D16Z2 potrzebuje mocy i przyczepności! Duże zmiany!
SebcioD - 2008-11-14, 21:46
" />Szukam sposobów podniesienia osiągów silnika D16Z2 w civicu ED7.
Mogą to być propozycje proste jak i skomplikowane,
w trakcie zdecyduję w jaką stronę pójdę...
Najlepiej sprawdzone metody, albo konkretne (racjonalne, uzasadnione) pomysły.
Bardzo proszę
Dodanie turbo lub kompresora nie wchodzi w grę.
Potrzebuję auto do ścigania w zakrętach i najlepiej jak bym został przy tym silniku co jest.
Owszem, myślę nad wymianą tylko i wyłącznie na B16.., ale najpierw chciałbym poznać możliwości tego silnika i czy da się w nim znacząco podnieść moc bez przeróbek dołu silnika.
Reasumując:
1. Jak podnieść kompresję i czy da się to zrobić bez problemu?
2. Jakie wałki zastosować?
3. Co zrobić żeby bezpiecznie kręcił się wyżej?
3. Czy potrzebny będzie dodatkowy komputer?
4. Jakie przeróbki przy dolocie?
-stożek,
-rura czy mam mieć większą średnicę niż przepustnica, -przepustnica-jaka średnica najlepiej,
-czy zmieniać kolektor dolotowy, na jaki i co to da?
5. Jakieś propozycje co do wydechu (jaka średnica rur, jaki kolektor, jaki końcowy)?
6. U kogo i za ile to wszystko ładnie można wystroić?
7. Jaki zawias (gwintowane kompletne, czy Bilstein B6 B8 i do tego jakie sprężyny)?
8. Jakie hamulce
-zmiana na większe np. z VTi - i co jest potrzebne do zmiany
-zmiana na coś innego - propozycje
-czy zostawić oryginalny rozmiar i zmienić na sportowy - jakie?
9. Gdzie dobrze i tanio można wykonać klatkę
10. Jakie fotele, pasy proponujecie?
Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę.
Bardzo proszę o porady
I jeszcze jedno. Nawet jak zmienię silnik na B16.. to pytania pozostają tak samo aktualne
mlodyawm - 2008-11-15, 14:18
" />A nie lepiej zmienić silnik? Najprostsze to kolektor i wydech bardziej skomplikowane wałek, tłoki, albo inna droga turbo lub kompresor. Ale najłatwiej będzie zmienić silnik. Podobne koszty.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
SebcioD - 2008-11-14, 21:46
" />Szukam sposobów podniesienia osiągów silnika D16Z2 w civicu ED7.
Mogą to być propozycje proste jak i skomplikowane,
w trakcie zdecyduję w jaką stronę pójdę...
Najlepiej sprawdzone metody, albo konkretne (racjonalne, uzasadnione) pomysły.
Bardzo proszę
Dodanie turbo lub kompresora nie wchodzi w grę.
Potrzebuję auto do ścigania w zakrętach i najlepiej jak bym został przy tym silniku co jest.
Owszem, myślę nad wymianą tylko i wyłącznie na B16.., ale najpierw chciałbym poznać możliwości tego silnika i czy da się w nim znacząco podnieść moc bez przeróbek dołu silnika.
Reasumując:
1. Jak podnieść kompresję i czy da się to zrobić bez problemu?
2. Jakie wałki zastosować?
3. Co zrobić żeby bezpiecznie kręcił się wyżej?
3. Czy potrzebny będzie dodatkowy komputer?
4. Jakie przeróbki przy dolocie?
-stożek,
-rura czy mam mieć większą średnicę niż przepustnica, -przepustnica-jaka średnica najlepiej,
-czy zmieniać kolektor dolotowy, na jaki i co to da?
5. Jakieś propozycje co do wydechu (jaka średnica rur, jaki kolektor, jaki końcowy)?
6. U kogo i za ile to wszystko ładnie można wystroić?
7. Jaki zawias (gwintowane kompletne, czy Bilstein B6 B8 i do tego jakie sprężyny)?
8. Jakie hamulce
-zmiana na większe np. z VTi - i co jest potrzebne do zmiany
-zmiana na coś innego - propozycje
-czy zostawić oryginalny rozmiar i zmienić na sportowy - jakie?
9. Gdzie dobrze i tanio można wykonać klatkę
10. Jakie fotele, pasy proponujecie?
Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę.
Bardzo proszę o porady
I jeszcze jedno. Nawet jak zmienię silnik na B16.. to pytania pozostają tak samo aktualne
mlodyawm - 2008-11-15, 14:18
" />A nie lepiej zmienić silnik? Najprostsze to kolektor i wydech bardziej skomplikowane wałek, tłoki, albo inna droga turbo lub kompresor. Ale najłatwiej będzie zmienić silnik. Podobne koszty.