ďťż

Cos nie tak z silnikiem??



Yankol - 2007-06-16, 18:56
" />Moj problem a raczej zmartwienie polaga na dziwnym zachowaniu silnika.
Tzn mi sie wydaje, ze cos jest nie tak. Przy dodaniu gazu,powiedzmy na trzecim biegu przy predkosci ok 40km/h i obrotach ponizej 2000 rpm silnik momentalnie wkreca sie na ok 5000 rpm ale nie idzie to w parze z przyspieszeniem, po chwili opadaja obroty do ok 3500 i znowu rosna, wtedy juz auto przyspiesza ok. To samo dzieje sie na 4 i 5 przy odpowiednio niskich obrotach, ponizej 2000. Wyglada to tak, jakby silnik nie przenosil napedu na kola, i dlatego tak szybko i latwo sie wkreca.

Macie jakies pomysly? Czy moze to jest normalne zachowanie? W kazdym razie w zadnym aucie ktorym jezdzilem silnik sie tak nie zachowywal.

Pozdrawiam




Talib - 2007-06-16, 19:01
" />Yankol, to nie problem z silnikiem a ze sprzęgłem. Jak będziesz tak dalej jeździł spalisz tarcze. Spróbuj doregulować je.



Yankol - 2007-06-16, 19:07
" />Doregulowac tarcze? Tzn? Mozesz mi napisac cos o tym wiecej?
Czyli z silnikiem jest wszystko ok? A ze sprzeglem nie mam problemow, no poza tym jak juz wiem



Dzida - 2007-06-16, 19:09
" />Ja podejrzewam najgorsze - sprzęgło do wymiany. W D15B2 chyba nie ma możliwości regulacji sprzęgła...




Yankol - 2007-06-16, 19:15
" />Czyli napewno sprzeglo Nie ma innych mozliwosci?



Dzida - 2007-06-16, 19:25
" />Nie ma, zdecydowanie nie ma, niestety nie ma



Grzehurra - 2007-06-16, 20:14
" />i tak dobrze ze sprzeglo, to jeszcze nie tragedia- poczytaj tematy o przekreconych panewkach!!



Yankol - 2007-06-16, 20:55
" />Kurde, a mialem robic blacharke
Wiem, ze to juz pewnie bylo przerabiane,ale skoro juz o tym piszemy to jakiej firmy sprzeglo mam kupic? I ile mnie wiecej $ przygotowac?



Khacker - 2007-06-16, 21:02
" />koszty tak z grubsza..
300-400zł komplet sprzęgła (ja wymieniałem na Nippon)
+ robocizna (zależy od mechanika) 150-300zł



Talib - 2007-06-16, 21:35
" />Jak nie ma co wy gadacie - a linką to niby co nie regulacja?? Czasem może wystarczyć linką przerególować. Spróbuj przy skrzyni odkręcić tą nakrętkę o pół obrotu, zobacz czy biegi wchodzą itd, i na miasto sprawdzić czy się dalej ślizga, jak tak, to znowu itd. Jak biegi przestaną wchodzić to znak, że przerególowałeś. Tylko na tą chwilę nie jestem pewien czy masz tą nakrętkę odkręcać, ale tak mi się wydaje Jak będzie inaczej to poczujesz na sprzęgle, że za późno zaczyna brać. Podręcznikowo powinieneś sprzęgło ustawić tak, aby luz na tej dźwigience przy skrzyni wynosił 4-5mm a na pedale 15-20mm. Ale to sie tyczy sprzęgieł w dopuszczalnym rozmiarze Jak coś źle mówię to poprawcie
EDIT
Tylko fakt jest taki, że jak tarcza się zdążyła zeszklić, albo padł docisk to niewiele to pomoże...



Dzida - 2007-06-16, 21:55
" />Mówisz dobrze, ale moim zdaniem D15B2 ma hydrauliczne sprzęgło i tam nie ma możliwości regulacji.

Co to znaczy "zeszklona" tarcza sprzęgła? Domyślam się że to taka po dobrej polerce dociskiem, ale czy taka nie wychodzi z favryki i nie dzieje się tak naturalnie podczas eksploatacji fury?



Talib - 2007-06-16, 22:02
" />Dzida, hydraulika była w 5 gen,a nie u nas przy D serii, w każdym razie nie w seryjnym 1.5 . A zeszklona tarcza to taka która straciła już swoje właściwości przez pracę w poślizgu przez długi czas. Jakbyś rozebrał kiedyś spalone sprzęgło to byś wiedział o co kaman
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu