EE9 - kompletny remont zawieszenia
titecVtec - 2010-01-13, 14:14
" />Witam.
Kolejny element samochodu do remontu to zawieszenie.
Orientowałem się w cenach wszystkich elementów w serwisie - kwota to coś ok 3500zł...sporo, jak dla mnie przynajmniej...
Mam pytanie do ludzi, którzy maja ten etap za sobą. Zdaje sobie sprawę, że zamiennik to zamiennik - oryginału nie zastąpi, ale czy ktoś wkładał zamienniki do swojego zawieszenia?
Czy jest coś, co możecie polecić albo czy możecie mnie odwieść od tego pomysłu?
peroni - 2010-01-13, 14:17
" />najlepiej z 555 , skrzyp wkładał tuleje z zamiennika jakieś lepsze i po 2 miesiącach prawie wszystkie tuleje zerwane , i teraz będzie ładował poliuretan
titecVtec - 2010-01-13, 14:21
" />rozumiem,że 555 to producent/firma??
zasięgnąłem języka w internecie.
Tankian - 2010-01-13, 14:54
" />tak, 555 to firma, podobno najlepsze zamienniki robi
Dzida - 2010-01-13, 15:42
" />Jeżeli ma działać, to:
Górne wachacze 555
Dolne sworznie 555 lub OEM, z naciskiem na OEM (ale te 555 nie są złe ;p)
Gumy do drążków rekacyjnych OEM
Gumki w przednie wachacze - NOK
i Wychodzi maaaksymalnie 800-900 złotych i masz zrobione cacy zawieszenie przód (obydwie strony).
Jeżeli chodzi o zawieszenie tył -> wszystkie gumki NOKa poza małym i dużym cukierkiem - to z OEMu. Wychodzi 1200-1300 złotych za kompletne zawieszenie tył.
Więc w 2100-2200 się mieścisz, masz cały nowy zawiast, do teog pierdółki typu łączniki stabilizatora i inne graty oem, w 2500 na pewno się zamykasz, więc 1000pln z ceny jakos zszedłem
ppiotrek - 2010-01-13, 21:37
" />Chcesz zrobić taki gruntowny remont? Niektóre elementy eksploatacyjne zużywają się o wiele wolniej od innych i mogą nie wymagać wymiany. Myślałeś nad poliuretanem?
titecVtec - 2010-01-14, 07:15
" />Dzida, dzięki za wyczerpującą odpowiedź! Mam nadzieję, że piszesz o ee9
ppiotrek, niektóre zużywają się wolniej, niektóre szybciej...ale wątpię, żeby cokolwiek nie było zużyte po 19stu latach eksploatacji. Poza tym jak robić to kompleksowo.
Poliuretan = twardo.
Ryba - 2010-01-14, 10:58
" />A wedłgug mnie nie ma różnicy w twardości miedzy serynym zawiasem ,a czerwonymi poliuretanami.
peroni - 2010-01-14, 11:01
" />
Seb - 2010-01-14, 11:25
" />Peroni dobrze gada jedynym minusem poliuretanów jest tylko fakt, że trzeba je smarować co jakiś czas (raz, dwa razy do roku) ponieważ smar sie wypłukuje na deszczu...
titecVtec - 2010-01-14, 12:15
" />Owszem, nie jeździłem - nie każdy z tego forum rozbierał w drobny mak swoje auto
Dla tego założyłem watek i korzystam z doświadczenia innych.
Dzięki za sugestie - teraz trzeba orientować się w cenach...
peroni - 2010-01-14, 13:20
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
titecVtec - 2010-01-13, 14:14
" />Witam.
Kolejny element samochodu do remontu to zawieszenie.
Orientowałem się w cenach wszystkich elementów w serwisie - kwota to coś ok 3500zł...sporo, jak dla mnie przynajmniej...
Mam pytanie do ludzi, którzy maja ten etap za sobą. Zdaje sobie sprawę, że zamiennik to zamiennik - oryginału nie zastąpi, ale czy ktoś wkładał zamienniki do swojego zawieszenia?
Czy jest coś, co możecie polecić albo czy możecie mnie odwieść od tego pomysłu?
peroni - 2010-01-13, 14:17
" />najlepiej z 555 , skrzyp wkładał tuleje z zamiennika jakieś lepsze i po 2 miesiącach prawie wszystkie tuleje zerwane , i teraz będzie ładował poliuretan
titecVtec - 2010-01-13, 14:21
" />rozumiem,że 555 to producent/firma??
zasięgnąłem języka w internecie.
Tankian - 2010-01-13, 14:54
" />tak, 555 to firma, podobno najlepsze zamienniki robi
Dzida - 2010-01-13, 15:42
" />Jeżeli ma działać, to:
Górne wachacze 555
Dolne sworznie 555 lub OEM, z naciskiem na OEM (ale te 555 nie są złe ;p)
Gumy do drążków rekacyjnych OEM
Gumki w przednie wachacze - NOK
i Wychodzi maaaksymalnie 800-900 złotych i masz zrobione cacy zawieszenie przód (obydwie strony).
Jeżeli chodzi o zawieszenie tył -> wszystkie gumki NOKa poza małym i dużym cukierkiem - to z OEMu. Wychodzi 1200-1300 złotych za kompletne zawieszenie tył.
Więc w 2100-2200 się mieścisz, masz cały nowy zawiast, do teog pierdółki typu łączniki stabilizatora i inne graty oem, w 2500 na pewno się zamykasz, więc 1000pln z ceny jakos zszedłem
ppiotrek - 2010-01-13, 21:37
" />Chcesz zrobić taki gruntowny remont? Niektóre elementy eksploatacyjne zużywają się o wiele wolniej od innych i mogą nie wymagać wymiany. Myślałeś nad poliuretanem?
titecVtec - 2010-01-14, 07:15
" />Dzida, dzięki za wyczerpującą odpowiedź! Mam nadzieję, że piszesz o ee9
ppiotrek, niektóre zużywają się wolniej, niektóre szybciej...ale wątpię, żeby cokolwiek nie było zużyte po 19stu latach eksploatacji. Poza tym jak robić to kompleksowo.
Poliuretan = twardo.
Ryba - 2010-01-14, 10:58
" />A wedłgug mnie nie ma różnicy w twardości miedzy serynym zawiasem ,a czerwonymi poliuretanami.
peroni - 2010-01-14, 11:01
" />
Seb - 2010-01-14, 11:25
" />Peroni dobrze gada jedynym minusem poliuretanów jest tylko fakt, że trzeba je smarować co jakiś czas (raz, dwa razy do roku) ponieważ smar sie wypłukuje na deszczu...
titecVtec - 2010-01-14, 12:15
" />Owszem, nie jeździłem - nie każdy z tego forum rozbierał w drobny mak swoje auto
Dla tego założyłem watek i korzystam z doświadczenia innych.
Dzięki za sugestie - teraz trzeba orientować się w cenach...
peroni - 2010-01-14, 13:20
" />