czy samodiagnostyka sie sprawdza?
adrianus - 2007-12-12, 19:47
" />mam pytanko ... posiadam honde civic gen.5 92r. z silnikiem d16z6.. świeci mi się kontrolka check engine,więc postanowiłem wykonać samodiagnostyke.. która wygląda następująco:
4 długie mrugniecia,
3 krotkie,
9 krotkich,
1 dlugie,
7 krotkich.
z tabeli błędów wynika:
4 - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód.
3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód.
9 - Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder.
1 - Sonda lambda lub jej obwód.
7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód.
(troszke tego duuuzo) I ze wzgledu na to ze jest tego sporo.. chce miec pewnosc ze komputer w mojej hondzie nie myli sie.. abym nie wymienil pol silnika nadarmo
Czy dlugosc zapalenia sie kontrolki ma jakies znaczenie?
Bym zapomniał o najwazniejszym... check engine pali się wtedy gdy jezdze na gazie... Choc i chyba kilka razy po dluzszej jezdzie zapalila sie na benzynie masakra... co?
noofaq - 2007-12-12, 20:03
" />najpierw reset kompa
potem sprawdź jeszcze raz
no i jak dalej będą to pojedź do gazownika na porządną regulację - a potem się będziemy martwić dalej
adrianus - 2007-12-12, 20:20
" />dzieki za odp. ale wiesz... wczoraj robiłem reset... dzis bylem na ustawieniu gazu.. (gazownik stwierdzil ze trzeba przeczyscik reduktor "parownik" lub go wymienic) no a kontrolka nadal wskazuje te bledy .... falowaly mi tez obroty.. wyczyscilem "silniczek krokowy"lecz za bardzo to nic nie dalo wiec to tak....
Dzida - 2007-12-12, 20:31
" />Zrób reset, potem 10 km na samej benzynie (nawet na sekunde nie włączaj gazu) i sprawdź wtedy. Powinno być zgodnie ze stanem faktycznym
Dzilas - 2007-12-12, 23:09
" />
Grzehurra - 2007-12-13, 09:14
" />z predkosciomierzem mialem to samo, zle wpieta linka...
co do czujnikow to na poczatek wypnij wtyczki, psiknij jakims 'kontaktem' i wepnij z powrotem. potem reset i znow odczyt bledow..
kasperaz - 2007-12-13, 15:13
" />czasem niestety jest tak że jeden niedziałający poprawnie czunjnik generuje pare błędów. tak jest między innymi w twoim przypadku gdyby czujnik położenia wału niedziałał to silnik by nie odpalił wogóle, przedewszytkim sprawdź potencjometr przepustnicy bo to jest część mechaniczno elektryczna u niestety wycierają się ścieżki. Wiele razy spotkałem się z tym że kiedy walnięty był czujnik położenia przepustnicy [potenjometr] to obroty na biegu jałowym falowały. Jeśli masz pojęcie o elektryce ściągnij Manuala i tam jest opisane jak sprawdzić każdy czujnik lub nastawnik.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
adrianus - 2007-12-12, 19:47
" />mam pytanko ... posiadam honde civic gen.5 92r. z silnikiem d16z6.. świeci mi się kontrolka check engine,więc postanowiłem wykonać samodiagnostyke.. która wygląda następująco:
4 długie mrugniecia,
3 krotkie,
9 krotkich,
1 dlugie,
7 krotkich.
z tabeli błędów wynika:
4 - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód.
3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód.
9 - Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder.
1 - Sonda lambda lub jej obwód.
7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód.
(troszke tego duuuzo) I ze wzgledu na to ze jest tego sporo.. chce miec pewnosc ze komputer w mojej hondzie nie myli sie.. abym nie wymienil pol silnika nadarmo
Czy dlugosc zapalenia sie kontrolki ma jakies znaczenie?
Bym zapomniał o najwazniejszym... check engine pali się wtedy gdy jezdze na gazie... Choc i chyba kilka razy po dluzszej jezdzie zapalila sie na benzynie masakra... co?
noofaq - 2007-12-12, 20:03
" />najpierw reset kompa
potem sprawdź jeszcze raz
no i jak dalej będą to pojedź do gazownika na porządną regulację - a potem się będziemy martwić dalej
adrianus - 2007-12-12, 20:20
" />dzieki za odp. ale wiesz... wczoraj robiłem reset... dzis bylem na ustawieniu gazu.. (gazownik stwierdzil ze trzeba przeczyscik reduktor "parownik" lub go wymienic) no a kontrolka nadal wskazuje te bledy .... falowaly mi tez obroty.. wyczyscilem "silniczek krokowy"lecz za bardzo to nic nie dalo wiec to tak....
Dzida - 2007-12-12, 20:31
" />Zrób reset, potem 10 km na samej benzynie (nawet na sekunde nie włączaj gazu) i sprawdź wtedy. Powinno być zgodnie ze stanem faktycznym
Dzilas - 2007-12-12, 23:09
" />
Grzehurra - 2007-12-13, 09:14
" />z predkosciomierzem mialem to samo, zle wpieta linka...
co do czujnikow to na poczatek wypnij wtyczki, psiknij jakims 'kontaktem' i wepnij z powrotem. potem reset i znow odczyt bledow..
kasperaz - 2007-12-13, 15:13
" />czasem niestety jest tak że jeden niedziałający poprawnie czunjnik generuje pare błędów. tak jest między innymi w twoim przypadku gdyby czujnik położenia wału niedziałał to silnik by nie odpalił wogóle, przedewszytkim sprawdź potencjometr przepustnicy bo to jest część mechaniczno elektryczna u niestety wycierają się ścieżki. Wiele razy spotkałem się z tym że kiedy walnięty był czujnik położenia przepustnicy [potenjometr] to obroty na biegu jałowym falowały. Jeśli masz pojęcie o elektryce ściągnij Manuala i tam jest opisane jak sprawdzić każdy czujnik lub nastawnik.