cynkowanie
tata_muminka - 2010-04-15, 12:40
" />witam, co myślicie o cynkowaniu np nadkoli? bo robiąc powiedzmy reperaturki tylne można by je dać w ocynk prawda? i by było juz po kłopocie na zawsze
Yankol - 2010-04-15, 12:56
" />Wiesz na czym polega cynkowanie? Musiałbyś całą budę wypiaskować, wytrawić, zanurzyć w kąpieli cynkowej, potem pomalować wszystko na nowo. Nie da się tego robić małymi elementami większej powierzchni
Zakładam, że masz na myśli pomalowanie tych części nadwozia cynkiem w aerozolu - tyle samo da zamalowanie tego dobrą farbą podkładową.
tata_muminka - 2010-04-15, 12:58
" />zamiary miałem dobre, pytam się bo myślałem nad ocynkowaniem samych reperaturek tylnych,bo to jest miejsce najczęsciej korodujące. każdy może nie wiedzieć po to jest forum żeby rozwiać wątpliwości
Yankol - 2010-04-15, 13:01
" />Możesz owszem ocynkować same reperaturki ale nic Ci to nie da - zacznie gnić na spawach
Poza tym cynk nie jest 100% lekarstwem na korozję a tylko środkiem zapobiegawczym.
Detor - 2010-04-15, 13:13
" />Po ocynku sierpy są dużo bardziej trwałe, więc nie można powiedzieć że to nic nie da a na spawach owszem, ale po dobrym zabezpieczeniu też bedzie spokój na dłuższy czas
porez - 2010-05-26, 12:34
" />Temat w sumie jeszcze na pierwszej stronie, więc tylko delikatny kotlecik
W bliższej lub dalszej przyszłości chcę kupić 4gena z myślą 'wstępnego dożywocia'.
Samochód czysto hobbystyczny, nie jeżdżony w deszczu, nocowanie w garażu, zimą nie ruszany.
Chciałbym, żeby auto uniknęło największej bolączki naszych hond (IV + V gen) jaką jest niewątpliwie ruda!
Stąd też moje pytania.
Czy jedyną opcją na pozbycie się na zawsze rudej jest to, co pisał Yankol kilka postów wyżej?
Piaskowanie, a potem kąpiel i malowanie na nowo?
Czy to 'na zawsze' można w ogóle uznać za wykonalne?
Z tego co słyszałem to można ocynkować poszczególne elementy. 'Kąpiąc' je lub też psikając pistoletem, coś a'la malowanie.
W związku z tym -> czy dach w 4genie jest 'rudo-odporny'?
Nie ukrywam, że dużo łatwiejszą i mniej praco/czasochłonną opcją jest odkręcenie błotników/drzwi/listewek pod światłami pozostawiając jakby 'szkielet' nietknięty... Tylko zostaje jeden problem tylnych nadkoli... I tutaj wiadomo, wycinamy, kąpiemy i wspawujemy na nowo... Zakładając czysto teoretycznie, że błotniki spawał będzie blacharz z powołania, a nie pan Ziutek z szopy jest sens?
Podłoga oczywiście też zabezpieczona.
Wiem jakie są tego koszty. Wiem, że nigdy nie odzyskam $ wsadzonej w auto, dlatego tego typu odpowiedzi proszę zachować dla potomnych
W końcu to forum 4g FANATICS
Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że komuś będzie się chciało skrobnąć parę zdań na temat.
soldi - 2010-05-26, 12:52
" />cynkowanie budy "na mokro" odpada:
1. potrzeba duuużej wany, zeby całość zmieścić (podobno 1 lub 2 firmy w PL się tym mogą pochwalić)
2. jeżeli dokładnie nie wypłuczesz roztworu (a nie dasz rady), to ruda weźmie to szybciej niż zdążysz to poskładać
co do cynkowania metodą piecową, to nie robi się dużych powierzchni, bo się po prostu od temperatury poskręcają
wniosek -> nie ocynkuje tego nikt porządnie, żeby mieć "dożywotnio" problem z głowy (bynajmniej nie w rozsądnych pieniądzach)
jestem na etapie przerabiania podobnego tematu (odbudowa chrupka na wieczyste posiadanie) i temat leci tak: piaskowanie -> zabezpieczenie antykorozyjne (farba, wosk w progi, itp) -> malowanie -------> unikanie deszczu i lipnej pogody, garaż, itd jak dobrze pójdzie, to na 10-20 lat będzie spokój pogoda w PL nie rozpieszcza, więc różnie to może być
zawsze można przeprowadzić się gdzieś, gdzie wilgotność trzyma się na niskim poziomie, wtedy jeszcze trochę latek będzie do uzyskania
PS: wycinanie nadkoli, żeby je ocynkować to chyba najbardziej poroniony pomysł
porez - 2010-05-26, 12:59
" />
ultkolo - 2010-05-26, 15:56
" />
soldi - 2010-05-26, 17:07
" />właśnie chyba tak jest elementy najpierw są cynkowane a dopiero później spawane/zgrzewane..
ultkolo - 2010-06-08, 21:24
" />Uwaga uwaga Jest sposób
Proszę http://www.capri.pl/forum/318444
Bonio_EQ - 2010-06-22, 00:10
" />a moze jakas farba do łodzi podwodnych?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
tata_muminka - 2010-04-15, 12:40
" />witam, co myślicie o cynkowaniu np nadkoli? bo robiąc powiedzmy reperaturki tylne można by je dać w ocynk prawda? i by było juz po kłopocie na zawsze
Yankol - 2010-04-15, 12:56
" />Wiesz na czym polega cynkowanie? Musiałbyś całą budę wypiaskować, wytrawić, zanurzyć w kąpieli cynkowej, potem pomalować wszystko na nowo. Nie da się tego robić małymi elementami większej powierzchni
Zakładam, że masz na myśli pomalowanie tych części nadwozia cynkiem w aerozolu - tyle samo da zamalowanie tego dobrą farbą podkładową.
tata_muminka - 2010-04-15, 12:58
" />zamiary miałem dobre, pytam się bo myślałem nad ocynkowaniem samych reperaturek tylnych,bo to jest miejsce najczęsciej korodujące. każdy może nie wiedzieć po to jest forum żeby rozwiać wątpliwości
Yankol - 2010-04-15, 13:01
" />Możesz owszem ocynkować same reperaturki ale nic Ci to nie da - zacznie gnić na spawach
Poza tym cynk nie jest 100% lekarstwem na korozję a tylko środkiem zapobiegawczym.
Detor - 2010-04-15, 13:13
" />Po ocynku sierpy są dużo bardziej trwałe, więc nie można powiedzieć że to nic nie da a na spawach owszem, ale po dobrym zabezpieczeniu też bedzie spokój na dłuższy czas
porez - 2010-05-26, 12:34
" />Temat w sumie jeszcze na pierwszej stronie, więc tylko delikatny kotlecik
W bliższej lub dalszej przyszłości chcę kupić 4gena z myślą 'wstępnego dożywocia'.
Samochód czysto hobbystyczny, nie jeżdżony w deszczu, nocowanie w garażu, zimą nie ruszany.
Chciałbym, żeby auto uniknęło największej bolączki naszych hond (IV + V gen) jaką jest niewątpliwie ruda!
Stąd też moje pytania.
Czy jedyną opcją na pozbycie się na zawsze rudej jest to, co pisał Yankol kilka postów wyżej?
Piaskowanie, a potem kąpiel i malowanie na nowo?
Czy to 'na zawsze' można w ogóle uznać za wykonalne?
Z tego co słyszałem to można ocynkować poszczególne elementy. 'Kąpiąc' je lub też psikając pistoletem, coś a'la malowanie.
W związku z tym -> czy dach w 4genie jest 'rudo-odporny'?
Nie ukrywam, że dużo łatwiejszą i mniej praco/czasochłonną opcją jest odkręcenie błotników/drzwi/listewek pod światłami pozostawiając jakby 'szkielet' nietknięty... Tylko zostaje jeden problem tylnych nadkoli... I tutaj wiadomo, wycinamy, kąpiemy i wspawujemy na nowo... Zakładając czysto teoretycznie, że błotniki spawał będzie blacharz z powołania, a nie pan Ziutek z szopy jest sens?
Podłoga oczywiście też zabezpieczona.
Wiem jakie są tego koszty. Wiem, że nigdy nie odzyskam $ wsadzonej w auto, dlatego tego typu odpowiedzi proszę zachować dla potomnych
W końcu to forum 4g FANATICS
Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że komuś będzie się chciało skrobnąć parę zdań na temat.
soldi - 2010-05-26, 12:52
" />cynkowanie budy "na mokro" odpada:
1. potrzeba duuużej wany, zeby całość zmieścić (podobno 1 lub 2 firmy w PL się tym mogą pochwalić)
2. jeżeli dokładnie nie wypłuczesz roztworu (a nie dasz rady), to ruda weźmie to szybciej niż zdążysz to poskładać
co do cynkowania metodą piecową, to nie robi się dużych powierzchni, bo się po prostu od temperatury poskręcają
wniosek -> nie ocynkuje tego nikt porządnie, żeby mieć "dożywotnio" problem z głowy (bynajmniej nie w rozsądnych pieniądzach)
jestem na etapie przerabiania podobnego tematu (odbudowa chrupka na wieczyste posiadanie) i temat leci tak: piaskowanie -> zabezpieczenie antykorozyjne (farba, wosk w progi, itp) -> malowanie -------> unikanie deszczu i lipnej pogody, garaż, itd jak dobrze pójdzie, to na 10-20 lat będzie spokój pogoda w PL nie rozpieszcza, więc różnie to może być
zawsze można przeprowadzić się gdzieś, gdzie wilgotność trzyma się na niskim poziomie, wtedy jeszcze trochę latek będzie do uzyskania
PS: wycinanie nadkoli, żeby je ocynkować to chyba najbardziej poroniony pomysł
porez - 2010-05-26, 12:59
" />
ultkolo - 2010-05-26, 15:56
" />
soldi - 2010-05-26, 17:07
" />właśnie chyba tak jest elementy najpierw są cynkowane a dopiero później spawane/zgrzewane..
ultkolo - 2010-06-08, 21:24
" />Uwaga uwaga Jest sposób
Proszę http://www.capri.pl/forum/318444
Bonio_EQ - 2010-06-22, 00:10
" />a moze jakas farba do łodzi podwodnych?