dziwne szarpanie sprzęgła :/
xander21 - 2009-05-14, 13:02
" />witam. Mój problem polega na tym, że przy zmianie biegów jedynki i dwójki strasznie szarpie(pulsacyjnie 2 razy) w momencie puszcznia sprzęgła nie mam pojęcia co to może być. Wszystko sprawne samochód nie dusi sie silnik równo chodzi. Pomocy!!!
Vitec - 2009-05-18, 19:03
" />Skoro szarpie to nie wszystko sprawne A tak na poważnie sprawdź łapy mocowania skrzyni biegów tych poprzecznych przy grodzi silnika i z przodu przy belce.
xander21 - 2009-05-19, 13:59
" />
Okus - 2009-05-19, 14:15
" />Hondy ogolnie sa bardzie czule na sprzeglo i szybkosc jego puszcania... moze to byc akurat normalne przynajmniej wszystkimi ktorymi jezdzilem gdy za szybko puscisz sprzego szczegolnie przy zmianie biegu na drugi szarpnie z dwa razy ... puszczając troche wolniej lub adekwatnie puszczając sprzeglo i dodając natychmiast gazu tego szrpniecia nie ma... kwestia przyzwyczajenia wedlug mnie to norma
Vitec - 2009-05-19, 16:30
" />Jak oglądałeś? Otworzyłeś maskę i spojrzałeś czy są na miejscu?
Trzeba delikatnie podlewarować silnik tak aby odciążyć poduszki i jeden szarpie od góru za silnik przód tył a drugi z kanału obserwuje luzy na poduszkach - to jeden sposób trochę zajmujący. Drugi to, że tak powiem bardziej dynamiczny, otwierasz maskę, kołki pod koła, odpalasz silnik, i na hamulcu próbujemy ruszyć z wyższych obrotów aż do przyduszenia silnika i wtedy widać ile silnik przekręca się w komorze silnika. Tylko ostrożnie można sprzęgło spalić.
xander21 - 2009-05-19, 17:48
" />
noofaq - 2009-05-19, 17:49
" />ja tak miałem jak zaczynał łapać na sprężynkach...
może sprzęgło jest już out?
żeby wrzucić na dwójke bez szarpnięcia musiałem zawsze chwilkę poczekać - inaczej wszyscy w aucie kiwali głowami jak szybko wrzucałem bieg po jedynce
xander21 - 2009-05-19, 17:50
" />
xander21 - 2009-05-19, 17:52
" />
Vitec - 2009-05-19, 19:09
" />Czyli u Ciebie albo to norma albo jednak tarcza sprzęgła do wymiany. Przyznam się, że też mam taki objaw z tym, że całe sprzęgło było wymienione 6 tyś km temu a zerwało mi gwinty na dwóch śrubach mocujących łapę do skrzyni od strony przegrody silnika i buja silnikiem.
over - 2009-06-08, 17:30
" />jestem po wymianie sprzęgła i u mnie dokładnie to samo, jak latam samemu to mi nie przeszkadza, ale jak z kimś to faktycznie główki latają dłużej przytrzymuje sprzęgło albo jeszcze zanim złapie dodaje delikatnie gazu.
d4rus - 2009-06-28, 17:12
" />Witam miałem taki sam problem auto szarpało przy puszczaniu sprzęgła... poduszki były sprawne tarcza i docisk nie był w najlepszym stanie, ale problem pochodził ze strony mechanizmu różnicowego u mnie był nadmierny luz na wałkach.... a dowiedziałem się dopiero wtedy gdy wałek się urwał, auto stanęło - pękła skrzynia biegów ale silnik pracował daje . Pozdrawiam darekzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
xander21 - 2009-05-14, 13:02
" />witam. Mój problem polega na tym, że przy zmianie biegów jedynki i dwójki strasznie szarpie(pulsacyjnie 2 razy) w momencie puszcznia sprzęgła nie mam pojęcia co to może być. Wszystko sprawne samochód nie dusi sie silnik równo chodzi. Pomocy!!!
Vitec - 2009-05-18, 19:03
" />Skoro szarpie to nie wszystko sprawne A tak na poważnie sprawdź łapy mocowania skrzyni biegów tych poprzecznych przy grodzi silnika i z przodu przy belce.
xander21 - 2009-05-19, 13:59
" />
Okus - 2009-05-19, 14:15
" />Hondy ogolnie sa bardzie czule na sprzeglo i szybkosc jego puszcania... moze to byc akurat normalne przynajmniej wszystkimi ktorymi jezdzilem gdy za szybko puscisz sprzego szczegolnie przy zmianie biegu na drugi szarpnie z dwa razy ... puszczając troche wolniej lub adekwatnie puszczając sprzeglo i dodając natychmiast gazu tego szrpniecia nie ma... kwestia przyzwyczajenia wedlug mnie to norma
Vitec - 2009-05-19, 16:30
" />Jak oglądałeś? Otworzyłeś maskę i spojrzałeś czy są na miejscu?
Trzeba delikatnie podlewarować silnik tak aby odciążyć poduszki i jeden szarpie od góru za silnik przód tył a drugi z kanału obserwuje luzy na poduszkach - to jeden sposób trochę zajmujący. Drugi to, że tak powiem bardziej dynamiczny, otwierasz maskę, kołki pod koła, odpalasz silnik, i na hamulcu próbujemy ruszyć z wyższych obrotów aż do przyduszenia silnika i wtedy widać ile silnik przekręca się w komorze silnika. Tylko ostrożnie można sprzęgło spalić.
xander21 - 2009-05-19, 17:48
" />
noofaq - 2009-05-19, 17:49
" />ja tak miałem jak zaczynał łapać na sprężynkach...
może sprzęgło jest już out?
żeby wrzucić na dwójke bez szarpnięcia musiałem zawsze chwilkę poczekać - inaczej wszyscy w aucie kiwali głowami jak szybko wrzucałem bieg po jedynce
xander21 - 2009-05-19, 17:50
" />
xander21 - 2009-05-19, 17:52
" />
Vitec - 2009-05-19, 19:09
" />Czyli u Ciebie albo to norma albo jednak tarcza sprzęgła do wymiany. Przyznam się, że też mam taki objaw z tym, że całe sprzęgło było wymienione 6 tyś km temu a zerwało mi gwinty na dwóch śrubach mocujących łapę do skrzyni od strony przegrody silnika i buja silnikiem.
over - 2009-06-08, 17:30
" />jestem po wymianie sprzęgła i u mnie dokładnie to samo, jak latam samemu to mi nie przeszkadza, ale jak z kimś to faktycznie główki latają dłużej przytrzymuje sprzęgło albo jeszcze zanim złapie dodaje delikatnie gazu.
d4rus - 2009-06-28, 17:12
" />Witam miałem taki sam problem auto szarpało przy puszczaniu sprzęgła... poduszki były sprawne tarcza i docisk nie był w najlepszym stanie, ale problem pochodził ze strony mechanizmu różnicowego u mnie był nadmierny luz na wałkach.... a dowiedziałem się dopiero wtedy gdy wałek się urwał, auto stanęło - pękła skrzynia biegów ale silnik pracował daje . Pozdrawiam darek