D15B2+, + vtec
konieczko - 2009-08-18, 21:24
" />Dziś u kumpla , analizując schematy elektryczne i rozmyślając nad vtec'iem w moim D15B2+, wpadł dziwny ale intrygujący mnie pomysł a mianowicie:
Założyć kompletną glowice D16Z6 (z aparatem, itd)
a do tego komputer z EF/EE9 (ważne aby z silnika B16A)
Nie trzeba wtedy przekładać całej wiązki tylko zrobić kilka drobiazgów:
- założyć 2 sonde lambda (C8)
- założyć sterowanie vtec'iem czyli przeciągnąć kilka kabli od komputera do głowicy (B5, A8, A10)
- zrobić coś z przelącznikiem tylniego podgrzewania szyby oraz hamulców (C10, B11)
Teoretycznie komputer powinien sterować vtec'iem? Chyba?
Czy ma to sens? Czy to tylko głupia myśl?
Z góry dzieki za odp!
C00li - 2009-08-18, 21:34
" />Można prościej, zwłaszcza jeżeli masz już MPFI.
Po co komp z B16Ax lub jakiś OBD1? Tak, jak robi się shift-lighta na kontrolce CheckEngine, to możnaby zamiast tej kontrolki podpiąć zawór VTECa, żeby przy określonych obrotach się załączał. Ewentualnie prościutki zewnętrzny układ elektroniczny, który będzie zliczał obroty i przy określonych poda sygnał na zawór VTECa.
HIO - 2009-08-18, 21:42
" />
badam - 2009-08-18, 22:38
" />aparacik z Z6 to OBD1 a kompy PWO i PR3 to OBD0
nie chodzi tylko o zawor ale i o zmiane mapy na vtecowa
choc teoretycznie moze byc jedna mapa chyba ze stalym punktem zmiany vteca ale stroic i tak trzeba
HIO - 2009-08-19, 05:57
" />jezeli masz wielopunkt to zakladasz glowice z6(500-600zl), kupujesz Apexi VAFC (400 zl) i jazda
ostatnio ktos sprzedawal Apexi w dobrej cenie http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=7624
komp i aparat zostaja te co masz- obsluguja wielopunkt, Apexi potrzebne ci tylko do VTECa i podstrojenia tego wszystkiego.
to tak w skrocie... bo jeszcze jakies pierdoly sa potrzebne typu inny pasek rozrzadu itp
Paul - 2009-08-19, 11:43
" />podepnę się pod temat czyli jak dobrze rozumiem to wystarczy kupić głowice a osprzęt i komp może zostać od d15b2( z MPFI) a do Vtec'a kupuje Apex'i i wszystko lata na OBD0 ??
Ryba - 2009-08-19, 19:21
" />Dokłądnie tak, ale jesli ogarniasz elektryke to chyab taniej będzie zdrutować sobie wiązke obd1 i mieć vtaka "seryjnie"
konieczko - 2009-08-19, 19:51
" />Wielkie Dzięki za pomoc, ten pomysł z komputerem B16A to raczej niewypał.
Pomyśle o tym co powiedział C00li wyszło by taniej .... ale bardzo ciekawe to urządzenie a mianowicie APEXI VAFC, może się przydać nawet po zmianie silnika. Można ustawiać dawki paliwa i załączanie vtec. Nigdy o nim nie słyszałem, wydaje się, że jest zaj...
PS Pomyłka w pierwszym poście: bez aparatu zapłonowego (ma
zostać ten z D16Z2) ale i tak bez różnicy!
Paul - 2009-08-19, 20:28
" />aha czyli lepiej przejść na obd1 a dało by rade zrobić z6 na d14 ? bo d15b2 nie chce ruszać na razie
HIO - 2009-08-19, 21:10
" />
Paul - 2009-08-19, 21:24
" />dlaczego d14 to nie porozumienie? zapier***ala lepiej od d15b2 przynajmniej mój
Limon - 2009-08-19, 22:56
" />Ja osobiście podziwiam ludzi którzy dłubią d14 bo ja bym chyba nie miał takiego samozaparcia. Głupio by było jak każdy miał by to samo...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
konieczko - 2009-08-18, 21:24
" />Dziś u kumpla , analizując schematy elektryczne i rozmyślając nad vtec'iem w moim D15B2+, wpadł dziwny ale intrygujący mnie pomysł a mianowicie:
Założyć kompletną glowice D16Z6 (z aparatem, itd)
a do tego komputer z EF/EE9 (ważne aby z silnika B16A)
Nie trzeba wtedy przekładać całej wiązki tylko zrobić kilka drobiazgów:
- założyć 2 sonde lambda (C8)
- założyć sterowanie vtec'iem czyli przeciągnąć kilka kabli od komputera do głowicy (B5, A8, A10)
- zrobić coś z przelącznikiem tylniego podgrzewania szyby oraz hamulców (C10, B11)
Teoretycznie komputer powinien sterować vtec'iem? Chyba?
Czy ma to sens? Czy to tylko głupia myśl?
Z góry dzieki za odp!
C00li - 2009-08-18, 21:34
" />Można prościej, zwłaszcza jeżeli masz już MPFI.
Po co komp z B16Ax lub jakiś OBD1? Tak, jak robi się shift-lighta na kontrolce CheckEngine, to możnaby zamiast tej kontrolki podpiąć zawór VTECa, żeby przy określonych obrotach się załączał. Ewentualnie prościutki zewnętrzny układ elektroniczny, który będzie zliczał obroty i przy określonych poda sygnał na zawór VTECa.
HIO - 2009-08-18, 21:42
" />
badam - 2009-08-18, 22:38
" />aparacik z Z6 to OBD1 a kompy PWO i PR3 to OBD0
nie chodzi tylko o zawor ale i o zmiane mapy na vtecowa
choc teoretycznie moze byc jedna mapa chyba ze stalym punktem zmiany vteca ale stroic i tak trzeba
HIO - 2009-08-19, 05:57
" />jezeli masz wielopunkt to zakladasz glowice z6(500-600zl), kupujesz Apexi VAFC (400 zl) i jazda
ostatnio ktos sprzedawal Apexi w dobrej cenie http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=7624
komp i aparat zostaja te co masz- obsluguja wielopunkt, Apexi potrzebne ci tylko do VTECa i podstrojenia tego wszystkiego.
to tak w skrocie... bo jeszcze jakies pierdoly sa potrzebne typu inny pasek rozrzadu itp
Paul - 2009-08-19, 11:43
" />podepnę się pod temat czyli jak dobrze rozumiem to wystarczy kupić głowice a osprzęt i komp może zostać od d15b2( z MPFI) a do Vtec'a kupuje Apex'i i wszystko lata na OBD0 ??
Ryba - 2009-08-19, 19:21
" />Dokłądnie tak, ale jesli ogarniasz elektryke to chyab taniej będzie zdrutować sobie wiązke obd1 i mieć vtaka "seryjnie"
konieczko - 2009-08-19, 19:51
" />Wielkie Dzięki za pomoc, ten pomysł z komputerem B16A to raczej niewypał.
Pomyśle o tym co powiedział C00li wyszło by taniej .... ale bardzo ciekawe to urządzenie a mianowicie APEXI VAFC, może się przydać nawet po zmianie silnika. Można ustawiać dawki paliwa i załączanie vtec. Nigdy o nim nie słyszałem, wydaje się, że jest zaj...
PS Pomyłka w pierwszym poście: bez aparatu zapłonowego (ma
zostać ten z D16Z2) ale i tak bez różnicy!
Paul - 2009-08-19, 20:28
" />aha czyli lepiej przejść na obd1 a dało by rade zrobić z6 na d14 ? bo d15b2 nie chce ruszać na razie
HIO - 2009-08-19, 21:10
" />
Paul - 2009-08-19, 21:24
" />dlaczego d14 to nie porozumienie? zapier***ala lepiej od d15b2 przynajmniej mój
Limon - 2009-08-19, 22:56
" />Ja osobiście podziwiam ludzi którzy dłubią d14 bo ja bym chyba nie miał takiego samozaparcia. Głupio by było jak każdy miał by to samo...