ďťż

D16Z2 na dualu ...



Ryba - 2008-01-04, 11:07
" /> Ostatnio wymyśliłem pomysł na nowego moda. Jego realizacja to na pewno odległe terminy ... lub też wcale nie powstanie więc całość można tratkować jako swobodną dyskusję, gdybanie, lub też wywalić do kosza Tyle tytułem wstępu, teraz opiszę o co chodzi
Z lektury forum dowiedziałem się, iż części między silnikami D-serii SOHC są wymienne. Nie wiem jak wygląda sprawa zamienności między SOHC a DOHC, ale nie o tym mowa.
W każdym razie użytkownik Wooojas ma auto z silnikem D16Z2 w kiepskim stanie i na poważnie (przynajmniej tak mówi ) myśli o swapie. Wpadłem więc na genialny pomysł odkupienia od niego Z2 po taniości (obaj jesteśmy z Łodzi). Chciałem przeprowadzić remont tego silnika + jakieś bonusy np. polerowane kanały wydechowe, komory spalania, polerowane/odchudzone zawory. Być może dorzucił bym do tego sportowy wałek, tłoki - to kwestia ceny.
Jedyny myk polega na tym, że całość miała by być zasilana z listwy gaźnikowej od mojego auta nie jak w oryginale z MPFi. Gaźniki oczywiście też stuningowane np. polerka gardzieli, obróbka dyfuzora, przepustnicy i jej ośki, być może większe dysze i rozpylacz.
Do tego wsystkiego dolot na stożkach (po 1 na gaźnik) + wydech (kolektor 4-2-1, przelotowy środkowy, końcowy a'la mugen, całość o średnicy wewnętrznej 2')

No i teraz sedno sprawy
Zgodnie z zasadą zasadą zamienności elementów założyłem, iż kolektor dolotowy z wersji gaźnikowej będzie pasować do Z2 ... czy nie pomyliłem się ?? Druga sparwa to pompa paliwova ... jak wiadomo Z2 nie posiada w głowicy wyjścia na pompę zasilaną mechanicznie z wałka rozrządu. Trzeba wymyślić rozwiązanie zastępcze ... myślałem nad zewnętrzną elektryczną pompą, ale nie wiem czy gaźniki nie będą się przelewać (za wysoki poziom w komorze pływakowej) - jeśli ktoś coś o tym wie to proszę o radę
Trzecia sprawa ... aparat zapłonowy ... założyłem, że uda mi się przełożyć aparat z mojego silnika ... uda się ??

Cały projekt jest dość dziwny i pewnie nieopłacalny (jeśli chodzi o stosunek km/kasa) ale cóż ... swapa na mpfi może zrobić każdy , a to było by rozwiązanie oryginalne, pionierskie i jedyne w swoim rodzaju. Poza tym szczerze powiem, że nie lubię elektryki, komputerów, chceck'ów trybów awaryjnych itp itd




Dzilas - 2008-01-04, 11:43
" />http://www.civic4g.pl/forum/topics13/37 ... a1&start=0 tutaj masz temat o pewnym ED7 d16a9 co mialo pod maska cos w stylu d14a1. Niewykluczone, ze bylo to d16 z gaznikami jak w d14a1.

W tym też podanym przeze mnie temacie Khacker:




HIO - 2008-01-04, 15:15
" />chyba najprosciej jest po prostu w twoim d14 podmienic dol silnika na ten d16z2. zwiekszasz pojemnosc a zostajesz na starym systemie zasilania silnika.

ale czy wtedy jest to bezproblemowe to tego nie wiem



Ryba - 2008-01-04, 15:44
" />hmm ...
A głowica z Z2 nie jest jakaś inna (wydajniejsza, lepsza) od tej z A1??
Druga sprawa to uszczelka pod głowicę ... czy pojemność 1,6 jest uzyskiwana tylko poprzez większy skok tłoka czy większa jest też średnica bo nie wiem
Poza tym chciałem wsadzić całe Z2 z 2 powodów;
- po 1 mógłbym silnik kupić i spokojnie powoli go sobie dłubać, a jak wiadomo polerki to nie jest robota na szybko, a dalej jeździć na d14a1.
- po 2 jeśli chciał bym zainwestować w sportowy wałek to problem pompy paliwa powraca więc lepiej rozwiązać go od razu




sailence - 2008-01-04, 21:32
" />głowica z Z2 ma ostrzejszy wałek niż reszta wszystkich SOHC (wyjątkiem może być Z6)

uszczelka pod głowicą będzie taka sama jednak większa pojemność uzyskiwana jest dzięki mniejszej długości tłoka oraz innemu wykorbieniu wału, ale przekładka D14 na D16 jest jak najbardziej możliwa, inna sprawa, że nie wiem jak będzie wyglądać sprawa z wytrzymałością głowicy A1

w tym jestem zielony ale radziłbym Ci też konkretnie dowiedzieć się jak wygląda sprawa z zapłonem przy tak znacznej różnicy pojemności, tzn. czy kąt wyprzedzenia zapłonu będzie taki sam, i czy gaźniki nie będą wymagały regulacji

PS. tylko nie rozumiem czemu uparłeś się na swojego DualCarba, pali to o wiele więcej niż na wtryskach, a wydajność mniejsza...



Fawor - 2008-01-04, 22:05
" />



sailence - 2008-01-04, 23:37
" />był ostatnio taki topic na forum, wykorbienie jest inne na 100%, a mówiąc o długości mam na myśli tą "nóżkę" tłoka swoją drogą znajomy który jest na tym forum mówił mi kiedyś, że aby zwiększyć w Facie pojemność wystarczyło właśnie skrócić tłok



Fawor - 2008-01-05, 10:56
" />Ale zmniejszeniem wysokości tłoka nie zwiększysz pojemności! On dalej będzie poruszał się na takiej samej długości. Skrócenie powoduje, że będzie w niższym punkcie niż seria zarówno w DMP, jak i GMP. Gdzie tu większa pojemność skokowa? Zwiększa się komora spalania i dzięki temu obniżysz stopień sprężania.



sailence - 2008-01-05, 11:37
" />racja, ale w D16 inaczej jest zbudowany korbowód przez co tłok GMP ma w tym samym miejscu, te info o Fiacie to była tylko ciekawostka u nas to nie zadziała



badam - 2008-01-05, 14:42
" />popatrzylem co piszesz 2minuty i zdołałem wykrztusic z siebie tylko tyle>> ...



kyzer - 2008-01-05, 14:59
" />Ryba pogadaj ze Scroodge`m, może Ci coś ciekawego podpowie



Ryba - 2008-01-05, 19:43
" />Generalnie my tu gadu gadu ale konkretnych odpowiedzi nie ma
Osobiście sądzę, że jeżeli aparat zapłonowy będzie psaować to nie powinno być jakiś problemów z ustawieniem zapłonu.
Najbardziej martwi mnie zewnętrzna pompa palivowa ... a odpowiedzi brak
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu