Czy jest sens zakładac chłodnice oleju ?
Killer - 2009-08-09, 08:39
" />Witajcie. CZy jest sens zakładak chłoniczke oleju ? I czy seryjna pompa bedzie wydajna z nia ?
C00li - 2009-08-09, 10:55
" />A nie masz seryjnej chłodniczki oleju w postaci podstawki pod filtrem oleju? Działa to na zasadzie wymiennika ciepła pomiędzy olejem a płynem chłodniczym. W D16A9 były.
Killer - 2009-08-09, 12:07
" />No niby mam, ale planuje załozyc turbo i tak mi sie zdaje ze lepiej zeby ja miec. Głównie mi chodzi o to czy seryjna pompa oleju wydoli...
flejm - 2009-08-10, 00:02
" />co do pompy oleju i turbo to w tematach przyklejonych sa linki do stron o modyfikacjach. tam masz odnosnik do tematu w ktorym jest opisane co i jak zrobic z pompa oleju zeby bylo milo
stealth - 2009-08-10, 10:16
" />W d13 chłodnic chyba nie było seryjnie, nie? Przynajmniej u siebie nie kojarzę, a pamiętam, że mum kupował do siebie. Ma toto jakiś sens w takim zwykłym niewysilonym silniku jak mój? Mógłbym sobie w sumie dokupić, bo pewnie montaż na zasadzie plug&play, a akurat niedługo będę olej zmieniać. Podpowiedzcie fachowcy czy warto
Paul - 2009-08-10, 13:11
" />chłodnica oleju jest dobra gdy silniki pracują często na wysokich obrotach (rajdy itp.) w normalniej jeździe olej raczej nie przekroczy 100C więc raczej niema sensu montaż chłodnicy oleju w seryjnym silniku no chyba że ktoś ma turbo to by mógł sobie takie coś załatwić z tego co pamiętam to Marian Bublewicz w escorcie sierra cosworth miał filtr oleju z przodu za lampami przednimi i przepływający tamtędy olej też się chłodził
jasiekk - 2009-08-10, 21:54
" />jeżeli planujesz założyć turbo, chłodnica oleju to jedna z podstawowych rzeczy, przydała by Ci sie do tego także podstawka pod filtr z termostatem oraz wskaźnik temp oleju, tez przymierzam sie pod turbo, oczytałem sie o tym sporo i w uturbionym silniku zagotowac olej to nie problem.. zalezy z jakiego silnika jakie moce planujesz, dla dłuższej eksploatacji lepiej także znaleśc turbine chłodzoną cieczą:) pozdrawiam.
Killer - 2009-08-10, 22:34
" />No dobra a co z pompą oleju ? Czy bedzie wydajnie pracowała przy turbie i chłodniczce...
mum666 - 2009-08-28, 19:48
" />
C00li - 2009-08-28, 21:15
" />W D16A9 rurka od termostatu (30mm średnicy, idąca z tyłu bloku) ma dodatkowe króćce do podłączenia chłodzonej podstawki. Co więcej, ta rurka od termostatu w D13 jest uboższa nawet niż w D15B2.
trip - 2009-10-15, 11:50
" />odkopuje moze nie dokonca na tema a moglby ktos napisac cos wiecej o tych podstawkach do filtru oleju ??
czy dobrze rozumim ze chcac zalorzyc wskaznik temp oleju najlepiej kupic ta podstawke i tam wkrecic ten czujnik ?? czy cos pomieszalem ??zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Killer - 2009-08-09, 08:39
" />Witajcie. CZy jest sens zakładak chłoniczke oleju ? I czy seryjna pompa bedzie wydajna z nia ?
C00li - 2009-08-09, 10:55
" />A nie masz seryjnej chłodniczki oleju w postaci podstawki pod filtrem oleju? Działa to na zasadzie wymiennika ciepła pomiędzy olejem a płynem chłodniczym. W D16A9 były.
Killer - 2009-08-09, 12:07
" />No niby mam, ale planuje załozyc turbo i tak mi sie zdaje ze lepiej zeby ja miec. Głównie mi chodzi o to czy seryjna pompa oleju wydoli...
flejm - 2009-08-10, 00:02
" />co do pompy oleju i turbo to w tematach przyklejonych sa linki do stron o modyfikacjach. tam masz odnosnik do tematu w ktorym jest opisane co i jak zrobic z pompa oleju zeby bylo milo
stealth - 2009-08-10, 10:16
" />W d13 chłodnic chyba nie było seryjnie, nie? Przynajmniej u siebie nie kojarzę, a pamiętam, że mum kupował do siebie. Ma toto jakiś sens w takim zwykłym niewysilonym silniku jak mój? Mógłbym sobie w sumie dokupić, bo pewnie montaż na zasadzie plug&play, a akurat niedługo będę olej zmieniać. Podpowiedzcie fachowcy czy warto
Paul - 2009-08-10, 13:11
" />chłodnica oleju jest dobra gdy silniki pracują często na wysokich obrotach (rajdy itp.) w normalniej jeździe olej raczej nie przekroczy 100C więc raczej niema sensu montaż chłodnicy oleju w seryjnym silniku no chyba że ktoś ma turbo to by mógł sobie takie coś załatwić z tego co pamiętam to Marian Bublewicz w escorcie sierra cosworth miał filtr oleju z przodu za lampami przednimi i przepływający tamtędy olej też się chłodził
jasiekk - 2009-08-10, 21:54
" />jeżeli planujesz założyć turbo, chłodnica oleju to jedna z podstawowych rzeczy, przydała by Ci sie do tego także podstawka pod filtr z termostatem oraz wskaźnik temp oleju, tez przymierzam sie pod turbo, oczytałem sie o tym sporo i w uturbionym silniku zagotowac olej to nie problem.. zalezy z jakiego silnika jakie moce planujesz, dla dłuższej eksploatacji lepiej także znaleśc turbine chłodzoną cieczą:) pozdrawiam.
Killer - 2009-08-10, 22:34
" />No dobra a co z pompą oleju ? Czy bedzie wydajnie pracowała przy turbie i chłodniczce...
mum666 - 2009-08-28, 19:48
" />
C00li - 2009-08-28, 21:15
" />W D16A9 rurka od termostatu (30mm średnicy, idąca z tyłu bloku) ma dodatkowe króćce do podłączenia chłodzonej podstawki. Co więcej, ta rurka od termostatu w D13 jest uboższa nawet niż w D15B2.
trip - 2009-10-15, 11:50
" />odkopuje moze nie dokonca na tema a moglby ktos napisac cos wiecej o tych podstawkach do filtru oleju ??
czy dobrze rozumim ze chcac zalorzyc wskaznik temp oleju najlepiej kupic ta podstawke i tam wkrecic ten czujnik ?? czy cos pomieszalem ??