista zmora shooterów sieciowych...)
2. Różnica w fps (kolejna oczywista oczywistość...)
- pkt. 1i2 najlepiej widać jak np. biegniesz, wylatujesz zza zakrętu i zanim kogokolwiek zauważysz to giniesz... różnicę widać też czasami na KillCam lub po prostu celujesz kolesiowi prosto w główkę z zooma, strzelasz... i okazuje się, że kolesia dawno już tam nie ma a wredne hitboxy poszły wraz z nim. Oczywiście przy małej różnicy w ping/fps nawet nie idzie tego zaobserwować jednak przy dużej już staje się to widoczne. Dlatego na serwerach tak pilnowany jest ping. To, że łącząc się z serwerem mamy np 50ms nie oznacza, że chwilowe (!!!) opóźnienia nie mogą sięgnąć nawet 2000-3000ms! :D
3. Różnica w detalach na mapie (to, że ktoś zyskując fps ich nie widzi nie oznacza, że nic po drodze nie ma! Zdarzają się kwiatki programistów, że coś jest detalem który można wyłączyć ale fizycznie nadal przez program uważane jest za przeszkodę dla kul.)
4. Bugi. Robale i inne cuda mające na celu wykończenie psychiczne wszystkich Fraglesów którzy dla zdobycia 1 fraga są w stanie kląć przez 15minut bez wdychania powietrza...
Zostaje się z tym pogodzić. To zawsze działa w 2 strony i jeśli kogoś wkurza to, że nie zapodał headshoota jakiemuś kolesiowi, niech uświadomi sobie, że ktoś celując w ich głowę może mieć ten sam problem.
Co do zoomiarzy chcący mieć nieruchomy celownik etc. bo przecież snajperowi celownik nawet nie drgnie... Lamentujących, że muszą do kogoś 2 razy strzelić by go zabić etc..
Strzelaliście kiedyś? Jak łatwo jest spudłować celując komuś w głowę można obliczyć sobie choćby wzorkiem na długości boków w trójkącie. Przy jednej przyprostokątnej (odległość = choćby 400 metrów) i odchyleniu o 0.01 stopnia to z tego co pamiętam daje ok 5cm różnicy! Przy odchyleniu o ok 0.1 stopnia to już dziesiątki cm :) Dodać wiatr, tor balistyczny pocisku etc... Powodzenia. Poza tym - odległość. Reguluje się ją nastawami celownika (obojętnie jakiego typu, nie ma celowników których nie trzeba ustawiać). Aby precyzyjnie trafić w cel odległość trzeba określić co do metra... Utrzymanie 'nieruchomo' celownika przez czas dłuższy niż 2-3 sekundy jest niemożliwe. Strzał oddaje się z reguły na tzw. bezdechu (choć są różne praktyki) w pozycji leżącej. Najmniejsze drgnięcie broni podczas strzału nawet spowodowane złym jej ułożeniem przekłada się na dziesiątki centymetrów różnicy od celu. Skuteczne strzelanie z innych pozycji jest nieporównywalnie bardziej trudne a z pozycji stojącej możliwe już tylko na filmach...
Poza tym na współczesnym polu walki odległość od strzelca do celu bardzo rzadko przekracza kilkaset metrów a strzelanie 'seriami' jest praktyką której nie uczą na żadnym szkoleniu i z reguły oznacza duże ryzyko śmierć strzelca. Misje snajperskie w stylu filmu 'Snajper' są niezmierną rzadkością. Dzisiejszy snajper prowadzi rozpoznanie, wspiera działania piechoty, w trakcie wymiany ognia likwiduje oficerów/dowódców przeciwnika i snuje się jak cień za swoimi kumplami z oddziału.
Snajper musi mieć 'snajpera' we krwi. Tego nauczyć się nie da. Można być dobrym strzelcem, jednak bez odpowiedniego 'czucia' broni, pewnego rodzaju dodatkowego zmysłu nie zostanie się snajperem. Za dużo to kosztuje.
Byłem, widziałem, strzelałem. Z M82A1M (ten cały Barret 0.50 w wersji dla armi USA) tylko kilka razy, jednak zdążyłem nabrać respektu do ludzi którzy dzwigają toto ze sobą. Bieganie? Chyba tylko jak ktoś do nas strzela. Strzelanie z tego w pozycji klęczącej to nie lada wyczyn. Nie ze względu na odrzut - już sam ciężar jest nie lada przeszkodą bo toto bez amunicji waży ok 13kg. W rękach wydaje się jeszcze cięższe (odrobina fizyki - kilogram trzymany w kieszeni nie jest cięzki natomiast utrzymać kartkę papieru w wyciągniętej ręce przez minutę można nazwać swego rodzaju osiągnięciem).
Więc proszę skończcie już porównywanie gry do real world bo po pierwsze primo to wam nie wychodzi z braku argumentów po drugie primo koleś z M4 też może powiedzieć, że przeciwnik trafiony w głowę na 100% będzie martwy. Nie trzeba do tego 12.7 x 99mm pocisków z mini-działa jakim jest Barrett 0.50. Kurde, człowiek dobrze trafiony z procy w głowę potrafi odjechać!!! Po trzecie primo-ultimo... Ktokolwiek wziął pod uwagę ile kawy wypił taki snajper przed strzałem? Jak ręce mu latają od wysiłku? Dajcie już spokuj. To gra.
Bicozit - 2008-10-16, 18:21
Mowisz, ze przy sprincie prawie nie zmiejsza sie celnosc. Moze i tak nie wiem. biegnac sprintem wcale nie da sie ani celowac, ani strzelac...
ERROR40491 - 2008-10-16, 18:24
Po co odkopywać stare tematy ?
H1gh - 2008-10-16, 18:52
ja tam nie wiem po co taka dyskusja, kazdy wie ze cod4 ma malo wspolnego z realizmem ;) dla takich wyjadaczy pozostaje czekac na OFP2 czy AA3.0 albo troche pograc w GRAW2 ;)
Kamcioslav - 2008-10-16, 19:41
podpowiem że obok OPF2 wychodzi też ArmA2
verdis - 2008-10-16, 23:12
Nie chce mi się czytać wszystkiego ale powiem jedno:
Realistyka gry kłóci się w większości przypadków z grywalnością, która jest ważniejsza i to dlatego żadna gra nie może być w pełni realistyczna.
[CKSS]Hetman - 2008-10-17, 07:21
ta gra jest zdecydowanie nierealna
przykład: umierający wraca do pełni sił w 10 sek :) - gdzie tu realizm, mało tego umierający biega normalnie i skutecznie prowadzi ostrzał...
przykład2: nie spotkałem się z zacinaniem broni
przykład3: nie można użyć celownika optycznego bo jest założony tłumik :P
przykład4: po co w snajperce bipod skoro go nie można użyć
Gry komercyjne nastawione są na zabawę a nie na realizm pola walki bo po prostu nie sprzedadzą się.
Realistyka gry kłóci się w większości przypadków z grywalnością, która jest ważniejsza i to dlatego żadna gra nie może być w pełni realistyczna.nie znasz kolego Americas Army która jest za darmo i nie jest nastawiona na grywalność. Nie ma takich "realizmów" jakie podałem w przykładach powyżej.
W wersji 3.0 ma graficznie prześcignąć CoD4, póki co jest na silniku sprzed kilku lat.
H1gh - 2008-10-17, 07:49
Moim zdaniem realizm - TAK, ale przesadny realizm - NIE. Zeby nie siedziec po tych krzakach pol godziny wpatrujac sie w 1 punkt :P grywalnosc musi byc jakas.
verdis - 2008-10-17, 14:46
ta gra jest zdecydowanie nierealna
przykład: umierający wraca do pełni sił w 10 sek
To jak inaczej miało by niby być? jak cie ktoś zabije to game over? ;D hahah
[CKSS]Hetman - 2008-10-17, 14:54
ta gra jest zdecydowanie nierealna
przykład: umierający wraca do pełni sił w 10 sek
To jak inaczej miało by niby być? jak cie ktoś zabije to game over? ;D hahah
verdis - 2008-10-17, 15:20
grałem w AA i wiem mniej więcej jak to jest ale co do grywalności to ta gra nie wciąga tak bardzo. Przeczytałem wszystko i ciągle nie wiem o co masz pretensje do gry? w cod4 też masz S&D i też odradzasz się na początku rundy bo niby jak inaczej to sobie wyobrażasz? Po co przesadny realizm?
[CKSS]Hetman - 2008-10-17, 22:34
nie mam pretensji
ale daleko jej do realności
Bicozit - 2008-10-19, 20:28
grałem w AA i wiem mniej więcej jak to jest ale co do grywalności to ta gra nie wciąga tak bardzo. Przeczytałem wszystko i ciągle nie wiem o co masz pretensje do gry? w cod4 też masz S&D i też odradzasz się na początku rundy bo niby jak inaczej to sobie wyobrażasz? Po co przesadny realizm?
CZLOWIEKU! Pezeczytaj jeszcze raz co napisal Hetman i sie dopiero zacznij czepiac, Nie rozumiesz nadal?! To ci podpowiem!!
Chodzi Mu o to ze umierasz(niedokonany) Czyli caly ekran"czernowy" itd. A po 10 sekundach jest juz wszystko ok a na dodatek gdy jestes prawie matrwy mozesz ze biegac strzelac skakac itd.
Po co odkopywać stare tematy ?
Po co pisac beznadziejne posty?
No to po co je piszesz ?
Spam plz ?
ERROR40491 - 2008-10-20, 14:57
ERROR40491 napisał/a:
Po co odkopywać stare tematy ?
Po co pisac beznadziejne posty?
No to po co je piszesz ?
Izu - 2008-10-21, 17:49
No to po co je zaczynacie? ;D
Wracają do tematu, więcej realizmu->mniejsza grywalność no niestety, dla niektórych wkurzający jest brak realizmu, ale jak gra byłaby naprawde realna, nie miałąby tylu graczy (wiem wime powtórzyłem wcześniejsze posty)
[CKSS]Hetman - 2008-10-22, 10:37
Wracają do tematu, więcej realizmu->mniejsza grywalność no niestety, dla niektórych wkurzający jest brak realizmu, ale jak gra byłaby naprawde realna, nie miałąby tylu graczy (wiem wime powtórzyłem wcześniejsze posty)kwestia grupy docelowej
ERROR40491 - 2008-10-22, 11:10
Jeśli chodzi o realność to w singlu tak ale w mutlti nie chciał bym zeby przy pięknej akcji broń mi sie zwiesniła xD
verdis - 2008-10-22, 12:34
CZLOWIEKU! Pezeczytaj jeszcze raz co napisal Hetman i sie dopiero zacznij czepiac, Nie rozumiesz nadal?! To ci podpowiem!!
Chodzi Mu o to ze umierasz(niedokonany) Czyli caly ekran"czernowy" itd. A po 10 sekundach jest juz wszystko ok a na dodatek gdy jestes prawie matrwy mozesz ze biegac strzelac skakac itd.
ehh czy twój mózg jest na tyle rozwinięty żeby pojąć że to jest gra i nie może być jak w życiu? ale że siedzisz pewnie całe życie przed kompem to skąd możesz to wiedzieć
Krauser95 - 2008-11-22, 00:06
Dobra nie kłućcie sie już .......... dajcie se spokój To tylko gra Nawet jeśli według was w COD 4 brakuje realizmu to pograjcie 24 godziny bez przerwy w CS'a 1.6 . Zrzygać sie można
DeV - 2008-11-22, 11:53
Podobny topic już był nie wiem czemu nikt tego nie zauważył.
Chcesz realności wyjdź na ulice ale jak się boisz to pograj w OPF lub Arma.
Tyle w temacie, Cod4 niema nic wspólnego z realizmem, dlaczego ? spróbuj rzucić granat tak jak to jest możliwe w cod'zie GL.