ďťż

elektrycy



pib84 - Cz mar 12, 2009 5:31 pm
" />kogo polecacie i dlaczego potrzebuje zaprowadzić fiata z tą cholerna kontrolką ładowania

wszystko co mogło zostało wymienione i ja już nie mam pomysłów co dalej




jareckiZMY - Cz mar 12, 2009 6:44 pm
" />A co sprawdziles? Czasami grzebie w kablach to moze mnie olsni

I co sie dzieje bo ja chyba lekko nie w temacie



pib84 - Cz mar 12, 2009 7:12 pm
" />Lampka ładowania swieci się na odwrót czyli kiedy silnik jest zgaszony się nie pali a kiedy jest zapalony się świeci. Generalnie wszyscy zakrzykna diody ale .......... ale jest takie że nie wysysa mi akumulatora a po drugie wymieniałem alternator i problem nie znikł. Regulator mam sprawdzony wymienione wszystkie przekaźniki i silnik wycieraczej jedyne co nie jest halo to fakt że nie mam stacyjki i odpalam na kbale tzw.



jareckiZMY - Cz mar 12, 2009 7:38 pm
" />A ładowanie panie kolego to jakie masz? I ilu diodowy altek?? Bo w starszych typach były 6 cio diodowe i s tej instalacji był dodatkowy przelacznik od kontrolki a nowsze mialy 9 diodowy i bez przekaznika. regulator machaniczny czy elektroniczny?




pib84 - Cz mar 12, 2009 7:48 pm
" />no widzisz to moze bys wpadl i mi pomógł bo ja za chiny nie wiem jakie to wszystko to tam jest i nawet udawal nie bede ze znać się chcem jestem jednym z tych typów człowieka co jak ma dwa kable na krzyż to i tak prąd zgubi



jareckiZMY - Cz mar 12, 2009 7:57 pm
" />w sumie to ja będę jutro w gw ale takim szybkim pospiechem bo muszę na kosynierów odebrać tuleje i składać escort dziewczynie co by do pracy miała czym jechać

trzeba by obadać jak tam z ładowaniem jest jak będzie to już pól problemu z głowy, w najgorszym przypadku to diody w altku

o ktorej wstajesz?



pib84 - Cz mar 12, 2009 8:06 pm
" />wstać mogę i o 1 w nocy ale na 9 do pracy



jareckiZMY - Cz mar 12, 2009 8:08 pm
" />uu to nie dobrze bo ja kolo 10 - 11 bede w gw



pib84 - Cz mar 12, 2009 10:29 pm
" />powiem ci tak jak byl orginalny altek to ciagnelo a wiec to byly diody altek wymienieony ładowanie jest a więc jak teraz mi uświadomiłeś to musi być ta róznica pomiędzy 6 a 9 diodowym jak temu zaradzic o ile sie da czy poprostu dac tamten altek do zrobienia



jareckiZMY - Pt mar 13, 2009 8:20 pm
" />Najłatwiej by było uzdrowić tamten albo poszukać gdzieś na szrotowisku sprawnego. Wtedy bys tylko podmienił ten co masz teraz i po krzyku chyba ze jesteś związany z tym co jest to trzeba by trochę w instalacji pogrzebać



Pyza20 - So mar 14, 2009 12:35 pm
" />podłączam się do tematu u mnie w syrenie też padło ładowanie. co może być przyczyną ? kontrolka od ładowania nie świeci się wymiana żarówki nic nie dała. Dodam że mam założony alternator od poloneza atu+



jareckiZMY - So mar 14, 2009 9:13 pm
" />Pyza to chyba masz już regulator razem z altkiem??
Jeśli tak to kontrolka jest "napędzana" z obwodu wzbudzenia alternatora - być może któraś z diod strzeliła
Jak masz możliwość to podmień regulator napięcia bo zakładam ze masz doprowadzone wzbudzenie

I mam nadzieje ze nikt nie sprawdza czy alternator laduje poprzez odlaczenie klem od akumulatora



Eddie - N mar 15, 2009 1:27 am
" />ja sie przyznaje ze tak sprawdzałem nie raz.. a wręcz wieeele razy.. i nigdy nic się nie stało, chociaz wiem że nie wolno.. ale poprostu może miałem szczeście:)



jareckiZMY - N mar 15, 2009 8:20 am
" />I to raczej dużo szczęścia



Eddie - N mar 15, 2009 9:02 am
" />to chyba coś nie do końca prawda z tą klemą.. bo aż tyle szczęscia mieć nie mozna ..



prezes - N mar 15, 2009 9:05 am
" />ze mnie też musiałby byc niezły szczęściaż....



Pyza20 - N mar 15, 2009 11:37 am
" />wszystko jest podłaczone tak jak powinno bynajmniej działało. Alternator się załączał dopiero po wkręceniu na pewne obroty ale to chyba wina koła pasowego na nim (mniejsze chyba) raz podpiąłem woltomierz i wydaje mi się że im większe obroty tym więcej pokazywał wolt (nawet 16) więc chyba regulator padł... Ps. a Te diody to są na regulatorze czy w alternatorze ?
klemę zdejmowałem i gasła. Alternator razem z regulatorem jest



jareckiZMY - N mar 15, 2009 12:40 pm
" />Skoro zdejmowałeś klemę to możesz się już liczyć z tym ze diody ci strzeliły aczkolwiek jak widać są szczęściarze którym tak się nie stało.

Co do wzrostu napięcia wraz ze wzrostem obrotów to pewnie regulator tak jak mówisz a raczej na pewno skoro daje nawet 16 v, ja bym na początek wymienił regulator. A diody są w alternatorze.



ogur69 - Wt mar 17, 2009 7:52 pm
" />umnie w 9 diodowym fiatowskim padły diody mimo sprawnego reglera napięcie przekraxczało 16V a altek zachowywał się jak dynamo rowerowe im szybcie tym mocniej i jaśniej świeciły lampy,przyczym na wolnyćh obrotach na światłach wycieraczka ledwo dawała rade na mokrej szybie napięcie spadało wtedy poniżej 10,5V



pib84 - Wt kwi 14, 2009 7:30 pm
" />czy ktoś mi może powiedzieć jak odróżnić altek 6 diodowy od 9 łopatologicznie

ponieważ i tak mi się altek wysypał chce zrobic jeden a że mam w garażu kilka chce wiedzieć który jest ten 6 diód



ogur69 - Wt kwi 14, 2009 8:15 pm
" />6 diodowy posiada symbol A 12M-124/12/42 9 diodowy ma symbol A124F 14V 44A . wzależności od stosowanego alternatora stosuje się odp. reglery 6diodowy regler typ RC2/12B 9diodowy regler typ RC 12D



pib84 - Śr kwi 15, 2009 2:57 pm
" />co to jest regler



jurek_j - Śr kwi 15, 2009 3:04 pm
" />można się domyślać, że regulator napięcia.



ogur69 - Śr kwi 15, 2009 6:42 pm
" />tak jak jurek pisze regler to staropolskie określenie regulatora napięcia



pib84 - Śr kwi 15, 2009 7:28 pm
" />
">można się domyślać, że regulator napięcia.

mozna sie domyslac tez ze to wydupnik naokretkowy jak sie wie to sie wie a jak nie to nie



jurek_j - Śr kwi 15, 2009 7:44 pm
" />Nawet można się domyślać, że "reglek" miał silną styczność z przyrodnim dzieckiem, które było ciotecznym bratem ze strony ojca matki teściowej... I mi mówią, że marudny jestem...



e_gregor - Śr kwi 15, 2009 7:58 pm
" />To ja jakiś głupi jestem bo nie widziałem i ... się domyśliłem



pib84 - Śr kwi 15, 2009 8:45 pm
" />no jaki sie człowiek rodzi nie poradzi ale trzeba dzielnie walczyć z losem



ogur69 - Śr kwi 15, 2009 9:27 pm
" />Adam czy wiesz już jaki u ciebie w furiacie siedzi altek? bo według tego rocznika powinien być 6 diód i lampka kontrolna powinna być sterowana przekażnikiem jak masz 9 diód to podpięcie zajmuje pare minut gdyż lontrolka jest podpięta w układ wzbudzenia między stacyjke a 7,8,9 diode. może będe któregoś wieczora w gorzowie to wezme miernik i shematy i się zdzwonie to może coś poradzimy.



pib84 - Cz kwi 16, 2009 4:15 pm
" />było by super bo bez bicia przyznaje sie ze w elektryce jestem ciemny i to na potęge

niestety braki czasowe sprawiaja że jeszcze nie wiem jaki mam altek bo nie mam nawet czasu zajrzeć obczyścić i odczytać

mam taki plan że będe to robił jutr po pracy a więc od godz 16

z tego jak opisany jest problem to musiało być to że miałem altek 6 diod a później jak poszły w nim diody to wymieniłem na 9 diodowy problemem jest to że teraz ten 9 diodowy nie ładuje czyli się sypnął mam jeszcze jeden altek i daje łeb że ten też jest 9diodowy bo jest od nowszego poldo fiata wiec fajnie by było wymyślic jakiś myk co by kontrolka działała sprawnie



ogur69 - Cz kwi 16, 2009 9:28 pm
" />możliwe że jutro będe w gw wieczorem koło 20 godziny moge zadzwonić to jak będziesz miał czs to zaglądniemy do generatora prądu coby zweryfikować bo może altek jest sprawny



pib84 - Pt kwi 17, 2009 2:22 pm
" />bede prawdopodobnie w garazu wiec dzwon
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu