ďťż

EC9 D14A1- 4 gaźniki, VTEC, wydech



Krystian4 - 2009-09-10, 13:44
" />Witam wszystkich
Mam zamiar trochę pogrzebać przy EC9 D14A1 a mianowicie myślę o założeniu 4 gaźników od motocykla, wyliczeniu i zrobieniu wydechu a także zastanawiam się nad założeniem głowicy z VTEC oraz wału z korbami tłokami itd. od któregoś z D16. Może jeszcze zmiana 3 i 4 biegu na krótsze… Wymiana hamulców też jest przewidziana tylko nie wiem jeszcze na jakie i od czego… i mam kilka pytań do was. Przez zimę o ile fundusze na to pozwolą mam zamiar wszystko skompletować a na wiosnę poskładać

1. Z jakiego silnika wziąć najlepiej głowice razem z wałkiem pokrywa i tym co będzie potrzebne Zazwyczaj jak nie zawsze jest pisane o głowicy od D16Z6 ale czy równie dobra będzie od jakiegoś innego z D serii Jak np. Z9, Y2, Y5, Y9, Z7

2. Czy do włączania VTEC można by użyć jakiegoś przełącznika tak żeby go ręcznie włączać np. podczas normalnej jazdy byłby niepotrzebny a jak by się miało zamiar "poszaleć" to wtedy się przełącza żeby działał bo i tak się utrzymuje wysokie obroty więc z dołu i tak się nie korzysta.
Tak

3. Czy bez problemu idzie i od jakiego konkretnie silnika najlepiej było by przełożyć wał z korbami, panewkami? tak aby to chodziło a nie że w którymś panewki czy coś innego pada znacznie szybciej niż w innym.. Do tego oczywiście musiał by być robiony szlif z powodu progów w cylindrach a co za tym idzie wymiana tłoków i pierścieni na nowe tak?
Nie

4. Szykuje mi się wymiana przegubów na nowe i związku z tym czy bez problemu idzie założyć od D16 z 4gen lub nowszej bo jak podejrzewam są mocniejsze od tych które mam teraz Wolałbym wymienić raz a dobrze a nie że teraz kupie nowe a po modyfikacjach będzie musiał wymieniać na mocniejsze bo te nie dadzą rady…

5. Przy zmianie głowicy musiał bym także zmieniać aparat zapłonowy

6. Jakiś pomysł od czego wziąć pompę paliwa Rozglądałem się trochę i są elektryczne ale nie maja odpływu w sobie..

Uprzedzając pytania i słowa czy i że to się nie opłaca lepiej kupić cały silnik albo zmienić samochód powiem tak. Lubię pogrzebać przy silniczku itd. do tego brak elektroniki w tym silniku także mi się podoba i jednocześnie czyni go w pewnym sensie wyjątkowym i chce pokazać niektórym że gaźnikowiec także dużo potrafi zresztą w serii też się już kilku dziwiło i nie chcieli wierzyć że to "tylko" 1.4 z 2 gaźnikami jakby tego było mało były podejrzenia ze to VTEC
Wszelkie uwagi co jeszcze należało by zrobić i propozycje mile widziane.




Dzida - 2009-09-10, 13:57
" />Zacznę od strzału w kolano.

Z mojej wiedzy wynika, że VTEC na gaźnikach nie zadziała.



Krystian4 - 2009-09-10, 14:04
" />A możesz wyjaśnić dlaczego nie zadziała? Skoro o tym czy działa czy nie odpowiada elektrozawór który puszcza olej na dźwignie zaworową chyba że się mylę.



misza - 2009-09-10, 14:26
" />na większość twoich pytań, odpowiedzi znajdziesz na forum. poszukaj, poczytaj - nikt tego za ciebie nie zrobi





Dzida - 2009-09-10, 14:28
" />bo VTEC to CHYBA nie jest tylko zmiana czasu otwarcia i wzniosu zaworu, ale też dodatkowa dawka paliwa, i troszkę przyśpieszony zapłon...

powtarzam - CHYBA



mac102 - 2009-09-10, 14:50
" />Da się zrobić vteca na gaźnikach, kiedyś czytałem o tym na jakimś zagranicznym forum, bodajże jakiś Ukrainiec miał taki wynalazek, ale konkretów technicznych nie pamiętam



Mazek - 2009-09-10, 15:20
" />do vtec'a potrzebny jest wtrysk



Krystian4 - 2009-09-10, 15:58
" />No właśnie co do wysokości bloku to też gdzieś o tym czytałem tylko brakuje mi informacji jak duża ona jest...Może ktoś wie jaką ma wysokość blok D14 Zmiana wału i korb to nie jest do końca pewna czy będę to robił czy może zamiast tego zrobić po prostu remont tego co już jest. Póki co chce się zorientować czy w ogóle podejdzie albo od D15.
Po co to chce coś takiego robić? Dla samego siebie tak zwana sztuka dla sztuki. Wole wiedzieć że sam coś zrobiłem niż pójść "na łatwiznę" i kupić gotowy mocniejszy silnik i wcale się nie dziwie że niektórym to wydaje się być głupi pomysł. Do tego te oznaczenie na bloku D14A1 takie zupełnie niepozorne...

Co do VTEC to szczegóły mnie interesują dlaczego miało by się nie dać? Co do dawki paliwa to skoro zawory będą dłużej otwarte to i więcej paliwa/powietrza także pobierze, prawda? Z tym przyspieszeniem zapłonu w VTEC może ktoś to potwierdzić?



konieczko - 2009-09-10, 20:13
" />Oczywiście, że da się zrobić vtec, przełanczany ręcznie. No problem, wkładasz głowice z vtec'iem, aparat zapłonowy zostaje z d14a1, robisz ręczne przełączenie i jeździ.
Ale jak to bęzie jeździć?
Czy dawka paliwa bedzie odpowiednia? Generalnie wtryskiwacze lepiej rozpylają paliwo a przy gaźniku moga wpadać małe kropelki paliwa do komory spalania a co za tym idzie przy wyższych obrotach (5000-7000 rpm) może być za bogata mieszanka. Może również brakować paliwa a co za tym idzie brak mocy i możesz przegrzać silnik! Generalnie można zrobić vtec ale kluczem do mocy będzie dobrze to wyregulować! Ale na jakie obroty niskie czy wysokie? Jak wyregulujesz na wysokie to na niskich będzie się 'dławił', za dużo paliwa.(lepiej rozpylone paliwo= lepsze spalanie=więcej mocy =:D )
Inna sprawa to na pewno kompresja wyskoczy wysoko a co za tym idzie dół musi być dobrze zrobiony.



Krystian4 - 2009-09-11, 07:50
" />Dzięki Konieczko
Chcę to zrobić porządnie a nie żeby działało tylko kilka godzin czy tydzień a na lata bardziej więc się przyłożę
Regulacja będzie zrobiona tak jak należy i jak tylko środki na to pozwolą sprawie sobie własny miernik AFR i wakuometr a jak nie to podjadę do speców od gaźników, podobno 50km ode mnie są dobrzy.
Plan jest taki aby w w kolektorze na każdym kolanku było miejsce na sonde czyli dokładna regulacja każdego cylindra/gaźnika osobno. Gaźniki także nie mają być przypadkowe tylko dobrane odpowiednio pod silnik i przed zakupem przejadę się do magików od nich dowiedzieć się do którego jest największy wybór części zamiennych typu dysze i rozpylacze które pozwolą to wyregulować. Jak to wyjdzie się okaże.. Pamiętajmy także o tym że motocykle kręcą się powiedzmy do 13tyś a civic nieco powyżej połowy tej wartości i działa moce w przeliczeniu na pojemność także są znacznie większe.
Dół przejdzie remont na pewno przy okazji bo lepiej zrobić raz a dobrze niż za miesiąc znowu rozbierać silnik.



misza - 2009-09-11, 11:47
" />mamy rozumieć ze chcesz założyc 4 gaźniki??? jezeli robisz remont to pomysl o dopreżających tłokach. pomysły masz dziwne.. w każdym razie życze powodzenia.



Krystian4 - 2009-09-11, 20:03
" />Dokładnie tak, 4 gaźniki czyli coś na wzór prostszego wielopunkta bo przecież chodzi o jak najlepsze napełnienie a w motocyklach od dawna jest to stosowane zapewne nie bez przyczyny;) A że takie "wynalazki" w samochodach jeżdżą można zobaczyć na youtube w hondach też się pojawiało.

Potrzebuję do niedzieli wiedzieć czy i jaka jest różnica miedzy głowicami z VTEC i wałkami w D16. Przeglądałem forum ale nie znalazłem. Mam kumpla który pracuje w niemczech na szrocie w w niedziele będzie tam jechał poraz ostatni i było tam kilka hond tyle że nieco nowszych od naszych i możliwe że by się jakąś dało wyrwać;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu