Dla Ciekawych test zarowek blue vision :)
maciek19900 - 2009-05-22, 12:02
" />Witam kiedys szukalem prawdziwego porownania zarowek tych "niebieskich" i zwyklych I nigdzie nie moglem znalesc, dlatego sam to przetestowalem:) i chcialbym sie z wami tym podzielic, moze komus sie przyda.
Zarowki Tungsram (czy jakos tak ) i Osram (zwykle) swiecili jak na zdjeciu 1. Wielkiej roznicy pomiedzy nimi nie bylo
Ale z zarowkami Philips Blue Vision (prawdopodobnie) juz jest znacznie jasniej
Chcialbym zobaczyc jaka jest roznica pomiedzy Philipsami a Osram Nightbreaker:) i innymi "ulepszonymi" Moze ktos ma i moglby zrobic test?
Pozdrawiam
diabeelek - 2009-05-22, 14:18
" />ja sie z blue vision przesiadlem na extreme power i jest duzo duzo lepiej a teraz jak sie przepala to chyba zakladam xenony jak cos to mam jedna zarowke blue vision i jak bede mial czas to pokaze roznice:)
pozdro
maciek19900 - 2009-05-22, 14:25
" />ok nie ma sprawy:) Bede czekal:) aa xenony mozna zakladac? Te z allegro za 150zl ? Czy jakis full wypas ?:)
diabeelek - 2009-05-22, 14:37
" />odnosnie xenonow to nie mozna ale planuje o temp.4300K to nie powinni sie nawet zorientowac:)
TomiX - 2009-05-22, 14:41
" />Uważam, że xenony w lampach, które nie są do tego przystosowane to kompletny nie wypał. Seryjne xenony rażą po oczach innych uczestników ruchu,a te z allegro robią to jeszcze bardziej.
Owszem kierowcy samochodu wydaje się, ze jest zaje... ale niech czasami pomyśli o innych...
A zdjęcia jeśli mają nadawać się do porównania to podaj na jakich parametrach je robiłeś: przesłona, ISO, balans bieli itp.
diabeelek - 2009-05-22, 15:12
" />co do tych xenonow to wiem ze jesli sa dobrze ustawione to nie ma bata zeby razily innych uczestnikow ruchu...
a za to jak widac droge w porownaniu do nawet najdrozszych zarowek to brak mi slow
jak ktos cos robi z glowa to bedzie ok
takie jest moje zdanie
TomiX - 2009-05-22, 15:28
" />W xenonach jest ten problem, że auto musi być wyposażone w układ samopoziomujący, który na polskich drogach nie nadąża, co w konsekwencji prowadzi do świecenia w kosmos
A czy przy xenonach nie jest tak, że trzeba mieś gładka szybkę i spryskiwacze?
Borobej - 2009-05-22, 16:02
" />Aaaa właśnie, ostatnio na innym forum były rozważania na ten temat. NIKT nie mógł znaleźć przepisu mówiącego o tym, że reflektory ksenonowe MUSZĄ mieć układ samopoziomujący, a przekopano całe PoRD i przepisy unijne.
Biesiadnik - 2009-05-22, 16:15
" />Układ samopoziomujący z tego co wiem musi być montowany w ksenonach z soczewkami, w zwykłych nie trzeba, ale spryskiwacze są chyba obowiązkowe dla wszystkich... Bracik w Focusie gdzie ma soczewki i ksenony ma samopoziom, w Civicu ma ksenony ale zwykłe i już nie ma samopoziomu... Oba auta mają seryjnie montowane ksenony...
Poza tym czy nie trzeba mieć specjalnego odbłyśnika i klosza ? Przecież to zupełnie inna żarówka i co za tym idzie inne rozproszenie światła... tego co wiem to światło żółte ma lepsze właściwości świetlne... Jednak białe światło daje nam wrażenie "mocniejszego" świecenia... Sami zobaczcie na zdjęciach, "żółte" żarówki mają większe pole świecenia niż niebieskie...
maciek19900 - 2009-05-22, 16:28
" />ohh nie moge podac dokladnych parametrow ISO itp bo robilem zdjecie telefonem... No ale roznica jest naprawde taka widoczna jak na zdjeciach, w czasie jazdy wszystko ladnie widac:) i z daleka tez widac biel w kloszu a nie zolty kolor jak w starym golfie 1
TomiX - 2009-05-22, 16:42
" />
Borobej - 2009-05-22, 17:06
" />Też nie będą wiedzieć, albo gorzej - będą udawać że wiedzą. Ponieważ jednak mit się utarł wyjątkowo mocno, a już wiele osób próbowało i nie znalazło odpowiedniego przepisu (a było szukane naprawdę szeroko), to trzeba będzie w końcu pogrzebać samemu. Bo owszem, jest określenie że reflektory nie mogą oślepiać (poza drogowymi) i tak dalej - nigdzie jednak nie spotkałem się z określeniem sposobu zapewnienia takiego stanu rzeczy. Najostrzejsze co widziałem to wymóg łatwego regulowania kąta świecenia z kabiny, czyli regulacja elektryczna.
Jedyne sensowne wyjście to zanurkowanie w gąszcz przepisów, nie interpretacji i opinii. Trzeba dorwać odpowiednie akty prawne, dyrektywy i co tam jeszcze opatrzono paragrafem i samemu poczytać.
Aha, tutaj -> http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?t=18047&start=0 <- są lekkie przepychanki na ten temat.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
maciek19900 - 2009-05-22, 12:02
" />Witam kiedys szukalem prawdziwego porownania zarowek tych "niebieskich" i zwyklych I nigdzie nie moglem znalesc, dlatego sam to przetestowalem:) i chcialbym sie z wami tym podzielic, moze komus sie przyda.
Zarowki Tungsram (czy jakos tak ) i Osram (zwykle) swiecili jak na zdjeciu 1. Wielkiej roznicy pomiedzy nimi nie bylo
Ale z zarowkami Philips Blue Vision (prawdopodobnie) juz jest znacznie jasniej
Chcialbym zobaczyc jaka jest roznica pomiedzy Philipsami a Osram Nightbreaker:) i innymi "ulepszonymi" Moze ktos ma i moglby zrobic test?
Pozdrawiam
diabeelek - 2009-05-22, 14:18
" />ja sie z blue vision przesiadlem na extreme power i jest duzo duzo lepiej a teraz jak sie przepala to chyba zakladam xenony jak cos to mam jedna zarowke blue vision i jak bede mial czas to pokaze roznice:)
pozdro
maciek19900 - 2009-05-22, 14:25
" />ok nie ma sprawy:) Bede czekal:) aa xenony mozna zakladac? Te z allegro za 150zl ? Czy jakis full wypas ?:)
diabeelek - 2009-05-22, 14:37
" />odnosnie xenonow to nie mozna ale planuje o temp.4300K to nie powinni sie nawet zorientowac:)
TomiX - 2009-05-22, 14:41
" />Uważam, że xenony w lampach, które nie są do tego przystosowane to kompletny nie wypał. Seryjne xenony rażą po oczach innych uczestników ruchu,a te z allegro robią to jeszcze bardziej.
Owszem kierowcy samochodu wydaje się, ze jest zaje... ale niech czasami pomyśli o innych...
A zdjęcia jeśli mają nadawać się do porównania to podaj na jakich parametrach je robiłeś: przesłona, ISO, balans bieli itp.
diabeelek - 2009-05-22, 15:12
" />co do tych xenonow to wiem ze jesli sa dobrze ustawione to nie ma bata zeby razily innych uczestnikow ruchu...
a za to jak widac droge w porownaniu do nawet najdrozszych zarowek to brak mi slow
jak ktos cos robi z glowa to bedzie ok
takie jest moje zdanie
TomiX - 2009-05-22, 15:28
" />W xenonach jest ten problem, że auto musi być wyposażone w układ samopoziomujący, który na polskich drogach nie nadąża, co w konsekwencji prowadzi do świecenia w kosmos
A czy przy xenonach nie jest tak, że trzeba mieś gładka szybkę i spryskiwacze?
Borobej - 2009-05-22, 16:02
" />Aaaa właśnie, ostatnio na innym forum były rozważania na ten temat. NIKT nie mógł znaleźć przepisu mówiącego o tym, że reflektory ksenonowe MUSZĄ mieć układ samopoziomujący, a przekopano całe PoRD i przepisy unijne.
Biesiadnik - 2009-05-22, 16:15
" />Układ samopoziomujący z tego co wiem musi być montowany w ksenonach z soczewkami, w zwykłych nie trzeba, ale spryskiwacze są chyba obowiązkowe dla wszystkich... Bracik w Focusie gdzie ma soczewki i ksenony ma samopoziom, w Civicu ma ksenony ale zwykłe i już nie ma samopoziomu... Oba auta mają seryjnie montowane ksenony...
Poza tym czy nie trzeba mieć specjalnego odbłyśnika i klosza ? Przecież to zupełnie inna żarówka i co za tym idzie inne rozproszenie światła... tego co wiem to światło żółte ma lepsze właściwości świetlne... Jednak białe światło daje nam wrażenie "mocniejszego" świecenia... Sami zobaczcie na zdjęciach, "żółte" żarówki mają większe pole świecenia niż niebieskie...
maciek19900 - 2009-05-22, 16:28
" />ohh nie moge podac dokladnych parametrow ISO itp bo robilem zdjecie telefonem... No ale roznica jest naprawde taka widoczna jak na zdjeciach, w czasie jazdy wszystko ladnie widac:) i z daleka tez widac biel w kloszu a nie zolty kolor jak w starym golfie 1
TomiX - 2009-05-22, 16:42
" />
Borobej - 2009-05-22, 17:06
" />Też nie będą wiedzieć, albo gorzej - będą udawać że wiedzą. Ponieważ jednak mit się utarł wyjątkowo mocno, a już wiele osób próbowało i nie znalazło odpowiedniego przepisu (a było szukane naprawdę szeroko), to trzeba będzie w końcu pogrzebać samemu. Bo owszem, jest określenie że reflektory nie mogą oślepiać (poza drogowymi) i tak dalej - nigdzie jednak nie spotkałem się z określeniem sposobu zapewnienia takiego stanu rzeczy. Najostrzejsze co widziałem to wymóg łatwego regulowania kąta świecenia z kabiny, czyli regulacja elektryczna.
Jedyne sensowne wyjście to zanurkowanie w gąszcz przepisów, nie interpretacji i opinii. Trzeba dorwać odpowiednie akty prawne, dyrektywy i co tam jeszcze opatrzono paragrafem i samemu poczytać.
Aha, tutaj -> http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?t=18047&start=0 <- są lekkie przepychanki na ten temat.