d16z2 -> d16z5 - swap
beddom - 2006-11-13, 22:34
" />witam
jestem dopiero co po remoncie mojego d16z2 - ale niestety silnik nie daje rady
na allegro znalazlem pare aukcji z silnikami d16z5 (golymi)
moze ktos sie orientuje ile by ksztowal osprzet do tych silnikow?? (co do calosci osprzetu jaki jest w tym silniku to nie wiem do konca) - interesuje mnie tak aby sie zapoznac z cenami - wiazka, komp, i to co jest jeszcze potrzebne czego nie wymienilem...
z gory dzieki
don_karlos - 2006-11-14, 02:16
" />Do swapu Z D16Z2 na Z5 potrzebne są:
- aparat zapłonowy koło 200-250zł
- czujnik drugiego wałka 50zł i jest trochę rzeźby z kabelkami żeby go podpiąć
- inny też jest kształt kolektora dolotowego ale ten z Z2 raczej też da radę
poza tymi elementami silnik D16Z2 i Z5 są bardzo podobne:
- obydwa mają katalizator i sondę lambda także komputer i nie wywala żadnych błędów, oczywiście lepsze mapy i wyżej odcięcie ma z Z5 ale Z2 też pociągnie i cała wiązka może zostać
- skrzynia z półosiami może zostać
- reszta osprzętu pasuje ogólnie cały swap jest dość bezproblemowy podobnie jak na D16A9 tyle, że tam nie ma sondy lambda raczej trzeba zmienić kompa
trudno trafić w dobrym stanie Z5 ale jak już znajdziesz to silniczek ma niezły potencjał
rider - 2006-11-14, 10:41
" />możesz napisać co nie tak po remoncie? zaczynam sie bać bo sam jestem w trakcie...
beddom - 2006-11-14, 10:58
" />wiec tak - duze spalanie (miasto okolo 12 litrow) - brak mocy (przyspieszenie slabe) - przelewa benzyne ktora dostaje sie do oleju przez co pali mi olej
poza tym wszytko ok
Randal - 2006-11-14, 11:02
" />beddom jak remont dobrze zrobiony to szkoda silnika zmieniać! Ogarnij tę aferę paliwową i będzie cacy!
elmer - 2006-11-14, 11:53
" />Z tego co piszesz to spieprzyli Ci remont albo go nie dotarłeś odpowiednio. Spalanie i słabe osiągi to może być źle ustawiony rozrząd (trzeba sprawdzić). Dużo była planowana głowica?
elmer - 2006-11-14, 11:55
" />Aha, przy swapie trzeba zwrócić uwagę, aby D16Z5 był po 89. roku, te wcześniejsze miały inne koło zamachowe i tarczę sprzęgła.
beddom - 2006-11-14, 12:13
" />głowica byla splanowana minimalnie w celu jedynie wyrownania ( dokladnej wartosci nie pamietam)
zayonnc - 2006-11-14, 12:20
" />beddom, męcz mechanika, że ma zrobić tak aby było ok. Nie ma, że boli, coś musiał spieprzyć i tyle, po remoncie musi śmigać. Koniec, kropka.
Z jakiej racji masz wydawać sporo kasy na swapa (i znów nie wiadomo ile silnik pociągnie itp) skoro wydałeś już masę pieniędzy na remont tego co masz. Jeżeli mechanik nie potrafił go zrobić to po co się za niego zabierał
IMO powinien albo tyle dłubać aż będzie cacy albo zwrot kasy, po remoncie silnik musi mieć seryjne osiągi (bo o spalanie ciężko się wykłócić) ale skoro jest muł to znaczy, że kolo spartolił robotę i tyle. Qrcze strasznie Ci współczuję pamiętam jak się cieszyłeś, że będziesz miał w końcu silnik w super stanie a tu takie problemy
Pozdr
EDIT: Ale o remoncie silnika to proponuję poczytać i dyskutować dalej tu http://www.civic4g.pl/forum/topics2/153 ... ght=remont sporo tan zostało powiedziane. A tu zostańmy przy swapie.
ECIT 2: Ciekawe, że po remoncie w Twoim silniku się nic nie zmieniło, jak był muł tak jest, tylko pewnie Ci spalanie wzrosło. Dziwny ten remont.
Dzilas - 2006-11-14, 15:38
" />co do twojego problemu z przedostawaniem sie benzyny do oleju, to trzeba sie zastanowic dlaczego tak jest... obstawial bym glowice, np. pekniete gniazdo zaworow, mozliwe, ze wtryski bardzo leja przez co duze spalanie. Zawory rowniez sa podejrzane. Jednak w pierwszej kolejnosci zajal bym sie glowica. Pierscienie odrzucam, poniewaz pisales o remoncie, lecz jezeli jednak nie sa wymienione, to moze wlasnie wina lezy po stornie zarowno pierscieni kompresyjnych jak i olejowych.
beddom - 2006-11-14, 16:40
" />Dzilas, zawory dosc mocno mi klekocza - musze je jakos na dniach ustawic i zobaczyc czy cos sie zmieni...
jak napisał zayonnc - o moich perypetiach z silnikiem jest osony topic http://www.civic4g.pl/for...ighlight=remont
Boogie - 2009-08-05, 18:48
" />odświeżę troszkę
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
beddom - 2006-11-13, 22:34
" />witam
jestem dopiero co po remoncie mojego d16z2 - ale niestety silnik nie daje rady
na allegro znalazlem pare aukcji z silnikami d16z5 (golymi)
moze ktos sie orientuje ile by ksztowal osprzet do tych silnikow?? (co do calosci osprzetu jaki jest w tym silniku to nie wiem do konca) - interesuje mnie tak aby sie zapoznac z cenami - wiazka, komp, i to co jest jeszcze potrzebne czego nie wymienilem...
z gory dzieki
don_karlos - 2006-11-14, 02:16
" />Do swapu Z D16Z2 na Z5 potrzebne są:
- aparat zapłonowy koło 200-250zł
- czujnik drugiego wałka 50zł i jest trochę rzeźby z kabelkami żeby go podpiąć
- inny też jest kształt kolektora dolotowego ale ten z Z2 raczej też da radę
poza tymi elementami silnik D16Z2 i Z5 są bardzo podobne:
- obydwa mają katalizator i sondę lambda także komputer i nie wywala żadnych błędów, oczywiście lepsze mapy i wyżej odcięcie ma z Z5 ale Z2 też pociągnie i cała wiązka może zostać
- skrzynia z półosiami może zostać
- reszta osprzętu pasuje ogólnie cały swap jest dość bezproblemowy podobnie jak na D16A9 tyle, że tam nie ma sondy lambda raczej trzeba zmienić kompa
trudno trafić w dobrym stanie Z5 ale jak już znajdziesz to silniczek ma niezły potencjał
rider - 2006-11-14, 10:41
" />możesz napisać co nie tak po remoncie? zaczynam sie bać bo sam jestem w trakcie...
beddom - 2006-11-14, 10:58
" />wiec tak - duze spalanie (miasto okolo 12 litrow) - brak mocy (przyspieszenie slabe) - przelewa benzyne ktora dostaje sie do oleju przez co pali mi olej
poza tym wszytko ok
Randal - 2006-11-14, 11:02
" />beddom jak remont dobrze zrobiony to szkoda silnika zmieniać! Ogarnij tę aferę paliwową i będzie cacy!
elmer - 2006-11-14, 11:53
" />Z tego co piszesz to spieprzyli Ci remont albo go nie dotarłeś odpowiednio. Spalanie i słabe osiągi to może być źle ustawiony rozrząd (trzeba sprawdzić). Dużo była planowana głowica?
elmer - 2006-11-14, 11:55
" />Aha, przy swapie trzeba zwrócić uwagę, aby D16Z5 był po 89. roku, te wcześniejsze miały inne koło zamachowe i tarczę sprzęgła.
beddom - 2006-11-14, 12:13
" />głowica byla splanowana minimalnie w celu jedynie wyrownania ( dokladnej wartosci nie pamietam)
zayonnc - 2006-11-14, 12:20
" />beddom, męcz mechanika, że ma zrobić tak aby było ok. Nie ma, że boli, coś musiał spieprzyć i tyle, po remoncie musi śmigać. Koniec, kropka.
Z jakiej racji masz wydawać sporo kasy na swapa (i znów nie wiadomo ile silnik pociągnie itp) skoro wydałeś już masę pieniędzy na remont tego co masz. Jeżeli mechanik nie potrafił go zrobić to po co się za niego zabierał
IMO powinien albo tyle dłubać aż będzie cacy albo zwrot kasy, po remoncie silnik musi mieć seryjne osiągi (bo o spalanie ciężko się wykłócić) ale skoro jest muł to znaczy, że kolo spartolił robotę i tyle. Qrcze strasznie Ci współczuję pamiętam jak się cieszyłeś, że będziesz miał w końcu silnik w super stanie a tu takie problemy
Pozdr
EDIT: Ale o remoncie silnika to proponuję poczytać i dyskutować dalej tu http://www.civic4g.pl/forum/topics2/153 ... ght=remont sporo tan zostało powiedziane. A tu zostańmy przy swapie.
ECIT 2: Ciekawe, że po remoncie w Twoim silniku się nic nie zmieniło, jak był muł tak jest, tylko pewnie Ci spalanie wzrosło. Dziwny ten remont.
Dzilas - 2006-11-14, 15:38
" />co do twojego problemu z przedostawaniem sie benzyny do oleju, to trzeba sie zastanowic dlaczego tak jest... obstawial bym glowice, np. pekniete gniazdo zaworow, mozliwe, ze wtryski bardzo leja przez co duze spalanie. Zawory rowniez sa podejrzane. Jednak w pierwszej kolejnosci zajal bym sie glowica. Pierscienie odrzucam, poniewaz pisales o remoncie, lecz jezeli jednak nie sa wymienione, to moze wlasnie wina lezy po stornie zarowno pierscieni kompresyjnych jak i olejowych.
beddom - 2006-11-14, 16:40
" />Dzilas, zawory dosc mocno mi klekocza - musze je jakos na dniach ustawic i zobaczyc czy cos sie zmieni...
jak napisał zayonnc - o moich perypetiach z silnikiem jest osony topic http://www.civic4g.pl/for...ighlight=remont
Boogie - 2009-08-05, 18:48
" />odświeżę troszkę