d15... odpalanie z wcisnietym pedałem gazu
siudzi - 2006-11-04, 18:26
" />Witam wszystkich. Mam zamiar kupić jutro honde civic z silnikiem 1.5 16V z 1990 roku. hatchback. Jestem juz po ogledzinach i mam kilka pytań do was. Prosiłbym o odpowiedz, któa przesądzi o kupnie tego modelu.
1)Podczas odpalania trzeba wcisnać pedał gazu zeby silnik zapalił- jaka jest przyczyna tego?
2)łożysko oporowe juz słychać a podczas jazdy albo to wyje to łożysko albo skrzynia-długo tak mozna bedzie jezdzic? ( sprzęgło nie ślizga)
3)widać wycieki albo spod aparatu zapłonowego albo spod uszczelki pod głowicą.
4) auto wydaje mi sie słabe chyba ze trzeba je krecic wyzej niz inne samochody( zmienialem biegi przy 3000-4000)
Przebieg 185tys.
Prosze o odpowiedzi, bo jutro chcialbym go kupic albo astre 1.4 Pozdrawiam.[/i]
tfidos - 2006-11-04, 19:00
" />astre 1.4 ..... ja bym tego nie chcial opel
a co do cifa... jak nie ten to znajdziesz innego
siudzi - 2006-11-04, 19:06
" />no ekstra, tylko ja wolalbym wiedziec czy te usterki beda mnie duzo kosztowac, czy nie.
P.S. w moim regionie trudno wyrwać civica w takiej cenie i w pełni sprawnego...
Khacker - 2006-11-04, 19:18
" />1. nie wiem jak jest przy wtryskowych Civicach (mam gaźniki)
2. ze sprzęgłem to jest różnie - mi mechanik zamontował nowe sprzęgło Nippon (cały komplet) i tez słychać
3. przydałoby się pojeździć kilkaset kilometrów i sprawdzić ubytek oleju - może to nic poważnego
4. jak zmieniasz bieg poniżej 4000 to Ci obroty spadną do 2500 - to jest dobre dla TDI, Civic ma czerwone pole od 6500-7000rpm więc jak chcesz poczuć czy auto przyspiesza zmieniaj przy 6000
tomalo - 2006-11-04, 19:22
" />honda = wysokoobrotowe silniki
jak chcesz osiagow to musisz ja troszke pokrecic... tak jak Khacker napisal... podciagnij do 6000-6500 i wtedy zobaczysz...
siudzi - 2006-11-04, 19:31
" />Khacker, dzięki wielkie. Masz u mnie piwo . Prosze jeszcze o odpowiedz na pierwsze pytanie, bo wg mnie to bedzie problem z zasilaniem( zalewaniem sie auta) czyli z wysokim spalaniem. ale moze sie myle i ktos z was juz to przerabiał.
bencol - 2006-11-04, 20:04
" />ja mam d15b2 prawie 2 lata i jeszcze nigdy przy odpalaniu nie dodawalem gazu.chyba nie jest to potrzebne przy wtrysku.bo komp chyba sam podaje odpowiednia dawke paliwa .
tomalo - 2006-11-04, 20:09
" />moze cos nie do konca jest ok z sonda... albo trzeba go zresetowac...
HouseM - 2006-11-04, 20:14
" />Z tego co piszesz to problem z za bogatą mieszanką. prawdopodobnie spowodowany uszkodzeniem czujnika położenia przepustnicy.
Podnieś wykładzinkę od strony pasażera i zobacz jakie kody błędów wyświetla komp.
Co do wycieków to zawsze można wszelkie uszczelki wymienić. a sprzęgło w cifach zauważyłem że często własnie tak głośno chodzi.
Cifa kręci się ile wlezie dopiero wtedy czuć jak auto przyspiesza. poniżej 5000obr to jest muł większy niz polonez
siudzi - 2006-11-04, 20:18
" />dodam, ze civic jest z gazem II gen. czyli odpala sie na benz a po przekroczeniu 2000obr przełącza sie na gaz. Ale mialem przedtem polo na jednopunktowym wtrysku i nigdy nie trzeba bylo dodawac gazu przy odpalaniu.
HouseM, jaki mzoe byc koszt tego czujnika, i jak to zdiagnozować jaszybciej ( tzn przed kupnem)
Randal - 2006-11-04, 23:20
" />Sprawdź czy na desce rozdzielczej nie pali sie pomarańczowa kontrolka. Po przekręceniu kluczyka zapalają sie kontrolki i taka pomarańczowa z silniczkiem też powinna się zapalić i zgasnąć po około 2 sekundach. Po odpaleniu auta nie powinna się świecić! Jeśli jednak sie zapali musisz sprawdzić jaka jest tego przyczyna, jak sprawdzić jest opisane na forum w dziale porad w temacie "samodiagnostyka....".
Może te zapalanie to wina niepełnosprawnego regulatora biegu jałowego Sprawdź czy silnik pracuje rózno na biegu jałowym po zapaleniu świateł i włączeniu wentylatora na max obroty.
Wyciek musi mieć gdzieś miejsce więc albo aparat albo głowica albo tu i tu aparat przecież jest wyżej niż uszczelka głowicy
Co do zakupu to warto podjechać do jakiegoś zakładu diagnostycznego żeby obejrzeli zawieszenie i ogólny stan techniczny.
No i jak nie ta to inna aby to była honda!
siudzi - 2006-11-05, 09:52
" />ta kontrolka po odpaleniu silnika gaśnie, ale po przełączeniu na gaz zapala się, wtedy wystarczy delikatnie puknąć w przekaźnik po prawej stronie samochodu patrzac od przodu i kontrolka gaśnie. Właściciel twierdzi ze ten przekaźnik jest do wymiany ale mozna z tym jeździć.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
siudzi - 2006-11-04, 18:26
" />Witam wszystkich. Mam zamiar kupić jutro honde civic z silnikiem 1.5 16V z 1990 roku. hatchback. Jestem juz po ogledzinach i mam kilka pytań do was. Prosiłbym o odpowiedz, któa przesądzi o kupnie tego modelu.
1)Podczas odpalania trzeba wcisnać pedał gazu zeby silnik zapalił- jaka jest przyczyna tego?
2)łożysko oporowe juz słychać a podczas jazdy albo to wyje to łożysko albo skrzynia-długo tak mozna bedzie jezdzic? ( sprzęgło nie ślizga)
3)widać wycieki albo spod aparatu zapłonowego albo spod uszczelki pod głowicą.
4) auto wydaje mi sie słabe chyba ze trzeba je krecic wyzej niz inne samochody( zmienialem biegi przy 3000-4000)
Przebieg 185tys.
Prosze o odpowiedzi, bo jutro chcialbym go kupic albo astre 1.4 Pozdrawiam.[/i]
tfidos - 2006-11-04, 19:00
" />astre 1.4 ..... ja bym tego nie chcial opel
a co do cifa... jak nie ten to znajdziesz innego
siudzi - 2006-11-04, 19:06
" />no ekstra, tylko ja wolalbym wiedziec czy te usterki beda mnie duzo kosztowac, czy nie.
P.S. w moim regionie trudno wyrwać civica w takiej cenie i w pełni sprawnego...
Khacker - 2006-11-04, 19:18
" />1. nie wiem jak jest przy wtryskowych Civicach (mam gaźniki)
2. ze sprzęgłem to jest różnie - mi mechanik zamontował nowe sprzęgło Nippon (cały komplet) i tez słychać
3. przydałoby się pojeździć kilkaset kilometrów i sprawdzić ubytek oleju - może to nic poważnego
4. jak zmieniasz bieg poniżej 4000 to Ci obroty spadną do 2500 - to jest dobre dla TDI, Civic ma czerwone pole od 6500-7000rpm więc jak chcesz poczuć czy auto przyspiesza zmieniaj przy 6000
tomalo - 2006-11-04, 19:22
" />honda = wysokoobrotowe silniki
jak chcesz osiagow to musisz ja troszke pokrecic... tak jak Khacker napisal... podciagnij do 6000-6500 i wtedy zobaczysz...
siudzi - 2006-11-04, 19:31
" />Khacker, dzięki wielkie. Masz u mnie piwo . Prosze jeszcze o odpowiedz na pierwsze pytanie, bo wg mnie to bedzie problem z zasilaniem( zalewaniem sie auta) czyli z wysokim spalaniem. ale moze sie myle i ktos z was juz to przerabiał.
bencol - 2006-11-04, 20:04
" />ja mam d15b2 prawie 2 lata i jeszcze nigdy przy odpalaniu nie dodawalem gazu.chyba nie jest to potrzebne przy wtrysku.bo komp chyba sam podaje odpowiednia dawke paliwa .
tomalo - 2006-11-04, 20:09
" />moze cos nie do konca jest ok z sonda... albo trzeba go zresetowac...
HouseM - 2006-11-04, 20:14
" />Z tego co piszesz to problem z za bogatą mieszanką. prawdopodobnie spowodowany uszkodzeniem czujnika położenia przepustnicy.
Podnieś wykładzinkę od strony pasażera i zobacz jakie kody błędów wyświetla komp.
Co do wycieków to zawsze można wszelkie uszczelki wymienić. a sprzęgło w cifach zauważyłem że często własnie tak głośno chodzi.
Cifa kręci się ile wlezie dopiero wtedy czuć jak auto przyspiesza. poniżej 5000obr to jest muł większy niz polonez
siudzi - 2006-11-04, 20:18
" />dodam, ze civic jest z gazem II gen. czyli odpala sie na benz a po przekroczeniu 2000obr przełącza sie na gaz. Ale mialem przedtem polo na jednopunktowym wtrysku i nigdy nie trzeba bylo dodawac gazu przy odpalaniu.
HouseM, jaki mzoe byc koszt tego czujnika, i jak to zdiagnozować jaszybciej ( tzn przed kupnem)
Randal - 2006-11-04, 23:20
" />Sprawdź czy na desce rozdzielczej nie pali sie pomarańczowa kontrolka. Po przekręceniu kluczyka zapalają sie kontrolki i taka pomarańczowa z silniczkiem też powinna się zapalić i zgasnąć po około 2 sekundach. Po odpaleniu auta nie powinna się świecić! Jeśli jednak sie zapali musisz sprawdzić jaka jest tego przyczyna, jak sprawdzić jest opisane na forum w dziale porad w temacie "samodiagnostyka....".
Może te zapalanie to wina niepełnosprawnego regulatora biegu jałowego Sprawdź czy silnik pracuje rózno na biegu jałowym po zapaleniu świateł i włączeniu wentylatora na max obroty.
Wyciek musi mieć gdzieś miejsce więc albo aparat albo głowica albo tu i tu aparat przecież jest wyżej niż uszczelka głowicy
Co do zakupu to warto podjechać do jakiegoś zakładu diagnostycznego żeby obejrzeli zawieszenie i ogólny stan techniczny.
No i jak nie ta to inna aby to była honda!
siudzi - 2006-11-05, 09:52
" />ta kontrolka po odpaleniu silnika gaśnie, ale po przełączeniu na gaz zapala się, wtedy wystarczy delikatnie puknąć w przekaźnik po prawej stronie samochodu patrzac od przodu i kontrolka gaśnie. Właściciel twierdzi ze ten przekaźnik jest do wymiany ale mozna z tym jeździć.