Dzida ECO Driving po Chełmsku
ECO Driving po Chełmsku - poniedziałek 26 sty 2009 19:21:51
Cześć
Zastanawiałem się nad zaoszczędzeniem paliwa przy dzisiejszych cenach na stacjach (choć znacznie spadły niż to było latem)
Znalazłem kilka zasad:
1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
3. Przyspieszaj â jeśli warunki drogowe na to pozwalają â dynamicznie, wciskając pedał gazu do Âź głębokości.
4. Nie jedź na luzie â jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.
6. Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.
7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.
8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.
9. Bądź przewidujący â unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
10. Unikaj zbędnego obciążenia.
11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).
pavulon - wtorek 27 sty 2009 22:33:03
Otóż cały myk polega na tym, że jadąc na luzie silnik spala pewną ilość paliwa a hamując biegami nie pali nic
ECO Driving po Chełmsku - środa 28 sty 2009 09:43:13
jadąc na luzie silnik spala pewną ilość paliwa a hamując biegami nie pali nic
Jak może nic nie palić? zgasłby chyba?
To tak samo mam rozumieć że nie ma różnicy jak bym przekręcił kluczyk.
pavulon - środa 28 sty 2009 16:13:27
jadąc na luzie silnik spala pewną ilość paliwa a hamując biegami nie pali nic
Jak może nic nie palić? zgasłby chyba?
To tak samo mam rozumieć że nie ma różnicy jak bym przekręcił kluczyk.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
ECO Driving po Chełmsku - poniedziałek 26 sty 2009 19:21:51
Cześć
Zastanawiałem się nad zaoszczędzeniem paliwa przy dzisiejszych cenach na stacjach (choć znacznie spadły niż to było latem)
Znalazłem kilka zasad:
1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
3. Przyspieszaj â jeśli warunki drogowe na to pozwalają â dynamicznie, wciskając pedał gazu do Âź głębokości.
4. Nie jedź na luzie â jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.
6. Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.
7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.
8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.
9. Bądź przewidujący â unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
10. Unikaj zbędnego obciążenia.
11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).
pavulon - wtorek 27 sty 2009 22:33:03
Otóż cały myk polega na tym, że jadąc na luzie silnik spala pewną ilość paliwa a hamując biegami nie pali nic
ECO Driving po Chełmsku - środa 28 sty 2009 09:43:13
jadąc na luzie silnik spala pewną ilość paliwa a hamując biegami nie pali nic
Jak może nic nie palić? zgasłby chyba?
To tak samo mam rozumieć że nie ma różnicy jak bym przekręcił kluczyk.
pavulon - środa 28 sty 2009 16:13:27
jadąc na luzie silnik spala pewną ilość paliwa a hamując biegami nie pali nic
Jak może nic nie palić? zgasłby chyba?
To tak samo mam rozumieć że nie ma różnicy jak bym przekręcił kluczyk.