ďťż

dziewny odglos po wcisnieciu sprzegla w czasie jazdy



opornick - 2008-01-01, 16:48
" />jade sobie spokojnie prednosc obojetna dojezdzam do zakretu, wciskam sprzeglo a z komory silnika slysze dziek tak jakby silniczek ktory sie rozpedza i po chwili milknie. co to moze byc ? wczesniej tego nie bylo zaczelo sie to jakis czas temu .

druga sprawa to , dzis po 3 dniach nie ruszania auta, odpalilem i obroty nie weszly na 2 tys jak zwykle na ssaniu tylko tak na jakies 1,1-1,2 i tak troche dziwnie chodzil. po rozgrzaniu sie wszystko ok zadnych problemow.

mial ktos cos podobnego?




qpx - 2008-01-01, 18:30
" />



noofaq - 2008-01-01, 18:59
" />opornick: u mnie tez czasem tak jest że jak postoi na mrozie do zdarza mu sie zgłupieć przy odpalaniu - i sądziwne obroty.. podejrzewam że może po prostu być coś zawilgocone i przymarza (może w krokowym, moze gdzie idnziej nie wiem) ale to chyba normalne bo jak jest ciepło nie ma najmnijeszych problemów



Dzilas - 2008-01-01, 22:29
" />dziwny dzwiek przy wcisnietym sprzegle to najprawdopodobniej lozysko oporowe przy sprzegle.

nie wiem czy chodzi wam o to samo.. o ten dzwiek, ale tak tylko napomnialem




Grzehurra - 2008-01-02, 13:09
" />oporowe to raczej przy puszczonym pedale sprzegla...

ja tez mam smieszny dzwiek jak dojezdzam do zakretu, wciskam sprzeglo i slysze taki smieszny dzwiek jakby jakis mechanizm wytracal obroty
i tak jak qpx, - stawiam na skrzynie



C00li - 2008-01-02, 13:54
" />Ten dziwny dźwięk to łożyska w skrzyni albo synchronizatory. Ja tak mam jak mam wysokie obroty i chce dwójkę wpiąć, to tuż przed wpięć jest taki świst. Łożyska do skrzyni Hondy to koszt okolo 300zł z tego co się kiedyś dowiadywałem w sklepie z łożyskami - podobno są dwa, które się wymienia.



adi - 2008-01-02, 14:10
" />a ja bym stawiał na sprzęgło koleś miał to samo w crx-ie 1gen po wyciagnięciu skrzyni okazało sie , że docisk szlak trafił także...
jakby to było łożysko oporowe to słychac by było na niewciśniętym sprzęgle tj wyżej napisano



C00li - 2008-01-03, 10:23
" />



qpx - 2008-01-03, 11:23
" />Rozwiejmy wszelkie wątpliwości
Jeżeli mamy padnięte łozysko oporowe, to wydaje ono, albo szum, albo, stukot, pukot, , czasem świst, ale gdy tylko wcisniemy pedał sprzęgła dźwięk znika!
Co do dźwięku o jaki zapytał autor tematu, to nie jest to napewno łozysko oporowe!
Może to być padajace synchro, albo nie wykluczone, ze wyjechany docisk, tak jak koledzy pisza.



kamel987 - 2008-01-03, 20:42
" />mam to samo od 3 lat
Ale tylko zimą raczej i tylko na zimnym, zazwyczaj parę pierwszych hamowań.
Ja nawet już się nie zastanawiam ;p



noofaq - 2008-01-03, 20:44
" />co macie w skrzyni?

miałem MTF nie było, zalałem olejem jak w manualu pisze i szumi
jak zmienie sprzegło znów zalewam MTF i pewnie zniknie



sailence - 2008-01-09, 21:16
" />a czy może mi ktoś powiedzieć co to za objaw?

silnik pracuje na biegu jałowym, wciskam sprzęgło (dosyć mocno, można powiedzieć że do 'rozsądnego' oporu, tak jak przy normalnej zmianie biegu), pedał sprzęgła jest cały czas jednakowo 'twardy', wciskam gaz i jak przydepnę do dechy to od około 5500 rpm czuję pod stopą że pedał sprzęgła wchodzi jeszcze głębiej (minimalnie, ok 1cm), po zejściu obrotów do jałowych pedał zostaje w tej pozycji (cały czas naciskam pedał sprzęgła z jednakową siłą), puszczam sprzęgło, jeszcze raz taka akcja i tak samo

czy ten objaw to normalka? bo szczerze mówiąc nie zdarzyło mi się na jałowym wdusić do odcinki i nie zwróciłem na to uwagi

PS. tarcza sprzęgła wymieniona na nową NKK około 2miesięcy temu (tuż po zakupie auta)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu