Dioda ECU świeci cały czas
Maniek666 - 2010-01-05, 11:52
" />Mam taki oto problem:
Dioda ECU pali się cały czas. Silnik chodzi w trybie awaryjnym. Podmieniałem już kompa, resetowałem błędy i dalej to samo.
Silnik został niedawno przełożony z d16z5 na d15b2. Wszystko odbyło się bez problemów. Po swapie przejechał jakieś 2 km. Podczas ładowania akumulatora wyskoczył nagle check i dioda świeci cały czas.
Jakieś sugestie co sprawdzić?
n0rbi666 - 2010-01-05, 14:23
" />Dioda tzn check engine świeci cały czas, czy dioda na komputerze świeci ?
nadola - 2010-01-05, 16:41
" />Jeśli dioda świeci cały czas to komp zgłasza, że jest coś z nim nie tak. Pewnie ma problem z jakąś masą.
Otwieraj manual na stronie 6-152 i do dzieła.
Edit: Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr34 http://www.honda-crx.info/images_2ndgen ... /16-17.pdf
Maniek666 - 2010-01-07, 14:48
" />Masy sprawdzone, bezpiecznik sprawdzony. Dioda dalej świeci na kompie. Dzisiaj pracował silnik w trybie awaryjnym i chwilowo załapał normalną pracę poczym dalej przeszedł na awaryjny. Dodam, że po zagrzaniu, silnik gaśnie i nie można go odpalić, a iskra i paliwo jest. Jakieś pomysły?
nadola - 2010-01-07, 17:02
" />czy wg. manuala wszystkie punkty sprawdziłeś strona 6-152?
soldi - 2010-01-07, 17:50
" />mógł się po prostu spieprzyć komp i tyle - miałem ostatnio taką sytuację, jak włożyłem do kompa uszkodzoną kość pamięci
edit: sora nie doczytałem, że kompa podmieniałeś
przychodzi mi do głowy jakieś zwarcie na obwodzie zasilania lub czujników
z5 ma mpfi, a b2 ma dpfi - może tu leży błąd w podłączeniach
i jeszcze kwestia resistorboxa - jeżeli go nie zastosowałeś, a wtryskiwacze powinny go mieć, to mogłeś usmażyć wtryski... jeżeli jest a nie powinno go być, to mogłeś wymusić zbyt duży przepływ prądu przez kompa i go uszkodzić
Maniek666 - 2010-01-07, 19:28
" />Jeżeli chodzi o złe podłączenie wtrysków etc. to przecież nie odpalał by i nie odbył bym jazdy próbnej (podczas której nie wypluło żadnego błędu). Komp trybił normalnie aż do pewnego momentu i od tamtej pory zonk.
soldi - 2010-01-07, 19:46
" />no wlaśnie że wtryski mogą się przepalić dopiero po czasie (są dwa rodzaje wtrysków - na resistorboxa i bez i jak każdy element elektroniczny jak go potraktujesz trochę większym prądem, to się z czasem usmaży)
Maniek666 - 2010-01-07, 20:01
" />Tylko że wtedy by wogóle nie palił a odpala bez problemów
soldi - 2010-01-07, 22:15
" />a więc:
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Maniek666 - 2010-01-05, 11:52
" />Mam taki oto problem:
Dioda ECU pali się cały czas. Silnik chodzi w trybie awaryjnym. Podmieniałem już kompa, resetowałem błędy i dalej to samo.
Silnik został niedawno przełożony z d16z5 na d15b2. Wszystko odbyło się bez problemów. Po swapie przejechał jakieś 2 km. Podczas ładowania akumulatora wyskoczył nagle check i dioda świeci cały czas.
Jakieś sugestie co sprawdzić?
n0rbi666 - 2010-01-05, 14:23
" />Dioda tzn check engine świeci cały czas, czy dioda na komputerze świeci ?
nadola - 2010-01-05, 16:41
" />Jeśli dioda świeci cały czas to komp zgłasza, że jest coś z nim nie tak. Pewnie ma problem z jakąś masą.
Otwieraj manual na stronie 6-152 i do dzieła.
Edit: Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr34 http://www.honda-crx.info/images_2ndgen ... /16-17.pdf
Maniek666 - 2010-01-07, 14:48
" />Masy sprawdzone, bezpiecznik sprawdzony. Dioda dalej świeci na kompie. Dzisiaj pracował silnik w trybie awaryjnym i chwilowo załapał normalną pracę poczym dalej przeszedł na awaryjny. Dodam, że po zagrzaniu, silnik gaśnie i nie można go odpalić, a iskra i paliwo jest. Jakieś pomysły?
nadola - 2010-01-07, 17:02
" />czy wg. manuala wszystkie punkty sprawdziłeś strona 6-152?
soldi - 2010-01-07, 17:50
" />mógł się po prostu spieprzyć komp i tyle - miałem ostatnio taką sytuację, jak włożyłem do kompa uszkodzoną kość pamięci
edit: sora nie doczytałem, że kompa podmieniałeś
przychodzi mi do głowy jakieś zwarcie na obwodzie zasilania lub czujników
z5 ma mpfi, a b2 ma dpfi - może tu leży błąd w podłączeniach
i jeszcze kwestia resistorboxa - jeżeli go nie zastosowałeś, a wtryskiwacze powinny go mieć, to mogłeś usmażyć wtryski... jeżeli jest a nie powinno go być, to mogłeś wymusić zbyt duży przepływ prądu przez kompa i go uszkodzić
Maniek666 - 2010-01-07, 19:28
" />Jeżeli chodzi o złe podłączenie wtrysków etc. to przecież nie odpalał by i nie odbył bym jazdy próbnej (podczas której nie wypluło żadnego błędu). Komp trybił normalnie aż do pewnego momentu i od tamtej pory zonk.
soldi - 2010-01-07, 19:46
" />no wlaśnie że wtryski mogą się przepalić dopiero po czasie (są dwa rodzaje wtrysków - na resistorboxa i bez i jak każdy element elektroniczny jak go potraktujesz trochę większym prądem, to się z czasem usmaży)
Maniek666 - 2010-01-07, 20:01
" />Tylko że wtedy by wogóle nie palił a odpala bez problemów
soldi - 2010-01-07, 22:15
" />a więc: