Docieranie silnika
Wroński - 2008-07-23, 11:51
" />Witam
jako ze za kilka dni odbieram samochod po generalce silnika chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa z docieraniem
Prosilbym zeby wypowiadaly sie osoby ktore znaja sie na tym badz maja docieranie juz za soba;)
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
jbc szukalem podobnych tematow ale nie znalazlem
Mike - 2008-07-23, 11:55
" />[ot]sory ale nie mogłem: http://pl.youtube.com/watch?v=UvpT-2mcFoM[/ot]
dsgner - 2008-07-23, 11:59
" />Mike, tez tego szukalem, ale mnie ubiegles
do 3k rpm przez 1000km, zmiana oleju i heja
noofaq - 2008-07-23, 13:32
" />ja zmieniałem raz olej po 100km, potem po 1000km [nie obciążać silnika] i śmigasz na pełnym syntetyku stopniowo podnosząc obciążenia i silniczek jak nowy
mlodyawm - 2008-07-23, 20:18
" />generalnie to nie wolno przekraczać 4tys obrotów a wymiana oleju po ok 1tys km. Z tym że jeszcze ze 2 tys trzeba przejechać bez pałowania.
Fawor - 2008-07-23, 21:05
" />Jedna z najbardziej uznanych metod docierania by TRD Japan ( przekleje przetłumaczone przez Owko ze streetracing.pl, bo nie chce mi się dłubac tego samego ):
C00li - 2008-07-24, 06:41
" />Są różne opinie dotyczące docierania. Niektórzy mówią, że 800-1000km na spokojnie nie przekraczając połowy obrotów maksymalnych i delikatnie z przepustnicą. Ja ostatnio szukałem informacji na ten temat i większość ludzi mi powiedziało, że po pierwszym rozgrzaniu do właściwej temperatury mam przejechać około 200km najpierw kręcąc silnik do 2000 obr., później do 3000 obr. i tak zwiększać aż do końca - rozpędzać się z przepustnicą na wpół otwartą, później hamować silnikiem, i znowu się rozpędzać z przepustnicą na 75% i znowu hamować. Ogólnie silnik ma się docierać w takich warunkach w jakich będzie eksploatowany, a poza tym nowa siatka po honowaniu tulei ma jak najszybciej doprowadzić do ułożenia się/dotarcia pierścieni.
Wroński - 2008-07-24, 13:07
" />czego to ludzie nie wymysla
noturno - 2008-07-24, 20:29
" />a ja wam powiem tyle, można docierać jeżdząc 1000 czy więcej a nie lepiej na ostro??!! kolega tak zrobil i wszystko jest oki silnik chodzi jak malina:) 40-50 kilometrów pałowania i po sprawie silnik dotarty
Fawor - 2008-07-24, 20:39
" />A dasz gwarancję, że nic sie nie wypier*oli?
mlodyawm - 2008-07-24, 20:46
" />taa może nie chciał dotrzeć a powtórzyć remoncik?
noofaq - 2008-07-24, 20:56
" />niektórzy twierdzą że powinno sie docierać na ostro i bardzo szybko zmieniać olej - podobno tak docierane sa wyczynowe silniki
ja tam nie wiem = wolę na spokojniezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Wroński - 2008-07-23, 11:51
" />Witam
jako ze za kilka dni odbieram samochod po generalce silnika chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa z docieraniem
Prosilbym zeby wypowiadaly sie osoby ktore znaja sie na tym badz maja docieranie juz za soba;)
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
jbc szukalem podobnych tematow ale nie znalazlem
Mike - 2008-07-23, 11:55
" />[ot]sory ale nie mogłem: http://pl.youtube.com/watch?v=UvpT-2mcFoM[/ot]
dsgner - 2008-07-23, 11:59
" />Mike, tez tego szukalem, ale mnie ubiegles
do 3k rpm przez 1000km, zmiana oleju i heja
noofaq - 2008-07-23, 13:32
" />ja zmieniałem raz olej po 100km, potem po 1000km [nie obciążać silnika] i śmigasz na pełnym syntetyku stopniowo podnosząc obciążenia i silniczek jak nowy
mlodyawm - 2008-07-23, 20:18
" />generalnie to nie wolno przekraczać 4tys obrotów a wymiana oleju po ok 1tys km. Z tym że jeszcze ze 2 tys trzeba przejechać bez pałowania.
Fawor - 2008-07-23, 21:05
" />Jedna z najbardziej uznanych metod docierania by TRD Japan ( przekleje przetłumaczone przez Owko ze streetracing.pl, bo nie chce mi się dłubac tego samego ):
C00li - 2008-07-24, 06:41
" />Są różne opinie dotyczące docierania. Niektórzy mówią, że 800-1000km na spokojnie nie przekraczając połowy obrotów maksymalnych i delikatnie z przepustnicą. Ja ostatnio szukałem informacji na ten temat i większość ludzi mi powiedziało, że po pierwszym rozgrzaniu do właściwej temperatury mam przejechać około 200km najpierw kręcąc silnik do 2000 obr., później do 3000 obr. i tak zwiększać aż do końca - rozpędzać się z przepustnicą na wpół otwartą, później hamować silnikiem, i znowu się rozpędzać z przepustnicą na 75% i znowu hamować. Ogólnie silnik ma się docierać w takich warunkach w jakich będzie eksploatowany, a poza tym nowa siatka po honowaniu tulei ma jak najszybciej doprowadzić do ułożenia się/dotarcia pierścieni.
Wroński - 2008-07-24, 13:07
" />czego to ludzie nie wymysla
noturno - 2008-07-24, 20:29
" />a ja wam powiem tyle, można docierać jeżdząc 1000 czy więcej a nie lepiej na ostro??!! kolega tak zrobil i wszystko jest oki silnik chodzi jak malina:) 40-50 kilometrów pałowania i po sprawie silnik dotarty
Fawor - 2008-07-24, 20:39
" />A dasz gwarancję, że nic sie nie wypier*oli?
mlodyawm - 2008-07-24, 20:46
" />taa może nie chciał dotrzeć a powtórzyć remoncik?
noofaq - 2008-07-24, 20:56
" />niektórzy twierdzą że powinno sie docierać na ostro i bardzo szybko zmieniać olej - podobno tak docierane sa wyczynowe silniki
ja tam nie wiem = wolę na spokojnie