D13B1 i pare problemow
Swiety - 2007-09-19, 19:34
" />No wiec tak, d13b1 ec8 88r i pare spraw ktore mnie niepokoja:
-gdy silnik jest zimny po odpaleniu obroty sa bardzo niskie mniej niz 500 wedlug licznika az sie cala buda trzesie jak jest rozgrzany jest okolo 1000, czytalem o regulacji obrotow ale nie moglem zlokalizowac silniczka krokowego z tego wnioskuje ze chyba d13b1 go nie ma dobrze mysle?
-czasami jest schiza i obroty skacza max do 3500 i roznie to bywa czasami zatrzyma sie na 2000 i tak stoi czasami skacze od 1000 do 1500 przez co tak sie jest?
stealth - 2007-09-19, 20:13
" />Zgadza się, krokowca nie ma. Wolne obroty generalnie reguluje się pokrętłem z tyłu gaźnika i/lub linką gazu. U mnie swego czasu takie niskie obroty spowodowane były pękniętym przewodem podciśnienia. Brak podciśnienia daje jeszcze objaw w postaci trochę gorszej jazdy - słabszego przyspieszenia itd.
Z tym skakaniem obrotów to sprawa trudna. Chodzi Ci też o wolne obroty? Tzn stoisz se np. na światłach albo w korku i nagle tak wariują? Czy moze to tylko przy zdjęciu nogi z gazu?
Swiety - 2007-09-20, 05:25
" />stealth, odpalam skacza, jade zatrzymuje sie np a one zostaja tak na 2000, 3000 albo potrafia tez skakac ale nie zawsze, czasem jest ok nawet po odpaleniu i caly dzien nic sie nie dzieje a nie raz to takie schizy ze nie wiem
stealth - 2007-09-20, 05:42
" />Generalnie ja bym stawiał na gaźnik, bo to w d13 właściwie jedyne urządzenie, które zarządza dopływem paliwa. Ewentualnie może jakiś problem z filtrem paliwa/powietrza albo pompą paliwa.
Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia bardzo dokładnie - czy są szczelne i nie mają pęknięć, czy są dobrze nałożone na siłowniczki i inne pierdoły. Podciśnienia sterują całym gaźnikiem, także przejrzyj bardzo skrupulatnie.
Auto jeździ normalnie? Nie przerywa, nie szarpie?
Swiety - 2007-09-20, 19:16
" />nic nie szarpie ani nic jednak dzisiaj mial kolejna dziwna schize odpalilem doszlo do 3 tys obr i auto zachowywalo sie jakby ciagle byl wcisniety gaz moze to cos ze ssaniem nie tak?
stealth - 2007-09-20, 21:00
" />Może ze ssaniem, a może też z gazem. Jedno i drugie to u nas po prostu linka stalowa Tak jak pisałem, obejrzyj gaźnik, bo bez tego to cały czas gdybamy.
Swiety - 2007-09-28, 16:59
" />kurde no wszystko wyglada ok jak wariuje i pobawie sie chwile ssaniem to wszystko sie stabilizuje
i jeszcze jeden problem zwiazany z gazem troche zmulony jest bo do 100 km/h jeszcze jakos ciagnie ale potem to jakos do 110/115 max i wcale nie chce isc dalej tak samo z obrotami do 4000 to idzie ale potem jakos tak zamula co to moze byc? aha na benzynie jest wszystko ok
Ryba - 2007-09-28, 19:12
" />No wlasnie to jest ssanie - nie wiem czy masz ręczne czy jakieś inne ??
Jak ręczne to najpewniej linka się zacina i stąd takie dziwne objawy Ja jak zmieniałem skrzynię i auto stało 2 tyg (szukałem jakiejś dobrej) to później mialem takie problemy z linką ale "rozruszało się" i już jest ok
Jeżeli to nie linka to najpewniej coś jest nie tak z urządzeniem rozruchowym w gaźniku
noofaq - 2007-09-28, 20:52
" />jak miałem nienasmarowaną linkę gazu to czasem pomagało podnieść pedał nogą
teraz nawaliłem smaru i śmiga
Swiety - 2007-09-29, 08:03
" />qwertyuiop1910, probowalem wlasnie go podnosic ale nic to nie daje wiec to nie to
stealth - 2007-09-30, 08:04
" />Gdyby to byla kwestia zacietej linki, to mialbys za wysokie obroty. Sam to zreszta niedawno u siebie przerabialem. Moze przyczyna lezy gdzies w gazie? Na temat instalacji gazowych jednak wiem tyle co nic, wiec nie moge pomoc.
Snopek - 2007-10-01, 16:11
" />jeżeli Ci szwankuje benzyna i gaz to radzę jechać ustawić dobrze gaz a potem jeździć i jeździć dużo na benzynie...
także miałem problem bo na gazie było ok a na benzynie stawał na 6 tyś obr.
zciągnąłem patelkę z gaźnika(choć wiem że to niebezpieczne) i pojeżdziłem trochę bardziej ostro (tak jak przedstawia zdj)
teraz i na gazie i na benzynie hania lata jak ta lala.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Swiety - 2007-09-19, 19:34
" />No wiec tak, d13b1 ec8 88r i pare spraw ktore mnie niepokoja:
-gdy silnik jest zimny po odpaleniu obroty sa bardzo niskie mniej niz 500 wedlug licznika az sie cala buda trzesie jak jest rozgrzany jest okolo 1000, czytalem o regulacji obrotow ale nie moglem zlokalizowac silniczka krokowego z tego wnioskuje ze chyba d13b1 go nie ma dobrze mysle?
-czasami jest schiza i obroty skacza max do 3500 i roznie to bywa czasami zatrzyma sie na 2000 i tak stoi czasami skacze od 1000 do 1500 przez co tak sie jest?
stealth - 2007-09-19, 20:13
" />Zgadza się, krokowca nie ma. Wolne obroty generalnie reguluje się pokrętłem z tyłu gaźnika i/lub linką gazu. U mnie swego czasu takie niskie obroty spowodowane były pękniętym przewodem podciśnienia. Brak podciśnienia daje jeszcze objaw w postaci trochę gorszej jazdy - słabszego przyspieszenia itd.
Z tym skakaniem obrotów to sprawa trudna. Chodzi Ci też o wolne obroty? Tzn stoisz se np. na światłach albo w korku i nagle tak wariują? Czy moze to tylko przy zdjęciu nogi z gazu?
Swiety - 2007-09-20, 05:25
" />stealth, odpalam skacza, jade zatrzymuje sie np a one zostaja tak na 2000, 3000 albo potrafia tez skakac ale nie zawsze, czasem jest ok nawet po odpaleniu i caly dzien nic sie nie dzieje a nie raz to takie schizy ze nie wiem
stealth - 2007-09-20, 05:42
" />Generalnie ja bym stawiał na gaźnik, bo to w d13 właściwie jedyne urządzenie, które zarządza dopływem paliwa. Ewentualnie może jakiś problem z filtrem paliwa/powietrza albo pompą paliwa.
Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia bardzo dokładnie - czy są szczelne i nie mają pęknięć, czy są dobrze nałożone na siłowniczki i inne pierdoły. Podciśnienia sterują całym gaźnikiem, także przejrzyj bardzo skrupulatnie.
Auto jeździ normalnie? Nie przerywa, nie szarpie?
Swiety - 2007-09-20, 19:16
" />nic nie szarpie ani nic jednak dzisiaj mial kolejna dziwna schize odpalilem doszlo do 3 tys obr i auto zachowywalo sie jakby ciagle byl wcisniety gaz moze to cos ze ssaniem nie tak?
stealth - 2007-09-20, 21:00
" />Może ze ssaniem, a może też z gazem. Jedno i drugie to u nas po prostu linka stalowa Tak jak pisałem, obejrzyj gaźnik, bo bez tego to cały czas gdybamy.
Swiety - 2007-09-28, 16:59
" />kurde no wszystko wyglada ok jak wariuje i pobawie sie chwile ssaniem to wszystko sie stabilizuje
i jeszcze jeden problem zwiazany z gazem troche zmulony jest bo do 100 km/h jeszcze jakos ciagnie ale potem to jakos do 110/115 max i wcale nie chce isc dalej tak samo z obrotami do 4000 to idzie ale potem jakos tak zamula co to moze byc? aha na benzynie jest wszystko ok
Ryba - 2007-09-28, 19:12
" />No wlasnie to jest ssanie - nie wiem czy masz ręczne czy jakieś inne ??
Jak ręczne to najpewniej linka się zacina i stąd takie dziwne objawy Ja jak zmieniałem skrzynię i auto stało 2 tyg (szukałem jakiejś dobrej) to później mialem takie problemy z linką ale "rozruszało się" i już jest ok
Jeżeli to nie linka to najpewniej coś jest nie tak z urządzeniem rozruchowym w gaźniku
noofaq - 2007-09-28, 20:52
" />jak miałem nienasmarowaną linkę gazu to czasem pomagało podnieść pedał nogą
teraz nawaliłem smaru i śmiga
Swiety - 2007-09-29, 08:03
" />qwertyuiop1910, probowalem wlasnie go podnosic ale nic to nie daje wiec to nie to
stealth - 2007-09-30, 08:04
" />Gdyby to byla kwestia zacietej linki, to mialbys za wysokie obroty. Sam to zreszta niedawno u siebie przerabialem. Moze przyczyna lezy gdzies w gazie? Na temat instalacji gazowych jednak wiem tyle co nic, wiec nie moge pomoc.
Snopek - 2007-10-01, 16:11
" />jeżeli Ci szwankuje benzyna i gaz to radzę jechać ustawić dobrze gaz a potem jeździć i jeździć dużo na benzynie...
także miałem problem bo na gazie było ok a na benzynie stawał na 6 tyś obr.
zciągnąłem patelkę z gaźnika(choć wiem że to niebezpieczne) i pojeżdziłem trochę bardziej ostro (tak jak przedstawia zdj)
teraz i na gazie i na benzynie hania lata jak ta lala.