Dziura w mocy
Panfillo - 2007-11-07, 09:12
" />Witam..
Chciałem zapytać właścicieli D15b2(nie grzebane) o taką sprawe... Otóż jadąć Sobie po uliczkach zauważyłem taką rzecz... na jedynce rozpedzam autko ekonomicznie powiedzmy do 3000rpm pozniej zmiana i 2 bieg i wciskam pedal do podłogi i słysze buuu a (w wolnym tłumaczeniu dziura w mocy) i dopiero potem zaczyna sie w miare sensownie rozpędzać... Chciałem Was zapytać czy tez tak macie, czy autko Wam reaguje na gaz od zaraz po wciśnięciu pedału? Dodam ze takie rzeczy jak filtr paliwa i powietrza był wymieniany stosunkowo niedawno i zastanawiam sie czy to juz taki urok autka na dwu punkcie czy może gdzieś jest jakis haczyk....Aha mam cały czas katalizator ale nie wiem czy to ma znaczenie.
Podzielcie się ze mna swoimi uwagami.Dzieki
grajos - 2007-11-07, 09:29
" />Przed przeróbką na mpfi tez tak miałem i kogo sie nie spytałem z dpfi to tez tak mieli wiec to chyba normalne,ja to se tłumaczyłem tym,ze sie drugi wtrysk załączał A teraz po przeróbce na mpfi mam tak ze przy ponad 4000obr/min na dwójce mam taki przyrost mocy jakby się vtec załączał
zico - 2007-11-07, 11:16
" />To normalne bo nasze silniki to 16V a wiec maxymalny moment i moc uzyskuja dość wysoko, w porównaniu do 8v wiec trzeba je wyzej krecic, chcesz jezdzic ekonomicznie krec max do 3,5tys ( potem załacza sie drugi wtrysk) chcesz jechac szybko krec wyzej.
mAx - 2007-11-07, 11:23
" />Panfillo, kup turbodizla, wtedy od 2 tysięcy będzie wciskać w fotel.
noofaq - 2007-11-07, 11:31
" />ja też mam podobnie tylko ja zawsze tłumaczyłem to sobie slizgającym się sprzęgłem
Jarecki - 2007-11-07, 16:05
" />Z tym załanczaniem się drógiego wtrysku to jest chyba troche inaczej, ale niech wam będzie.
Ja też wciskając do dechy miałem to Buuu a potem kokodzambo i do przoduuuu!!!
Vitec - 2007-11-07, 19:14
" />Hmm, u siebie nie zauważyłem takiego zjawiska. Pierwszy bieg używam tylko do ruszenia z miejsca max 2,0 - 2,5 tyś obrotów potem dwójka i w pedał. Ale faktem jest, że przyspieszenie czuć dopiero powyżej 3,5 tyś obrotów.
Krychu - 2007-11-07, 20:29
" />ja doszedłem do wniosku, że nie warto meczyc D15 z niskich/srednich obrotów jesli bieg jest wyzszy niz dwójka, jak sie chce to najlepiej z jedynki na wysokie, chociaz te 6.5, potem dwójka i znowu wysoko ciągniemy
wtedy dziury nie odczujemy raczej
Ryba - 2007-11-07, 20:59
" />Wtedy to dziura będzie w portfelu
sailence - 2007-11-07, 21:40
" />nigdy podczas jazdy nie wrzucaj 1-ego biegu
no chyba że chcesz skrzynię na nową wymienić
Krychu - 2007-11-07, 22:13
" />no przeciez nie chodzilo mi zeby ktos robił redukcje na jedynke
ale jak ktos chce odczuc mile wciskanie w fotel to start i ciagniemy wysoko jedyneczke, dwójeczke...
sailence - 2007-11-07, 22:20
" />ano tak, to znaczy taka normalna spokojna codzienna jazda po mieście z punktu A do B bez zbędnych finezji: sprzęgło -> 1-nka -> podłoga -> sprzęgło -> 2-jka -> podłoga -> ... itd. :D:Dzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Panfillo - 2007-11-07, 09:12
" />Witam..
Chciałem zapytać właścicieli D15b2(nie grzebane) o taką sprawe... Otóż jadąć Sobie po uliczkach zauważyłem taką rzecz... na jedynce rozpedzam autko ekonomicznie powiedzmy do 3000rpm pozniej zmiana i 2 bieg i wciskam pedal do podłogi i słysze buuu a (w wolnym tłumaczeniu dziura w mocy) i dopiero potem zaczyna sie w miare sensownie rozpędzać... Chciałem Was zapytać czy tez tak macie, czy autko Wam reaguje na gaz od zaraz po wciśnięciu pedału? Dodam ze takie rzeczy jak filtr paliwa i powietrza był wymieniany stosunkowo niedawno i zastanawiam sie czy to juz taki urok autka na dwu punkcie czy może gdzieś jest jakis haczyk....Aha mam cały czas katalizator ale nie wiem czy to ma znaczenie.
Podzielcie się ze mna swoimi uwagami.Dzieki
grajos - 2007-11-07, 09:29
" />Przed przeróbką na mpfi tez tak miałem i kogo sie nie spytałem z dpfi to tez tak mieli wiec to chyba normalne,ja to se tłumaczyłem tym,ze sie drugi wtrysk załączał A teraz po przeróbce na mpfi mam tak ze przy ponad 4000obr/min na dwójce mam taki przyrost mocy jakby się vtec załączał
zico - 2007-11-07, 11:16
" />To normalne bo nasze silniki to 16V a wiec maxymalny moment i moc uzyskuja dość wysoko, w porównaniu do 8v wiec trzeba je wyzej krecic, chcesz jezdzic ekonomicznie krec max do 3,5tys ( potem załacza sie drugi wtrysk) chcesz jechac szybko krec wyzej.
mAx - 2007-11-07, 11:23
" />Panfillo, kup turbodizla, wtedy od 2 tysięcy będzie wciskać w fotel.
noofaq - 2007-11-07, 11:31
" />ja też mam podobnie tylko ja zawsze tłumaczyłem to sobie slizgającym się sprzęgłem
Jarecki - 2007-11-07, 16:05
" />Z tym załanczaniem się drógiego wtrysku to jest chyba troche inaczej, ale niech wam będzie.
Ja też wciskając do dechy miałem to Buuu a potem kokodzambo i do przoduuuu!!!
Vitec - 2007-11-07, 19:14
" />Hmm, u siebie nie zauważyłem takiego zjawiska. Pierwszy bieg używam tylko do ruszenia z miejsca max 2,0 - 2,5 tyś obrotów potem dwójka i w pedał. Ale faktem jest, że przyspieszenie czuć dopiero powyżej 3,5 tyś obrotów.
Krychu - 2007-11-07, 20:29
" />ja doszedłem do wniosku, że nie warto meczyc D15 z niskich/srednich obrotów jesli bieg jest wyzszy niz dwójka, jak sie chce to najlepiej z jedynki na wysokie, chociaz te 6.5, potem dwójka i znowu wysoko ciągniemy
wtedy dziury nie odczujemy raczej
Ryba - 2007-11-07, 20:59
" />Wtedy to dziura będzie w portfelu
sailence - 2007-11-07, 21:40
" />nigdy podczas jazdy nie wrzucaj 1-ego biegu
no chyba że chcesz skrzynię na nową wymienić
Krychu - 2007-11-07, 22:13
" />no przeciez nie chodzilo mi zeby ktos robił redukcje na jedynke
ale jak ktos chce odczuc mile wciskanie w fotel to start i ciagniemy wysoko jedyneczke, dwójeczke...
sailence - 2007-11-07, 22:20
" />ano tak, to znaczy taka normalna spokojna codzienna jazda po mieście z punktu A do B bez zbędnych finezji: sprzęgło -> 1-nka -> podłoga -> sprzęgło -> 2-jka -> podłoga -> ... itd. :D:D