d16a9.. wysokie obroty ?
tajner2 - 2009-12-11, 00:13
" />hmm mam dziwne objawy w mojej Hani
a więc, obroty na jałowym są bardzo wysokie w granicy 1500-1600rpm..
tak po około minucie spadają powoli i ustawiają się na 900rpm czyli tak jak być powinno..
ale dodam lekko gazu i już znowu wpadną za wysoko i tam zostana i znowu to samo...
nie ważne czy silnik zimny czy ciepły mam takie same objawy...
uprzedzę pytania żadnego błedu komp nie wyświetla, oprócz 9 ale to nie jest z tym raczej związane....
jakieś pomysły ktoś ma co to może być?
SUCHY - 2009-12-11, 06:56
" />Może linka gazu sie blokuje, zaciera. Mi mechanik złamał linke w jednym miejscu i bylo podobnie. Moze tez krokowy.
noofaq - 2009-12-11, 07:52
" />jak nie chcą Ci spaść obroty to podłóż noge pod pedał gazu i go podnieś - sprawdź czy to pomoże
jak pomoże to linka do wymiany lub sprężyna przy pedale is dead..
tajner2 - 2009-12-11, 08:43
" />to nie to linka się nie blokuje bo już sprawdzałem...
ppiotrek - 2009-12-11, 12:29
" />próbowałeś wyregulować obroty biegu jałowego? wszystkie wężyki podciśnienia ok?
tajner2 - 2009-12-11, 13:57
" />obroty biegu jałowego myślę że nie mają tu nic wspólnego bo tak jak pisałem to koło minucie spadają obroty na swoje miejsce jeśli by było źle ustawione to by zostały czy sie mylę ?
tajner2 - 2009-12-11, 18:01
" />ktoś mówił że może krokowy... a czy wtedy by nie było błedu ? czy krokowy nie pokazuje komp błedu ? jakies jeszcze pomysły ?
ppiotrek - 2009-12-11, 19:21
" />Też pomyślałem, że mógłby być to krokowy...dlatego pytałem o regulację wg manuala. Może masz brudną przepustnicę? Ja bym coś z tych rzeczy obstawiał.
tajner2 - 2009-12-11, 19:28
" />na początku myślałem o tps'ie ale hmm błedu nie wyrzuca więc niby jest wszystko spoko ale ktoś go napewno ruszał bo nie jest na nitach tylko na śrubki....
musze z manualnem sprawdzić wszystkie podciśnienia.. krokowego zdejmę przepusnicę...
jak nie pomoże zobaczymy....
ale nadal czekam na jakies sugestie
adi - 2009-12-12, 15:41
" />Tajner najpierw zacznik od sposobów metodą prób i błędów tzn. :
1. reset kompa motor zimny odpalasz go nic nie ruszasz az do momentu włączenia i wyłączenia wentylatora,później uczysz auto jeździć i czekasz na postoju az sie znów załączy wentylator.gasisz odpalasz i pamięć ustawiona.
Jeśli nie pomoże to:
1.sprawdź podciśnienia czy szczelne nie popękane itp
2.odpowietrz układ chłodzenia (bo te objawy które masz wyglądają na załączanie się ssania-sprawdź też czujniki temp.)
3 należałoby też zajrzeć na przepustnice jak i do krokowego jeśli w/w metody nie pomogą
(co do krokowego to komp nie odczyta błędu chyba że go odepniesz )
Daj znać czy pomogło
85DanielS - 2009-12-12, 16:06
" />Można też sprawdzić czy gruszka przy przepustnicy sie nie zacina...
Podciśnienia...
tajner2 - 2009-12-12, 17:00
" />ok dzięki wszystko albo jutro albo na początku tygodnia sprawdzę..
na pewno 1. adi to nie to bo kompa już resetowałem i uczyłem..
ale ogólnie tak jak piszesz mi też to przypomina objawy ssania...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
tajner2 - 2009-12-11, 00:13
" />hmm mam dziwne objawy w mojej Hani
a więc, obroty na jałowym są bardzo wysokie w granicy 1500-1600rpm..
tak po około minucie spadają powoli i ustawiają się na 900rpm czyli tak jak być powinno..
ale dodam lekko gazu i już znowu wpadną za wysoko i tam zostana i znowu to samo...
nie ważne czy silnik zimny czy ciepły mam takie same objawy...
uprzedzę pytania żadnego błedu komp nie wyświetla, oprócz 9 ale to nie jest z tym raczej związane....
jakieś pomysły ktoś ma co to może być?
SUCHY - 2009-12-11, 06:56
" />Może linka gazu sie blokuje, zaciera. Mi mechanik złamał linke w jednym miejscu i bylo podobnie. Moze tez krokowy.
noofaq - 2009-12-11, 07:52
" />jak nie chcą Ci spaść obroty to podłóż noge pod pedał gazu i go podnieś - sprawdź czy to pomoże
jak pomoże to linka do wymiany lub sprężyna przy pedale is dead..
tajner2 - 2009-12-11, 08:43
" />to nie to linka się nie blokuje bo już sprawdzałem...
ppiotrek - 2009-12-11, 12:29
" />próbowałeś wyregulować obroty biegu jałowego? wszystkie wężyki podciśnienia ok?
tajner2 - 2009-12-11, 13:57
" />obroty biegu jałowego myślę że nie mają tu nic wspólnego bo tak jak pisałem to koło minucie spadają obroty na swoje miejsce jeśli by było źle ustawione to by zostały czy sie mylę ?
tajner2 - 2009-12-11, 18:01
" />ktoś mówił że może krokowy... a czy wtedy by nie było błedu ? czy krokowy nie pokazuje komp błedu ? jakies jeszcze pomysły ?
ppiotrek - 2009-12-11, 19:21
" />Też pomyślałem, że mógłby być to krokowy...dlatego pytałem o regulację wg manuala. Może masz brudną przepustnicę? Ja bym coś z tych rzeczy obstawiał.
tajner2 - 2009-12-11, 19:28
" />na początku myślałem o tps'ie ale hmm błedu nie wyrzuca więc niby jest wszystko spoko ale ktoś go napewno ruszał bo nie jest na nitach tylko na śrubki....
musze z manualnem sprawdzić wszystkie podciśnienia.. krokowego zdejmę przepusnicę...
jak nie pomoże zobaczymy....
ale nadal czekam na jakies sugestie
adi - 2009-12-12, 15:41
" />Tajner najpierw zacznik od sposobów metodą prób i błędów tzn. :
1. reset kompa motor zimny odpalasz go nic nie ruszasz az do momentu włączenia i wyłączenia wentylatora,później uczysz auto jeździć i czekasz na postoju az sie znów załączy wentylator.gasisz odpalasz i pamięć ustawiona.
Jeśli nie pomoże to:
1.sprawdź podciśnienia czy szczelne nie popękane itp
2.odpowietrz układ chłodzenia (bo te objawy które masz wyglądają na załączanie się ssania-sprawdź też czujniki temp.)
3 należałoby też zajrzeć na przepustnice jak i do krokowego jeśli w/w metody nie pomogą
(co do krokowego to komp nie odczyta błędu chyba że go odepniesz )
Daj znać czy pomogło
85DanielS - 2009-12-12, 16:06
" />Można też sprawdzić czy gruszka przy przepustnicy sie nie zacina...
Podciśnienia...
tajner2 - 2009-12-12, 17:00
" />ok dzięki wszystko albo jutro albo na początku tygodnia sprawdzę..
na pewno 1. adi to nie to bo kompa już resetowałem i uczyłem..
ale ogólnie tak jak piszesz mi też to przypomina objawy ssania...