D13B1 oraz D14A1 czy głowice są te same...
bubu - 2007-07-24, 22:15
" />Witam. W skrócie. Potrzebuje pewnej odpowiedzi czy głowice D13B1 oraz D14A1 są te same ?
mam d14a1 a zakładam głowice od d13B1 (...)
wizulanie itp suwmiarką wsio jest to samo (jestem laik) ale jutro idzie to do 'planowania' a potem do mechanika dopiero jedzie...
usczelki pod glowice te 2 silniki mają te same niby w necie znalazłem roznice takie silników
1,3
75.0x76.0 bore
2.95x2.99 stroke
1,4
75.0x79.0 bore
2.95x3.11 stroke
tak samo usczelki pod kolektor ssący i wylotowy są takie same
ba! nawet gażnik w d14 mam w tej chwili od tego silnika d13 - tak samo od niego aparat zapłonowy i skrzynie biegów...
mechanik "myśli" ale nie zapewnia ze roznica jest tylko na wałach itp w dolnej czesci silnika
tlumaczył mi ale ja nie czaje samochodów..
jak spytacie czy d14a1 sie moze popsuś od razu mówie ze ma 410.000 km a głowica i te 4 dziury na dole jak nowe.. po prostu za mocno wkreciłem swiece i jak teraz szarpenełem kluczem to został GWINT
tak jak mówiłem "nie czaje samochodów.." a wzielem sie za wymiane świec"
bubu - 2007-07-26, 16:52
" />Oki jest OK. tzn jescze testuje ale chyba wszystko gra
motyw był taki ze z poczatku SZOK cos nie gra.. okazalo sie ze od nowa zawory ustawic ale dalej nie lepiej - wiec okazalo sie ze 2 zabki rozrzad nam zle sie zalozyl gora spowrotem..
teraz jest ok. jescze drobne regulacje..
wychodzi na to ze to takie same glowice..
usczalka pod gloiwce ta sama wdech i wydech pasują... chyba nic w srodku sie nie rozni..
4mell - 2007-07-28, 16:44
" />oki podłacze sie do tematu jakie sa oznaczenie głowic w D13b2, d14a1, d15b2 w mojej wyszukałem oznaczenie PM3-5 mam tez głowice PM3-9 moze ktos powiedziec od czego jest ta druga czy tez jest od d13b2?
elmer - 2007-07-28, 18:07
" />Głowica jest taka sama (odlew), ale podejrzewam, że wałek rozrządu/sprężynki zaworowe mogą się różnić.
4mell - 2007-07-28, 21:25
" />ta PM3-9 podobno miała byc od D14a1 ale wałek w niej ma krzywki takie jak d13b2 według tej rozpiski
i teraz sam nie wiem mierzyłem krzywki i ma cos ponad 35mm wiec tak jak w d13b2 wiec juz sam nie wiem co to jest
aurii - 2007-07-29, 09:15
" />na 100% sa rózne wałki!!!!! PO takim zabiegu czyli dłowica z osprzetem z d13 do 14 tracisz na mocy Nawet byl gdzies taki temat ze koles przkladal walek z d14a1 do d13 w celu zwiekszenia mocy )) Wiec na pewno jest spora roznica
4mell - 2007-07-29, 09:47
" />dokładnie!! zakładając głowice z d13 do d14A1 tracisz napewno bo wałek jest inny ma o ponad 1mm mniejszy wznios zaworowy, wiec chyba nie ma to zbytnio sensu
bubu - 2010-03-19, 23:08
" />Sory, że odgrzebię stary temat.
W sumie na testowaniu mocy się bardzo nie skupiałem, ale czy jeśli wymieniali mi głowice to musieli dać wałek od tej starej?
Czy mogło być tak, że przykręcili głowicę od 1,3 silnika a walek od mojego silnika i te wszystkie tańcujące sprężynki u góry ?
Bo powiem, że jakiś tam mega spadków mocy nie czuje, może to dlatego, że zawsze jeżdżę na LPG i jak mi gazownik ustawia to mówię 'MAX ECONO MODE" proszę.
Ale z ciekawości czy jeśli ktoś przekładał wałek od 1,4 do 1,3 to czy mogli mi zostawić wałek od 1,4 w takim razie. Po prostu czy by pasował. Bo ja pamiętam, że aby założyć tę głowicę to ją tam gdzieś wozili (planowanie?). I chyba do tego celu zdejmowali tę całość z wałkiem i zaworami.
Pozdrawiam
Ryba - 2010-03-19, 23:35
" />Mogli zostawić, bo takie mody się robi !zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
bubu - 2007-07-24, 22:15
" />Witam. W skrócie. Potrzebuje pewnej odpowiedzi czy głowice D13B1 oraz D14A1 są te same ?
mam d14a1 a zakładam głowice od d13B1 (...)
wizulanie itp suwmiarką wsio jest to samo (jestem laik) ale jutro idzie to do 'planowania' a potem do mechanika dopiero jedzie...
usczelki pod glowice te 2 silniki mają te same niby w necie znalazłem roznice takie silników
1,3
75.0x76.0 bore
2.95x2.99 stroke
1,4
75.0x79.0 bore
2.95x3.11 stroke
tak samo usczelki pod kolektor ssący i wylotowy są takie same
ba! nawet gażnik w d14 mam w tej chwili od tego silnika d13 - tak samo od niego aparat zapłonowy i skrzynie biegów...
mechanik "myśli" ale nie zapewnia ze roznica jest tylko na wałach itp w dolnej czesci silnika
tlumaczył mi ale ja nie czaje samochodów..
jak spytacie czy d14a1 sie moze popsuś od razu mówie ze ma 410.000 km a głowica i te 4 dziury na dole jak nowe.. po prostu za mocno wkreciłem swiece i jak teraz szarpenełem kluczem to został GWINT
tak jak mówiłem "nie czaje samochodów.." a wzielem sie za wymiane świec"
bubu - 2007-07-26, 16:52
" />Oki jest OK. tzn jescze testuje ale chyba wszystko gra
motyw był taki ze z poczatku SZOK cos nie gra.. okazalo sie ze od nowa zawory ustawic ale dalej nie lepiej - wiec okazalo sie ze 2 zabki rozrzad nam zle sie zalozyl gora spowrotem..
teraz jest ok. jescze drobne regulacje..
wychodzi na to ze to takie same glowice..
usczalka pod gloiwce ta sama wdech i wydech pasują... chyba nic w srodku sie nie rozni..
4mell - 2007-07-28, 16:44
" />oki podłacze sie do tematu jakie sa oznaczenie głowic w D13b2, d14a1, d15b2 w mojej wyszukałem oznaczenie PM3-5 mam tez głowice PM3-9 moze ktos powiedziec od czego jest ta druga czy tez jest od d13b2?
elmer - 2007-07-28, 18:07
" />Głowica jest taka sama (odlew), ale podejrzewam, że wałek rozrządu/sprężynki zaworowe mogą się różnić.
4mell - 2007-07-28, 21:25
" />ta PM3-9 podobno miała byc od D14a1 ale wałek w niej ma krzywki takie jak d13b2 według tej rozpiski
i teraz sam nie wiem mierzyłem krzywki i ma cos ponad 35mm wiec tak jak w d13b2 wiec juz sam nie wiem co to jest
aurii - 2007-07-29, 09:15
" />na 100% sa rózne wałki!!!!! PO takim zabiegu czyli dłowica z osprzetem z d13 do 14 tracisz na mocy Nawet byl gdzies taki temat ze koles przkladal walek z d14a1 do d13 w celu zwiekszenia mocy )) Wiec na pewno jest spora roznica
4mell - 2007-07-29, 09:47
" />dokładnie!! zakładając głowice z d13 do d14A1 tracisz napewno bo wałek jest inny ma o ponad 1mm mniejszy wznios zaworowy, wiec chyba nie ma to zbytnio sensu
bubu - 2010-03-19, 23:08
" />Sory, że odgrzebię stary temat.
W sumie na testowaniu mocy się bardzo nie skupiałem, ale czy jeśli wymieniali mi głowice to musieli dać wałek od tej starej?
Czy mogło być tak, że przykręcili głowicę od 1,3 silnika a walek od mojego silnika i te wszystkie tańcujące sprężynki u góry ?
Bo powiem, że jakiś tam mega spadków mocy nie czuje, może to dlatego, że zawsze jeżdżę na LPG i jak mi gazownik ustawia to mówię 'MAX ECONO MODE" proszę.
Ale z ciekawości czy jeśli ktoś przekładał wałek od 1,4 do 1,3 to czy mogli mi zostawić wałek od 1,4 w takim razie. Po prostu czy by pasował. Bo ja pamiętam, że aby założyć tę głowicę to ją tam gdzieś wozili (planowanie?). I chyba do tego celu zdejmowali tę całość z wałkiem i zaworami.
Pozdrawiam
Ryba - 2010-03-19, 23:35
" />Mogli zostawić, bo takie mody się robi !