D16A9 a D16Z5
freddy - 2008-09-04, 18:32
" />Witam mam pytanie odnosnie silników tj. mam honde w ktorej jest silnik D16Z5 z crx o mocy 124 konie pierwotnie tam był D16A9 130 konie a nawet widziałem ze 136. silniki sa chyba takie same wiec gdzie siedzi ta roznica mocy?? co ewentualnie moge przełozyc zeby była wieksza moc???
C00li - 2008-09-04, 20:52
" />D16Z5 miał kolektor wydechowy 4-2-1 i katalizator, a co za tym idzie innego kompa. Jeżeli ktoś zrobił tylko swap gołego silnika, a cały osprzęt został, to masz 130KM, czyli w praktyce D16A9.
freddy - 2008-09-05, 07:18
" />aha rozumie, wiec tylko hamownia prawde ci powie:D
Mike - 2008-09-05, 07:36
" />C00li, D16Z5 miał zwykły kolektor 4-1 i sondę lamba i katalizator - na tym tracił bo D16A9 miało kolektor 4-2-1 i zamiast sondy potencjometr i brak katalizatora seryjnie.
hawo - 2008-09-05, 07:43
" />
C00li - 2008-09-05, 08:56
" />Mike, to chciałem napisać, ale widocznie pisanie magisterki na tyle mnie wykończyło, że tu już nie skupiłem się
Oczywiście, że D16Z5 to kolektor 4-1 i katalizator, a co za tym idzie sonda lambda i inny komp.
D16A9 to 4-2-1, bez kata i sondy, za to z potencjometrem przymocowanym do góry obudowy ECU.
hawo - 2008-09-05, 09:44
" />
mAx - 2008-09-05, 09:49
" />Potencjometrem ustala się wartość mieszanki.
freddy - 2008-09-05, 16:29
" />najgorsze ze silnik zmieniał poprzedni własciciel i nie wiem co w nim siedzi:D
BJFast - 2010-05-12, 20:44
" />Temat stary, ale moje pytanie akurat do niego podejdzie. Czy komp od a9 to też pm7 Wiązka z d16z2 podejdzie do niego Jeszcze jedno kolektor z z5/a9 różni się od tego z z2
ppiotrek - 2010-05-12, 20:47
" />Trzy razy tak.
BJFast - 2010-05-12, 20:58
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
freddy - 2008-09-04, 18:32
" />Witam mam pytanie odnosnie silników tj. mam honde w ktorej jest silnik D16Z5 z crx o mocy 124 konie pierwotnie tam był D16A9 130 konie a nawet widziałem ze 136. silniki sa chyba takie same wiec gdzie siedzi ta roznica mocy?? co ewentualnie moge przełozyc zeby była wieksza moc???
C00li - 2008-09-04, 20:52
" />D16Z5 miał kolektor wydechowy 4-2-1 i katalizator, a co za tym idzie innego kompa. Jeżeli ktoś zrobił tylko swap gołego silnika, a cały osprzęt został, to masz 130KM, czyli w praktyce D16A9.
freddy - 2008-09-05, 07:18
" />aha rozumie, wiec tylko hamownia prawde ci powie:D
Mike - 2008-09-05, 07:36
" />C00li, D16Z5 miał zwykły kolektor 4-1 i sondę lamba i katalizator - na tym tracił bo D16A9 miało kolektor 4-2-1 i zamiast sondy potencjometr i brak katalizatora seryjnie.
hawo - 2008-09-05, 07:43
" />
C00li - 2008-09-05, 08:56
" />Mike, to chciałem napisać, ale widocznie pisanie magisterki na tyle mnie wykończyło, że tu już nie skupiłem się
Oczywiście, że D16Z5 to kolektor 4-1 i katalizator, a co za tym idzie sonda lambda i inny komp.
D16A9 to 4-2-1, bez kata i sondy, za to z potencjometrem przymocowanym do góry obudowy ECU.
hawo - 2008-09-05, 09:44
" />
mAx - 2008-09-05, 09:49
" />Potencjometrem ustala się wartość mieszanki.
freddy - 2008-09-05, 16:29
" />najgorsze ze silnik zmieniał poprzedni własciciel i nie wiem co w nim siedzi:D
BJFast - 2010-05-12, 20:44
" />Temat stary, ale moje pytanie akurat do niego podejdzie. Czy komp od a9 to też pm7 Wiązka z d16z2 podejdzie do niego Jeszcze jedno kolektor z z5/a9 różni się od tego z z2
ppiotrek - 2010-05-12, 20:47
" />Trzy razy tak.
BJFast - 2010-05-12, 20:58
" />