d16z2 a kompresor
TSJ - 2009-06-10, 18:37
" />Zastanawiam się nad dwiema opcjami. Chciał bym osiągnąć około 5-6 sec do 0-100 i 1/4 w około 14,5
Buda - wydmuszka
Silnik jest zdrowy 187 tys przejechane nie kopci nie cieknie
1 wersja N/A
Kolektor 4-2-1 ebay
Kolektor dolotowy z z6
góra z d16z6
dolot z CAI + nawiew ze zderzaka
przepustnica rozw. z B lub H
Lekki zamach
Hybryda
Tu pytanie czy nie prościej całe d16z6 wsadzić ....
2 wersja soft Turbo
Mam za 340$ do wzięcia ebay softa zmienić w nim turbo bo czytałem ze lipne i IC da radę reszta podzespołów ? liczyłem że koło 170 Hp z takiego zestawu wyjdzie ...
i więcej NM niż w 1 opcji
Z góry dzięki za porady
Miś - 2009-06-10, 18:51
" />jak chcesz miec 5-6 do 100 km/h to soft ani minime ci nie pomoze
tylko trzeba robic turbo i zakuwac silnik zeby bylo kolo 250-300 km do tego skrzynia ze spera ...
jak chcesz miec kolo 7 -8 do setki i kolo 160-180 km to bez kucia sie obejdzie i soft wystarczy albo minime na DOHC i walki sportowe i regulowane kolka a co leprze to chyba to co taniej wyjdzie ale w obu przypadkach jak chcesz tyle podniesc moc to strojenie ktore bedzie cie kosztowac kolo 1,5 tys do tego sprzegło , hamulce, wydech elektronika ...... duze koszta
ja bym do z2 dal walek reg kolko wydech i spokojnie peknie 130 km i autko juz bedzie pieknie latac
Boci@n - 2009-06-10, 18:53
" />Aby osiągnąć 5 do setki, opcja pierwsza odpada. Opcja ta pozwala jednak osiągać czasy na poziomie 14.xx Wszystko zależy ile chcesz wydać. Za 300$ to możesz sobie wskaźniki kupić a nie zestaw turbo. Turbo da większy fun, ma potencjał, a dobrze zrobione może jeździć dosyć długo i bezawaryjnie. Jeżeli masz luźne 5k to idź w turbo (jeżeli masz zdrowy silnik). Taniej wyjdzie NA ale i tak nie dużo. 1.5k mini me+ 200zl zamach +hybryda 500zl+ wydech 1k +dolot, przepustnica 300zl. Razem daje ok 3,5k za ~140km i ~160Nm.
TSJ - 2009-06-10, 18:54
" />
Boci@n - 2009-06-10, 18:57
" />simon55 ma 135km i 155Nm i ma <7 do setki. Kreci czasy na poziomie 14.8 Przy sofcie jezeli nie zejdziesz do 14.xx to znaczy ze auta nie ogarniasz.
TSJ - 2009-06-10, 19:06
" />
Boci@n - 2009-06-10, 19:19
" />za 1.5k możesz kupić z6 ale bez osprzętu Soft to koszta:
turbo 1000zl
kolektor, dp, flancze : 500zl
spiek: 500zl
wskazniki egt, olej, boost 1000zl
strojenie 700zl
wydajniejsze chłodzenie i smarowanie: 500zl
ic i rury: 300zl
Fawor - 2009-06-10, 19:29
" />o 3,5k za softa przeważnie rozpowiadam ja, ale jest to cena za same częsci jeśli robisz sam. Do tego strojenie w okolicach 1k pln. Osiągniesz na 0,5bara okolice 170KM i na więcej nie pozwoli Ci żaden rozsądny strojący. Czy to będzie szybsze od zestawu np 145 i 160Nm na sohc-vtec? Sprawa mocno sporna
Boci@n - 2009-06-10, 19:35
" />Myslę, że 170Km/200Nm będzie szybsze pod warunkiem, że turbo będzie dobrze dobrane/wystrojone. Aby nie było że przy 6k masz gówno nie moment a moc juz tez spada na łeb na szyje.
TSJ - 2009-06-10, 19:35
" />
TSJ - 2009-06-10, 19:37
" />
Boci@n - 2009-06-10, 19:43
" />jakie wskaźniki? Chyba najtańsze AG? Szukałby jakiś używek albo chociaż AG na krokowym. Prz 200Nm już sprzęgło może się zacząć ślizgać jeżeli jest słabe. Jak masz nowe to powinno pożyć. Turbo za 500zl? Myślę, że ciężko będzie. ,,Wydajniejsze chłodzenie" Warto pomyśleć o wydajniejszej chłodnicy. Ja mam od vti, do tego chłodnica oleju. Fawor miał chyba na myśli, że często zakładając turbo max moc przesuwa się niżej a moment bardzo rośnie ale w średnich prędkościach obrotowych. Fajnie jak moc jest wysoko a wysoki moment prawie do samego końca.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
TSJ - 2009-06-10, 18:37
" />Zastanawiam się nad dwiema opcjami. Chciał bym osiągnąć około 5-6 sec do 0-100 i 1/4 w około 14,5
Buda - wydmuszka
Silnik jest zdrowy 187 tys przejechane nie kopci nie cieknie
1 wersja N/A
Kolektor 4-2-1 ebay
Kolektor dolotowy z z6
góra z d16z6
dolot z CAI + nawiew ze zderzaka
przepustnica rozw. z B lub H
Lekki zamach
Hybryda
Tu pytanie czy nie prościej całe d16z6 wsadzić ....
2 wersja soft Turbo
Mam za 340$ do wzięcia ebay softa zmienić w nim turbo bo czytałem ze lipne i IC da radę reszta podzespołów ? liczyłem że koło 170 Hp z takiego zestawu wyjdzie ...
i więcej NM niż w 1 opcji
Z góry dzięki za porady
Miś - 2009-06-10, 18:51
" />jak chcesz miec 5-6 do 100 km/h to soft ani minime ci nie pomoze
tylko trzeba robic turbo i zakuwac silnik zeby bylo kolo 250-300 km do tego skrzynia ze spera ...
jak chcesz miec kolo 7 -8 do setki i kolo 160-180 km to bez kucia sie obejdzie i soft wystarczy albo minime na DOHC i walki sportowe i regulowane kolka a co leprze to chyba to co taniej wyjdzie ale w obu przypadkach jak chcesz tyle podniesc moc to strojenie ktore bedzie cie kosztowac kolo 1,5 tys do tego sprzegło , hamulce, wydech elektronika ...... duze koszta
ja bym do z2 dal walek reg kolko wydech i spokojnie peknie 130 km i autko juz bedzie pieknie latac
Boci@n - 2009-06-10, 18:53
" />Aby osiągnąć 5 do setki, opcja pierwsza odpada. Opcja ta pozwala jednak osiągać czasy na poziomie 14.xx Wszystko zależy ile chcesz wydać. Za 300$ to możesz sobie wskaźniki kupić a nie zestaw turbo. Turbo da większy fun, ma potencjał, a dobrze zrobione może jeździć dosyć długo i bezawaryjnie. Jeżeli masz luźne 5k to idź w turbo (jeżeli masz zdrowy silnik). Taniej wyjdzie NA ale i tak nie dużo. 1.5k mini me+ 200zl zamach +hybryda 500zl+ wydech 1k +dolot, przepustnica 300zl. Razem daje ok 3,5k za ~140km i ~160Nm.
TSJ - 2009-06-10, 18:54
" />
Boci@n - 2009-06-10, 18:57
" />simon55 ma 135km i 155Nm i ma <7 do setki. Kreci czasy na poziomie 14.8 Przy sofcie jezeli nie zejdziesz do 14.xx to znaczy ze auta nie ogarniasz.
TSJ - 2009-06-10, 19:06
" />
Boci@n - 2009-06-10, 19:19
" />za 1.5k możesz kupić z6 ale bez osprzętu Soft to koszta:
turbo 1000zl
kolektor, dp, flancze : 500zl
spiek: 500zl
wskazniki egt, olej, boost 1000zl
strojenie 700zl
wydajniejsze chłodzenie i smarowanie: 500zl
ic i rury: 300zl
Fawor - 2009-06-10, 19:29
" />o 3,5k za softa przeważnie rozpowiadam ja, ale jest to cena za same częsci jeśli robisz sam. Do tego strojenie w okolicach 1k pln. Osiągniesz na 0,5bara okolice 170KM i na więcej nie pozwoli Ci żaden rozsądny strojący. Czy to będzie szybsze od zestawu np 145 i 160Nm na sohc-vtec? Sprawa mocno sporna
Boci@n - 2009-06-10, 19:35
" />Myslę, że 170Km/200Nm będzie szybsze pod warunkiem, że turbo będzie dobrze dobrane/wystrojone. Aby nie było że przy 6k masz gówno nie moment a moc juz tez spada na łeb na szyje.
TSJ - 2009-06-10, 19:35
" />
TSJ - 2009-06-10, 19:37
" />
Boci@n - 2009-06-10, 19:43
" />jakie wskaźniki? Chyba najtańsze AG? Szukałby jakiś używek albo chociaż AG na krokowym. Prz 200Nm już sprzęgło może się zacząć ślizgać jeżeli jest słabe. Jak masz nowe to powinno pożyć. Turbo za 500zl? Myślę, że ciężko będzie. ,,Wydajniejsze chłodzenie" Warto pomyśleć o wydajniejszej chłodnicy. Ja mam od vti, do tego chłodnica oleju. Fawor miał chyba na myśli, że często zakładając turbo max moc przesuwa się niżej a moment bardzo rośnie ale w średnich prędkościach obrotowych. Fajnie jak moc jest wysoko a wysoki moment prawie do samego końca.