ďťż

Dziwny dźwięk przy ok 3000 rpm.



MenesM - 2007-06-30, 10:12
" />Witam. Zauważyłem (a właściwie to usłyszałem:) ) dziwne zjawisko w mojej Hondce. Mianowicie. Kiedy przyspieszam to przy obrotach ok 3500 daje się słyszeć dźwięk jakiegoś dzwonienia, drgania. Kiedy obroty spadają to właśnie przy granicy 3500 obr dźwięk znów sie pojawia, powiedziałbym że jest nawet głośniejszy.




pltz - 2007-06-30, 10:25
" />Wydaje mi sie ze tlumik moze Ci gdzies rezonowac.
Poprostu troszke mogl gdzies sie odczepic czy poluzowac i tak teraz przy takich obrotach drga i stad bedzie sie bral ten dzwiek.



Grzehurra - 2007-06-30, 10:50
" />otworz maske, odpal silnik i otwieraj przepustnice na ok 3000-4000 rpm i sluchaj skad dochodzi dzwiek... ja ostatnio mialem podobna akcje ale przy ok 1200rpm, dzwonilo jak cholera, nie wiadomo co
wjechalem na kanal, odpalilem, okazalo sie ze wspornik kolektora ssacego sie poluzowal i tak dzwonil dokrecilem i po problemie
podstawa to namierzyc zrodlo tego dzwieku, pewnie jakies srubki sie poluzowaly przez drgania albo cos w tym stylu. tak jak mowi kolega: obadaj uklad wydechowy, to b.mozliwe..



MenesM - 2007-06-30, 12:13
" />Całkiem możliwe że będzie to wydech. Jednak trochę zaniepokoiło mnie to że dzieje się to zawsze przy tej samej wartości obrotów. Poszukam luzów Dzięki Wam.




Enta - 2007-06-30, 22:21
" />Jak masz przelot to tak dzwoni. Ja mam 2.5 cala i przy 3000 jest taki metaliczny brzdęk. Jak jezdze na emeryta to mi to sygnalizuje kiedy mam bieg zmienić hehe



mAx - 2007-07-01, 06:47
" />Shiftsounder



Grzehurra - 2007-07-01, 09:25
" />""Jednak trochę zaniepokoiło mnie to że dzieje się to zawsze przy tej samej wartości obrotów""

po prostu element wpada w rezonans przy konkretnej predkosci obrotowej, nic w tym dziwnego



Bonio_EQ - 2007-07-01, 11:32
" />ja tak mam rowno przy 4.000obr ani wiecej ani mniej... i mi sie nawet podoba hehehe



nogaj - 2009-03-10, 16:07
" />odgrzebuje temat

JA mam u siebie taką akcje że gdy mam 2500 obr./min. to brzęczy jak cholira myślałem że to ta osłona metalowa na rurze od kolektora wydechowego ( D14A1) ale gdy miałem okazje zajrzeć pod spód autka ( kanał) to coś mnie natknęło żeby pizg.... uderzyć w drugi tłumik środkowy, i co sie okazało?. Okazało się że tłumik ten jest już wykończony i ten metaliczny dźwięk przy 2500 powodowały śmieci w tłumiku . Póki co jeżdże z tym fantem i myśle co zrobić:
- wyciąć tłumik i wspawać rure?
- wyciąć tłumik , wyrzucić z niego wnętrze i wspawać?
- wyciąć tłumik i wspawać strumiennice? ( raczej nie )

Pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu