d16z2 zastanawia się przy przyspieszaniu
scanikwwo - 2009-03-29, 19:57
" />Witam!
Mam mały problem. Poza zapłonem, który jest przestawiony (w tej chwili ok. 26 st. BTDC - aparat jest już obrócony maks w stronę przodu auta i nada poza skalą!) silnik po nagrzaniu ma pewnego rodzaju zawieche . Otóż jak obroty spadną poniżej 2000, to dając w podłogę czka, dusi się i szarpie. Wysprzęglam, przegazuję delikatnie i ogień - idzie dobrze. Czasem dzieje się tak w okolicach 2500 rpm. Co to może być? Podciśnienia? Czy ten nieszczęsny przestawiony zapłon? Co sprawdzić? Dodam, że komp pluje mi błędem lambdy. W środę jadę sprawdzić ustawienie rozrządu, więc nie wiem czy może tam coś nie jest sknocone.
Pozdrawiam,
scanikwwo
mlodyawm - 2009-03-29, 20:30
" />Sprawdź aparat zapłonowy, miałem podobne objawy. Po rozkręceniu okazało się że miedź z cewki lata sobie wszędzie. A długo tak jeździsz z tym?
scanikwwo - 2009-03-29, 20:42
" />W zasadzie to od czasu swapa - jakoś połowa stycznia... Dobra, powalczę z aparatem. Gdzieś na forum wyczytałem, że można go jeszcze podregulować wewnątrz, żeby udało się zmieścić w skali 18 +/- 2 st. BTDC. Jakoś łopatologicznie może to ktoś wytłumaczyć? Jak rozwiązałeś tą sprawę? Tylko nie nowy aparat...
Pozdro!
mat8819 - 2009-03-29, 20:54
" />sprawdz czy rozrzad nie jest przestawiony
scanikwwo - 2009-03-29, 21:22
" />To właśnie jadę zrobić w środę... Jak rozrząd będzie OK, to jadę z aparatem
Edit:
Rozrząd sprawdzony. Pytanie: czy znak pomocniczy na kółku rozrządu ma pokrywać się z ząbkięm na plastiku pod kółkiem, czy ma być idealnie na krawędzi tego plastiku. W dziale porad jest napisane, że idealnie na krawędzi, ale nie ma żadnych fot. Jeśli ktoś takowe posiada, to proszę o umieszczenie ich tutaj. To właśnie kwestia 1 ząbka na kółku... Chciałbym mieć pewność, że rozrząd jest OK.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
scanikwwo - 2009-03-29, 19:57
" />Witam!
Mam mały problem. Poza zapłonem, który jest przestawiony (w tej chwili ok. 26 st. BTDC - aparat jest już obrócony maks w stronę przodu auta i nada poza skalą!) silnik po nagrzaniu ma pewnego rodzaju zawieche . Otóż jak obroty spadną poniżej 2000, to dając w podłogę czka, dusi się i szarpie. Wysprzęglam, przegazuję delikatnie i ogień - idzie dobrze. Czasem dzieje się tak w okolicach 2500 rpm. Co to może być? Podciśnienia? Czy ten nieszczęsny przestawiony zapłon? Co sprawdzić? Dodam, że komp pluje mi błędem lambdy. W środę jadę sprawdzić ustawienie rozrządu, więc nie wiem czy może tam coś nie jest sknocone.
Pozdrawiam,
scanikwwo
mlodyawm - 2009-03-29, 20:30
" />Sprawdź aparat zapłonowy, miałem podobne objawy. Po rozkręceniu okazało się że miedź z cewki lata sobie wszędzie. A długo tak jeździsz z tym?
scanikwwo - 2009-03-29, 20:42
" />W zasadzie to od czasu swapa - jakoś połowa stycznia... Dobra, powalczę z aparatem. Gdzieś na forum wyczytałem, że można go jeszcze podregulować wewnątrz, żeby udało się zmieścić w skali 18 +/- 2 st. BTDC. Jakoś łopatologicznie może to ktoś wytłumaczyć? Jak rozwiązałeś tą sprawę? Tylko nie nowy aparat...
Pozdro!
mat8819 - 2009-03-29, 20:54
" />sprawdz czy rozrzad nie jest przestawiony
scanikwwo - 2009-03-29, 21:22
" />To właśnie jadę zrobić w środę... Jak rozrząd będzie OK, to jadę z aparatem
Edit:
Rozrząd sprawdzony. Pytanie: czy znak pomocniczy na kółku rozrządu ma pokrywać się z ząbkięm na plastiku pod kółkiem, czy ma być idealnie na krawędzi tego plastiku. W dziale porad jest napisane, że idealnie na krawędzi, ale nie ma żadnych fot. Jeśli ktoś takowe posiada, to proszę o umieszczenie ich tutaj. To właśnie kwestia 1 ząbka na kółku... Chciałbym mieć pewność, że rozrząd jest OK.