d15b2 > d14a3
marioos - 2008-05-28, 21:09
" />Hej szykuje mi sie swap na d14a3 z d15b2 (padła panewka), a tanio kupiłem 2 silnik próbował już ktoś takich modów czy będę pierwszy. Ewentualnie ktoś wie może co mogę zostawić a co wymienić.
timor - 2008-05-28, 22:22
" />ja kombinuje też z silnikiem od 6 gena i tam z tyłu bloku jest 1 czujnik, a w 4 genie sa 2. w nowszych przełożyli ten czujnik(chyba temp wody) na obudowę termostatu wiec przedłużasz kable(albo i nie) i tam podczepiasz!moze aparat nie pasować na 3 śruby, ale to łatwo sprawdzić(do d16y3 pasuje bo przykładałem).poza tym wszystko powinno pasować.
marioos - 2008-05-29, 13:57
" />Mi akurat sie udało kupić silnik razem z kolektorami, aparatem, wiązką i elektryka (nie wiem do konca ile jej jest), moze jeszcze i czyms, nie wiem do konca bo jedzie do mnie właśnie
A mam zamiar wsadzić wszystko co kupiłem do siebie i zastanawiam sie czy wiązka z budy mojej się zgra z tą wiązką co tam jest, bno z tego co mi sie wydaje to tam jest obd2 a u mnie obd0. Silnik i reszta podobno pochodzi z japońskiej wersji civica 3d 98r jakaś taka wersja jubileuszowa na 25 lecie hondy czy jakoś tak
timor - 2008-05-29, 19:55
" />goły silnik da rade ,ale porównaj sobie kostki które łączą wiązkę silnikową z kabinową po obu stronach auta-nie podłączysz tego!!ja właśnie czekam aż przyjedzie d16y3 z 6 gena angola ale wkładam goły silnik na osprzęt z d16z2
marioos - 2008-05-29, 20:15
" />no ja podobno mam mieć wiązke kabinową też w kąplecie który zakupiłem, więc postaram sie zgrac to w 1 całość:) bo wolał bym aby był ten silnik na oryginalnym osprzęcie bo mój ma już sporo km nalatane. Ja kupiłem ten bo mi sie tanio trafiło a tak to do kupienia miałem tez D15b z angola
Papiok - 2008-05-29, 20:29
" />problem może być w w liczniku
4gen ma licznik na lince
6gen linki nie ma ma kable
marioos - 2008-05-30, 20:01
" />aktualnie bedzie na osprzęcie z d15b2 bo nie doszła elektryka w całości
marioos - 2008-06-01, 20:05
" />oprócz czujnika temperatury w innym miejscu, trzeba podmienic koło zamachowe bo jest deko inne, inny pasek na wspomaganie, inna łapa silnika ale od d15b2 podpasiła, w aparacie jak zakładamy z b2 trzeba zamienic kolejność kabli (o 1 do tyłu), wężyk od wody taki cieniki koło termostatu co wychodzi jest przesuniety w inne miejsce. Ale po 24 godzinach ( z myciem skrzynie i innych podzespołów auta) udalo mi sie zlozyc i wyjechac z garazu.
timor - 2008-06-26, 17:22
" />dziś odpaliłem d16y3 z 6 gena 96rok w 4g na osprzęcie w z2. trzeba zmienić łape silnika(dałem stara z b2), koło zamachowe załozyłem odelżone z 4gen, docisk i tarcze z y3, koło pasowe na 1 pasek z 4gen 1.3, 2 kable od czujnika z tyłu bloku trzeba przedłuzyć i podłączyć do czujnika temp na obudowie termostatu(w 6 genie jest na odbudowie termostatu, w 4 z tyłu bloku), skrzynia oczywiście stara z 4gen i gania zeby nie było za pieknie to zapomniałem założyć takiego smiesznego kółeczka które nie pozwala zsunać się paskowi rozrządu z kółka na wale i prawie spadł pasek ,ale w pore zauważyłem i jutro poprawiam ogólnie polecam ten silnik w zamian za d16z2, bo młodszy(to następca z2) a civici ,,angole'' nie są raczej wyprodukowane do katówzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
marioos - 2008-05-28, 21:09
" />Hej szykuje mi sie swap na d14a3 z d15b2 (padła panewka), a tanio kupiłem 2 silnik próbował już ktoś takich modów czy będę pierwszy. Ewentualnie ktoś wie może co mogę zostawić a co wymienić.
timor - 2008-05-28, 22:22
" />ja kombinuje też z silnikiem od 6 gena i tam z tyłu bloku jest 1 czujnik, a w 4 genie sa 2. w nowszych przełożyli ten czujnik(chyba temp wody) na obudowę termostatu wiec przedłużasz kable(albo i nie) i tam podczepiasz!moze aparat nie pasować na 3 śruby, ale to łatwo sprawdzić(do d16y3 pasuje bo przykładałem).poza tym wszystko powinno pasować.
marioos - 2008-05-29, 13:57
" />Mi akurat sie udało kupić silnik razem z kolektorami, aparatem, wiązką i elektryka (nie wiem do konca ile jej jest), moze jeszcze i czyms, nie wiem do konca bo jedzie do mnie właśnie
A mam zamiar wsadzić wszystko co kupiłem do siebie i zastanawiam sie czy wiązka z budy mojej się zgra z tą wiązką co tam jest, bno z tego co mi sie wydaje to tam jest obd2 a u mnie obd0. Silnik i reszta podobno pochodzi z japońskiej wersji civica 3d 98r jakaś taka wersja jubileuszowa na 25 lecie hondy czy jakoś tak
timor - 2008-05-29, 19:55
" />goły silnik da rade ,ale porównaj sobie kostki które łączą wiązkę silnikową z kabinową po obu stronach auta-nie podłączysz tego!!ja właśnie czekam aż przyjedzie d16y3 z 6 gena angola ale wkładam goły silnik na osprzęt z d16z2
marioos - 2008-05-29, 20:15
" />no ja podobno mam mieć wiązke kabinową też w kąplecie który zakupiłem, więc postaram sie zgrac to w 1 całość:) bo wolał bym aby był ten silnik na oryginalnym osprzęcie bo mój ma już sporo km nalatane. Ja kupiłem ten bo mi sie tanio trafiło a tak to do kupienia miałem tez D15b z angola
Papiok - 2008-05-29, 20:29
" />problem może być w w liczniku
4gen ma licznik na lince
6gen linki nie ma ma kable
marioos - 2008-05-30, 20:01
" />aktualnie bedzie na osprzęcie z d15b2 bo nie doszła elektryka w całości
marioos - 2008-06-01, 20:05
" />oprócz czujnika temperatury w innym miejscu, trzeba podmienic koło zamachowe bo jest deko inne, inny pasek na wspomaganie, inna łapa silnika ale od d15b2 podpasiła, w aparacie jak zakładamy z b2 trzeba zamienic kolejność kabli (o 1 do tyłu), wężyk od wody taki cieniki koło termostatu co wychodzi jest przesuniety w inne miejsce. Ale po 24 godzinach ( z myciem skrzynie i innych podzespołów auta) udalo mi sie zlozyc i wyjechac z garazu.
timor - 2008-06-26, 17:22
" />dziś odpaliłem d16y3 z 6 gena 96rok w 4g na osprzęcie w z2. trzeba zmienić łape silnika(dałem stara z b2), koło zamachowe załozyłem odelżone z 4gen, docisk i tarcze z y3, koło pasowe na 1 pasek z 4gen 1.3, 2 kable od czujnika z tyłu bloku trzeba przedłuzyć i podłączyć do czujnika temp na obudowie termostatu(w 6 genie jest na odbudowie termostatu, w 4 z tyłu bloku), skrzynia oczywiście stara z 4gen i gania zeby nie było za pieknie to zapomniałem założyć takiego smiesznego kółeczka które nie pozwala zsunać się paskowi rozrządu z kółka na wale i prawie spadł pasek ,ale w pore zauważyłem i jutro poprawiam ogólnie polecam ten silnik w zamian za d16z2, bo młodszy(to następca z2) a civici ,,angole'' nie są raczej wyprodukowane do katów