D15B2 i założenie gazu
wbr98wa - 2008-07-05, 17:38
" />witam,
Wiem że podobny temacik był pewnie już wiele razy omawiany ale chciałbym się dowiedzie jak to jest z lpg w D15B2, jest na wtrysku dual point czy jakoś,jaka instalacja jaki parownik i w ogóle jak i co, proszę o pomoc,
Pozdro
timor - 2008-07-05, 19:03
" />wszystko standartowo oprócz emulatora wtrysku(protect digital pd-44)- mało gazowników o tym wie a to jest emulator konkretnie do dual point injection hondy-do niczego innego!!(ja miałem chyba założony od jednopunktowego, i po przełączeniu z gazu na benzyne(np. zeby wyprzedzić) odcinało przy 3500, po założniu tego emulator wszystko było ok, a potem przeszedłem na mpfi wiec już standartowy emulator
smoq - 2008-07-07, 11:05
" />tylko że niektórzy gazownicy tego emulatora nie polecają - ponoć jest tandetnie wykonany, i doprowadza deregulacji ustawień, - ponoć lepiej użyć standardowego emulatora i go zmodyfikować opornikami
gucioq - 2008-07-07, 11:16
" />nie kabinuj z emulatorem jak bys mial sekwenta mozna pomodzic cos ale przy standardowej instalacji niee polecam, lepiej zaloz pozadna ale standardowa instalacje LPG ( mode in Italy).
Przejechałem 80 tys na gazie i cos o tym wiem . Jak cos to pw powiem dokladnie co i jak
Rozwiązanie Twojego problemu z ortografią znajdziesz w słowniku
ROBSON1M - 2008-07-18, 15:29
" />najprostrzym rozwiazaniem jest zastosowanie zwykłego przekaznika bez kosztów u mnie daje rade
podlez - 2008-10-01, 12:42
" />Witam,
Troche odgrzebie, ale irytuję mnie jedna rzecz w jeżdzie na gazie.
Trochę się naczytałem i wiem co i jak ale musze spytać.
1. Jadąc na gazie i przełączając na bajure wyskakuje mi check, bład 16 i odcinka przy 3500. Wiem że to wina emulatora.
Czy może ktoś wyjaśnić jak to tanio obejść? ROBSON, może ty podzielisz się wiedzą??
Podobno zamiennik to pd44, ale nie zawsze się sprawdza.
2. Czy prawdą jest, że skoro check się swieci po przełaczeniu na bajure a na gazie nie to mam zrobione jakieś obejscie przez magików co lpg zakłali?
JEst tak w czasie jazdy:
Gaz>>>benzyna = check po ponownym przełaczeniu na gaz nie gasząc silnika check gasnie.
3. i ostatnia rzecz. Jak zapala mi się ten check i wyłaczę silnik, ponownie zapalam go na bajurze to czeku nie ma i kręci do końca, ale czy silnik pracuje normalnie, bo skoro przed momentem był błąd to czy nie pracuje w trybie awaryjnym?
Uff napisałe
smoq - 2008-10-01, 14:22
" />Tego emulatora tak jak wcześniej pisałem nie polecam (tak jak i gazownicy mi nie polecali).
Zacznę od końca:
3.Już nie pracuje w trybie awaryjnym - błąd zostaje w pamięci kompa tylko.
2. i 1.Polecam rozwiązanie z innego forum (link: http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/t ... 273.0.html):
Witam,
Problem jest rozwiązany i nie ma co nad nim debatować.
Najczęściej D15B2 po założeniu gazu odczuwa problem braku dołączonych wtryskiwaczy (bodajże błąd nr 16). Druga opcja to brak sondy lambda (odłączenie jej na gazie).
1. Co do wtryskiwaczy - potrzebny jest emulator na dwa wtryskiwacze. Jak gazownik nie potrafi tego wyregulować, dobrać odpowiedniego to trzeba to zrobić samemu. To nic innego jak wymiana JEDNEGO rezystora. Układ emulatora wtrysku po przełączeniu na LPG przełącza przewody zasilające wtryskiwacze na rezystor lub w moim przypadku dołączał rezystory szeregowo z wtryskiwaczami. Efekt jest taki, że ECU odczytuje błąd wtrysków (ECU tak ma działać).
Wartość rezystancji to:
- górny (brązowy) ok 2 Ohm (u mnie 1.9), można kupić 1.8 lub 2.2 Ohm, dokładniejsze rezystory są też 2.0, albo kupić 2x 1Ohm i połączyć w szereg.
- dolny (zielony) ok. 9 Ohm (u mnie 9.0), można kupić dwa 18 Ohm i połączyć równolegle - wyjdzie 9.0
Takie muszą być rezystory. Polecam zakup rezystorów o mocy 5W. Wymieniamy ten zły (majac dwa do wyboru, na pewno jeden trafili) i nam działa.
Wtryskiwacze o większej rezystancji to typu saturation (sterowane napięciem), w D15B2 działa on na obrotach jałowych.
Wtryskiwacze o małej rezystancji to typu peak-hold (sterowane impulsem prądowym), w D15B2 zaczyna pracować przy uchylonej przepustnicy.
2. Sonda lambda - tu też potrzebny jest emulator, ale powiedzmy, że nie warto w tym grzebać. To gazownicy maja już opanowane - zazwyczaj instalują poprawnie.
Problem przechodzenia E95 <-> LPG i wynikające z tego dławienie silnika lub inne dolegliwości spowodowany jest źle dobranym czasem przełączenia wtryskiwaczy. Działa to w ten sposób:
- paliwo LPG, instalacja z mikserem
- przełączamy na E95
- elektrozawór gazu jest zamykany
- odliczana jest zwłoka czasowa na wypalenie gazu z kolektora dolotowego
- załączane są wtryskiwacze benzyny.
Podobnie jest z przechodzeniem na LPG - elektrozawór gazu powinien być otwarty wcześniej niż odłączenie wtryskiwaczy, aby mogło nastąpić napełnienie kolektora dolotowego mieszanką.
W przypadku pierwszym jeżeli czas ten jest zbyt długi (silnikowi braknie paliwa) lub zbyt krótki (zalewany jest dwoma paliwami) to wtedy zamula. U mnie zwłokę czasową reguluje się w emulatorze wtryskiwaczy (jedyny kręciołek w tym pudełku).
Ww. czynności można wykonać w praktycznie każdym garażu, w przerwie posilając się bezalkoholowym. Koszt zakupu rezystorów nie powinien przekroczyć 2pln. Jak gazownicy tego nie umieją to tym sposobem odbierają sobie klientów - ich sprawa.
Nie trzeba resetować komputera, nie trzeba robić tricków z odłączaniem zapłonu. Opisany sposób działa u mnie od ponad dwóch lat - sami przyznacie, że jest prosty i tani.
Mogę jeszcze dodać ze ECU PM5 z procesorem motoroli jest mniej czułe na ww. rezystancje niż PM5 na intelu.
Proponuję wątek dodać do działu FAQ jako przyklejony.
Pozdrawiam,
Krzysiek
ROBSON1M - 2008-10-16, 19:55
" />A Co wy na to że ja nie mam żadnego emulgatora jak ja to nazywam i jakoś jeżdżę sobie na gaziku normalnie i żaden mi chejk nie świeci zastosowałem po prostu dwa przekażniki
misza - 2009-02-11, 09:54
" />smoq piwo ci sie należy..
ROBSON1M możesz napisac coś więcej.. ?? gdzie masz te przekażniki??
patryniu - 2009-02-27, 12:19
" />witam,
mam ten sam silnik i zamierzam założyć gaziorek, jednak słyszałem że problemem może być kwestia plastikowego kolektora dolotowego....ktoś może wyjaśnić mi ile w tym prawdy?
swoją drogą sugerujecie stary typ instalacji czy sekwencje...?
z góry dzięki za odpowiedź
adamac - 2009-02-27, 12:27
" />Kolektor jest aluminiowy, a to czy sekwencja czy zwykła to tylko kwestia$$$. IMHO sekwencja w d15b2 to przerost formy nad treścią.
smoq - 2009-02-27, 12:53
" />Nie słyszałem o sekwencji w d15b2 - nie wiem czy się w ogóle - to tak naprawdę taki "wtryskogaźnik". Dwa wtryski, ale nie wtryskują benzyny do cylindrów, i drugi załącza się dopiero po przekroczeniu określonych obrotów.
Kolektor nie jest plastikowy.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
wbr98wa - 2008-07-05, 17:38
" />witam,
Wiem że podobny temacik był pewnie już wiele razy omawiany ale chciałbym się dowiedzie jak to jest z lpg w D15B2, jest na wtrysku dual point czy jakoś,jaka instalacja jaki parownik i w ogóle jak i co, proszę o pomoc,
Pozdro
timor - 2008-07-05, 19:03
" />wszystko standartowo oprócz emulatora wtrysku(protect digital pd-44)- mało gazowników o tym wie a to jest emulator konkretnie do dual point injection hondy-do niczego innego!!(ja miałem chyba założony od jednopunktowego, i po przełączeniu z gazu na benzyne(np. zeby wyprzedzić) odcinało przy 3500, po założniu tego emulator wszystko było ok, a potem przeszedłem na mpfi wiec już standartowy emulator
smoq - 2008-07-07, 11:05
" />tylko że niektórzy gazownicy tego emulatora nie polecają - ponoć jest tandetnie wykonany, i doprowadza deregulacji ustawień, - ponoć lepiej użyć standardowego emulatora i go zmodyfikować opornikami
gucioq - 2008-07-07, 11:16
" />nie kabinuj z emulatorem jak bys mial sekwenta mozna pomodzic cos ale przy standardowej instalacji niee polecam, lepiej zaloz pozadna ale standardowa instalacje LPG ( mode in Italy).
Przejechałem 80 tys na gazie i cos o tym wiem . Jak cos to pw powiem dokladnie co i jak
Rozwiązanie Twojego problemu z ortografią znajdziesz w słowniku
ROBSON1M - 2008-07-18, 15:29
" />najprostrzym rozwiazaniem jest zastosowanie zwykłego przekaznika bez kosztów u mnie daje rade
podlez - 2008-10-01, 12:42
" />Witam,
Troche odgrzebie, ale irytuję mnie jedna rzecz w jeżdzie na gazie.
Trochę się naczytałem i wiem co i jak ale musze spytać.
1. Jadąc na gazie i przełączając na bajure wyskakuje mi check, bład 16 i odcinka przy 3500. Wiem że to wina emulatora.
Czy może ktoś wyjaśnić jak to tanio obejść? ROBSON, może ty podzielisz się wiedzą??
Podobno zamiennik to pd44, ale nie zawsze się sprawdza.
2. Czy prawdą jest, że skoro check się swieci po przełaczeniu na bajure a na gazie nie to mam zrobione jakieś obejscie przez magików co lpg zakłali?
JEst tak w czasie jazdy:
Gaz>>>benzyna = check po ponownym przełaczeniu na gaz nie gasząc silnika check gasnie.
3. i ostatnia rzecz. Jak zapala mi się ten check i wyłaczę silnik, ponownie zapalam go na bajurze to czeku nie ma i kręci do końca, ale czy silnik pracuje normalnie, bo skoro przed momentem był błąd to czy nie pracuje w trybie awaryjnym?
Uff napisałe
smoq - 2008-10-01, 14:22
" />Tego emulatora tak jak wcześniej pisałem nie polecam (tak jak i gazownicy mi nie polecali).
Zacznę od końca:
3.Już nie pracuje w trybie awaryjnym - błąd zostaje w pamięci kompa tylko.
2. i 1.Polecam rozwiązanie z innego forum (link: http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/t ... 273.0.html):
Witam,
Problem jest rozwiązany i nie ma co nad nim debatować.
Najczęściej D15B2 po założeniu gazu odczuwa problem braku dołączonych wtryskiwaczy (bodajże błąd nr 16). Druga opcja to brak sondy lambda (odłączenie jej na gazie).
1. Co do wtryskiwaczy - potrzebny jest emulator na dwa wtryskiwacze. Jak gazownik nie potrafi tego wyregulować, dobrać odpowiedniego to trzeba to zrobić samemu. To nic innego jak wymiana JEDNEGO rezystora. Układ emulatora wtrysku po przełączeniu na LPG przełącza przewody zasilające wtryskiwacze na rezystor lub w moim przypadku dołączał rezystory szeregowo z wtryskiwaczami. Efekt jest taki, że ECU odczytuje błąd wtrysków (ECU tak ma działać).
Wartość rezystancji to:
- górny (brązowy) ok 2 Ohm (u mnie 1.9), można kupić 1.8 lub 2.2 Ohm, dokładniejsze rezystory są też 2.0, albo kupić 2x 1Ohm i połączyć w szereg.
- dolny (zielony) ok. 9 Ohm (u mnie 9.0), można kupić dwa 18 Ohm i połączyć równolegle - wyjdzie 9.0
Takie muszą być rezystory. Polecam zakup rezystorów o mocy 5W. Wymieniamy ten zły (majac dwa do wyboru, na pewno jeden trafili) i nam działa.
Wtryskiwacze o większej rezystancji to typu saturation (sterowane napięciem), w D15B2 działa on na obrotach jałowych.
Wtryskiwacze o małej rezystancji to typu peak-hold (sterowane impulsem prądowym), w D15B2 zaczyna pracować przy uchylonej przepustnicy.
2. Sonda lambda - tu też potrzebny jest emulator, ale powiedzmy, że nie warto w tym grzebać. To gazownicy maja już opanowane - zazwyczaj instalują poprawnie.
Problem przechodzenia E95 <-> LPG i wynikające z tego dławienie silnika lub inne dolegliwości spowodowany jest źle dobranym czasem przełączenia wtryskiwaczy. Działa to w ten sposób:
- paliwo LPG, instalacja z mikserem
- przełączamy na E95
- elektrozawór gazu jest zamykany
- odliczana jest zwłoka czasowa na wypalenie gazu z kolektora dolotowego
- załączane są wtryskiwacze benzyny.
Podobnie jest z przechodzeniem na LPG - elektrozawór gazu powinien być otwarty wcześniej niż odłączenie wtryskiwaczy, aby mogło nastąpić napełnienie kolektora dolotowego mieszanką.
W przypadku pierwszym jeżeli czas ten jest zbyt długi (silnikowi braknie paliwa) lub zbyt krótki (zalewany jest dwoma paliwami) to wtedy zamula. U mnie zwłokę czasową reguluje się w emulatorze wtryskiwaczy (jedyny kręciołek w tym pudełku).
Ww. czynności można wykonać w praktycznie każdym garażu, w przerwie posilając się bezalkoholowym. Koszt zakupu rezystorów nie powinien przekroczyć 2pln. Jak gazownicy tego nie umieją to tym sposobem odbierają sobie klientów - ich sprawa.
Nie trzeba resetować komputera, nie trzeba robić tricków z odłączaniem zapłonu. Opisany sposób działa u mnie od ponad dwóch lat - sami przyznacie, że jest prosty i tani.
Mogę jeszcze dodać ze ECU PM5 z procesorem motoroli jest mniej czułe na ww. rezystancje niż PM5 na intelu.
Proponuję wątek dodać do działu FAQ jako przyklejony.
Pozdrawiam,
Krzysiek
ROBSON1M - 2008-10-16, 19:55
" />A Co wy na to że ja nie mam żadnego emulgatora jak ja to nazywam i jakoś jeżdżę sobie na gaziku normalnie i żaden mi chejk nie świeci zastosowałem po prostu dwa przekażniki
misza - 2009-02-11, 09:54
" />smoq piwo ci sie należy..
ROBSON1M możesz napisac coś więcej.. ?? gdzie masz te przekażniki??
patryniu - 2009-02-27, 12:19
" />witam,
mam ten sam silnik i zamierzam założyć gaziorek, jednak słyszałem że problemem może być kwestia plastikowego kolektora dolotowego....ktoś może wyjaśnić mi ile w tym prawdy?
swoją drogą sugerujecie stary typ instalacji czy sekwencje...?
z góry dzięki za odpowiedź
adamac - 2009-02-27, 12:27
" />Kolektor jest aluminiowy, a to czy sekwencja czy zwykła to tylko kwestia$$$. IMHO sekwencja w d15b2 to przerost formy nad treścią.
smoq - 2009-02-27, 12:53
" />Nie słyszałem o sekwencji w d15b2 - nie wiem czy się w ogóle - to tak naprawdę taki "wtryskogaźnik". Dwa wtryski, ale nie wtryskują benzyny do cylindrów, i drugi załącza się dopiero po przekroczeniu określonych obrotów.
Kolektor nie jest plastikowy.